Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
FordFreak
Skogenracing Small



Antal inlägg : 18
Age : 38
Namn : Martin Liebgott
Från : Norrköping
Kör : Sierra. Mekar: Consul
Registration date : 06-10-18

Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket Empty
InläggRubrik: Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket   Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket Icon_minitimetor 26 okt 2006, 15:44

Tjena!

Har funderat mkt på att konvertera min Sierra men jag kommer aldrig underfund med hur man ska koppla extra sprutet och vad mer som behövs just för att allt ska funka som det ska. Embarassed både hur man ställer in trycket på turbon så INTE kolvar eller topppackning säger godnatt direkt när man varvar motorn första gången.. någon som har tid att förklara det för mig är guld värd. cheers

Tack på förhand Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket   Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket Icon_minitimetor 26 okt 2006, 16:26

FordFreak skrev:
Tjena!

Har funderat mkt på att konvertera min Sierra men jag kommer aldrig underfund med hur man ska koppla extra sprutet och vad mer som behövs just för att allt ska funka som det ska. Embarassed både hur man ställer in trycket på turbon så INTE kolvar eller topppackning säger godnatt direkt när man varvar motorn första gången.. någon som har tid att förklara det för mig är guld värd. cheers

Tack på förhand Smile


Det är väldigt enkelt.

Men för sakens skull så gjorde jag en klistrad tråd om det, kommentera gärna där om du har mer frågor

https://skogenracing.editboard.com/viewtopic.forum?t=130


Senast ändrad av den tor 26 okt 2006, 17:16, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket   Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket Icon_minitimetor 26 okt 2006, 16:33

Ställa laddtrycket är en annan bit.

I regeln så sitter det en wastegate klocka med justerbart stag på turbon. Där kan man justera till en viss del. Men risken är stor att det blir skenande laddtryck då slaget blir fel (den öppnar inte tillräckligt)

Smidigast är att montera en pysventil på slangen till wastegateklockan. Den funkar så att man blöder ut laddtrycket så wastegate klockan inte får lika mycket tryck och således öppnar senare

På vanliga personbilar så finns det oftast en ventil som styrs elektriskt som funkar på exakt lika sätt som en pysventil fast bilens styrsystem kontrollerar laddtrycket istället.

En annan variant är att hänga på en fjäder på reglerarmen för wastegaten för att ge mer motstånd för wastegateklockans arm.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket   Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Frågor om extrasprut och ställa ladtrycket
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ställa in extrasprut. Lambdavärde vs. vridmomentspeak
» Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!
» MS eller extrasprut?
» Extrasprut Eller Större Spridare
» ställa ventiler

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: