Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)

Gå ner 
+32
TICSierra
328Rikard
Jonas89
wolfzap
Sköld
ricze
JohanJ
Toyaman
Falck
loop
Bruntis
Aceto
Sandvik
richard s
Henrik
Martin_pinto
lillen_rille
_-gniraz-_
Öbbe
zorbit
johnny
Mikael
kryckan
Henka_
palten
JBlom
ToTTe
Blöjan
m5micke
Almgren
Golden Boy
Jeppo
36 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
FörfattareMeddelande
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

Antal inlägg : 7682
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 18:24

Mange skrev:
kan inte svara på det,men pluggar du alla utom en så kommer den ensamma att leverera lika mycket som tidigare

nicke blom här på forumet har grejat endel med feta k-jet för länge sedan vill jag minnas,han kanske kan berätta nått matnyttigt

men har du grejorna hemma så prova,skadar ju inte.

ok tack Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
loop
Skogenracing Large

Antal inlägg : 294
Namn : Per
Från : Halland
Kör : Ford
Registration date : 08-07-30

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 18:49

Vad har du för k-jet nu? SAABs huvud var väl större än Volvos? Och sen så satt det väl rätt rejäla huvud på nån 5 cylindrig Audi har jag för mig.

Jag har aldrig pysslat med sådant här själv, men jag har en kompis som hade sånt här för 15 år sedan.
Falck
Skogenracing Small
Falck

Antal inlägg : 7
Namn : Andreas
Från : Söderhamn
Kör : BMW M5 3.8 E34 BMW 320i E21
Registration date : 08-09-17

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 19:50

du har då lyckas med bilen. den är så Satans grym!
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 20:10

loop skrev:
Vad har du för k-jet nu? SAABs huvud var väl större än Volvos? Och sen så satt det väl rätt rejäla huvud på nån 5 cylindrig Audi har jag för mig.

Jag har aldrig pysslat med sådant här själv, men jag har en kompis som hade sånt här för 15 år sedan.

Audis är inte synbart större, gnistat,chip,guldspridare,hybrid snurra och 1.2 i ladd gav det 292hk på framhjulen,vi körde sedan på 1.7 i ladd,så säg 300hk max vad det klarar,det gör volvos oxså
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo

Antal inlägg : 811
Namn : Jesper Ericsson
Från : Tierp
Kör : V70N - Vector turbo
Registration date : 07-10-16

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 20:15

Äsch, håll dig i skinnet jonny. Kör på det k-jet orkar leverera. Och bygg dig nytt insug i vinter med megasquirthjärta.. Så slipper du få nåt onödigt motorskott nu Very Happy
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren

Antal inlägg : 2207
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 20:26

vanliga extra spridare med tryckvakt då?
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 21:13

Jeppo skrev:
Äsch, håll dig i skinnet jonny. Kör på det k-jet orkar leverera. Och bygg dig nytt insug i vinter med megasquirthjärta.. Så slipper du få nåt onödigt motorskott nu Very Happy

ja det lutar åt att jag får göra det.

just nu så är ungefär 0.7bar lagomt att ladda annars räcker inte bränslet till och det spikar.

det känns som jag skulle vilja få det att räcka upp til 1bar iaf men o andra sidan så kan jag spöa bilen som ett helvete nu och det verkar hålla Very Happy

vi får se om jag kommer på någon tillfällig snabb lösning,

förslag?
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 21:16

Citat :
säg 300hk max vad det klarar,det gör volvos oxså

sen får man nästan halvera den effekten när man kör med E85 eftersom det behövs 30-40% mera bränsle...

så det är därför det inte räcker till för mig...
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 21:23

Golden Boy skrev:
Jeppo skrev:

ja det lutar åt att jag får göra det.

just nu så är ungefär 0.7bar lagomt att ladda annars räcker inte bränslet till och det spikar.

det känns som jag skulle vilja få det att räcka upp til 1bar iaf men o andra sidan så kan jag spöa bilen som ett helvete nu och det verkar hålla Very Happy

vi får se om jag kommer på någon tillfällig snabb lösning,

förslag?

Jag tycker inte du ska laboera så mkt mer.. Utan spöa bilen nu tiden som är kvar och åk av dig. Förstås så måste du bjuda på en åktur innan det vita helvetet kommer som en liten motivations höjjare king
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 21:28

Citat :
Jag tycker inte du ska laboera så mkt mer.. Utan spöa bilen nu tiden som är kvar och åk av dig. Förstås så måste du bjuda på en åktur innan det vita helvetet kommer som en liten motivations höjjare king

självklart bjuder jag på åktur.

kommer troligtvis åka lite på lördag i Gävle kl 22 på volvo...Smile

Senast ändrad av Golden Boy den ons 17 sep 2008, 21:28, ändrad totalt 1 gång
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 21:28

Almgren skrev:

?
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 21:33

Almgren skrev:
Almgren skrev:

?

jag har ingen plats att sätta dom spridarna om jag inte flyttar spjället.

spridarna måste sitta efter gas spjället och fördelas till alla cylindrar annars så är det slut med motorn direkt...

före spjället går inte för K-jet fungerar så att det sprutar in soppa hela tiden och inte stötvis som modernare grejor. så det kommer alltså sammlas upp massa soppa som kan bakända och förstöra en massa grejor...

det skulle gå men det är ingen direkt bra lösning på min bil skulle jag tro.
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 21:35

jag har ju ifs en kallstarts spridare som sitter i spjället som man kunde koppla in men om det get 20hk på en bensinare så ger det väll knappt nånting på min bil...
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 21:42

Jag skulle nog inte köra med extraspridare iaf.. Lägg energin på att ta fram ett fungerande koncept som kan leverera 1.3 med sprit till den blir ännu mer uppkäftig Twisted Evil
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 22:29

Tänkte att det borde vara samma princip som om du byter bränslehuvud mot 6 utgångar.

