| Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
|
+86Jappsen Bim Limpdjur Joel hasse the man Forsberg Tommysundberg kalasgasarn thaaaune Stylishh vikketheman Knez JElfgren Zacoo Känny Fiechen MArcin91 Scrimen Piecia freddan222 mod NicklasT evojenza vedde Stridh Robins Zwinto E.Nilsson JohanH HultN jiggee _energi_ 328Rikard gringo_ale Mixx_ Henka_ Rohden Rex2005 Hedin_ Chris__ hybris Golden Boy fordsierraturbo Ford_Fidde gearhead Ahlholm sardonic6sic6 Frejd Roobin PerA sierraboss Eriksson Sköld aliwin mrf Racemus kangas Blitzz Roni Sandvik ford_racing Haggen MasterDevil Ågren Fiskargubbe _Macce_ ToTTe Jimmy knäcken _Glenne_ Henrik Misano T Fahlgren tilldig Lindskog fiesta mannen Öbbe _Seeya_ Fahlberg TICSierra Japmax JBlom _-gniraz-_ m5micke FordFreak Mikael 90 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 02 nov 2007, 13:50 | |
| Okej, men nu orkar väl inte origianlpumpen med? Eller? Men slänger man dit ett par såna spridare som du har till bmwn, för övrigt samma som jag har till min saab, sitter original på 9000 2,3t ? Eller ett par gröna bosch 968 (typ 420cc) så borde man väl kunna dra på med runt ett bar? Vill helst bara göra 2 urtag på tryckrören för extraspridare. Orkar inte ha hela tryckröret fullt med spridare, slangar och sladdar Mvh Jimmy | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 02 nov 2007, 14:02 | |
| Kryckan kör med en 465cc och en 300cc idag och det räcker precis till 1.0bar. Han kör fortfarande med orginalpump också. Det är med portad topp dock så det behövs lite mer bränsle då så på en sierra med orginaltopp så räcker det ledigt med detta
Skulle tro att man lär byta pumpen till en från en K-jet bil över 1bar ungefär | |
|
| |
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 02 nov 2007, 21:08 | |
| Okej
Bara att skaffa sig ett par stora spridare då. Nån lämplig k-jetbil som har pumpen utombordsmonterad utifall man ska skifa pumpen.
Mvh Jimmy | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 02 nov 2007, 21:09 | |
| volvo o saab har väl outline.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 02 nov 2007, 21:37 | |
| Leta upp en pump från en saab 900 med k-jet, ligger i tanken men går utmärkt att hänga utanför | |
|
| |
tilldig Skogenracing Small
Antal inlägg : 38 Age : 37 Namn : Christian Från : Kode Kör : Volvo 940gl och sierra Registration date : 07-09-06
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 18 nov 2007, 23:13 | |
| tja går det att andvända en sån här tryckvakt? http://alutech.se/?do=viewitem&id=tryckbryt1 kommer den verkligen att funka? jag har för mig att orginal sprutet räcker till 0,2 bar(sierra), om det är så så kommer den ju att gå torrt från 0,2 till 0,5 . Är det någon som vet vad orginal sprutet på en volvo b230fb räcker till? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 19 nov 2007, 06:41 | |
| Den frågam besvarades på sidan före övre raden Ja den går att använda. Men du måste använda den till att aktivera nån spridare så klart. | |
|
| |
Antal inlägg : 38 Age : 37 Namn : Christian Från : Kode Kör : Volvo 940gl och sierra Registration date : 07-09-06
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 19 nov 2007, 18:07 | |
| Jag vet att man kunde använda den men jag undrar om det inte kommer att gå torrt emellan vad orginalsprutet klarar till att turbon laddar 0,5 så att extra sprutet sätter in? | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 19 nov 2007, 18:13 | |
| du kan tex ha 2tryckvakter som slår till vid olika ladd.. o några hg ladd klarar de original.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 19 nov 2007, 18:18 | |
| men den tryckvaktens arbetsläge är ju 0,5-1,7 bar, anta att orginal sprut bara räcker till 0,2 ladd då måste jag ju ha extra srput. Om den då som tidigast startar vid 0,5 så går den torrt från 0,2 till 0,5 och det är väll inte bra. Jag har tänkt ladda 0,7 i min b230. | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 19 nov 2007, 18:38 | |
| leta tryckvakt som går från mindre..
