| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|
+54Henka_ Jimmy banzai Alexander lillen_rille E-Tech Veteranhenke Eriksson _-gniraz-_ palten m5micke Sandvik LinuT Prozac Martin_pinto JohanJ nicke blom kallur Crille Jimmy_JDM kryckan Roni NicklasT Off3r Blöjan wolfzap Almgren richard s Toffe _Macce_ Mese_Jonas Jonas O Fiskargubbe StressmekkRacing johnny Ågren werd LillePär Henrik psychocat_racing Combatbenke Theo Öbbe Lindskog ToTTe Schimpy Mikael TICSierra Bagge_Turbo Jeppo One Eye Open Haggen JBlom Golden Boy 58 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 06:59 | |
| nu är tändningen ombyggd. så här såg gammla tändspolen ut: en ful liten sak: jag lödde ihop 2 kablar som jag drog ut till MSD tändspolen och så fick jag göra en specialare med tändkablen till fördelarlocket eftersom det bara fins 4 utgångar.. det vart en jäkla skillnad, bilen vart piggare men gick dåligt endå på höga varv... jag var förbi mikaels garage och han sa åt mig att prova byta tändstift till vanliga NGK... sagt o gjort så gick bilen mycket bättre! dyra stift med 4a elektråder funkade tydligen inge bra... sen hjälpte mikael mig att kolla med bredbandslambda hur jag låg till och vi såg att bilen fick på tok flör mycket soppa så vi justerade ner den så gick den som ett skollat ollon! laddtrycket kom mycket tidigare och effekten ökade rejält... så stort tack mikael för hjälpen, du är grym nu till det tråkiga... på vägen hem så började bilen bli varm så jag fick stanna och kyla den... sen så blödrar den lite och går orent... jag misstänker att topp packingen har gått! vi laddade nog för mycket mikael (ca 0.6) så jag ska riva ner den nu på förmidagen och se om jag hittar felet... hoppas det bara är nån skitsak, men det blir till o köra kompsänkt igen om jag lyckas trolla fram en till topp packning... bonusbild: | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 08:11 | |
| Blev riktigt snyggt i pannrummet nu du. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 09:46 | |
| Otur Jonny, bra fräs i kärren! Har du planat toppen på den föresten? Kanske rentav är en smula skev så därför packningarna inte håller | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 09:57 | |
| ja pannrummet skulle behöva mera hål i huven nu för det blir bra varmt där inne det är ett evigt mekande käns det som nu men det är ju så här man måste göra för att testa vad som funkar och inte... nu vet jag att man inte kan ladda mera än max 0.55bar med en evo turbo på orginalkomp... om det nu är spikningar som skadat topppackningen.... ska som sagt åka till garaget nu och skurva... wish me luck | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 10:00 | |
| föresten så glömde någon en knubbmejsel i min starlet? den var svart och kort | |
|
| |
Mantel Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 419 Namn : Jonas Från : Kungsgården Kör : Lupo, Corsa Kompressor Registration date : 08-02-24
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 10:30 | |
| Jobbigt med topp-packningen! Riv ur kolvarna så kan jag svarva dom på studs i stort sett... Skruva skruva!!! | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 10:34 | |
| fan va synd med att den inte vill gå föresten vad villa du ha för en kompsänkningsplatta till 2e maskinen? |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 13:55 | |
| Roligt att höra, hur mycket fel visade enbandslambdan jämfört med bredband? | |
|
| |
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 33 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 14:36 | |
| Ser fint ut i motorutrymmet fått på takräcke med ser ja? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 18:31 | |
| ja det var som jag trodde: så nu har jag satt ihop den på det här sättet: det vart alltså 2ggr 1.3mm plattor... jag ruggade upp mina rostfria kompsänkningsplattor och strök på ett tunt lager med flänstätning på alla ytorna. fick till baks toppen och alla grejor kl 18 och provstartade... då ser jag hur det rinner ner olja från motorn antagligen har det gått laddtryck in i oljekanalen och blåst sönder tätningen till oljepumpen... sen så gav jag upp för i dag, så det vart inge Garaget träff i morgon ska jag ta bort oljepumpen och täta den så får vi hoppas att det inte läcker på några mera ställen... | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 19:29 | |
| det är hårt att äga en racebil | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 21:00 | |
| Har du bara stålplattorna som toppackning...???!!! Jaa man får säga att du har otur..men klart ivrigast att skruva!!!! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 24 jul 2008, 22:50 | |
