Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)

Gå ner 
+31
Off3r
Håcke
Ford maffian
hockne
Sten
Bruntis
Liljan
JayBee
ØrjanD
Eriksson
PLO
Puttee
cyberfalcon
Fiechen
Ekkin BoltOn
Haggen
Jättemackan
AtlanticBlue
sonaxvax
Henrik
JElfgren
Tobbe H
JBlom
Golden Boy
Kjelle.G
Mikael
MrB
_Macce_
Crille
_Glenne_
Grey
35 posters
Gå till sida : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
FörfattareMeddelande
Grey
Skogencrew
Grey

Antal inlägg : 2023
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Empty
InläggRubrik: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimetor 10 nov 2011, 23:26

Då var det dags för en vintertråd med förhoppningsvis lite fart i. Smile

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) 109028-1422454 Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Dunderklumpen

Det hela började med ett omåttligt behov av en äldre Ford och jag har sedan tidigare varit frälst i Granada troligtvis pga min fars intresse att frakta runt familjen i en svart granadakombi 2.8, även kallad dundermusen (den kända tecknade tv-serien från england kallad "danger mouse", den kommer ni väl ihåg?? Smile ) då den hade just dundermusen klistrad på framskärmarna.
Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) 41490_1550499907_4910_n

Hur som helst så kände jag att jag även ville ha något vassare att åka runt i, lite som en 30-års present till mig själv.
Jag hade sneglat på en Granada som hade varit till salu tidigare och som nu hade ett rimligt bytesförslag som pris. Jag åkte norr över och kikade på räsern, och bestämde mig på plats att den var i helt ok skick att bygga nått vettigt av. Den hade rätta årsmodellen (81, vad annars), den var 4-dörrars och den hade redan en 2.9a med manuell låda monterad. Jag och säljaren gjorde upp en deal och jag lastade på räsern.

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) 109028-2439687

När jag väl kom hem med den var jag rätt nyfiken på om det skulle vara några dolda fel, men för att vara en 30 år gammal Ford är detta exemplar mycket fint. Det enda grova rost jag kommer behöva lägga mycket energi på är fram i nederkant på förardörren och båda domkraftsfästena bak, resten är prima.

Planerna började smidas om vilken motor som skulle i och beslutet föll på en 2.9 V6 Cosworth BOA. Jag är så fruktansvärt nöjd över vad den motorn presterar som sugmotor och i Granadan finns det plats att lasta ner en motor från en atlantångare om man nu vill det.
Självklart skulle den få överladdning och... hela den planen sprack pga en enda sak. Jag fick ett erbjudande som jag inte kunde låta passera. Troligtvis är det oftare som man blir miljonär på ett lotteri, än får denna chansen så det var bara att bita i det sura äpplet och svälja sin stolthet. Smile
Det blir helt enkelt back to basic, att köra 2.9 12v Turbo. Jag har bra med reservdelar till denna så om något brakar så kan jag vara på fötter rätt fort igen, utan att behöva lägga massor av pengar på det.

Så, denna dagen är första dagen på något som förhoppningsvis kommer gå rätt snabbt och se rätt bra ut. Målet är att vara klar med motor + drivlina till slutet av november och helt klar till våren 2012.
Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Granadafram

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Granadabak

Idag har jag rensat bort allt som inte ska vara kvar, så kardan, kylare mm är borta. Imorgon blir det att lyfta ur motorn och lådan, rensa upp i motorutrymmet och förbereda för lackering.
Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Granadautanhuv

Jag har även tidigare förberett så att jag kan behålla servon. Det är nämligen samma servopump på 2.9 och 2.0/2.9 cosworth, bara det att behållaren sitter brevid på sistnämda. Detta gör att pumpen är jätteliten och smidig så det blev att bygga om denna från flatrem till kilrem. Ska bara målas, sen är den klar.
Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Specialservo

Senast ändrad av Grey den tis 07 maj 2013, 12:52, ändrad totalt 9 gånger
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
_Glenne_
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 582
Namn : Glenn
Från : Sundsvall
Kör : 528i/540i E28 -82, 530DA M-Sport E39 -01
Registration date : 07-03-05