de e ju en volvo =) tror den klarar av de laddet med original grejor! Släng i större spridare annars också.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 19 nov 2007, 19:53 | |
| Leta upp en oljetrycksgivare, dom har ofta ganska lågt tillslag och en sån där från alutech för andra steget. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 20 nov 2007, 14:29 | |
| ok då har jag löst det problemet. Vet ni vad sprutet på en b230fb räcker till orgial ? | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 01 feb 2008, 01:11 | |
| Okej, skriver detta i sprut tråden då det tillhör Extrabränsle! Jag måste en gång för alla få klart för mig för nackdelar med 2 st olika sorters tillskotsbränsle! Då sierrans orginal inte klarar mer än 0,2 ( ? ) bar så behövs det ju mer Nr 1 större spridare - Funkar bra på Bmw har jag hört, har inte hört samma lyckade resultat på just sierran. Tror det fanns någon här på forumet som körde på Audi s2 spridare, större lmm och progresiv BTR som dom lyckades med. Nr 2 Extrasprut - i typ av tryckvakt och spridare. ( Som beskrivs i början av tråden ) Fungerar ju mkt bra då många kör just såhär. Låter grund systemet jobba och sen bygga på när det kommer tryck! Det jag är helt noll på är just lite hur man ska koppla och fästa spridarna, samt bränsle kollektor för att mata spridarna. Jag tyckr det verkar vara lättare med själva "installastionen" av större spridare och lmm ( Obs, Jag vet att den bara mäter en viss del i registret ) Men om man inte ska bygga så seriöst så kanske det går an ? Man måste ju börja någonstans! Sen efter som att jag är ganska oerfaren, så måste jag fråga om det är svårt att byta spridare och lmm mm? Blir det mkt eget tänkande med svåra lösningar som utgång? Måste man köpa te,x kablar, slangar mm, lr kan man ta orginal grejorna och "Bolta" på lite värre grejor? Hoppas ni förstod // Macke | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 01 feb 2008, 06:51 | |
| 1. Lätt att bilen går fett i normal trafik.
2. Bilen går som vanligt tills man gasar på. Problemet med extrasprut är att det går fett precis när spridarna startas så man kan inte ligga och smygdra på ladtryck får då kommer det sura.
Hur man monterar extraspridarna står i första inlägget i den här tråden. Det är redan så enkelt förklarat så finns inget mer att tilläga igentligen
En bmw 535 luftmängdmätare och några 300cc spridare borde funka bra. Eventuellt behövs det en ställbar bränsletrycksregulator så man kan optimera bränslet lite bättre. Hur svårt själva jobbet är vet jag inte, t.ex så måste kanske innanmätet i luftmängdmätaren bytas ut om det inte är samma elektronik. Igentligen är det den större diametern man är ute efter inte själva elektroniken | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 01 feb 2008, 15:05 | |
| Okej, tack för bra svar!
Ställbar bränsleregulator monteras lättast efter orginalaren va ?
Hört att vissa sätter luftmängmätaren så att den trycker in luft, istället för att suga. tex mellan insug och intercooler. | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 01 feb 2008, 17:20 | |
| byt org btr o sätt dit den nya riktiga.. | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 01 feb 2008, 20:39 | |
| - _Macce_ skrev:
Hört att vissa sätter luftmängmätaren så att den trycker in luft, istället för att suga. tex mellan insug och intercooler. De går att göra så men inge vidare resultat... den ska sitta på insuget på turbon.. | |
|
| |
Fiskargubbe Skogenracing Medium
Antal inlägg : 74 Namn : Gurra Från : Kullåkra (den stora staden med karlskrona som förort) Kör : Sierra sedan Registration date : 08-01-24
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 feb 2008, 21:26 | |
| Skulle vilja ha ett råd på vad för spridare jag behöver. POrtad topp a8kam e85 1bar ladd cossie kolvar.. någon som vill hjälpa en man i nöd? | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 feb 2008, 21:28 | |
| - Fiskargubbe skrev:
- Skulle vilja ha ett råd på vad för spridare jag behöver.
POrtad topp a8kam e85 1bar ladd cossie kolvar.. någon som vill hjälpa en man i nöd? vilken storlek har du nu? och vilken effekt siktar du på? o är det till ett extra sprut.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 feb 2008, 21:33 | |
| Fyra 350cc spridare (t.ex saab 431)räcker till 140hk kanske på etanol. Och laddar du 1bar blir det gränsfall. så risk att du måste ha rätt stora spridare | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 feb 2008, 21:34 | |
| - Fiskargubbe skrev:
- Skulle vilja ha ett råd på vad för spridare jag behöver.
POrtad topp a8kam e85 1bar ladd cossie kolvar.. någon som vill hjälpa en man i nöd? Här kan du själv räkna ut vad du behöver http://www.mrm-racing.a.se/mrm_injectorinfo.htm | |
|
| |
Antal inlägg : 74 Namn : Gurra Från : Kullåkra (den stora staden med karlskrona som förort) Kör : Sierra sedan Registration date : 08-01-24
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tor 28 feb 2008, 17:09 | |
| ojojoj va tänker ja med det är till ett extrasprut de glömde ja skriva.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 18 mar 2008, 09:52 | |
| har några frågor, har kapat ett fuelrail ifrån en doch och svetsat ihop 2 och 2 så jag ksan sätta dem på tryckröret. Behöver jag ha en bränsleretur ifrån de numera 2st fuelrailen eller räcker det med att jag bara sätter dit en matarslang?
Blev inte heller riktigt klok på svaren, vad behöver jag för spridare till extrasprutet när jag kör me en portad topp a8kam e85 1bar ladd och cossie kolvar hade varit kanon om ni säger ifrån vilken bil dem spridarna kommer också som jag behöver. original sprut med original spridare sitter där nu. | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 18 mar 2008, 09:54 | |
| är de inte smidigt o dra en retur även från den andra railen för du har väl uttag, dra de till den befintliga returen genom ett t-kors.. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
| |
|
| |
| Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
|