| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|
+54Henka_ Jimmy banzai Alexander lillen_rille E-Tech Veteranhenke Eriksson _-gniraz-_ palten m5micke Sandvik LinuT Prozac Martin_pinto JohanJ nicke blom kallur Crille Jimmy_JDM kryckan Roni NicklasT Off3r Blöjan wolfzap Almgren richard s Toffe _Macce_ Mese_Jonas Jonas O Fiskargubbe StressmekkRacing johnny Ågren werd LillePär Henrik psychocat_racing Combatbenke Theo Öbbe Lindskog ToTTe Schimpy Mikael TICSierra Bagge_Turbo Jeppo One Eye Open Haggen JBlom Golden Boy 58 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Haggen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 23 jan 2008, 21:35 | |
| Såg jeklit bra ut dedär mätarna du! Funderade på att skaffa av samma typ till min jag när det blir av och det är vel när gråhåret har börjat växa:D | |
|
| |
One Eye Open BRC Crew
Antal inlägg : 441 Age : 41 Namn : Henrik Från : Söderfors Kör : Golf Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 23 jan 2008, 22:37 | |
| | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 23 jan 2008, 22:50 | |
| | |
|
| |
One Eye Open BRC Crew
Antal inlägg : 441 Age : 41 Namn : Henrik Från : Söderfors Kör : Golf Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) ons 23 jan 2008, 23:04 | |
| feta slicks så blir du vass hehe | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 26 jan 2008, 14:36 | |
| har hunnigt med mycket nu faktist... lackat och renoverat spjällhuset, monterat sänkningssats och lackat bromsoken, tagigt ut asfaltsmattor vart 5.2kg! damsugit och gjort rent innuti... funderar på att lacka allting invändingt härnäst... har bara bilder på spjällhuset nu... börgade med att göra rent det i bensin och borsta med en gammal stålborste... sen vart det massa puttsande med olika borstar på borrmaskinen... det var skapligt mycket skit o sot innvändigt... efter... maskerade lite... dags för lack, börgade med mattsvart och sen klarlack på det... Färdigt resultat... kommer väll mera bilder på lite annat i morgon... over and out! | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 26 jan 2008, 16:40 | |
| Ser riktigt fränt ut. Spjällhuset blev porrigt. Har du gjort iordning för spridaren i spjällhuset eller? Kommer du åka med 1 extraspridare? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) lör 26 jan 2008, 16:47 | |
| - JBlom skrev:
- Ser riktigt fränt ut. Spjällhuset blev porrigt.
Har du gjort iordning för spridaren i spjällhuset eller? Kommer du åka med 1 extraspridare? nej det ser ut så där orginal, det är ju en kallstarts spridare, så jag använder den bara för att starta bilen när det är kallt. men det går ju att koppla in den som extraspridare. har läst här någonstans att dom ger ca 20hk per spridare... men i första taget ska jag inte behöva använda den för insprutningen ska räcka till nästan 200hk orginal utan modefiering | |
|
| |
psychocat_racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Namn : John Från : Altuna Kör : Buick Skylark -69 & BMW 535 Registration date : 07-11-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 27 jan 2008, 03:02 | |
| Vart klockrent det där du! | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 27 jan 2008, 10:27 | |
| - Golden Boy skrev:
nej det ser ut så där orginal, det är ju en kallstarts spridare, så jag använder den bara för att starta bilen när det är kallt. men det går ju att koppla in den som extraspridare. har läst här någonstans att dom ger ca 20hk per spridare...
men i första taget ska jag inte behöva använda den för insprutningen ska räcka till nästan 200hk orginal utan modefiering Jaha på det viset. Men spjällhuset är från en Saab va? Vore ju coolt om det behövs extraspridare att pula i 1 stor där. | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 27 jan 2008, 16:04 | |
| föresten så undrar jag om ni har nå förslag på annan lättning än det jag har gjort?
det som ska fixas mer är att byta ut alla rutor mot tunn plexiglas fast dom ska sitta i orginal rutlist så man inte ser att det är plast.
att skrapa underede orkar jag helt enkelt inte, verkar grymt jobbigt...
någon som vill hjälpa mig gjuta huv,baklucka,dörrar i glasfiber? fast vad jag har hört så är det grymt dyrt? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 27 jan 2008, 18:08 | |
| Du kan köra hålsåg överallt t.ex | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 27 jan 2008, 18:21 | |
| - Mikael skrev:
- Du kan köra hålsåg överallt t.ex
ja det kanske man kan göra... nånting mera? mina ideer är slut nu | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 27 jan 2008, 18:22 | |
| Sätta dig på motioncykeln eller nått | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 27 jan 2008, 18:40 | |
| Ett gott råd! använd inte plexi som rutor,vid en krock/avåkning blir bitarna mycket vassa (som knivar) och döden torde vara ett faktum |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 27 jan 2008, 19:49 | |
| - Mange skrev:
- Ett gott råd! använd inte plexi som rutor,vid en krock/avåkning blir bitarna mycket vassa (som knivar) och döden torde vara ett faktum
ok, då får jag vara utan för jag har inte råd med lexanrutor... tack för rådet iaf | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 27 jan 2008, 19:52 | |
| - Golden Boy skrev:
- Mange skrev:
- Ett gott råd! använd inte plexi som rutor,vid en krock/avåkning blir bitarna mycket vassa (som knivar) och döden torde vara ett faktum
ok, då får jag vara utan för jag har inte råd med lexanrutor...
tack för rådet iaf Lexan behöver ju inte heller va så dyrt om du köper tunn. Dörrsidorna kan du ju alltid plocka bort och sen lär de väl finnas lite onödig plåt och fästen till div saker som går att ta bort. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) sön 27 jan 2008, 20:24 | |
| - Ford skrev:
- Golden Boy skrev:
- Mange skrev:
ok, då får jag vara utan för jag har inte råd med lexanrutor...
tack för rådet iaf Lexan behöver ju inte heller va så dyrt om du köper tunn.
Dörrsidorna kan du ju alltid plocka bort och sen lär de väl finnas lite onödig plåt och fästen till div saker som går att ta bort. ja dörrsidorna ska kapas ur och ersättas med aluminium, det har jag gjort på en annan starlet, vart grymt stabilt med aluminium även fast det inte väger någonting alls... är det någon som vet var man köper lexanrutor billigt? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 28 jan 2008, 16:51 | |
| i dag fick jag mina däck monterade på fälgarna, och faktist så gick bilen snabbare nu, vet inte om det beror på att den rullar lättare kom upp i 178km/h faktist med orginal starlet motor tycker den vart ganska snygg iaf faktist så är 185 45 15" lägre än 13" vintersulorna skitig efter provturen... så gott som klart innvändigt. Antar att fjädrarna är gjord för 55kg till och det är därför den är lite högre i bak... var förbi lackeraren igen och snackade lite... jag får låna hans lokal och alla maskiner så ska jag fixa den nån helg och sen så ska han få lägga riktigt snygg lack, men fortfarande vit orginal... vad tycks än så länge? | |
|
| |
JBlom Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 28 jan 2008, 17:01 | |
| Stiligt... Men det skulle inte skada att få ner den lite mot marken, som det ser ut nu verkar tyngdlagen upphört i Skutskär. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 28 jan 2008, 17:06 | |
| - JBlom skrev:
- Stiligt...
Men det skulle inte skada att få ner den lite mot marken, som det ser ut nu verkar tyngdlagen upphört i Skutskär. nej jag vet, den är sänkt 40mm runt om nu men ser endå hög ut... jag funderar starkt på att flytta upp fästena på stötdämpartornen så kan jag få vilken höjd jag vill och fortfarande ha bra fjädringdväg... blir lite problem i fram bara för huven tar i, men jag får göra som nån bula där eller ha det helt öppet | |
|
| |
JBlom Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 28 jan 2008, 18:14 | |
| Går det inte att flytta fjädertallriken längre ner på fjäderbenet då? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 28 jan 2008, 18:18 | |
| - JBlom skrev:
- Går det inte att flytta fjädertallriken längre ner på fjäderbenet då?
nja inte riktigt. det är lika mycket jobb att svettsa om stötdämpar tornet. jag tänkte prova att ta stötdämpare utan fjädrar och montera på bilen och se hur låg den kan vara utan att däcken tar i någonstans och sen fölänga stötdämpartornen så mycket som behövs... det är ju bara att ta ett rör och svettsa på. då kan fjädringen röras så pass mycket att den kan slå igenom utan att det tar i i julhusen. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 28 jan 2008, 19:11 | |
| Det hjälper inte mycket att flytta ner fjädertallriken för att få bilen lägre direkt. Flytta punkterna för fjäderbenet är enda sättet att få en riktigt låg bil och bra fjädringsväg
Blev bra med fälgarna föresten! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) mån 28 jan 2008, 19:26 | |
| - Mikael skrev:
- Det hjälper inte mycket att flytta ner fjädertallriken för att få bilen lägre direkt.
Flytta punkterna för fjäderbenet är enda sättet att få en riktigt låg bil och bra fjädringsväg
Blev bra med fälgarna föresten! tack! ja det är helt värdelöst när det inte finns någon fjädringsväg så det är nog bäst att göra som jag har tänkt... dom är lite svår att sänka starlet bilarna för även fast man i prinsip åker på genomslagsgummit så är den inte så toklåg endå och blir helt värdelös väghållning. fjädrarna är riktigt sköna som jag har nu faktist... dom verkar var bra avstämmda för den går mjukt över små kanter och sånt fast när man kränger på så håller dom imot bra... | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage) | |
|