Men jag tycker egentligen också att du ska köra som du gör nu och uppgradera tills nästa sommar istället med riktigt sprut. Wink

men det vore ju iaf en liten lösning om du kände att du inte har skruvat på länge. not hahaha queen
loop
Skogenracing Large

Antal inlägg : 294
Namn : Per
Från : Halland
Kör : Ford
Registration date : 08-07-30

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 22:53

Mange skrev:
loop skrev:

Audis är inte synbart större, gnistat,chip,guldspridare,hybrid snurra och 1.2 i ladd gav det 292hk på framhjulen,vi körde sedan på 1.7 i ladd,så säg 300hk max vad det klarar,det gör volvos oxså

Ok, jag hade för mig att Volvo bottnade innan man fått 200hk ognistat då. Det var som sagt 15 år sedan och K-jetroic var ju inte så poppis ens då.
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 23:06

vad jag har läst så ska det räcka till ca 300hk med alla mods man kan göra som gnistat guldspridare mm...

helt orginal säger folk allt från 180-220hk...

men det är med bensin som sagt så det är på tok för litet för mig nu med E85.

det finns ett bränslehuvud med 6 utgångar och sitter orginal på tex saab 900 T8...

det ska flöda lite mera bensin än det som sitter på saab utan turbo med bara 4 utgångar till spridarna.

men frågan är ju om det oxå är anpassat så att det ska kunna fungera på en 6cyl bil vilket jag tror.

isf skulle jag kunna utnytja dom 2 extraspridarna som ett kompliment till dom anndra 4a.

borde gå tycker jag?
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimeons 17 sep 2008, 23:31

det går utmärkt det
volvos har oxså 6 utgångar på turbosarna,2st är pluggade,är ju bosch grejor alltihop vad jag kan förstå
stämmer bra med typ max 22ohk och max 300 gnistat o spridare

tycker som andra= ms i vinter,,, kostar ju lite men verkar fungera bra.
gasa som det är medans asfalten är torr o varm Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Rita
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik

Antal inlägg : 1669
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimetor 18 sep 2008, 00:17

Är gnistat att man lägger i en "plåtbit" ovanför luftvågen ?
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimetor 18 sep 2008, 00:24

Ford skrev:

Man förstorar kanalerna i bränslehuvudet så att det flödar mer bensin. Den "fräsmetod" man använder gallas gnistning för man "bränner" bort metallen med en ljusbåge (så har jag fått det förklarat för mig i alla fall). Har för mig att denna metod ger högre precision än vanlig fräsning och det är väldigt känsligt, precis som med förgasarnålar och munstycken.

http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=11433&highlight=gnistning
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik

Antal inlägg : 1669
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimetor 18 sep 2008, 18:18

Golden Boy skrev:
Ford skrev:

Man förstorar kanalerna i bränslehuvudet så att det flödar mer bensin. Den "fräsmetod" man använder gallas gnistning för man "bränner" bort metallen med en ljusbåge (så har jag fått det förklarat för mig i alla fall). Har för mig att denna metod ger högre precision än vanlig fräsning och det är väldigt känsligt, precis som med förgasarnålar och munstycken.

http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=11433&highlight=gnistning

Aha. Den metod jag beskrev skall också tydligen ge mera bränsle på något sätt.
Toyaman
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 317
Namn : Magnus
Från : Herrskogen (Västmanland)
Kör : Mazda 323 kombi -81
Registration date : 08-09-13

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimetor 18 sep 2008, 19:42

Tja
Det ska funka bra med ett Bränslehuvud ifrån en Sierra Xr4i V6a
En kompis fick ut 300hk med ett sådant ognistat huvud på en 240 Turbo. Gick i Enköping för en massa år sedan. utan xtra modifieringar på huvet
bara att plugga 2 av 6 utgångar.
Sen så råkar jag ha ett sådan sprut kompl liggandes också o skräpa.. Pma vid intresse
Själv ska jag använda Ms på blivande Toyamaskin

Magnus
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimesön 21 sep 2008, 00:55

Trodde man skulle få se starlättan i gävle idag men inte då Rolling Eyes
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimesön 21 sep 2008, 00:56

den mår inte 100 efter dagens tuktning.. o ägaren gillar ju att skruva så den är väl nerplockat helt igen Razz
http://www.SKOGENRACING.com
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitimesön 21 sep 2008, 01:08

haha vad står på tok nu ? =)
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 4 Icon_minitime

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)
Till överst på sidan 
Sida 4 av 8Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)
» Golden Boy - Toyota Starlet Turbo 2008
» Golden Boy - Toyota Starlet Turbo 2009
» Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD
» Golden Boy - Dödsgrå turbo Starlet (bilen såld)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: