Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)

Gå ner 
+31
Off3r
Håcke
Ford maffian
hockne
Sten
Bruntis
Liljan
JayBee
ØrjanD
Eriksson
PLO
Puttee
cyberfalcon
Fiechen
Ekkin BoltOn
Haggen
Jättemackan
AtlanticBlue
sonaxvax
Henrik
JElfgren
Tobbe H
JBlom
Golden Boy
Kjelle.G
Mikael
MrB
_Macce_
Crille
_Glenne_
Grey
35 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
FörfattareMeddelande
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_

Antal inlägg : 1258
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimefre 23 dec 2011, 01:47

Kul att den lever !
Låter rätt förbannad på tomgången oxå..myyys ! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
AtlanticBlue
Skogenracing Small
AtlanticBlue

Antal inlägg : 37
Namn : Simon
Från : Sverige
Kör : GXL coupe -73 2,8 V6
Registration date : 09-12-14

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimefre 23 dec 2011, 21:13

Håller med macce. Låter jävligt nice på tomgång. Kommer blir trevligt att se en filmsnutt med lite bättre kvalitet någon gång.

Har faktiskt haft något emot Ford Granada.... Kanske är det något av ett lillebrorssyndrom eftersom jag kör Taunus. Sakta men säkert börjar det dock vända i och med detta och granadadrs bygge.
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

Antal inlägg : 7682
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimefre 23 dec 2011, 21:35

snubblade över recaro stolar,synd att dom här var såld bara...

http://www.blocket.se/uppsala/Ford_Granada_2_8i_37333698.htm?ca=5&w=3

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 2dwajcj
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Håcke
Skogencrew
Håcke

Antal inlägg : 1091
Namn : Håkan
Från : Gävle
Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T
Registration date : 06-10-14

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimesön 25 dec 2011, 02:10

Ghia hade ju elstyrda stolar typ recaro.... bara ett tips.. Smile
Off3r
Skogenracing Extreme
Off3r

Antal inlägg : 315
Namn : Cristofher
Kör : S13
Registration date : 08-01-19

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimesön 25 dec 2011, 10:23

Kul projekt och asfrän granada! Smile
Grey
Skogencrew
Grey

Antal inlägg : 2023
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimesön 25 dec 2011, 10:40

Tack för alla tipsen, jag är helt inne på att hitta en ghia inredning, men hur vanliga är dom, och i bra skick? Smile
Helst ska det vara svarta inredningen, men hittar jag en annan kan ju det vara intressant också.

Först och främst är det fokus på bilens funktion snarare än snygghetsfaktor, men tids nog kommer det sitta en Recaroinredning i den. Smile

Vädret är ju väldigt positivt så imorgon blir det att fixa kopplingsspännaren och sen är det dags för en riktig provkörning, innan lappmjället kommer! Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 144183
http://www.racemovie.se
Ford maffian
Skogenracing Small
Ford maffian

Antal inlägg : 35
Namn : Robert
Från : Perstorp
Kör : Ford consul cupé -72
Registration date : 08-09-27

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimesön 08 jan 2012, 11:03

Grey skrev:
Tack för alla tipsen, jag är helt inne på att hitta en ghia inredning, men hur vanliga är dom, och i bra skick? Smile
Helst ska det vara svarta inredningen, men hittar jag en annan kan ju det vara intressant också.

Först och främst är det fokus på bilens funktion snarare än snygghetsfaktor, men tids nog kommer det sitta en Recaroinredning i den. Smile

Vädret är ju väldigt positivt så imorgon blir det att fixa kopplingsspännaren och sen är det dags för en riktig provkörning, innan lappmjället kommer! Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 144183

Hur går de med skruvningen? har du fått någon ordning på kopplingen? Smile
http://www.garaget.org/Teamturbo87
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimesön 08 jan 2012, 15:37

Ford maffian skrev:
Grey skrev:

Hur går de med skruvningen? har du fått någon ordning på kopplingen? Smile

Tyvärr så drog stormen in den natten och jag kunde inte modifiera pedalen pga strömavbrott. Sen dess har det varit fullt upp med annat men ett mildt väder gör ju en seriös provkörning möjlig ändå. Ska lägga lite energi på den här i veckan så får vi väl se. Smile
hockne
Skogenracing Small
hockne

Antal inlägg : 31
Namn : Fredrik
Från : Stockholm
Kör : Volvo 242 -75 M50B25
Registration date : 10-08-06

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimetis 31 jan 2012, 19:08

Vilket långt strömavbrott!!!
Crille
Skogencrew
Crille

Antal inlägg : 2897
Namn : Crille
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimetis 31 jan 2012, 19:44

Han har skaffat kärring så mkt mer tempo än så här kommer vi inte få se tror jag.
hockne
Skogenracing Small
hockne

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimetis 31 jan 2012, 19:46

Crille skrev:
Han har skaffat kärring så mkt mer tempo än så här kommer vi inte få se tror jag.

Ja ha är det så det ligger till..... Får väl åka ut och sparka lite på honom.
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimetis 31 jan 2012, 20:22

Crille skrev:

Va fan! Det var ju redan innan jag började bygga ju. Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 144183
No excuses, förutom att det fortfarande är okörbart vinterväglag och det kommer lite fler spännande projekttrådar framöver. Måste få ihop en bra början till en tråd först, men av en händelse så byggs det både 2.9or å M50 med turbo i garaget just nu. Smile
hockne
Skogenracing Small
hockne

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimetis 31 jan 2012, 20:54

Grey skrev:
Crille skrev:

Va fan! Det var ju redan innan jag började bygga ju. Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 144183
No excuses, förutom att det fortfarande är okörbart vinterväglag och det kommer lite fler spännande projekttrådar framöver. Måste få ihop en bra början till en tråd först, men av en händelse så byggs det både 2.9or å M50 med turbo i garaget just nu. Smile

VA VA `????
Du som ALDRIG skulle köra M50 Wink
Nu måste man ju kommer över och kolla lite Razz
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimetis 31 jan 2012, 20:56

hockne skrev:
Grey skrev:
Crille skrev:

VA VA `????

Nej nej, jag kommer aldrig köra M50! Det är åt någon annan såklart. Razz
hockne
Skogenracing Small
hockne

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimetis 31 jan 2012, 21:08

Grey skrev:
hockne skrev:
Grey skrev:
Crille skrev:

VA VA `????

Nej nej, jag kommer aldrig köra M50! Det är åt någon annan såklart. Razz

Vem?
Du får komma förbi och kolla hur långt jag har kommit;)
Om tjejen släpper ut dig Razz
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimetis 31 jan 2012, 21:30

hockne skrev:

Vem?
Du får komma förbi och kolla hur långt jag har kommit;)
Om tjejen släpper ut dig Razz

Damen får M50 turbo. Smile

Ja, det ska bli intressant och se hur det går! Jag dyker upp när du minst anar det. Smile
Har du vägarna förbi så hojta.
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimelör 25 feb 2012, 20:50

Tänka sig att det faktiskt hänt något. Förutom BMW turbobygge (urk) så har faktiskt granadan fått lite quality time. Vårkänslorna börjar komma och den såg lite ledsen ut så jag tog tjuren vid hornen och fixade kopplingen.

Av att orginal inte höll (pga den stenhårda tryckplattan) så blev det att lösa med en mekanisk spännare istället för automatisk. Sierrans halvmånespännare istället för granadans kvartsmåne användes och detta blev resultatet.

Snyggade till böjningen av själva invästningen för att få till så rakt tryck som möjligt.
Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Kopplingsarm

Färdigt
Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Kopplingsarm2

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Kopplingsarm3

Imorgon fortsätter nöjet, våren är trots allt snart här...  cheers

Senast ändrad av Grey den ons 31 jul 2013, 13:15, ändrad totalt 1 gång
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimelör 25 feb 2012, 22:50

äntligen!!
http://www.skogenracing.com
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimesön 26 feb 2012, 17:25

Vår/vinter turen avklarad och kopplingen måste justeras lite. Soppan är dock största problemet just nu, antingen så är det en slang som är i kläm eller så blir det att bygga catchtank. Hoppas på det första alternativet.

Annars lyder den snällt på alla kommandon. En 4-hjulsinställning är väl på sin plats, men inget som är prioritet.

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Vartur

Vintedäcken är på plats, längtar till sommaren nu...
Crille
Skogencrew
Crille

Antal inlägg : 2897
Namn : Crille
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimesön 26 feb 2012, 20:54

Bra, nu är det bara plocka bort sidokolarna kvar Wink snart är det dags att ta den upp till gävle för lite nattligt också Smile
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimesön 26 feb 2012, 21:05

Crille skrev:
Bra, nu är det bara plocka bort sidokolarna kvar Wink snart är det dags att ta den upp till gävle för lite nattligt också Smile

Hehe, det kommer inte hända. Den kommer dessutom få Motorsportfronten och recaro inredningen så 80-tals styling will be tha shit! Razz
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik

Antal inlägg : 1669
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimesön 26 feb 2012, 23:37

Grey skrev:
Crille skrev:

Hehe, det kommer inte hända. Den kommer dessutom få Motorsportfronten och recaro inredningen så 80-tals styling will be tha shit! Razz

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Av-26

Kul att de börjar bli "klart" nu Smile
granadadr
Skogenracing Large
granadadr

Antal inlägg : 244
Namn : Jörgen
Från : Skellefteå
Kör : Granada Cosworth
Registration date : 11-02-07

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimetis 28 feb 2012, 11:22

Grey skrev:
Crille skrev:

du kommer inte att ha scorpiokjolar då?
Grey
Skogencrew
Grey

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimetis 28 feb 2012, 12:41

granadadr skrev:
Grey skrev:
Crille skrev:

du kommer inte att ha scorpiokjolar då?

Visste inte ens att det passade. Jag har ju faktiskt ett par Scorpio RS kjolar liggandes, men dom som sitter där idag passar ju faktiskt. Är det någon fördel att byta?

Senast ändrad av Grey den tis 28 feb 2012, 12:43, ändrad totalt 1 gång
granadadr
Skogenracing Large
granadadr

Antal inlägg : 244
Namn : Jörgen
Från : Skellefteå
Kör : Granada Cosworth
Registration date : 11-02-07

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitimetis 28 feb 2012, 12:43

snyggare kolla på min blå så ser du ju, finns i min projekttråd på kombin,, jag ska sånna på den med
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)   Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!) - Sida 5 Icon_minitime

Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)
Till överst på sidan 
Sida 5 av 7Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Grey - One of a kind, Ford Falcon G6E Turbo
» Grey - Ford Fiesta -82 "FIA" going RS-Turbo. G-tech sid 10.
» Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo
» ØrjanD - Norsk Ford Granada 2.9 Turbo
» kallur- Ford Granada Cosworth 24V Turbo

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: