| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|
+54Henka_ Jimmy banzai Alexander lillen_rille E-Tech Veteranhenke Eriksson _-gniraz-_ palten m5micke Sandvik LinuT Prozac Martin_pinto JohanJ nicke blom kallur Crille Jimmy_JDM kryckan Roni NicklasT Off3r Blöjan wolfzap Almgren richard s Toffe _Macce_ Mese_Jonas Jonas O Fiskargubbe StressmekkRacing johnny Ågren werd LillePär Henrik psychocat_racing Combatbenke Theo Öbbe Lindskog ToTTe Schimpy Mikael TICSierra Bagge_Turbo Jeppo One Eye Open Haggen JBlom Golden Boy 58 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 10 jul 2008, 19:05 | |
| du skulle ha tonat bakljusen seriöst också, kan nog bli snyggt med lite svart rejigt i baken. Annars så tycker jag det vart fränt med den där skallen serru! | |
|
| |
Martin_pinto Skogenracing Large
Antal inlägg : 118 Namn : Martin Björklund Från : Gävle men pluggar i Arjeplog Kör : för lite Registration date : 07-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 10 jul 2008, 19:11 | |
| ha den som den är och sätt en fet skogenracing klibba över hela sidan på den på den så har du problemet löst | |
|
| |
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 33 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 10 jul 2008, 19:52 | |
| Röstar för bara skallen jag med toyota märket på huven kanske? | |
|
| |
banzai Skogenracing Large
Antal inlägg : 225 Age : 35 Namn : Morgan Från : Alfta Kör : BMW M535i -87 (renoveringsobj.) Registration date : 07-12-23
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 10 jul 2008, 20:06 | |
| Blev för mycket med toyota texten. Men skallen på taket är ballt Garaget träff 24/7? | |
|
| |
One Eye Open BRC Crew
Antal inlägg : 441 Age : 41 Namn : Henrik Från : Söderfors Kör : Golf Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 10 jul 2008, 20:50 | |
| skallen får min röst, snyggt med svarta fälgar å | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 10 jul 2008, 23:24 | |
| [quote="banzai"]Blev för mycket med toyota texten. Men skallen på taket är ballt Garaget träff 24/7?[/quote ja det låter lämpligt vi får se vad det blir av med döskallen efter jag lackat bilen men jag är bra sugen på att göra något sånt, vissa tycker jag ska behålla bilen som den är men det har jag svårt att göra... jag vill hela tiden utväckla bilen så den blir bättre o bättre jag funkar så helt enkelt jag fick hem topp packningarna i dag och skulle till o motera på toppen när det rammlar ur en bit av en ventilfjäder så det är bara att åka till momentum och beställa 12st nya ,denna gången lite lösare för dom var onödigt hårda tror jag som sitter i nu... verkar som man kan varva 10 000rpm utan ventilsläpp och det sliter bara ner kammen fortare så lagomt är bäst även här... så tyvär så blir det inge åka i helgen utan jag får vänta tills i slutet av nästa vecka om dom nya ventilfjädrarna kommigt hem då... | |
|
| |
Martin_pinto Skogenracing Large
Antal inlägg : 118 Namn : Martin Björklund Från : Gävle men pluggar i Arjeplog Kör : för lite Registration date : 07-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 11 jul 2008, 16:22 | |
| synd där, hoppas det funkar nu med nya fjädrar då, lycka till framöver det verkar som du kan behöva lite tur i ditt bygge snart | |
|
| |
banzai Skogenracing Large
Antal inlägg : 225 Age : 35 Namn : Morgan Från : Alfta Kör : BMW M535i -87 (renoveringsobj.) Registration date : 07-12-23
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 11 jul 2008, 17:54 | |
| Hoppas du får dom å inte kör sönder innan garageträffen Ska dit med lite folk som ska ställa ut jag hehe | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 11 jul 2008, 20:19 | |
| Kryckan och blom säger att dekor är passé Men klart du ska smacka på en sån där, bilen utmärker sig ännu mera och sleeper temat försvann för länge sen i alla fall | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 11 jul 2008, 20:34 | |
| Hehe jasså det gör jag. Jag om nån brukar väl ha lite dekaler å skit på mina gamla bilar. | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 11 jul 2008, 21:19 | |
| jag ska försöka ladda lite lagomt men målet med att testa gränsen för vad en starletmotor klarar av är inte nått än så om det pajar igen pga rätt orsaker så ska jag ge mig och bygga en ny motor igen som ska ligga strax under gränsen vad den klarar av.
visar det sig att jag tröttnar på den här motorn så har jag ju 16v 1.6 corolla motorn står o väntar men då kostar det bra mycket att sätta ihop den så jag väntar med det ett tag till...
ja nu börjar jag mera tänka på att bilen ska på utställningar och sånt och då måste man utmärka sig för att synas...
det har iaf spårat ur totalt nu så det är lika bra att gå hela vägen ut och göra bilen häftig på utsidan oxå...
