| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|
+54Henka_ Jimmy banzai Alexander lillen_rille E-Tech Veteranhenke Eriksson _-gniraz-_ palten m5micke Sandvik LinuT Prozac Martin_pinto JohanJ nicke blom kallur Crille Jimmy_JDM kryckan Roni NicklasT Off3r Blöjan wolfzap Almgren richard s Toffe _Macce_ Mese_Jonas Jonas O Fiskargubbe StressmekkRacing johnny Ågren werd LillePär Henrik psychocat_racing Combatbenke Theo Öbbe Lindskog ToTTe Schimpy Mikael TICSierra Bagge_Turbo Jeppo One Eye Open Haggen JBlom Golden Boy 58 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 17 jul 2008, 23:35 | |
| Hur går det med Racebilen? :=) | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 18 jul 2008, 23:09 | |
| ja nu har ventilfjädrarna kommigt hem och är monterade i toppen... hittade en lite överaskning i toppen oxå som gjorde mig orolig: så nu ska jag sänka varvstoppet till någonstans under 8000rpm så kanske dom håller dagens jobb var bara att rensa bort dom gammla grejorna och montera nya ventilfjädrarna tillsamans med orginalfjädrarna eftersom jag kör dubbla: har gjort rent tråget invändigt och utvändigt och lackat på det lite snabbt: så i morgon så ska jag försöka få ihop hela motorn och förhoppningsvis provstarta/köra jag tänker prova köra med orginalkomp denna gången för att testa om motorn kanske blir lite rappare och passar bättre på konbana och sånt som jag ska åka på i Söderhamn är det tänkt... starlet garaget | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 18 jul 2008, 23:12 | |
| Du skulle gjort klart till på onsdag då är det "test&tune" i söderhamn, 201m dragrace | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 18 jul 2008, 23:21 | |
| - Mikael skrev:
- Du skulle gjort klart till på onsdag då är det "test&tune" i söderhamn, 201m dragrace
ja vi får se hur det går... vore ju roligt om jag får bilen att gå bra med orginalkomp... men det blir mindre Hk så det är lite tråkigt på strippen... men förhoppningsvis en roligare motor på gatan. hk är inte allt som gäller, har man bra körbarhet så går det fort oxå... | |
|
| |
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 18 jul 2008, 23:26 | |
| Roligt att den e ihop snart igen, när får man sig en åktur då | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 18 jul 2008, 23:33 | |
| vi får bästämma någon dag för provturer först ska bilen funka ordentiligt innan någon får åka med... det blir en del justerande nu med orginalkomp... måste hitta gränsen för hur mycket jag kan ladda så jag har någonting att utgå ifrån och sen så ska soppan och tändningen finjusteras in med det... låter lätt men när man ska justera så den går riktigt bra så tar det ett antal mil innan man hittat rätt på alla värden... att bara få den å gå är ingen konst men den ska gå bra oxå | |
|
| |
banzai Skogenracing Large
Antal inlägg : 225 Age : 35 Namn : Morgan Från : Alfta Kör : BMW M535i -87 (renoveringsobj.) Registration date : 07-12-23
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 19 jul 2008, 11:43 | |
| Oh provturer Ska somsagt till gävle 24/7 på garaget träffen, hoppas den är klar tills dess | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 19 jul 2008, 17:47 | |
| |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 19 jul 2008, 18:44 | |
| jag förstår vad du menar men det är inte säkert att jag behöver maxa mitt K-jet så det kommer nog ligga under maxgränsen för hur mycket det kommer flöda... käns som det blir riktigt sprut om jag ska köra med etanol oxå... iaf så har jag jobbat på ordentiligt i dag: tomt: efter provstarten så såg jag en oljefläck på golvet... Biltemas T-kors för oljetryckskontackten läcker man ser att det hänger en droppe: men jag ska kolla upp närmare om det är i någon av gängorna det kan läcka oxå... en liten film på att den går: https://s311.photobucket.com/albums/kk466/GoldenBoyProduction/?action=view¤t=Starletprovstartmedorginalkompochny.flvjag vågade inte gasa så mycket för jag vill köra in den lite först och så var den inte ens varm men nu är det nära till provkörning | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 19 jul 2008, 18:47 | |
| Härligt att den är på g igen Prova gängtejp? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 19 jul 2008, 18:50 | |
| - Almgren skrev:
- Härligt att den är på g igen Prova gängtejp?
ja i får hoppas det bara gängen och inte själva t-korset som läcker... annars får jag åka utan oljetryckmätare igen ett tag | |
|
| |
| |
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 19 jul 2008, 23:49 | |
| Kan vara så att de "skakat" sönder hört och sett någon som fått så. Men kul att du fått igång igen och hoppas du klarar dig från flera större problem och fel nu | |
|
| |
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 33 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 19 jul 2008, 23:55 | |
| Biltemas gängor brukar inte vara dom bästa kul att du har fått igång den | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 00:20 | |
| Nice att du fått liv i den igen! föresten fick kolvarna i dag också |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 10:30 | |
| nu är det nära grabbar ska bli roligt o provköra senare i dag (bra att kolvarna kom fram Jonte, hoppas du får ihop motorn snart) | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 12:46 | |
| najs, film vill vi ha, alltid roligt att kika på | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 21:24 | |
| dagens arbete: började med att tillverka en balk som håller Kylare och intercooler upptill... sen så fick jag bygga om Wg stången.. så här såg den ut: sen fixade jag lite mera gängor så man kan justera ordentiligt både neråt och uppåt... så har jag fixat oljelekaget med gängtejp på samtliga gängor... här kommer en filmsnutt men den är inte så justerad och misständer ordentligt, måste byta tändstift mm... https://s311.photobucket.com/albums/kk466/GoldenBoyProduction/?action=view¤t=Starletorginalkompevoturbo04bar.flvladdar ca 0.4bar ökade till 0.48 senare men det är inte med på filmen... måste få den o gå rent först innan jag vågar prova nå mera laddtryck. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 21:31 | |
| Ser ut som du hinner åka med till söderhamn nu tycker ja, vi blir nog ett gäng som åker så klart du ska med Tänk på att man ska undvika att justera på wastegaten för mycket, risk för att det skenar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 21:34 | |
| Dåligt skönt den lät då. Verkade gå bra med endast 0,4! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 21:35 | |
| - Mikael skrev:
- Ser ut som du hinner åka med till söderhamn nu tycker ja, vi blir nog ett gäng som åker så klart du ska med
Tänk på att man ska undvika att justera på wastegaten för mycket, risk för att det skenar alltså bilen går inte direkt bra nu men om jag hinner justera till den ordentligt och försöka ta ledigt från jobbet så är det inte omöjligt kan det skena när man sänker grundladdtrycket? det låg på ca 0.9bar förut och nu har jag sänkt det till någonstans 0.2-0.3bar... ska nog höja det till ca 0.4-0.5 bar... är det inte bara när man höjer laddtrycket som det skenar? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 21:39 | |
| - Golden Boy skrev:
- Mikael skrev:
- Ser ut som du hinner åka med till söderhamn nu tycker ja, vi blir nog ett gäng som åker så klart du ska med
Tänk på att man ska undvika att justera på wastegaten för mycket, risk för att det skenar alltså bilen går inte direkt bra nu men om jag hinner justera till den ordentligt och försöka ta ledigt från jobbet så är det inte omöjligt
kan det skena när man sänker grundladdtrycket? det låg på ca 0.9bar förut och nu har jag sänkt det till någonstans 0.2-0.3bar...
ska nog höja det till ca 0.4-0.5 bar...
är det inte bara när man höjer laddtrycket som det skenar? Sant, du får problem åt andra hållet istället du får ställa staget så pass så wg:n kommer stå öppen och då kommer den bygga ladd istället. Då är det bättre att hänga på fjädrar istället | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 21:56 | |
| Ja är nästan lite mc ljud på håll | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 23:19 | |
| Jäklarns vad den viner. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 20 jul 2008, 23:33 | |
| Jonny är just nu ute och rejsar lite i skutskär såg jag Ser grymt fet ut när man möter dig iaf. Mötte dig vid fabriken, körde 9-5a | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|