| Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
|
+86Jappsen Bim Limpdjur Joel hasse the man Forsberg Tommysundberg kalasgasarn thaaaune Stylishh vikketheman Knez JElfgren Zacoo Känny Fiechen MArcin91 Scrimen Piecia freddan222 mod NicklasT evojenza vedde Stridh Robins Zwinto E.Nilsson JohanH HultN jiggee _energi_ 328Rikard gringo_ale Mixx_ Henka_ Rohden Rex2005 Hedin_ Chris__ hybris Golden Boy fordsierraturbo Ford_Fidde gearhead Ahlholm sardonic6sic6 Frejd Roobin PerA sierraboss Eriksson Sköld aliwin mrf Racemus kangas Blitzz Roni Sandvik ford_racing Haggen MasterDevil Ågren Fiskargubbe _Macce_ ToTTe Jimmy knäcken _Glenne_ Henrik Misano T Fahlgren tilldig Lindskog fiesta mannen Öbbe _Seeya_ Fahlberg TICSierra Japmax JBlom _-gniraz-_ m5micke FordFreak Mikael 90 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 18 mar 2008, 10:48 | |
| - Fiskargubbe skrev:
- har några frågor, har kapat ett fuelrail ifrån en doch och svetsat ihop 2 och 2 så jag ksan sätta dem på tryckröret. Behöver jag ha en bränsleretur ifrån de numera 2st fuelrailen eller räcker det med att jag bara sätter dit en matarslang?
Blev inte heller riktigt klok på svaren, vad behöver jag för spridare till extrasprutet när jag kör me en portad topp a8kam e85 1bar ladd och cossie kolvar hade varit kanon om ni säger ifrån vilken bil dem spridarna kommer också som jag behöver. original sprut med original spridare sitter där nu. Räcker med en matarledning Montera fyra stycken saab 350cc spridare (sitter i nyare saab 900/9000 turbo) Sen kopplar du elektriskt in så många du behöver | |
|
| |
Fiskargubbe Skogenracing Medium
Antal inlägg : 74 Namn : Gurra Från : Kullåkra (den stora staden med karlskrona som förort) Kör : Sierra sedan Registration date : 08-01-24
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 28 mar 2008, 18:36 | |
| kör på de, tackar för hjälpen | |
|
| |
MasterDevil Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 635 Age : 35 Namn : Marcus Från : Voxnabruk Kör : Audi A4 1,8T 2004 Quattro | Audi A4 1,8T 1996 Quattro | VW Golf Diesel Registration date : 08-03-30
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! ons 09 apr 2008, 08:02 | |
| Hallå där alla Turbo kunniga Nu är det så att jag håller på att bygga turbo i min Volvo 244 GLT. Nu när jag ska koppla tryckvakten så ska det gå både vakum å laddtryck å det finns ju bara en anslutning på tryckvakten hur ska man koppla?!? Kom med tips å trix ni har .!. // Marcus! | |
|
| |
TICSierra Skogenracing Large
Antal inlägg : 248 Namn : Fredric Från : Finland Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 07-02-23
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! ons 09 apr 2008, 09:29 | |
| - MasterDevil skrev:
- Hallå där alla Turbo kunniga
Nu är det så att jag håller på att bygga turbo i min Volvo 244 GLT. Nu när jag ska koppla tryckvakten så ska det gå både vakum å laddtryck å det finns ju bara en anslutning på tryckvakten hur ska man koppla?!? Kom med tips å trix ni har .!.
// Marcus! Dra en slang från insuget så har du laddtryck när du behöver ochvice versa | |
|
| |
MasterDevil Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 635 Age : 35 Namn : Marcus Från : Voxnabruk Kör : Audi A4 1,8T 2004 Quattro | Audi A4 1,8T 1996 Quattro | VW Golf Diesel Registration date : 08-03-30
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! ons 09 apr 2008, 09:46 | |
| - TICSierra skrev:
- MasterDevil skrev:
- Hallå där alla Turbo kunniga
Nu är det så att jag håller på att bygga turbo i min Volvo 244 GLT. Nu när jag ska koppla tryckvakten så ska det gå både vakum å laddtryck å det finns ju bara en anslutning på tryckvakten hur ska man koppla?!? Kom med tips å trix ni har .!.
// Marcus! Dra en slang från insuget så har du laddtryck när du behöver ochvice versa Okeej var det så lätt tackar | |
|
| |
Haggen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 02 maj 2008, 23:24 | |
| Halå! Jag började fundera på dethär med extrasprutet idag men kom nog på att dedär med kallstartspridarna nog inte var för mig eftersom jag säkert rätt fort skulle vilja ta mer effekt ur motorn. Vet dock inte hur mycket den pallar. Har en 2 liters sierra behöver vel inte säga mera antar jag helt orginal men koppling skall förbättras.
Men då till själva saken jag funderade på att laga med vanliga bilspridare då istället läste nog en del här lite med storlekar och så. Men hur skall man veta vilken storlek de skall vara? Hur mycket kostar de egentligen? tänkte nog försöka ladda på så mycket det går... Så tänkte att man kanske skulle kunna få några bra tips?
Tänkte nästan ta dem ifrån sverige har en kusin som jobbar på en bilskrot där;) | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 02 maj 2008, 23:30 | |
| Man beräknar hur mycket effekt man kan tänkas få, sen skaffar man spridare till det effektbehovet | |
|
| |
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 03 maj 2008, 10:27 | |
| Hur mycket håller orginalmotorn då? Skulle kunna tänka mig att ladda 0.8 eftesom att wg gav det laddet elr ja där mellan 0.8-1 nånting... hur räknar man ut vilken storlek spridarna skall ha från effekten då? Kanske det skulle passa bra för mig då att köra med det kryckan körde med? Hans räkte ju till 1 bar... Men kanske inte orginal motorn pallar det då? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 03 maj 2008, 11:04 | |
| 1bar har jag laddat och det verkar funka, 0.8 är ganska säkert
Kryckan körde med 1st 465cc och en stycken 300cc om jag inte minns helt fel. funkar rätt bra till 0.8bar
Senast ändrad av Mikael den lör 03 maj 2008, 15:08, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 03 maj 2008, 12:57 | |
| Okejj! Låter fint det, blir vel att testa på något sånt då (om jag får turbon att ladda så mycket)
Okejj! hittade här före i tråden dethär "Kryckan kör med en 465cc och en 300cc idag och det räcker precis till 1.0bar" kanske detdär skulle va att rekommendera då? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 03 maj 2008, 15:08 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 03 maj 2008, 15:30 | |
| Okej, men jag får vel allt ta och prova på det receptet då | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 04 maj 2008, 12:23 | |
| Så långt som att lägga fast spridarna i tryckröret hänger jag med, men detdär med att tillverka en fuelrail till dem fattar jag inte riktit... Har ni ingen bild på det så man skulle få se hur ni har gjort det? | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 04 maj 2008, 13:21 | |
| Så här ser de ut för tex 2st extraspridare på tryckröret me fuelrail.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 04 maj 2008, 20:57 | |
| Okejj! Fundrade nog att det var sådär men var inte säker på om jag fattat det hela rätt.
Men jag antar utformningen av fuelrailen blir något jag kommer se hur jag skall göra, tänker främst på hålen i den åt spridarna eller hur det nu blir har alldrig sett hur anslutningen på en sån ser ut någon gång... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 04 maj 2008, 21:06 | |
| Man kan fuska lite också och göra så här t.ex dock måste man vara oerhört noga med att slangen sitter på som den ska. Jag brukar svetsa ihop ett 14mm invändigt rör med en slangnippel och trä på spridaren istället och låta brickan trycka på den istället | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 05 maj 2008, 04:32 | |
| Ahaaa! Nu tror jag nog att jag har det så pass på klart så att jag skulle kunna klara av att göra det. Men var kmr dendär slangnippeln in i bilden var enda jag inte riktit förstod... ganska säkert eftersom jag inte heller vet hur den ser ut troligen... | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 05 maj 2008, 08:37 | |
| Har du själva spridarna skulle jag nog säga att de syns ganska bra hur de ska göras | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 05 maj 2008, 13:47 | |
| Ah okejj! Saken är nu den att jag har inget alls:D Men frågorna dyker upp... | |
|
| |
ford_racing Skogenracing Small
Antal inlägg : 31 Namn : hugo Från : finland Kör : ford sierra turbo Registration date : 08-02-03
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 05 maj 2008, 14:12 | |
| kan man sätta spridarna på undre sidan av tryckröret så att dom intte syns? funkkar det ? eller får dom intte på någåt sätt bränsle när det är så mycket lutning eller nånting ? tack för svaren | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 05 maj 2008, 14:18 | |
| Du får vel vänta på att någon kunnig skall svara men jag tror nu då inte det är någon skillnad hur du vänder dem | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 05 maj 2008, 15:43 | |
| Du kan ha dom på undersidan | |
|
| |
Sandvik Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 374 Age : 33 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 27 maj 2008, 16:46 | |
|
Senast ändrad av Sandvik den tis 27 maj 2008, 22:55, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 27 maj 2008, 19:55 | |
| Hört att den ska tåla en hel del, men vet inte sanningen bakom det | |
|
| |
ford_racing Skogenracing Small
Antal inlägg : 31 Namn : hugo Från : finland Kör : ford sierra turbo Registration date : 08-02-03
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 10 jun 2008, 19:51 | |
| hej.. hur stor skillnad ede mellan sierrans orginal spridare och cosworth orginal spridare ? hur stora är sierrans orginal /cosworth orginal? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
| |
|
| |
| Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
|