| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|
+54Henka_ Jimmy banzai Alexander lillen_rille E-Tech Veteranhenke Eriksson _-gniraz-_ palten m5micke Sandvik LinuT Prozac Martin_pinto JohanJ nicke blom kallur Crille Jimmy_JDM kryckan Roni NicklasT Off3r Blöjan wolfzap Almgren richard s Toffe _Macce_ Mese_Jonas Jonas O Fiskargubbe StressmekkRacing johnny Ågren werd LillePär Henrik psychocat_racing Combatbenke Theo Öbbe Lindskog ToTTe Schimpy Mikael TICSierra Bagge_Turbo Jeppo One Eye Open Haggen JBlom Golden Boy 58 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 02 jul 2008, 21:21 | |
| - Golden Boy skrev:
- JBlom skrev:
- Tycker det mest låter som ett jävla avgasläckage...
ja wg sprinten försvan när jag var ute o körde?
så den är helt öppen där på slutet Hehe ja dåså... Men som dom andra skriver, kolla över toppen. Svårt att höra på film men du borde kunna lokalisera varifrån ljudet kommer, lyssna genom en skruvmejsel om du inte hör utan. | |
|
| |
Martin_pinto Skogenracing Large
Antal inlägg : 118 Namn : Martin Björklund Från : Gävle men pluggar i Arjeplog Kör : för lite Registration date : 07-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 02 jul 2008, 21:42 | |
| Gör som JBlom säger att du försöker leta rätt på det. då kanske du slipper riva hela motorn. Men det kanske blir lättare å höra om avgasläckan är fixad. men det kan ha hänt nästan vad som helst troligtvis något i toppen som alla andra säger BTW så låter den nästan som en gammal traktor | |
|
| |
m5micke Skogencrew
Antal inlägg : 3132 Age : 42 Namn : Micke Från : Gävle Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 03 jul 2008, 07:04 | |
| Jag tror att den kammen sitter en kugg fel. Hade liknande på en Alpina som jag fixa toppen på. Glömde lossa kedjespännarn som i sin tur medförde att vid montering hamnade kammen en kugg fel. Försökte ställa ventilerna men de va lönlöst. Ställde kammen rätt o nu är den så pass tyst som en BMW motor ska va Är ifs skitsvårt att höra på film men kolla kammen mot veven igen | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 03 jul 2008, 17:32 | |
| det är inte kammen för jag vet hur det låter fortsätt gissa... jag river troligtvis ner den i helgen om jag har ork så då avgörs det vem som hadde rätt och vinner provturen när den är klar | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 03 jul 2008, 18:21 | |
| måste gissa lite jag också då nånting som sitter löst eller glappar lite, glömt något chims eller bricka nånstans? | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 03 jul 2008, 21:10 | |
| Vad har du egentligen haft bort sen du senast hadde igång den då ? | |
|
| |
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 33 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 03 jul 2008, 22:41 | |
| Är det inte nått som har hänt eftersom du har haft dubblaventil fjädrar då? | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 03 jul 2008, 23:14 | |
| - Ford skrev:
- Vad har du egentligen haft bort sen du senast hadde igång den då ?
det enda jag har gjort är att montera nytt grenrör och turbo... nytt svänghjul och sinterpuckar, thats it! jag har mina aningar om vad det kan vara men det kan jag inte avslöja nu när det är tävling | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 03 jul 2008, 23:18 | |
| Gissar på att du råkat tappa ner något när du hadde bort grenröret då | |
|
| |
banzai Skogenracing Large
Antal inlägg : 225 Age : 35 Namn : Morgan Från : Alfta Kör : BMW M535i -87 (renoveringsobj.) Registration date : 07-12-23
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 11:47 | |
| Det låter inte som vevlager, men eftersom ingen sagt det så säger jag "vevlager" | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 17:16 | |
| jag tror de är någe fel med dina dubbla ventilfjädrar att nån ting är löst där eller liknande
MVH:Jonte |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 17:19 | |
| Sitter ju evo grejor på den så ja säger den e slut helt o hållet ja de kan innefatta många fel | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 19:10 | |
| jaha då har jag konsaterat i dag att wg sprinten inte bara hadde låstnat utan en skruv som håller wg klockan gängats ur och det var därför som laddtrycket var så dåligt... det enda jag hittade i toppen var det här: vändytan på vipparmen är sliten... kan ju inte vara bra kammen såg skaplig ut iaf: så jag skruvade ihop allting igen och tänkte att det kan väll inte skada mera att köra en sväng... så här gick det: https://s311.photobucket.com/albums/kk466/GoldenBoyProduction/?action=view¤t=knakilibangmotorn.flvnu låter det mera tydligt och då kan vi gissa att det är??? | |
|
| |
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 33 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 19:19 | |
| En ventilfjäder som har gått av? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 21:13 | |
| det enda jag kan komma på nu som kan ha orsakat att det knackar är att jag hälde i halvsyntetisk olja isf mineral...