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimefre 11 nov 2011, 00:14

Great, äntligen en tråd! Ska följas med stort intresse för att se att det blir nått kul av min gamla räser Smile
Crille
Skogencrew
Crille

Antal inlägg : 2897
Namn : Crille
Från : Gävle
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimefre 11 nov 2011, 21:51

Kommer bli hur fränt som helst Smile
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

Antal inlägg : 1258
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimefre 11 nov 2011, 23:00

Kul, skaaaapligt motorrum i kärran oxå Very Happy
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimelör 12 nov 2011, 01:23

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Motorlyft

Idag åkte motor och låda ur, rätt smidigt men det behövdes ett högt lyft! Gick smärtfritt dock så nu är det redo att rensas bort kablar och plåt som inte ska vara där. Hoppas på att få färg imorgon, annars får det bli lack nästa vecka.

Atlantångarmotorn saknas...
Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Motorutrymme

Jag ser ljuset i kardantunneln!  Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) 144183
Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Ljustunnel

Jag passade även på att köpa lite lördagsgodis idag. Smile
Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Candybox

Senast ändrad av Grey den ons 31 jul 2013, 13:06, ändrad totalt 1 gång
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimelör 12 nov 2011, 01:34

Crille skrev:
Kommer bli hur fränt som helst Smile

Jag hoppas det. Om inte annat så blir det väl klart för en gångs skull! Wink
MrB
Skogenracing Large
MrB

Antal inlägg : 275
Namn : Björn
Från : Borlänge
Kör : Capri RS Clone
Registration date : 10-09-17

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimelör 12 nov 2011, 11:35

Du verkar ha "försmak" på riktiga tungviktare ....vikt är också hästkrafter ,fast det ger ju lite vikt på drivhjulen ...
Vad är det för låda som sitter på ? set inte ut som en MT75 ? är det en TYP 9 ? kanske inte håller riktigt för dina effektmål
Men detta blir ju en riktig "sleeper" lacka den tråkig Granada vit och på med navkapslar
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimelör 12 nov 2011, 18:48

MrB skrev:
Du verkar ha "försmak" på riktiga tungviktare ....vikt är också hästkrafter ,fast det ger ju lite vikt på drivhjulen ...
Vad är det för låda som sitter på ? set inte ut som en MT75 ? är det en TYP 9 ? kanske inte håller riktigt för dina effektmål
Men detta blir ju en riktig "sleeper" lacka den tråkig Granada vit och på med navkapslar

Jupp, det är en t9 men jag kommer inte att använda den. Det blir kralligare grejjer.
Jag tänkte dock lacka om den men det blir vårens bravader. Imorgon blir det ny update.
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimelör 12 nov 2011, 20:08

Äntligen Smile
http://www.skogenracing.com
Kjelle.G
Skogenracing Large

Antal inlägg : 135
Namn : Kjell Gladh
Från : Upplands väsby
Kör : volvo 945, Bygger kadett turbo
Registration date : 08-12-16

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimelör 12 nov 2011, 22:10

Äntligen :-D
Hojta om du behöver hjälp.
Mvh Kjelle.G
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

Antal inlägg : 7682
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimesön 13 nov 2011, 08:13

Skoj skoj Smile blir en riktig sleeper det här
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
JBlom
Skogencrew
JBlom

Antal inlägg : 6140
Namn : JBlom
Kör : Luftkylt igen! :)

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimesön 13 nov 2011, 08:32

Kommer bli riktigt fränt! Smile
http://www.luftschutzracing.com
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimesön 13 nov 2011, 10:34

Tack för alla kommentarer! Smile

MrB skrev:

Jadu, nog är det väl så.
Anledningen är att jag tycker det är trevlig känsla att glida runt med en stor rackare till bil, sedan tycker jag att jag har bättre kontroll och om inte annat så är det så lätt att komma åt när man mekar. Det finns ju så mycket plats över allt! Very Happy
Vi får se vad vågen visar, men målet är att ligga under 1400kg. Granadan är trots allt en stor bil, men är ingen tungviktare jämfört med scorpion (galten) som är fullutrustad. Brukar inte skylines å supror ligga runt 1600 - 1700?
Man får helt enkelt kompensera med mer laddtryck! Razz

