| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|
+54Henka_ Jimmy banzai Alexander lillen_rille E-Tech Veteranhenke Eriksson _-gniraz-_ palten m5micke Sandvik LinuT Prozac Martin_pinto JohanJ nicke blom kallur Crille Jimmy_JDM kryckan Roni NicklasT Off3r Blöjan wolfzap Almgren richard s Toffe _Macce_ Mese_Jonas Jonas O Fiskargubbe StressmekkRacing johnny Ågren werd LillePär Henrik psychocat_racing Combatbenke Theo Öbbe Lindskog ToTTe Schimpy Mikael TICSierra Bagge_Turbo Jeppo One Eye Open Haggen JBlom Golden Boy 58 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
psychocat_racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Namn : John Från : Altuna Kör : Buick Skylark -69 & BMW 535 Registration date : 07-11-11
| |
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| |
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 20:35 | |
| | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 20:55 | |
| Kanske skulle satsa på en ordentlig packning ? Men måst säga att den håller rätt bra ändå för att va så klena grejer ! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 21:01 | |
| Finns väl inga ordentliga till den där. kanske lägga på 10nm på momentet när du drar åt. Men kan vara så att det spikar sönder. Kolla om det är små kratrar på kolvarna Blev jäkligt shyst med nya intercoolern | |
|
| |
johnny Skogenracing Small
Antal inlägg : 46 Age : 39 Namn : John Från : Göteborg Kör : Corvette c4-93, V70 Glt-97 Registration date : 08-01-30
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 21:12 | |
| Be cometic fixa en riktig MLS packning till din motor? | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 21:20 | |
| Har hållit på leta själv till corollan nån bättre packning alltså..finns dock inte Men jag har tänkt o-ringa och köra med orgnial packning och se va som händer MVH:Jonte |
|
| |
Sandvik Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 374 Age : 33 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 21:31 | |
| Bilen började se riktigt riktigt frän ut med ic:n! | |
|
| |
psychocat_racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Namn : John Från : Altuna Kör : Buick Skylark -69 & BMW 535 Registration date : 07-11-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 21:57 | |
| | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 22:27 | |
| grejen är den att packningen håller... det som orsakar att den pajar är att motorn knackar och då går nånting sönder tillslut. skulle det inte knacka så håller den nog för mera laddtryck... men vist skulle det vara bättre med pyramidringar då kan det få knacka lite utan att någonting går sönder om det inte blir för mycket knackningar... det som händer när det knackar är att förbränningen sker i fel del av förbränningsrummet eller på ett vist konsentrerat ställe och har man otur så bränner det hål på kolvar eller bara som i mitt fall packningen... själva ljudet uppkommer när det blir en vibration av antändningen så då kan man tänka sig vilka krafter det blir... nu vet jag att jag kan ladda max 1.1bar om jag ska ha bra spelrum till knackning... sen kan det ju bero på att jag tex har exprimenterat med att justera tändningen hit och dit... hittar man rätt på tändning bränsle och laddtryck så ska det funka jag tror det är dags att montera min knacksensor nästa gång jag ska justera in sllting... den består av en kopparledning och en hundskål i rostfritt stål man bultar fast kopparröret i motorblocket och sen drar man in det och bultar fast i en hundskål så ska det förstärka ljudet från motorn och knackningar hörs direkt... nu käns det ju som det är dags att börja finlira med alla inställningar för att få ut bästa effekten och körbarheten. sen så är motorn klar! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 22:37 | |
| - Jonte S skrev:
- Har hållit på leta själv till corollan nån bättre packning alltså..finns dock inte Men jag har tänkt o-ringa och köra med orgnial packning och se va som händer
MVH:Jonte du kan bara ladda max 0.6bar med orginalpackning... du kan få köpa rostfri laserskuren topp platta av mig om du vill... kan fixa hur många du vill för 600kr st... en kompis hjälpte mig att scana in orginal packningen så han har den filen sparad nu så det går att skära ut flera i vilket matrial man vill... den som jag använder är av rostfritt och 1.3mm tjock... det verkar vara lagom kompsänkning och håller som sagt för beprövade 1.2bar... då använder du orginal packningar oxå och den här i mitten... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 22:55 | |
| Vet du att den spikar? Har den detonerat så ser du det ofta på kolvarna att det blir små kratrar. Risken med att ha en plåt i rostfritt är ju att den är slät som fasen, blir liksom inga greppytor och då flyger packnigen lätt t.ex | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 23:09 | |
| - Mikael skrev:
- Vet du att den spikar? Har den detonerat så ser du det ofta på kolvarna att det blir små kratrar. Risken med att ha en plåt i rostfritt är ju att den är slät som fasen, blir liksom inga greppytor och då flyger packnigen lätt t.ex
ja ser vet jag inte men jag hör iaf att det knackar ibland... tex som när jag provade ladda 1.3bar... så hördes det på 4ans växel när det vart lite motstånd att det knackade... självklart släppte jag av direkt men det kanske räckte för att blåsa packningen? ja där har du en poeng med att den är slät... kanske man skulle blästra den eller slipa upp en yta så packningarna greppar bättre på metallytan... du har alltid bra ideer mikael
Senast ändrad av Golden Boy den sön 18 maj 2008, 23:15, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 23:11 | |
| Brukar inte vara några problem om man är snabb och slår av. Men man hör så klart inte alla spikningar heller så lätt att missa.