det fans inge annat o köpa på macken i skutskär och dyr var den oxå...
den verkar mycket tunnare än mineral olja och bilen lät ju inte illa innan jag rev ner den?
kan det vara så att halvsyntetisk olja skadade motorn?
någon med erfarenheter? | |
|
| |
m5micke Skogencrew
Antal inlägg : 3132 Age : 42 Namn : Micke Från : Gävle Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 21:28 | |
| Själv kör jag bara på halvsyntet i min o de har aldrig varit några problem. Svårt att tänka mig att oljan ska va boven.
Har dock hört att mineraloljan lättare kocksar än halvsyntet/helsyntet olja. Någon som är mer insatt får rätta mig om jag har fel | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 21:33 | |
| Tycker den där kammen ser riktigt sliten ut iförsig. Kan du känna om det är "kanter" på den? Blir det en kant så kommer det slamra när vippan gör över kanten Bilen lät i alla fall riktigt fränt Oljan har mindre betydelse, ska inte orsaka felet, troligtvis lyckade du ställa vippen på fel ställe på kammen. Du ska justera när nocken är åt motsatta håll. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 21:33 | |
| - m5micke skrev:
- Själv kör jag bara på halvsyntet i min o de har aldrig varit några problem.
Svårt att tänka mig att oljan ska va boven.
Har dock hört att mineraloljan lättare kocksar än halvsyntet/helsyntet olja. Någon som är mer insatt får rätta mig om jag har fel du menar att din motor inte slamrar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 21:34 | |
| när man tar bort ventilkåpan och kollar så är det helt rent där nu, det ligger lixom ingen oljefilm som det gjorde med mineraloljan...
pluss att massa skit kanske löstes upp i motorn nu? | |
|
| |
m5micke Skogencrew
| |
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 21:36 | |
| - Mikael skrev:
- Tycker den där kammen ser riktigt sliten ut iförsig. Kan du känna om det är "kanter" på den? Blir det en kant så kommer det slamra när vippan gör över kanten
Bilen lät i alla fall riktigt fränt
Oljan har mindre betydelse, ska inte orsaka felet, troligtvis lyckade du ställa vippen på fel ställe på kammen. Du ska justera när nocken är åt motsatta håll. ja nog är den sliten allt... jag har justerat 10 starlet toppar så jag vet hur man gör och den har ju gått knäpptyst förut... ja den viner lite ur wg röret nu | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 21:39 | |
| ok gisningsleken är över nu... det raslar i toppen pga slitage och så misstänker jag starkt att ett vevlager har skurigt... jag tror det är oljans fel endå | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 21:41 | |
| Kan jag direkt säga att det inte är. Delsystet och syntet är bättre. Bara gamla stötar som inte har koll på oljer som rekomenderar mineral. Jag kör mineral för att det är billigt och funkar. Men en syntet är bättre
Har ett lager i motorn gått ner sig så skulle du inte kunna gasa så där! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 21:42 | |
| - Mikael skrev:
- Kan jag direkt säga att det inte är. Delsystet och syntet är bättre. Bara gamla stötar som inte har koll på oljer som rekomenderar mineral. Jag kör mineral för att det är billigt och funkar. Men en syntet är bättre
ja jo men 1987 så ville nog toyota ha mineral olja... den är byggd för det helt enkelt... det kan vara så enkelt tror jag... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 04 jul 2008, 21:43 | |
| Det har inte med saken att göra, det ska vara att du valt fel viscositet | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|