| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|
+54Henka_ Jimmy banzai Alexander lillen_rille E-Tech Veteranhenke Eriksson _-gniraz-_ palten m5micke Sandvik LinuT Prozac Martin_pinto JohanJ nicke blom kallur Crille Jimmy_JDM kryckan Roni NicklasT Off3r Blöjan wolfzap Almgren richard s Toffe _Macce_ Mese_Jonas Jonas O Fiskargubbe StressmekkRacing johnny Ågren werd LillePär Henrik psychocat_racing Combatbenke Theo Öbbe Lindskog ToTTe Schimpy Mikael TICSierra Bagge_Turbo Jeppo One Eye Open Haggen JBlom Golden Boy 58 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 23 aug 2008, 22:19 | |
| Kanske kan sälja turbon till mig då | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 23 aug 2008, 22:57 | |
| Ähh ladda på allt vad de går och sen bygger du med annat sprut och grejer på 1,6an Nä men tråkigt att de skall va massa små fel hela tiden | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 23 aug 2008, 23:03 | |
| Om den vevhusventilerar mycket brukar ringarna vara dåliga, trycker förbi kompression ner i vevhuset. Ringarna gillar inte när det kokar heller så har den gjort det kan dom gått åt.
Men kan vara så att en ventiltätning hoppat loss då kan det bli lite mysko problem, dock ska det inte läcka ut så mycket ladd vid ventilstyrningarn om inte dom är slut.
Trist att turbon verkar lite för stor, men kolla över wastegaten, provtryck den och sen när den öppnar. Kan vara så att du tjuvöppnar och då blir laddet grymt segt. Säg att den öppnar vid 0.6bar och sen blöder du upp laddet med din gizzmo så kommer endå wastegate klaffen i turbon öppna då fjädertrycket på wg:n är för klent. Avgaserna kommer alltså trycka på klaffen och tvinga upp en lite grann | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 23 aug 2008, 23:29 | |
| Ja mitsu turbona är ju kända för att ha klena wg. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 02:49 | |
| det är inte omöjligt att det är kolvringarna oxå som är paj... jag hadde nya ventiltätningar men några var jag tvungen att byta ut mot begagnade för när ventilfjädrarna gick av så skadades dom. så jag misstänker att det är det som är felet... motorn käns allmänt slöare än den gammla så kolvringarna är säkert halvkass dom med... jag har ju en ny motor nu som har gått 10500mil som jag tänkte ta det mesta ifrån... vi får se om jag har ork att fixa det nu i veckan. jag skulle behövt en t25a för det funkade faktist riktigt bra! sen kanske man ska försöka sattsa på att bara ladda ca 1-1,2bar och trimma motorn på andra vis ist... om man ska tänka som en biltilverkare att man vill ha bra hållbarhet och driftsäkerhet så är en T25a det bästa valet kanske för det var igentligen assbra respons med den. jag har ju 2st T25or som är slut... vad kan en renoveringssats kosta och är det ens värt att kosta på en renovering eller ska man leta efter en ny? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 09:34 | |
| T25 måste det ju finnas precis överallt. Testat www.stcs.nu ? | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 10:18 | |
| - Mikael skrev:
- T25 måste det ju finnas precis överallt. Testat www.stcs.nu ?
jag hittar inte köp o sälj där? jag har hittat en T25 på blocket i uppsala som kanske kan vara intresant. http://www.blocket.se/vi/17479138.htm?ca=5_s kan det finnas på flera ställen, någon som vet nått bra? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 10:32 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 10:37 | |
| oj det var inte dåligt med länkar du skickade jag måste regga mig först om jag ska se länkarna... jag ska ju ha en Nissan S13 Turbo men det kanske kunde funka med en saabturbo oxå? nissan turbon är ju mindre har jag för mig än Saab turbos... sen har jag ju ett skitbra grenrör som jag byggde till S13 turbo så det är bara att montera så är det klart sen... | |
|
| |
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 10:44 | |
| En gt28R skall vara riktigt lättdriven + att den är modern så du kan nog få respektabelt tidigt ladd med en sån också. Fast det är lite mera pengar att prata om då kanske än nån gammal t25.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 10:48 | |
| - Jeppo skrev:
- En gt28R skall vara riktigt lättdriven + att den är modern så du kan nog få respektabelt tidigt ladd med en sån också. Fast det är lite mera pengar att prata om då kanske än nån gammal t25..
hehe ja pengar är en bristvara just nu... jag har laggt alla pengar på nya bruksbilen med fälgar och lack och sånt så det drar alla pengar just nu... en gammal T25 är det rätta för mig... jag kom och tänka på att man kanske rent av skulle kunna köra med orginalkomp och etanol så skulle det bli lagomt det är ju enkelt för mig att prova det, jag ställer bara på mera soppa genom att vrida några varv med en insexnyckel inefrån bilen | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 10:50 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 10:56 | |
| jag ska köpa nytt sprut det har jag bestämt pengarna från mazdan kommer sponsra det... det blir ett MS med sprut och tändning. men nu tänkte jag mest på att det skulle vara roligt om bilen går till nästa helg på crusingen vi får se om jag har ork att byta motor... måste ju ta ur 2st motorer först och sen flytta över alla delar. ventilfjädrar,koppling,svänghjul,insug,avgas,olja,tråg mm | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 11:00 | |
| | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 12:08 | |
| Jobba på! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 24 aug 2008, 16:09 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|