FordFreak Skogenracing Small
Antal inlägg : 18 Age : 38 Namn : Martin Liebgott Från : Norrköping Kör : Sierra. Mekar: Consul Registration date : 06-10-18
| Rubrik: Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket tor 26 okt 2006, 15:44 | |
| Tjena! Har funderat mkt på att konvertera min Sierra men jag kommer aldrig underfund med hur man ska koppla extra sprutet och vad mer som behövs just för att allt ska funka som det ska. både hur man ställer in trycket på turbon så INTE kolvar eller topppackning säger godnatt direkt när man varvar motorn första gången.. någon som har tid att förklara det för mig är guld värd. Tack på förhand | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket tor 26 okt 2006, 16:33 | |
| Ställa laddtrycket är en annan bit.
I regeln så sitter det en wastegate klocka med justerbart stag på turbon. Där kan man justera till en viss del. Men risken är stor att det blir skenande laddtryck då slaget blir fel (den öppnar inte tillräckligt)
Smidigast är att montera en pysventil på slangen till wastegateklockan. Den funkar så att man blöder ut laddtrycket så wastegate klockan inte får lika mycket tryck och således öppnar senare
På vanliga personbilar så finns det oftast en ventil som styrs elektriskt som funkar på exakt lika sätt som en pysventil fast bilens styrsystem kontrollerar laddtrycket istället.
En annan variant är att hänga på en fjäder på reglerarmen för wastegaten för att ge mer motstånd för wastegateklockans arm. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket | |
| |
|