| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|
+54Henka_ Jimmy banzai Alexander lillen_rille E-Tech Veteranhenke Eriksson _-gniraz-_ palten m5micke Sandvik LinuT Prozac Martin_pinto JohanJ nicke blom kallur Crille Jimmy_JDM kryckan Roni NicklasT Off3r Blöjan wolfzap Almgren richard s Toffe _Macce_ Mese_Jonas Jonas O Fiskargubbe StressmekkRacing johnny Ågren werd LillePär Henrik psychocat_racing Combatbenke Theo Öbbe Lindskog ToTTe Schimpy Mikael TICSierra Bagge_Turbo Jeppo One Eye Open Haggen JBlom Golden Boy 58 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 10:40 | |
| har sänkt bilen här i Photoshop och det ser ut oh kunna vara snyggt om den vara så här låg... här är den sänkt 40mm men den blev hög i bak för det fattas ju ca 60kg | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 11:03 | |
| Du får ta fram rondellen eller så värmer du fjädrarna. Inget är ju tyvärr optimalt. | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 12:14 | |
| - JBlom skrev:
- Du får ta fram rondellen eller så värmer du fjädrarna. Inget är ju tyvärr optimalt.
jag sitter o funderar nu hur jag ska på bästa sätt höja fästena för stötdämparna... blir nog till att kapa hela fjädertornet långt ner och sen skarva på med plåt... vi får se... eller så tar man ett rör och svettsar på ovanpå stötdämpartornet... blir ungefär så här fast inte lika långa då i bak verkar det inte vara några problem iaf. blir svårare att få det snyggt i fram... jag tänkte om man skulle svettsa ett rör mellan stötdämpartonren först så dom blir som en enhet och så inte vinklarna rubbas och sen så kapar man ur runt stötdämparen och har bilen på domkrafter och sänker ner den så mycket man vill och sen så är det bara att punkta fast plåtar när man är nöjd med höjden... borde kunna funka riktigt bra det enda problemet är när stötdämparna slår igenom så kan hjulet ta i någonstans i skärmarna eller hjulhuset... så men får nog inte överdriva för mycket med sänkningen... det är just därför som jag tänkte montera stötdämpare/fjäderben utan fjädrar på så den ligger på genomslagsgummit och då kan men testa att vrida på hjulen och köra bilen tillomed och se om det tar i någonstans och hur mycket man har tillgodo... föresten så kanske man kan mäta hur mycket fjädringsväg man har... ska åka till garaget nu och klura lite hur jag ska lösa det här. slänger upp lite bilder på det såklart . | |
|
| |
LillePär Bannad
Antal inlägg : 376 Age : 110 Från : Ålderdomshemmet Registration date : 07-05-04
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 17:16 | |
| blir nog jävligt snygg när det är klart | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 19:45 | |
| jag börgade sänkningen med att sätta 2 domkrafter och veva upp bilen så den stog rakt enligt vattenpasset... sen så svettsade jag fast ett armeringsjärn för att fixera och kapade ur. sen var det bara att bestämma hur mycket jag skulle sänka bilen. jag provade med 7.5cm pluss dom 40mm som sänkningsfjädrarna gav... det gick bra att köra med bilen förutom i stora gupp då hjulen tog i uppe i hjulhusen... ser ju inge bra ut när den är så där hög i fram men det ser ut och kunna bli fränt när jag sänkt runt om... jag punkdade bara dit plåtarna så jag kunde provköra så det var lätt att göra om den sen och det vart bara 45mm istf 75mm sen tog svetstråden slut så det blir mera i morgon. totala sänkningen blir då 85mm! där kom golfen med oxå med alla lacksläpp uppdaterar i morgon...
Senast ändrad av den tis 29 jan 2008, 20:11, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
werd Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 19:49 | |
| Byggarglädje? SNyggt gjort! och jo de ser bra ut redan nu! Sett lite andra bilder med dessa fälgar på golfar osv... men vit starlet ser ändå bäst ut! Lycka till! MvH | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 19:55 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 19:56 | |
| Snyggt jobbat | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 20:02 | |
| Jo nu börjar de likna något ! | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 20:14 | |
| Snygg lösning bak. Fixa det fram nu så att det ser bra ut så är det ju klart å betalt. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 20:16 | |
| - JBlom skrev:
- Snygg lösning bak. Fixa det fram nu så att det ser bra ut så är det ju klart å betalt.