jag har en kille som erbjudigt sig att fixa just dom där döskalledekalena för 1800kr i samma storlek...
vad tror ni är det ett bra pris? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 11 jul 2008, 21:34 | |
| | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 11 jul 2008, 21:44 | |
| Tyckte faktiskt att den såg rätt hård ut med dekoren (bild nr:2) | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 11 jul 2008, 22:52 | |
| Jag håller med Ågren... | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 12 jul 2008, 00:19 | |
| kör med skallen på sidan blev ju riktigt fränt | |
|
| |
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 33 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 12 jul 2008, 03:26 | |
| 1800kr lät inte så farligt tycker jag skallen på sidan blir nog bäst tror jag, syns nog inte så mycket på taket.. ska du ha på båda sidorna? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 12 jul 2008, 08:53 | |
| ja det blir på båda sidorna isf... ja meningen med skallen var att den skulle så hård ut som en dötsfälla:) måste värkligen skaffa bur i bilen | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 12 jul 2008, 12:42 | |
| Det vart också hårt med lite svart här & där på ena bilden, står starlet och lite mer vid framrutan.. (Y) Blir bra de här | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 14 jul 2008, 16:10 | |
| ja nu så har jag beställt nya ventilfjädrar som är något lösare 33.9nm dom förra var 36nm så det är inte så stor skillnad men dom blir nya iaf... sen så var jag till Toyota och kollade vad det skulle kosta att renovera hela motorn... det skulle gå på över 4000kr och då var det inga grejor till toppen utan bara vevlager,ramlager,kolvringar o så... så det käns som man heldre köper en hel bil för 4000kr som kanske har gått lite ist... kolvringssats kostade iaf 1300kr så det var ju kanske värt att köpa men vevlager kostade typ 2000kr! käns som jag skiter i o renovera den just nu iaf... sen så har jag nya ideer om hur jag ska bygga motorn... jag funderar på att prova köra med orginalkomp igen alltså bara en topp packning och prova det först... sen så har jag ett bränslehuvud med 6st utgångar till spridare som man kanske skulle kunna koppla in och få 2st extraspridare så det funkar med ETANOL jag vill bygga motorn så den håller nu ett tag och inte bara för att få ut massa hk. så det är mycket därför jag går i dom här tankarna. vill ha en rapp motor som passar på konbana och bankörning tror det är roligare än att få massa hk... sen så är jag grymt sugen på att testa "flatshift" en funktion som gör så att tändningen bryts när man växlar så man kan hålla fullgas hela tiden och på så vis hålla uppe laddtrycket... jag tänkte koppla in mitt varvstopps lounch controll så när jag trycker ner kopplingen så ligger den kvar på det varvtal jag hadde innan jag tryckte in kopplingen och bryter tändningen så jag kan växla med fullgas många ideer nu som vanligt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 14 jul 2008, 20:40 | |
| Läter väl rätt vettigt. Slå ihop den rackarn nu så du får köra bara nu ett megasquirt skulle väl vara trevligt så slipper du klabba med k-jet också Funka faktiskt tokbra med tvåpunkts trigger på ågrens bil så här långt | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 14 jul 2008, 20:43 | |
| Köper du pirat lager och ringar lär de gå på runt 1000-1500kr. Fast har du motorer så är de väl bara att gasa tills de rasar, är ju ingen garanti bara för att de är nytt att de håller bättre. Och håller med micke, köp ett MS | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 14 jul 2008, 23:57 | |
| ja om jag lyckas få pengar över så ska jag köpa ett MS sprut helt klart. det är lixom det som fattas nu bara och trimmkamm... i dag så har jag köppt en till starlet som har gått 14 000mil. hämtade den i söderhaman och fick betala 350kr för att hyra bilsläpet och 500kr för bilen det är lite fix på den såklart men motorn har ju bara gått 14k det är en starlet "Sport" det som skiljer är: skålade stolar,ventilerade bromsskivor,frontspoiler,annan instrumentering med varvräknare och gula siffror isf vita det ska nog bli min nya bruksbil och efter besiktningen så kanske det blir lite lätt överladdning kommer bilder på den nån dag. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 15 jul 2008, 23:10 | |
| lite bilder på nya bruksbilen som ska fixas upp: Starlet S (Sport) Sportstolarna Varvräknare och gula mätare jag fixade bromsarna i fram i dag så nu är det sparklådorna som ska svetsas lite sen så kanske man kan besikta den... | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 15 jul 2008, 23:25 | |
| Trevliga 80-tals stolar! Tror de där kommer också att spåra ur | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 16 jul 2008, 00:48 | |
| - Ågren skrev:
- Trevliga 80-tals stolar!
Tror de där kommer också att spåra ur hehe man vet alldrig hur det blir... tanken är att överladda ca 0.4bar bara för att den ska bli lite roligare. jag har ju nästan alla turbogrejor så möjligheten fins men först ska den besiktas och snyggas till... rostlagning och ny lack står på tur... | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|