| japp bara dom rostfria stålplattorna tillsamans med ett lager flänstätning... hadde inge klister så jag gnuggade in det välldigt tunt på stålpackningen för att fylla ut ojämnheter... det fins ju liknande packningar att köpa men då har dom nog en valsad kant men det är ungefär samma princip... tänkte det kunde vara värt att testa hur det håller om det ens går... jag hadde bara 1 orginalpackning hemma och jag sätter inte ihop den igen med orginalkomp, den lät bara coolt men gick inge vidare bra om man jämför med hur den gick med gamma turbon och 1.4bar testar man inte så vet man inte | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 25 jul 2008, 11:44 | |
| Ja orkar skruva de gör du iaf. Är de i samma cylinder som packningen farit ? kanske skulle va värt att kolla om toppen är skev ? Nåja hoppas du får igång och får köra lite i sommar iaf. änn har du ju inte kört nåt ordentligt ras | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| |
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 25 jul 2008, 15:59 | |
| hmm, du skulle inte våga lägga upp din film på photobucket eller annat än garaget så vi som är avstängda från garaget får se dina fina filmer? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 25 jul 2008, 16:52 | |
| man kan väll kolla på filmer i garaget om man inte är inloggad där? iaf så har oljepumpen skurigt! så det var därför som den pissade olja... jag flyttade ju över den från motorn som gick på syntetoljan så det var nog därför som den skar... snacka om att ha otur! sen så letade jag bland reservdelarna och hittade bara oljepump för den smala typen av kammremm. hadde 2st sånna men ingen med den bredare som ska vara: här ser man skillnaden på dom: så hur jag än gör så ska tydligen inte bilen gå just nu... så nu är det bara att vänta tills nästa vecka om man kan få tag på rätt sort då... typiskt när det är 4dagars evenemang som man kunnat åka på: dragrace söderham,garaget träffen,gatebilar och streetrace på lördag... man kan inte alltid ha tur... | |
|
| |
| |
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 25 jul 2008, 17:45 | |
| [quote="Golden Boy"]man kan väll kolla på filmer i garaget om man inte är inloggad där? De har tagit sparat min ip | |
|
| |
johnny Skogenracing Small
Antal inlägg : 46 Age : 39 Namn : John Från : Göteborg Kör : Corvette c4-93, V70 Glt-97 Registration date : 08-01-30
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 25 jul 2008, 23:55 | |
| [quote="pampers_38"] - Golden Boy skrev:
- man kan väll kolla på filmer i garaget om man inte är inloggad där?
De har tagit sparat min ip Surfa genom en proxy då. | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 26 jul 2008, 10:33 | |
| jonny har du drevet till oljepumpen den vägen eller hade du bara de tillfälligt när du tog bilderna?för de ska ju va andra vägen |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 26 jul 2008, 21:16 | |
| - Jonte S skrev:
- jonny har du drevet till oljepumpen den vägen eller hade du bara de tillfälligt när du tog bilderna?för de ska ju va andra vägen
haha dom var så tillfälligt annars skulle det bli svårt för kammremmen att passa.... jag kan medela att det inte funkade med dubbla kompsänkningsplattor... tror det var därifrån det läckte olja oxå så nu är det bara att beställa en ny topppackning igen jag ska fråga om toyota vill sponsra mig ordentligt den här gången... jag har alltid fått 10% rabatt men man kanske kan bli ordentligt sponsrad tycker jag ska snacka med grabbarna där... over and burn out (filmkameran åker fram i natt) | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 26 jul 2008, 21:43 | |
| Du får väl ta och svarva av kolvarna och oringa istället Nä nu får vi hoppas att du får lite tur och får den att hålla så vi får lite rök film | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 26 jul 2008, 21:50 | |
| - Ford skrev:
- Du får väl ta och svarva av kolvarna och oringa istället Nä nu får vi hoppas att du får lite tur och får den att hålla så vi får lite rök film
det går inte att svarva kolvarna för det finns för lite gods... o-ringa vill jag göra men vem ska man vända sig till? det har ju faktist funkar rätt så bra med dubbla topp packningar och kompsänknings plattan... jag har ju laddat 1.4bar bra länge och det funkade... men så fort det knackar i motorn så pajar orginalpackningarna så den är välldigt kännslig för knackningar... om man bara fick det o funka och ett MS sprut/tändning så skulle den kunna gå som helvete jag lovar att vise er rök i mängder bara bilfan går tack för stödet grabbs... | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 27 jul 2008, 13:08 | |
| vad ger du för en "orginal" toppacking från toyota?tänkte för när ändå bilen äter toppackningar,varför inte köpa en kina toppackning..jag gav ca 120kr för en (12€ här på Åland) så säg till så kan jag ju sicka typ 5-10stycken åt dig ha de! |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|