| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|
+54Henka_ Jimmy banzai Alexander lillen_rille E-Tech Veteranhenke Eriksson _-gniraz-_ palten m5micke Sandvik LinuT Prozac Martin_pinto JohanJ nicke blom kallur Crille Jimmy_JDM kryckan Roni NicklasT Off3r Blöjan wolfzap Almgren richard s Toffe _Macce_ Mese_Jonas Jonas O Fiskargubbe StressmekkRacing johnny Ågren werd LillePär Henrik psychocat_racing Combatbenke Theo Öbbe Lindskog ToTTe Schimpy Mikael TICSierra Bagge_Turbo Jeppo One Eye Open Haggen JBlom Golden Boy 58 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 18:25 | |
| tycker du ska köra på solid vit lack. det är cleanare och mycket lättare att laga lr komplettera om det åker på nåt annat karossmässigt på den. jag blev toknöjd med min gamla astra gsi som jag lackade om i solid vit ist för pearl. ångrade mig inte en sekund. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 18:30 | |
| - pzykko skrev:
- tycker du ska köra på solid vit lack. det är cleanare och mycket lättare att laga lr komplettera om det åker på nåt annat karossmässigt på den. jag blev toknöjd med min gamla astra gsi som jag lackade om i solid vit ist för pearl. ångrade mig inte en sekund.
ja du har en pra poeng där... är ju tråkigt om man skrapar nån kon på bankörning och repar lite granna... riktigt fint lackad vanlig vit kan ju funka det med | |
|
| |
One Eye Open BRC Crew
Antal inlägg : 441 Age : 41 Namn : Henrik Från : Söderfors Kör : Golf Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 22:13 | |
| det blir ju kanon det här | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 08:18 | |
| Varför just vitt för då? Enklare blir det ju men... | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 17:12 | |
| - JBlom skrev:
- Varför just vitt för då?
Enklare blir det ju men... finns inte mycket snyggare än en fräsch vit lack ju. cleanare går det inte att få så här blev min lack | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 18:03 | |
| om ni inte har sett det så är vitt på väg in nu i bilvärden. kolla bara på golf gti tex... och massa anndra bilar... läste det här när jag skulle lacka min mazda 626 widebody http://www.basf-coatings.de/en_UK/design/colortrends.xml"After silver and black, white has the potential to be the third most significant color on the global automotive market" "White is classy and likely to be a trendsetter, for instance" "In Japan, white is considered to be the color of purity and clarity. Twenty-seven percent of all car buyers there go for white. When it comes to sports cars, it is practically de rigueur." personligen tycker jag att min starlet ser riktigt fin ut i vitt... sen så tar olika färger olika mycket plats oxå... om du tar en svart bil så lixom blir den mindre jämfört med en vit... inte bokstavligt talat men den verkar större med en ljusare färg... sen är det ju självklart en smaksak vad man gillar... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 18:28 | |
| Dagens jobb på bilen har jag satt dit huvlås och tagit bort orginal låsningen så om det börgar brinna eller nått under huven så kan någon utomstående slita upp huven om jag sitter medvetslös i bilen eller nått... sen ser det ju lite sportingt ut med huvlås oxå gorde om grillen oxå så som det är på orginal turbo starlet... sen har jag lättat och rensat bakluckan. vart ca 3kg klippte ur massa plåt oxå... sen var jag ut och provkörde bilen med nya sänkningen... funkar grymt bra faktist... lite hård i fram när man kör över farthinder men annars mycket skön! testade toppfarten igen på motorvägen. kom upp i 182!!! helt sjukt mycket det gör att sänka bilen och lätta den... orginal gjorde den typ 160km/h och nu 182! vilken skillnad små saker gör endå... fint väder i dag | |
|
| |
johnny Skogenracing Small
Antal inlägg : 46 Age : 39 Namn : John Från : Göteborg Kör : Corvette c4-93, V70 Glt-97 Registration date : 08-01-30
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 18:45 | |
| Bilen är klockren, men snälla, kan du inte behålla den som sleeper? Inte massa glänsande saker överallt på karossen. | |
|
| |
| |
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 19:11 | |
| va öka den 22km/h bara för du lätta, grymt =) | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 19:14 | |
| - xcOOb skrev:
- va öka den 22km/h bara för du lätta, grymt =)
ja men det är nog mest luftmotståndet skulle jag tro... det kommer kanske mindre luft under bilen och där är det ju inte direkt aerodynaminskt som på nyare bilar... läste någonstans att man sparde 20% mera bränsle på en bil genom att göra den plan under... | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 19:15 | |
| jo det gör ju sitt till också o sen hade du kanske motvind sist!? hehe | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 19:20 | |
| hehe nej då jag hadde medvind och nerförsbacke... orginal gick den 160 på plan väg... sen efter jag sänkt den 40mm och lättat så gick den 176 och nu när den är sänkr 85/60mm så går den 182 och kanske fortare för jag var tvungen att släppa av | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 20:44 | |
| - Golden Boy skrev:
- hehe nej då jag hadde medvind och nerförsbacke...