japp ska börga med det i morgon... sen blir det en vända och testa gokarten lite | |
|
| |
TICSierra Skogenracing Large
Antal inlägg : 248 Namn : Fredric Från : Finland Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 07-02-23
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 21:30 | |
| Det där gjorde du bra! Fortsätt i den stilen | |
|
| |
One Eye Open BRC Crew
Antal inlägg : 441 Age : 41 Namn : Henrik Från : Söderfors Kör : Golf Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 22:35 | |
| klockrent gjort, här går det undan | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) tis 29 jan 2008, 23:00 | |
| jävligt nice lösning | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 01:18 | |
| Grymt sa grisen | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 09:12 | |
| tackar tackar tackar vad tror ni om att lacka bilen i vit Perl färg och orginalstötfångarna i blank svart?? är ju lite tråkigt med bara vanlig vit... eller någon annan färg kanske? | |
|
| |
JBlom Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 09:30 | |
| Kan nog se riktigt coolt ut. Fälgarna förtjänar en snygg lack. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 09:42 | |
| - JBlom skrev:
- Kan nog se riktigt coolt ut. Fälgarna förtjänar en snygg lack.
ja dom gör ju det... ja karossen är grymt fin och 99% rostfri men lacken har ju några år på nacken om man säger så det är ju så svårt att bygga en sleeper!!! det kliar i mig! vill göra något radikalt igentligen men sammtidigt så är det ju coolt om den blir lite sleeper iaf... har satt en strömbrytare till alla mätare så jag kan slå av dom om polisen kommer iaf men sen vad som säger om rallystolarna och allt det där vet jag inte.... får väll täcka dom med nån gammal päls hehe... man vill ju vara osynlig för polisen, det kanske blir tackräcka och några skidor eller nått för att maskera lite kan vara roligt oxå när alla står o kollar på och det kommer en starlet med skidor och ska reca! hehe fy fan vad roligt hittade en bild på en perl färg men det är lite blått i oxå... skulle kunna funka kanske? | |
|
| |
JBlom Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 09:47 | |
| Ja inte tror jag konstapeln kommer till din bil först så du kan vara lugn. Man kan väl bestämma själv vad man vill ha för färgskiftning i pearlen. Men det är snyggt att ha så en annan färg kommer fram. | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 17:25 | |
| nu är sänkningen klar tillsvidare... 85mm bak och ca 60mm fram anledningen till varför det vart så mycket i bak är för att sänkningsfjädrarna är gjorda för 60kg mera och då blir den nog jämnhöjd men eftersom jag lättat ut 60kg så vart det 85mm i bak Jag kapade ett halvt varv på sänkningsfjädrarna istf att svettsa om hela stötdämpartornet i fram oxå... det är för lite plats att höja dom utan att huven kommer att ta i. orkar inte göra om huven bara för att flytta upp den 2cm. men vi får väll se senare hur jag gör... vart ganska exakt på båda svettsade klart och slipade och på med lite grundfärg i bak... och så här ser den ut nu Lite lägre i fram nu och 3cm högre i bak eftersom den vart för låg ¨på första försöket Jag tycker den vart lagomt låg nu. är ju bara jobbigt om man måste krypa över farthinder och sånt... har tvättat av den lite här oxå... var så grymt skitig på förra korten... fattas nått stort där bak det vart ganska snyggt med svart scoop endå. | |
|
| |
johnny Skogenracing Small
Antal inlägg : 46 Age : 39 Namn : John Från : Göteborg Kör : Corvette c4-93, V70 Glt-97 Registration date : 08-01-30
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 18:00 | |
| Oj vad grym den blir! Fälgarna är klockrena, vad är det för några? Ledsen om jag missat det i texten. Tyvär tycker jag inte att scoopet är perfekt, sticker ut för mkt på en övrigt clean bil. Satsa på en T4 motor från S40 eller nåt! | |
|
| |
JBlom Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 18:01 | |
| Ja det blev mycket bättre nu. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 18:04 | |
| - johnny skrev:
- Oj vad grym den blir! Fälgarna är klockrena, vad är det för några? Ledsen om jag missat det i texten. Tyvär tycker jag inte att scoopet är perfekt, sticker ut för mkt på en övrigt clean bil. Satsa på en T4 motor från S40 eller nåt!
Fälgarna heter Turbo Ronal R10 finns att köpa på www.falgkungen.sejag måstre ha scoopet för att få plats med spjällhuset och insuget... det blir turbokonventering om du missat det... 150-200hk sattsar jag på... kommer bli tillräckligt om man räknar på HK per KG | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 30 jan 2008, 18:08 | |
| - JBlom skrev:
- Ja det blev mycket bättre nu.
ja nu är jag nöjd faktist... ska bli grymt roligt att testa väghållningen sen när snön försvinner... tungdpunkten ligger ju som sagt riktigt lågt nu vart perfekt med 85mm i bak... stog och hoppade på bilen i bak utan att däcket slog upp i hjulhuset så det vart aldeles lagomt och ja det går ju inte att sänka den nå mera i bak. då måste man ha kortare fjärdingsväg... KUL KUL | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|