| Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) | |
|
+31Off3r Håcke Ford maffian hockne Sten Bruntis Liljan JayBee ØrjanD Eriksson PLO Puttee cyberfalcon Fiechen Ekkin BoltOn Haggen Jättemackan AtlanticBlue sonaxvax Henrik JElfgren Tobbe H JBlom Golden Boy Kjelle.G Mikael MrB _Macce_ Crille _Glenne_ Grey 35 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tis 15 nov 2011, 22:32 | |
| Börjar ju va lite skillnad nu Ser ju bra ut också. Angående "catchtanken" är inte de en bränsle ackumulator om bilen haft k-jetronic ? Har för mig jag sett någonsorts flödesmätare för bränslet till någon "bränsledator" de kan inte va därför den ena går in i tanken igen ? Om den är till flödesmätare och dom kombinerat den med nivåmätaren ? Bara spekulationer nu... | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tis 15 nov 2011, 22:40 | |
| Jo, bilen har haft k-jet. Vad gör den då? | |
|
| |
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tis 15 nov 2011, 22:43 | |
| Håller trycket så den startar lättare. | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tis 15 nov 2011, 23:34 | |
| Ah, du ser. Då ryker den också blir det ett y-kors på returen istället. Tack för det snabba svaret Henrik! | |
|
| |
sonaxvax Skogenracing Large
Antal inlägg : 255 Age : 31 Namn : marcus Från : Söderhamn Kör : Volvo 940 Turbo IGEN Registration date : 11-11-09
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) ons 16 nov 2011, 08:15 | |
| Detta ska följas! keep up the good work! | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) ons 16 nov 2011, 23:43 | |
| Då var man klar med lackeringen för denna gången då. Det blir att lacka mer sedan, men viktigaste var i motorutrymmet då jag tänkt att jag ska i med maskin i helgen. Lacken jag har valt är en väldigt speciell lack, en blå pearl som har väldigt mycket metallic i sig. Från mörkt mörkt blå till ljust effektfullt blå. Jag kan nog inte beskriva direkt mer så en bild säger nog mer. Det som är både kul och kanske tråkigt är att lacken påminner väldigt mycket om GranadaDrs Granada med cossierova. Det ser inte ut att vara samma då hans ser ut att vara lite mer "lila", men man vet ju aldrig. Hoppas att det skiljer sig mer för det vore tråkigt om det skulle bli för lika. Det är helt enkelt omedvetet att färgerna liknar varandra. Jag bläddrade i Multonas solfjäder med färger och denna var den som var absolut snyggaste blåa färgen, därför beställdes ett par burkar och jag är mer än nöjd med resultatet. Så, en före & efter bild kanske sitter på sin plats. Gamla... och nya! Jag slänger med en bild på GranadaDrs läckra Granada så förstår ni likheterna i lacken. ( Garagetlänk till GranadaDrs Granada)
Senast ändrad av Grey den ons 31 jul 2013, 13:08, ändrad totalt 2 gånger | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) ons 16 nov 2011, 23:49 | |
| | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tor 17 nov 2011, 09:10 | |
| mycket snygg färg! stora tummen upp! | |
|
| |
_Glenne_ Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 582 Age : 36 Namn : Glenn Från : Sundsvall Kör : 528i/540i E28 -82, 530DA M-Sport E39 -01 Registration date : 07-03-05
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tor 17 nov 2011, 13:18 | |
| Mycket snyggt, bra jobbat! | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tor 17 nov 2011, 19:42 | |
| Ser riktigt bra ut | |
|
| |
AtlanticBlue Skogenracing Small
Antal inlägg : 37 Age : 32 Namn : Simon Från : Sverige Kör : GXL coupe -73 2,8 V6 Registration date : 09-12-14
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tor 17 nov 2011, 19:54 | |
| Ser jäkligt mysigt ut. Blev sugen på att lacka min Taunus nu | |
|
| |
MrB Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Age : 56 Namn : Björn Från : Borlänge Kör : Capri RS Clone Registration date : 10-09-17
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tor 17 nov 2011, 20:03 | |
| Ser skitbra ut ,Du har visst hållt i en färgspruta förut......... bara resten av bilen kvar då,lika bra när du ändå håller på | |
|
| |
Jättemackan Skogencrew
Antal inlägg : 1564 Age : 47 Namn : Marcus Från : Karlholmsbruk Kör : 1 Bil + 1 Fård.. Registration date : 09-05-10
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tor 17 nov 2011, 20:47 | |
| Värsta disco lacken!!! | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) fre 18 nov 2011, 09:21 | |
| Tack för alla kommentarerna. Vi får se i helgen om det går att matcha upp med en snygg maskin också! - MrB skrev:
- Ser skitbra ut ,Du har visst hållt i en färgspruta förut......... bara resten av bilen kvar då,lika bra när du ändå håller på
Mja, nog har man fulsprayat lite saker i livet men att lacka någon hel bil blir det inte för min del. Ska det lackas så ska det bli mint. Jag känner en kille som kan det där med att lacka, så det blir han som får göra det men inte förens framåt våren. Jag måste förbereda och göra lite plåtarbeten först. | |
|
| |
Haggen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) fre 18 nov 2011, 12:01 | |
| Har själv spanat lite på denna bil när den var till salu Ser annars väldigt bra ut kommer nog bli fin när den är klar! | |
|
| |
Ekkin BoltOn skogencrew
Antal inlägg : 433 Age : 38 Namn : Niclas Från : Gävle Kör : BMW 1602 TURBO -72 Registration date : 07-11-29
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) fre 18 nov 2011, 15:21 | |
| Bra jobbat! | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) sön 20 nov 2011, 01:09 | |
| Idag har det blivit en hel del gjort. Skjutsade upp granadan till fordarnas mecka, Gävle. Här skulle det skapas magi. Det hela började med att försöka matcha ihop 1st granada med 1-kit 535hk 2.9l Turbo. Det såg lovande ut i ca 30 min, men efter det var det bara att bygga eller modifiera allt. Växellådsbalk, motorfäste, kylare, ic och grenrör var några av de saker som behövde modifieras. Efter ca 1 timme satt motorn i, men det märktes att det skulle bli mycket jobb att få allt att lira. Det började med motorfästet och växellådsbalken. Efter en snabb handvändning så var både motorfärstet och växellådsbaken fixad. Micke är en mycket aktiv person och det märks att det händer nått när han är i farten. Crille var på plats men goda råd var dyra så det blev att försöka lösa problemen själv. Nästa steg blev att fixa till IC och kylare, vilket blev mycket bra. Av misstag blev det även ett fäste för oljekylaren. Dagen avslutades med att modifiera ena grenröret, främst för att få till mellanröret. Det hela känns mycket bra och detta är resultatet utav dagens slit. Mycket tack Micke, snabbt och bra. To be continued...
Senast ändrad av Grey den ons 31 jul 2013, 13:09, ändrad totalt 2 gånger | |
|
| |
Fiechen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 827 Age : 32 Namn : David Från : Fjärholma Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ Registration date : 10-06-28
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) sön 20 nov 2011, 01:41 | |
| Fan så grymt det kommer bli! Kommer Crille agera jultomte iår? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) sön 20 nov 2011, 02:32 | |
| Så de var där den hamnade. Blir nog riktigt bra de här Den lär ju göra skäl för sitt namn också nu... | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) sön 20 nov 2011, 10:16 | |
| Kommer bli riktigt bra. | |
|
| |
MrB Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Age : 56 Namn : Björn Från : Borlänge Kör : Capri RS Clone Registration date : 10-09-17
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) sön 20 nov 2011, 10:35 | |
| Det var ena dj...vlar att ligga i...Äter ni medicin mot eller för den aktivitetsnivån, Det där blir riktigt bra !!! | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) sön 20 nov 2011, 10:58 | |
| Få som slår Mikal i "garageeffektivitestid" | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) sön 20 nov 2011, 11:54 | |
| helt rätt det här, Stoppa i en beprövad motor och ut och gasa! bra jobbat grabbar | |
|
| |
cyberfalcon Skogenracing Large
Antal inlägg : 260 Age : 36 Namn : Ante Från : Gävle Kör : Ford & Bmw Registration date : 08-07-17
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) sön 20 nov 2011, 12:48 | |
| men för jävlar gubbar detta måste ju vara snudd på rekordhastighet? Tappa inte kompression nu när det går bra bara | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) sön 20 nov 2011, 18:28 | |
| Jocke längtade hem till fjollträsk lite så vi fick ge upp tidigt idag Men nu är det bara massa småplock kvar | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) | |
| |
|
| |
| Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) | |
|