orginal gick den 160 på plan väg... sen efter jag sänkt den 40mm och lättat så gick den 176 och nu när den är sänkr 85/60mm så går den 182 och kanske fortare för jag var tvungen att släppa av har läst lite nu om aerodynamik och underede. hittade en intresant sida här: http://www.vok.lth.se/~ht/COURSES/MMV/documents/Fordonsaerodynamik-slutlig.pdfsiterar lite... "4.4 Underredet Underredet på en F1-bil har stor betydelse för down force. Man låter underredet ligga nära marken och vid baken slutta uppåt. Då ger masskontinuiteten att hastigheten under den främre och större delen av bilen, Vin = Vut(Aut /Ain ). Bernoullis ekvation ger då att trycket under bilen kommer att vara mindre än trycket vid utgången, som ungefär kommer att vara vid atmosfärstryck. Luften går ut genom en diffusor och man kan med hjälp av att ändra utloppsarean på denna påverka undertrycket under bilen. Man kan även ändra på vinkeln med vilken den sluttar uppåt. Om den stiger för mycket får man dock avlösning. [1] Det är alltså önskvärt med ett litet spel mellan underrede och väg då man får en mindre area för luften att passera. Ett litet spel innebär också att mindre luft sugs in från sidorna. Efter att Roland Ratzenberger och Ayrton Senna omkom på Imola 1994 infördes flera säkerhets restriktioner för att minska kurvhastigheterna. Bland annat har man nu en träplatta under bilen som inte får slitas ner för mycket under ett lopp. Detta är ett sätt att kontrollera markfrigången.[1] Diffusorn har även en annan uppgift. Eftersom man släpper ut luften bakom bilen långsammare med en diffusor än utan så får man också större tryck bakom bilen. Detta är bra då det minskar strömningsmotståndet. Detta ser man enkelt från Bernoullis ekvation. kanske blir till att bygga en difusor i morgon | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 23:44 | |
| vilken är snyggast, med lister eller utan och lackad dörrkarm? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tor 31 jan 2008, 23:59 | |
| hittade lite bilder på min gammla första starlet jag hadde... jäklar vad fin den var i ferrari röd Lackade den själv hemma... jag byggde om den lite sen igen och åkte till Lofoten längs upp i Norge 130mil enkel resa genom Sverige den korta vägen. åkte genom hela Norge på vägen dit... satt med hörselproppar och sterion på full volym Härliga tider | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| |
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 01 feb 2008, 00:04 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) fre 01 feb 2008, 16:46 | |
| i dag så har jag monterat soppapumpen vid tanken... gjorde ett fäste för pumpen så den sitter upphängd i gummi så man slipper lite oljud. och så är elen till strömbrytaren klar. fixade även så en lampa lyser när soppapumpen är påslagen så man ser om den får strömm. upptäckte att det redan fans en returledning vilket förenklade allting... det var tydligen förberätt för insprutning. så i morgon ska jag börga montera insprutningen och kanske kanske kan jag köra bilen i helgen med turbo och insprutning men sen ska elektroniska laddtrycksstyrningen kopplas in och så ska grenröret byggas om till ett som ska tåla lite mera. och så ska det självklart trimmas mera! och montera kopplingen när den nu kommer... | |
|
| |
| |
| |
StressmekkRacing Skogenracing Small
Antal inlägg : 14 Age : 35 Namn : Finnen Från : skogen Kör : opel kadett-78 Registration date : 08-01-28
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 02 feb 2008, 20:15 | |
| Flashigt värre! Skönt att ha bilen i så pass redo skick redan i februari för sommarens nattliga Mvh Jeppson | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 02 feb 2008, 20:27 | |
| - StressmekkRacing skrev:
- Flashigt värre! Skönt att ha bilen i så pass redo skick redan i februari för sommarens nattliga
Mvh Jeppson ja redo är den väll inte direkt... men det känns ju bra om man kan börga testa lite redan nu så man kanske får den och gå riktigt bra till sommaren. mitt mål är ju att testa hur mycket en starlet motor håller för vid hård körning så det visar sig i sommar vad det är som pajar först skulle vara roligt om jag fick ut 200hk iaf... är lite av ett mål men jag blir nöjd för mindre | |
|
| |
StressmekkRacing Skogenracing Small
Antal inlägg : 14 Age : 35 Namn : Finnen Från : skogen Kör : opel kadett-78 Registration date : 08-01-28
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 02 feb 2008, 20:56 | |
| Nej jag menar du har ju ett par månader på dig att laborera med motorn.. Är den kompsänkt eller något? Skall du renovera motorn till sommarn? Orkade inte läsa igenom allt nu, men jag har för mig du bara skall hänga dit grejjerna och gääsa.. Mvh | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 02 feb 2008, 22:35 | |
| just nu ska jag bara hänga dit grejorna så allting fungerar. men jag väntar på en racekoppling från australien och när den kommer ska jag ta ur motorn och greja lite mera... tänkte bara testa lite nu medans jag väntar så är allting klart sen ska bli roligt endå för den går rätt så bra även fast jag bara laddar 0.5bar tänkte försöka ladda 1.6bar sen om det är möjligt | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|