| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|
+54Henka_ Jimmy banzai Alexander lillen_rille E-Tech Veteranhenke Eriksson _-gniraz-_ palten m5micke Sandvik LinuT Prozac Martin_pinto JohanJ nicke blom kallur Crille Jimmy_JDM kryckan Roni NicklasT Off3r Blöjan wolfzap Almgren richard s Toffe _Macce_ Mese_Jonas Jonas O Fiskargubbe StressmekkRacing johnny Ågren werd LillePär Henrik psychocat_racing Combatbenke Theo Öbbe Lindskog ToTTe Schimpy Mikael TICSierra Bagge_Turbo Jeppo One Eye Open Haggen JBlom Golden Boy 58 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 03 feb 2008, 00:02 | |
| trevligt med mycket bilder.. hoppas den vill vara med o leka då! | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 03 feb 2008, 18:11 | |
| Film när den går med insprutningen men det var före jag justerat den så nu går den mycket renare och finare http://www.garaget.org/video/q7qxjoykjxq3 i dag så har jag satt dit insug,toppkåpa och spjällhuset... sen så gjorde jag ett tillfälligt rör mellan mängdmätaren och spjällhuset så jag kör utan turbo nu bara för att justera in insprutningen så den går riktigt fint även utan turbo... fick den att gå riktigt bra faktist... fick justera en hel del på både bränslet och co... otroligt lätt använd K-jetronic och adapterbart till anndra motorer. Tillfälligt rör där som ni ser hehe, var inte direkt noga bara den vart tätt... som nytt här
Senast ändrad av den sön 03 feb 2008, 18:47, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 03 feb 2008, 18:14 | |
| Rullar på bra det här | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 03 feb 2008, 18:22 | |
| Blir ju kanon de här, och fort går det för dej å | |
|
| |
StressmekkRacing Skogenracing Small
Antal inlägg : 14 Age : 35 Namn : Finnen Från : skogen Kör : opel kadett-78 Registration date : 08-01-28
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 03 feb 2008, 18:30 | |
| Får du någon hyffsad bränsleekonomi med de där sprutet?? Läst mkt om att man får dålig ekonomi med k-jet sprut.. Är ditt sprut gnistat? | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 03 feb 2008, 18:33 | |
| jag vet inte om den direkt går snålt... ska testa det nu dom närmaste dagarna och justera in det ordentligt... provkörde några mil i dag iaf och den går riktigt bra! går fort upp till 160 iaf var ju lite halt o köra fortare i dag | |
|
| |
Fiskargubbe Skogenracing Medium
Antal inlägg : 74 Namn : Gurra Från : Kullåkra (den stora staden med karlskrona som förort) Kör : Sierra sedan Registration date : 08-01-24
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 04 feb 2008, 09:54 | |
| Du skulle haft sådana backspeglar till dn vita som du hade på den röda, riktigt cleana:D coolt bygge btw | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 04 feb 2008, 17:05 | |
| ja igentligen skulle jag haft det för dom vägde typ 10gram i dag så har jag iaf justerat in sprutet så jag är nöjd... märks att det är gjort för turbo för det dör ut lite på ögre varv och det är ju för att då ska bränsletrycksregulatorn skyffla in mera soppa när det blir laddtryck. så det kommer nog funka perfekt sen... men det är inte så att den går dåligt direkt. sticker iväg rätt så bra. troligtvis så ska jag börga montera turbon morgon. har tömt ur oljan i tråget och ska byta det mot det som jag svettsat i rör i... avgasystemet tar jag från gammla bygget oxå så länge. men det blir väll nått annat sen typ 3" hela vägen. tror den här motorn kommer gå dubbelt så bra som den gammla turbomotorn, toppen var slut på den för kammremmen gick av och slog upp i ventilerna så dom var troligtvis sne och otäta... och sen så har jag ändrat soppapumpen så den sitter vid tanken nu och sliper suga ända fram till motorrummet som gjorde att bilen ryckte till ibland... vi får se om det blir nån film på det hela oxå | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 15:29 | |
| | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 16:32 | |
| Så jävla grymt bygge Kommer bli riktigt intressant när du börjar ladda ordentligt. | |
|
| |
johnny Skogenracing Small
Antal inlägg : 46 Age : 39 Namn : John Från : Göteborg Kör : Corvette c4-93, V70 Glt-97 Registration date : 08-01-30
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 16:35 | |
| Du är kung ju! Vilket tempo. Tummen upp! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 16:37 | |
| - ToTTe skrev:
- Så jävla grymt bygge Kommer bli riktigt intressant när du börjar ladda ordentligt.
ja den går fan så mycket bättre nu än med den gammla motorn kan jag säga... går rent o fint... ska koppla in elektroniska laddtrycksstyrningen i morgon och börga lära mig den så kanske man kan knappa in exakt så mycket det går att ladda nu med orginal komp... då kan man även ställa så den blir progresiv så den tex laddar 0.4bar vid starten och sen ökar progresivt under en given tid som man oxå kan ställa. då slippet man allt hjulspinn och kan hålla stumt från börgan | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 16:38 | |
| tror din ekonomi lampa ljuger blir nog kanon när du får till allt o riktig laddstyrning.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 16:39 | |
| - xcOOb skrev:
- tror din ekonomi lampa ljuger
hehe tror du? men det är ju ekonomiskt med turbo | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 18:35 | |
| Fränt! |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 19:03 | |
| Rörde ju på sej riktigt fint ju ska bli spännade att se vad som händer när du skruvar lite mer på trycket | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 19:32 | |
| Trevligt värre Kanske dags att g-techa den snart då? | |
|
| |
TICSierra Skogenracing Large
Antal inlägg : 248 Namn : Fredric Från : Finland Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 07-02-23
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 19:37 | |
| Riktigt nice Flyttade ju på sej bra redan nu! | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 20:00 | |
| Rörde ju på sig... Mera ladd så blir de riktigt trevligt | |
|
| |
Jonas O Skogenracing Medium
Antal inlägg : 51 Namn : Jonas Från : Kalmar Kör : Saab / Opel Registration date : 07-08-18
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 20:40 | |
| Fan så ballt!!! Tumme upp!!! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 20:45 | |
| | |
|
| |
TICSierra Skogenracing Large
Antal inlägg : 248 Namn : Fredric Från : Finland Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 07-02-23
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 20:54 | |
| Jäklar vad den går den där lilla hoppan! Kul o köra? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 20:55 | |
| - TICSierra skrev:
- Jäklar vad den går den där lilla hoppan! Kul o köra?
ja den är grymt rolig att köra men man vänjer sig snabbt med effekten... vill ha mera nu! | |
|
| |
StressmekkRacing Skogenracing Small
Antal inlägg : 14 Age : 35 Namn : Finnen Från : skogen Kör : opel kadett-78 Registration date : 08-01-28
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 21:06 | |
| Se där Du är en jävel på att ligga i måste jag säga.. Men hur funkar det med elektronisk laddtryck styrning? Gentimot att man ställer det på w-stången? Är helt grön på de området.. mvh edit, eller ja att de följer upp linjärt med varvet vet jag men det fungerar väl att bara skruva på w-stången också? Om man har soppa som matar all luft | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 05 feb 2008, 21:41 | |
| - StressmekkRacing skrev:
- Se där Du är en jävel på att ligga i måste jag säga.. Men hur funkar det med elektronisk laddtryck styrning? Gentimot att man ställer det på w-stången? Är helt grön på de området.. mvh
edit, eller ja att de följer upp linjärt med varvet vet jag men det fungerar väl att bara skruva på w-stången också? Om man har soppa som matar all luft Här har du lite info om hur min styrning fungerar http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68655ska koppla in den dom närmaste dagarna och testa lite... gillar den här funktionen iaf.. "Med multi scramble kan du starta racet med lägre laddtrycksinställning och när du har fått tillräckligt grepp kan du progressivt öka laddtrycket med multi-scramble. Om du återigen börjar spinna kan du avlsuta scramble och aktivera den igen så snart du återfått greppet." det betyder att man ställer in ett laddtryck på säg 0.4bar och sen hur lång tid den ska stiga till ex 1.6bar så kan du justera in efter underlaget du kör på så du får optimalt fäste utan att spinna bort dig... passar ju bra på min fwd bil | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|