I like em wide and heavy! Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) 144183
MrB
Skogenracing Large
MrB

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimesön 13 nov 2011, 11:22

Jo så är det väl, visst går det kompensera vikt med Hk ,det finns ju "raggarbilar " på 2,2 ton som åker riktigt fort ...iallafall rakt fram det är värre i kurvorna , appropå utrymme så vet du väl att Perena byggde Granadan med 289-351 V8 (Sydafrika byggda Ford) http://perana.org/granada.php
Tobbe H
Skogenracing Large
Tobbe H

Antal inlägg : 193
Namn : Tobias H
Från : Sundsvall
Kör : Sierra DOHC
Registration date : 07-01-16

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimesön 13 nov 2011, 18:31

Snyggt. Tråkigt att du valde bort boan, hade varit intressant att se ett sånt projekt.
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimemån 14 nov 2011, 12:28

MrB skrev:
Jo så är det väl, visst går det kompensera vikt med Hk ,det finns ju "raggarbilar " på 2,2 ton som åker riktigt fort ...iallafall rakt fram det är värre i kurvorna , appropå utrymme så vet du väl att Perena byggde Granadan med 289-351 V8 (Sydafrika byggda Ford) http://perana.org/granada.php
Visst är det så. Jag bygger inte direkt för att köra bana, men lite sladdande på råhällan ska den väl klara av tycker jag. Smile
Jodå, jag har hört talas om dom där, visste dock inte att Granadan hade musse V8:an också. XR8orna är ju lite balla, men tyvärr så verkar effekten vara drömsiffror eller så väger 5L V8an tokmycket eftersom det inte är några tider att direkt skryta med.

Tobbe H skrev:
Snyggt. Tråkigt att du valde bort boan, hade varit intressant att se ett sånt projekt.
Det tycker jag också Tobbe men det är inget som säger att man inte kan göra nått ballt av de BOA maskiner jag har. Smile
Jag kände dock att jag var tvungen att göra detta för att få kunna åka nått nästa år. Sen när man väl har en maskin rullandes så blir det ju uppgraderingar och då är det lättare att byta och göra förändringar än att börja från scratch.

Jag snyggade till i motorutrymmet igår, och började svetsa igen diverse hål. Där gamla batterihyllan var blev det schweizerost av alla punktsvetsar så där blir det ny bit, annars så går det rätt smidigt. Ikväll räknar jag med att vara färdigsvetsad för att lägga grundfärg och sedan blir det ny färg så snart jag får hem dom.

Jag bjuder dock på en före/efter bild hur stor skillnaden mellan ett skitigt och rent motorutrymme är.

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Smutsigt

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Rent

När jag ändå höll på så monterade jag auspuffen... blir varmt och skönt åt passageraren! Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) 144183

Det är detaljerna som gör helheten. Smile
Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Fan

Kardan tunneln fick en duvning också, så det blir att måla till skarven mellan brandväggen och tunneln. Resten av oljan får agera rostskydd. Smile
Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Tunnel

Senast ändrad av Grey den ons 31 jul 2013, 13:06, ändrad totalt 2 gånger
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimemån 14 nov 2011, 12:44

Mycket bra!
http://www.skogenracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

Antal inlägg : 7682
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimemån 14 nov 2011, 13:28

Nystädat och fint. tänkte du lacka hela bilen senare eller vad är planen ?
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimemån 14 nov 2011, 13:46

Golden Boy skrev:
Nystädat och fint. tänkte du lacka hela bilen senare eller vad är planen ?
Japp, det blir hellack framåt våren när det är lite varmare. Jag har möjlighet att lacka på vintern också, men det är onödigt dyrt att värma upp och hålla varmt. Det blir att förbereda inför lack istället, så när plusgraderna visar sig i vår så åker lacksprutan fram. Däremot kommer jag köra blått, men med lite mer effekt.

Appropå lack, så hörde dom av sig från Mekonomen att min färg hade kommit. cheers
Då kan jag grunda idag och lacka imorgon!
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren

Antal inlägg : 287
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimemån 14 nov 2011, 15:41

Bra jobbat! Smile
Crille
Skogencrew
Crille

Antal inlägg : 2897
Namn : Crille
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimemån 14 nov 2011, 18:39

Härligt jocke Smile
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimetis 15 nov 2011, 10:43

Det finns många saker jag tycker ändå jag har koll på, men att spackla och slipa är verkligen något som jag inte kan få kläm på. Suspect Eller så är det att det tar så fruktansvärt mycket tid så jag "fuskar" för att få det klart. Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) 18_crazy
Igår fuskade jag inte, men det tog hela kvällen och jag blev inte klar med slipningen. 5 papper gick åt bara för att få det bra på ett ställe, förmodligen kladdar jag på lite extra för att få det bra direkt, än att behöva spackla om, och om, och om. Däremot blev det faktiskt rätt bra, tror jag... Det märks väl när jag grundat och ser hur det ser ut.
MrB
Skogenracing Large
MrB

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimetis 15 nov 2011, 11:56

Det är det som är problemet för oss amatörer.... man spacklar aldeles för tjockt på ett ställe ,Ett tipp är bredspackel ,ja en sån man spacklar väggar med , sedan en oscillerande tryckluftslipmaskin så går det fortare men det är ett jäkla skitgöra det håller jag med om
Men det blir fint när det är klart
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimetis 15 nov 2011, 13:27

MrB skrev:
Det är det som är problemet för oss amatörer.... man spacklar aldeles för tjockt på ett ställe ,Ett tipp är bredspackel ,ja en sån man spacklar väggar med , sedan en oscillerande tryckluftslipmaskin så går det fortare men det är ett jäkla skitgöra det håller jag med om
Men det blir fint när det är klart

Ja, jag kan tänka mig att det funkar bra. Nu funkade detta bra också, körde PP100 och det var väldigt lätt att arbeta med, men har man inte rutinen i handen så hjälper det nog inte hur bra spacklet än är. Rolling Eyes

Efter att den lilla biten med spackel praktiskt taget åt upp alla mina slippapper så köpte jag på mig ett parti så nu jäklar ska spacklet få smaka.
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitimetis 15 nov 2011, 22:07

All right, det blev en hel del mer idag men jag har valt att inte gå ner på detaljnivå med bilderna. Smile

Slipandet blev helt plötsligt en dröm när jag bytte slippapper, det måste ha varit det som var felet. Idag räckte det med två papper utan några som helst problem och det gick fort som attans att slipa klart. Allt blev helt OK så jag tvättade av allt och grundade. Imorgon hoppas jag på att kunna lacka hela motorutrymmet inkl tunneln.

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Grundat

Jag har också varit tvungen att kolla över soppasystemet, och jag står inför ett val.
Det är lite knepigt kopplat, nämligen enligt följande.
Tank -> Pump -> Någon sorts variant av catchtank -> 1&2
1. går vidare fram till fuelrailen i 6mm invändig plast slang.
2. går tillbaka i tanken där bränslemätaren sitter, 6mm plast slang.
Sedan kommer en tillbaka från fuelrailen, 6mm plastslang.

Jag känner att det kanske kan vara idé att uppgradera till minst 8mm invändig. Jag kommer att maxa 044an  som jag tänkte montera så det kanske är lika bra att byta fram. Frågan är dock om jag y-kopplar båda returerna. Någon som vet något mer om varför det ser ut som det gör?

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Fuel

Jag kommer som sagt köra en 044a och sedan ett Mahle KL30 filter, sitter vanligtvis på volvo turbo men även på bentlys med 465hk så det känns som att det borde räcka. Smile

Senast ändrad av Grey den ons 31 jul 2013, 13:07, ändrad totalt 1 gång
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) Icon_minitime

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 7Gå till sida : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Grey - One of a kind, Ford Falcon G6E Turbo
» Grey - Ford Fiesta -82 "FIA" going RS-Turbo. G-tech sid 10.
» Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo
» ØrjanD - Norsk Ford Granada 2.9 Turbo
» kallur- Ford Granada Cosworth 24V Turbo

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: