| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|
+54Henka_ Jimmy banzai Alexander lillen_rille E-Tech Veteranhenke Eriksson _-gniraz-_ palten m5micke Sandvik LinuT Prozac Martin_pinto JohanJ nicke blom kallur Crille Jimmy_JDM kryckan Roni NicklasT Off3r Blöjan wolfzap Almgren richard s Toffe _Macce_ Mese_Jonas Jonas O Fiskargubbe StressmekkRacing johnny Ågren werd LillePär Henrik psychocat_racing Combatbenke Theo Öbbe Lindskog ToTTe Schimpy Mikael TICSierra Bagge_Turbo Jeppo One Eye Open Haggen JBlom Golden Boy 58 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 23:36 | |
| Jaså Jonny är ute och fintunar Hur gick det med oljeläckaget förresten?? Mvh | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 23:56 | |
| "så har jag fixat oljelekaget med gängtejp på samtliga gängor..." | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 21 jul 2008, 00:16 | |
| jag var tvungen att åka en sväng innan jag gick in o lag mig ökade laddet lite (0.54bar) och den gick bättre men misständer fortfarande så det blir nya stift i morgon så ska det bli bättre... en kompis hängde med och filmade : http://www.garaget.org/video/kos52cspm32d | |
|
| |
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 21 jul 2008, 00:37 | |
| Nu lät den nå jävulskt mysigt | |
|
| |
TICSierra Skogenracing Large
Antal inlägg : 248 Namn : Fredric Från : Finland Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 07-02-23
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 21 jul 2008, 09:15 | |
| Jäklar va rapp den låter! Härligt! | |
|
| |
Martin_pinto Skogenracing Large
Antal inlägg : 118 Namn : Martin Björklund Från : Gävle men pluggar i Arjeplog Kör : för lite Registration date : 07-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 21 jul 2008, 18:34 | |
| den låter då riktigt mysigt, hur mycke har du laddat som mest med orginalkomp ? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 21 jul 2008, 20:00 | |
| Du vad kör du med för komp nu? (original kompet).. | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 21 jul 2008, 20:52 | |
| Faktiskt lite häftit.... | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 21 jul 2008, 22:08 | |
| den är faktist inte så rapp än tycker jag men den låter vassare med orginalkomp grundladdtrycket låg på 0.25bar så det läckte nog en hel del i wg viket gjorde så den laddade upp dåligt... nu höjde jag till ca 0.5bar och den verkar hålla tätt bättre och laddtrycket kommer mycket snabbare... i dag så fick jag till den skapligt men den misstände som fan på höga varv vilket gör att laddtrycket svajar... jag har testat att snåla in på soppan fast endå med bra lambdavärde och då går den bättre men orkar inte riktigt tända endå. så nu funderar jag på att köpa en MSD tändspole och försöka koppla in ist för den inbyggda lilla som sitter i fördelarhuset... vist borde man kunna knippsa kablarna till den lilla tändspolen och dra ut dom till en "Vanlig" stor tändspole? det är ju "Modern" tändning med hallgivare eller vad det heter, "brytalös" det enda jag kan tänka mig är att det är någonting fel på tändningen eller så är den bara för svag med den lilla tändspolen... några ideer och teorier??? behöver hjälp att lösa det här... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 21 jul 2008, 22:13 | |
| Är skumt, det funka väl bra innan. Har du köpt annan typ av stift?
Bara byta spole är inte så stor vinst faktiskt, men lite bättre blir det nog. Vad har du ändrat nu som kan påverka tändningen/bränslet? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 21 jul 2008, 23:18 | |
| o alla tänddelar är i bra skick? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 05:25 | |
| - Mikael skrev:
- Är skumt, det funka väl bra innan. Har du köpt annan typ av stift?