Du kan väl prova med roterande stål borste för att rugga upp ytan lite, får ju inte bli skev heller . | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 23:14 | |
| du tror inte det kan bli knackningar pga att packningen ligger en bit ut i cylinderloppet? det var nån kille jag pratade med förut som sa att han hadde haft problem med det... det är tur att man får rabatt på toyota när man handlar där nu blir dyrt att hålla på o byta packingar hela tiden... även fast dom är billiga så ska man ju ha 2st och då brukar det landa på ca 800kr...
Senast ändrad av Golden Boy den mån 19 maj 2008, 05:19, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 23:18 | |
| ja det är inte så bra, packningen blir varm och kan göra så det glödtänder | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 18 maj 2008, 23:20 | |
| - Mikael skrev:
- Brukar inte vara några problem om man är snabb och slår av. Men man hör så klart inte alla spikningar heller så lätt att missa.
Du kan väl prova med roterande stål borste för att rugga upp ytan lite, får ju inte bli skev heller . ska prova din ide.... så kanske man ska fila av o passa in kanterna runt cylindeloppen på stålpackningen oxå... sen blir det hundskålen som knacksensor och ut och justera igen | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 19 maj 2008, 17:56 | |
| Vart har du bultat kopparröret i blocket då? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 20 maj 2008, 05:26 | |
| - Almgren skrev:
- Vart har du bultat kopparröret i blocket då?
kopparpackningarna sittert i grenröret om det är det du tänker på... orginalpackningarna brinner upp dom fins att köpa hoss röstberg och bengtsson och är specialtillverkade åt Sandvik så dom kostade 100kr st... du vet dom där 2 ringarna som sitter mot avgasystemet orginal... bo ya! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 20 maj 2008, 05:27 | |
| i kväll kanske jag ska montera tillbaks toppen och provköra en sväng wish me luck | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 20 maj 2008, 20:48 | |
| Nejnej jag menar din homemade knacksensor | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 20 maj 2008, 23:28 | |
| - Almgren skrev:
- Nejnej jag menar din homemade knacksensor
jaha du menar den... jag har inte hunnigt bulta den ännu. men det är väll bara att ta förta bästa bult någonstans i mitten på blocket. kanske en insugsbult? bara ljudet överförs så ska det ju funka... fick ihop bilen i kväll och nu går det bättre än någonsin! jag sänkte laddtrycket med 0.2bar och endå går den bättre än vad den någonsin gjort laddtryckstyrningen stog på 50% pluss höjning förut och det gav 1.2bar nu fick jag sänka laddtryckstyrningen till 25% och endå laddar den ca1.1bar... den utgår från stabilt laddtryck och sen så ökar man i %... sen varierar det ju beroende på turbo,Wg,bil oxå men där ser man vilken skillnad det blev... motorn vart alltså mera effektiv... nya 3"/2.5" sugröret från luftmängdmätaren till turbon och nya intercoolern gav alltså enormt mycket effekt... nu har jag provkört i 8 mil och gasat som en tok! kollade vad den drog L/mil 1.75 är inte så tokigt mycket endå med tanke på hur den går hehe... kör man normalt drar den nog under liten... så nu är jag back in buissnes jag provade att dra ur den lite längre på 5ans växel när jag åkte mot karlholm oxå... låg o crusade i 180 sen så tröck jag på och mätaren flyger ner i botten varvade ur den till 7000rpm sen släppte jag av ska prova nu nån dag med gps hur fort den går när den varvar ur helt hehe kommer film snart.... | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 21 maj 2008, 00:05 | |
| jeklar! | |
|
| |
palten Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 643 Age : 57 Namn : Magnus Berglund Från : Sandviken Kör : M50 Big Block Registration date : 07-06-22
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 21 maj 2008, 00:09 | |
| Kul att de funkar så bra nu. Blir du med o brummar på lördag då? mvh | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 21 maj 2008, 00:20 | |
| - palten skrev:
- Kul att de funkar så bra nu.
Blir du med o brummar på lördag då?
mvh om bilen håller ihop så ska jag brumma jag har tagit ut halva ljudämparullen i MC dämparen nu så nu låter den lagomt skönt ska du vara med? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|