| Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) | |
|
+31Off3r Håcke Ford maffian hockne Sten Bruntis Liljan JayBee ØrjanD Eriksson PLO Puttee cyberfalcon Fiechen Ekkin BoltOn Haggen Jättemackan AtlanticBlue sonaxvax Henrik JElfgren Tobbe H JBlom Golden Boy Kjelle.G Mikael MrB _Macce_ Crille _Glenne_ Grey 35 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| |
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tis 11 jun 2013, 04:11 | |
| Skulle vara så kul att se hur långt toppar och insug hänger med. Vad jag förstod så var dessa toppar aningen portade, inte mer? Sen gjorde ju kammen susen också ! | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) tis 11 jun 2013, 23:02 | |
| - _Macce_ skrev:
- Skulle vara så kul att se hur långt toppar och insug hänger med.
Vad jag förstod så var dessa toppar aningen portade, inte mer? Sen gjorde ju kammen susen också ! Ja, är bra sugen att se vad en 12v klarar av innan den går i bitar. Topparna är matchportade, så inget direkt större än orginal. Kammen gör mycket, men kanske går att slipa om för att få riktigt vass... | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) fre 12 jul 2013, 23:15 | |
| Gick lite halvdåligt, detta var anledningen... Dags att mosa ur lite mer effekt! Nu blir det att stoppa i andra kolvar och eventuellt byta vev innan nya turbon tar plats. | |
|
| |
Sten Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 379 Age : 54 Namn : Morgan Från : Härjedalen Kör : Bil,skoter,hoj,mm. Registration date : 11-04-10
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) lör 13 jul 2013, 10:40 | |
| | |
|
| |
Str8-6 Skogenracing Medium
Antal inlägg : 60 Age : 202 Namn : Hasse D. Från : Västra Gästrikland Kör : Lugnt å fint,man vill ju inte störa... Registration date : 09-08-27
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) lör 13 jul 2013, 11:02 | |
| - Grey skrev:
Ja, är bra sugen att se vad en 12v klarar av innan den går i bitar.
Topparna är matchportade, så inget direkt större än orginal. Kammen gör mycket, men kanske går att slipa om för att få riktigt vass... Ridström hade åtminstone förr en bunt olika profiler på omslipade kammar,han har ju rotat lite i såna där apparater... | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) lör 13 jul 2013, 21:26 | |
| - Str8-6 skrev:
- Grey skrev:
Ja, är bra sugen att se vad en 12v klarar av innan den går i bitar.
Topparna är matchportade, så inget direkt större än orginal. Kammen gör mycket, men kanske går att slipa om för att få riktigt vass... Ridström hade åtminstone förr en bunt olika profiler på omslipade kammar,han har ju rotat lite i såna där apparater...
Hmm intressant, Har du kontaktuppgifter så PMa mig. Jag ska prova lite tuffare kompression eftersom man matar den med e85 borde det gå att få ur duktigt med effekt ändå. 10,5:1 blir målet. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) lör 13 jul 2013, 21:32 | |
| Du råkar inte ha satt i nya kolvarna idag då? | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) mån 15 jul 2013, 13:42 | |
| Neee, jag bara luras. Jag tog en bild från gamla sugisen, men så kommer det att bli iaf. I helgen så åker dom i, förutsatt att jag har alla lager... | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) mån 29 jul 2013, 23:22 | |
| Så, åkte dom i? Nää, som på beställning så tajmade ett erbjudande av en mycket intressant motor in vilket gör att jag helt enkelt måste vänta lite. Om ett par veckor vet jag mer och då kommer det även bilder...
Jag jobbar på en stödkorv medans. Ett en-månaders projekt som är hälften så lätt, har 33% färre cylindrar, motorn har 45% mindre storlek och växellådan 20% färre växlar men den är garanterat 100% nöje! :)Projekttråd kommer snart. Målet är att vara klar inför Skogenträffen om en månad. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) | |
| |
|
| |
| Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) | |
|