Bara byta spole är inte så stor vinst faktiskt, men lite bättre blir det nog. Vad har du ändrat nu som kan påverka tändningen/bränslet? jag köppte beuru värstign stift med 4a elektråder 260kr... jag misstänker att det var lättare för tändningen att tända förut med mindre komp... det kanske krävs mera pressision nu... jag ska prova att byta hela tändhuset och allt från min bruksstarlet och se om det rent av kan vara något fel på tändningen. är det inte det så får jag försöka bygga om... tändningen kanske inte rikigt är gjord för 8000rpm och massa soppa | |
|
| |
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 09:17 | |
| De höga kompet kanske blåser stiften under laddtryck, har för mig jag läst något sånt på sävar, som Jens G skrivit..
Bara en tanke. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 09:32 | |
| Hmm men du har ju laddat mer än så här på orginalkomp innan? Det ger liksom inget mer effekt nu än då, du måste bytt nån detalj som inte funkar så bra nu.
Stift kör jag alltid med vanliga NGK. Oftast det enda som funkar, och misständer den så kan man prova knacka ihop dom till 0.5-0.6 | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 14:19 | |
| i dag så handlade jag en MSD tändspole på Alutech, 450kr... jag har en teori att min lilla fjuttiga orginaltändspole inte orkar hålla upp gnistan efter ett tag... för om jag tex startar på 2an och gasar fullt så går bilen rent o fint och sen när jag lägger i 3an så börjar den misstända ungefär som energin tar slut från tändspolen... så jag tänkte försöka löda ut några kablar och koppla in nya MSD tändspolen men man ska tydligen ha en "Ballast resistor" är det värkligen nödvändigt? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 14:23 | |
| - Mikael skrev:
- Hmm men du har ju laddat mer än så här på orginalkomp innan? Det ger liksom inget mer effekt nu än då, du måste bytt nån detalj som inte funkar så bra nu.
Stift kör jag alltid med vanliga NGK. Oftast det enda som funkar, och misständer den så kan man prova knacka ihop dom till 0.5-0.6 tändningen har varigt ett problem hela tiden skulle jag säga men den misständer mera nu... den är nog för svag helt enkelt? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 16:10 | |
| Ja enligt manualen så vill den ha motståndet så bara köra på ett sånt så du inte har sönder nått i onödan. Ser ut som ett effektmotstånd också.
Är inte så mycket mer att göra än att testa. Skulle testat med en riktigt lambda och se varför det blir så där. En smalbandare är för okänslig för att reagera bra | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 16:13 | |
| ok... jäklar skit oxå... då hinner jag inte fixa det innan garaget träffen om man inte kan få tag på ett sånt där motstånd lätt? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 16:14 | |
| Elektronikkomponent i Gävle borde ha hemma Om inte annat kan du ju mysa dit också utan att byta spole | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 17:03 | |
| Sitter sånna motstånd på vissa bilar orginal. Feltema har någon spole de sitter ett sånt på också... | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 17:25 | |
| Så jävla grymt ljud i bilen | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 18:46 | |
| Ser skit bra ut jonny satan villket ballt ljud den har snart är min corolla i gång så får vi se vems som går bäst kommer köra med orginal komp jag med i år |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 19:58 | |
| ja den låter mera som en Mc nu jag ska åka runt i morgon och kolla om någon har ett effektmotstånd... vist går det att köra med bilen men den går långt ifrån rent o fint viket är tråkigt när den verkar kunna gå riktigt bra med lite mera ladd... garaget träffen kommer jag till hur bilen än går... kul jonte att motorn snart är klar, du får visa mig någon film när den går och ställ frågor om det är någonting du vill veta... ha det bra grappar! nu ska vi fortsätta grilla | |
|
| |
Sandvik Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 374 Age : 33 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 22 jul 2008, 23:24 | |
| | |
|
| |
Xeper Skogenracing Large
Antal inlägg : 158 Age : 37 Namn : Micke Från : Gävle Kör : Transporter, 242, S2 Registration date : 07-05-15
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 03:13 | |
| Golden Retriver: Inte var du full inatt? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|