Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)

Gå ner 
+54
Henka_
Jimmy
banzai
Alexander
lillen_rille
E-Tech
Veteranhenke
Eriksson
_-gniraz-_
palten
m5micke
Sandvik
LinuT
Prozac
Martin_pinto
JohanJ
nicke blom
kallur
Crille
Jimmy_JDM
kryckan
Roni
NicklasT
Off3r
Blöjan
wolfzap
Almgren
richard s
Toffe
_Macce_
Mese_Jonas
Jonas O
Fiskargubbe
StressmekkRacing
johnny
Ågren
werd
LillePär
Henrik
psychocat_racing
Combatbenke
Theo
Öbbe
Lindskog
ToTTe
Schimpy
Mikael
TICSierra
Bagge_Turbo
Jeppo
One Eye Open
Haggen
JBlom
Golden Boy
58 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Nästa
FörfattareMeddelande
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimesön 13 apr 2008, 23:00

Golden Boy skrev:
Roni skrev:
Synd bara att den är FWD. annars ser den helkul ut. Very Happy


alla tjatar om att det är synd att den är fwd... men jag hänger ju på bilar med 3-400hk?


beror ju helt på vad man e ute efter, i regel så är grävlingar tråkigare än rwd.. o finns många fwd bilar som går sjuk bra men när de kommer till körglädje när de ska svängas/lekas så är dom ju lite mindre roliga.. men visst kan man ha roligt med dom o sen väger dom ju inget starleterna så då får man ju bra pulver med inte så överdrivet med effekt.

O din ser ju helt klar rolig o tuff ut!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 05:25

xcOOb skrev:
Golden Boy skrev:
Roni skrev:
Synd bara att den är FWD. annars ser den helkul ut. Very Happy


alla tjatar om att det är synd att den är fwd... men jag hänger ju på bilar med 3-400hk?


beror ju helt på vad man e ute efter, i regel så är grävlingar tråkigare än rwd.. o finns många fwd bilar som går sjuk bra men när de kommer till körglädje när de ska svängas/lekas så är dom ju lite mindre roliga.. men visst kan man ha roligt med dom o sen väger dom ju inget starleterna så då får man ju bra pulver med inte så överdrivet med effekt.

O din ser ju helt klar rolig o tuff ut!



bra sammanfattning... helt klart roligt med RWD men kan vara roligt med fwd om dom går som fan!

svänga går det ju att göra fort även fast man inte åker på sladd Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 42
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 09:44

Golden Boy skrev:
jag racade mot en ny saab 9-5 kombi i fredags mot ica maxi... låg bakom honnom hela tiden upp till 180 då vi började bromsa för rondellen... sen så svänger han in på ica maxi och jag efter... han stoppar min komopis som låg framför och slår på blåljuset!!! shit shit!!! slängde i backen och drog därifrån fort som ögat!

att han inte tog fast mig som låg 20 meter bakom honnom i 180 är ju ett under! min kompis fick bara visa körkortet och blåsa sen var det lungt...

så passa er för en silverfärgan saab 9-5 kombi med mörk toning...

Du lär väl inte behövt gasa fullt för att hänga på Saaben eller? Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 16:37

JBlom skrev:
Golden Boy skrev:
jag racade mot en ny saab 9-5 kombi i fredags mot ica maxi... låg bakom honnom hela tiden upp till 180 då vi började bromsa för rondellen... sen så svänger han in på ica maxi och jag efter... han stoppar min komopis som låg framför och slår på blåljuset!!! shit shit!!! slängde i backen och drog därifrån fort som ögat!

att han inte tog fast mig som låg 20 meter bakom honnom i 180 är ju ett under! min kompis fick bara visa körkortet och blåsa sen var det lungt...

så passa er för en silverfärgan saab 9-5 kombi med mörk toning...

Du lär väl inte behövt gasa fullt för att hänga på Saaben eller? Smile

jag gasade fullt, det är väll 250hk i dom nya 9-5 och sen har väll polisen chippade bilar antar jag... så han hadde säkert närmare 300hk och jag laddade bara 0.86bar den kvällen...

nu har jag ställt upp systemtrycket så mycket det går och laddar 1 bar... bilen går så in i helvete men inge tecken på knackningar än trots att jag höjde tändningen ett snäpp oxå...

så antagligen går det att ladda på mera men det vet jag inte om jag vågar riktigt än... måste testa några dagar så här först Smile

det är ju så enkelt att höja laddtrycket med några knapptryckningar på laddtrycksstyrningen så det är enkelt att testa Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog


Antal inlägg : 953
Age : 39
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 16:59

tycker den är hel rå din starlet...ser riktigt rå ut i verkligheten när de kommer en impreza eller skyline å trycker på, å du ligger och nosar dom i utblåset Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Av-26 , kul bygge helt klart
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 17:27

Lindskog skrev:
tycker den är hel rå din starlet...ser riktigt rå ut i verkligheten när de kommer en impreza eller skyline å trycker på, å du ligger och nosar dom i utblåset Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Av-26 , kul bygge helt klart


ja det hadde jag inte ens trott själv att jag skulle lyckas få den o gå så här bra med i prinsip skrotdelar Smile

kopplingen är dyrast på hela motorbygget och den var endå billig (3000kr)

fast fy fan vad grymm den är!
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 34
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 17:46

Jodu den verkar nog fan allt bra grymm Smile får hoppas det kommer någon fillm snart också så att man kan ta del av grymheten:D
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 17:55

Haggen skrev:
Jodu den verkar nog fan allt bra grymm Smile får hoppas det kommer någon fillm snart också så att man kan ta del av grymheten:D


Det kommer! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Ågren
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 2435
Age : 73
Namn : l
Från : k
Kör : u
Registration date : 06-10-11

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 18:09

Dags att kanske ge sej in i det stora G-Tech kriget snart. Så får man lite mer humm hur den går Smile

I övrigt med snutbilar, så har de väl lite utrustning i sina biler, så det kompenserar chipet med råger skulle jag tro
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 34
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 21:08

Låter bra de du Very Happy Låt inte oss vänta alltför länge bara Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 23:24

det var meningen vi skulle g-techa den i helgen men det var ju så blött ute så det spann ju bara så det var ingen mening direkt...


förhoppningsvis så ska jag få ihop den med lite nya grejor till helgen som kommer så kanske man kan filma lite och g-tech testa den Smile


borde vara under 6sekunder 0-100 nu tycker jag med tanke på att jag körde 6.29 förut med 0.55bar ladd...

dessutom så startar jag på 2an nu! och växlar inte förens vid 100km/h till 3an...

så det kan bli en riktigt bra tid hoppas jag på Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
kryckan
Skogenracing Elite
kryckan


Antal inlägg : 1436
Age : 39
Namn : Bankiren
Från : sthlm
Kör : Audi b1, cykel
Registration date : 06-10-11

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 23:40

låter mkt lovande.. Smile angående koppling så är det även min dyraste "del" Smile
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy_JDM
Skogenracing Large
Jimmy_JDM


Antal inlägg : 112
Age : 44
Namn : Jimmy Eriksson
Från : Gävles Ghetto topp
Kör : En riktigt sliten Honda Civic
Registration date : 08-02-29

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimetis 15 apr 2008, 00:14

SHIIIIT va fet den vart med rimsen, klart skit ball starlet

å FWD rockar =)

Mvh Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jjizzle.com
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 42
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimetis 15 apr 2008, 08:34

Ågren skrev:
Dags att kanske ge sej in i det stora G-Tech kriget snart. Så får man lite mer humm hur den går Smile

I övrigt med snutbilar, så har de väl lite utrustning i sina biler, så det kompenserar chipet med råger skulle jag tro

Nu är det väl inte så mycket utrustning i en civilsnutis. Smile

Tycker du borde ha städat av han Golden, G-techa nu och upp till bevis på vad Starleten går för. Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimetis 15 apr 2008, 22:35

Nu är det flera uppdateringar på gång i motorutrymmet...


slangarna till bränsletrycksregulatorn ska göras om så man kan dra in den till förarplatsen, man får springa ut och öppna huven 1000ggr för att justera som det är nu... jag justerar systemtrycket med hjälp av bränsletrycksregulatorn för det sitter i samma dosa orginal på K-jet...
det jag justerar då är helt enkelt mängden soppa vs luft som motorn får alltså bränsleluftblandningen... står den för fett går den orent och står den för snålt så går den bara dåligt... det gäller att hitta exakt rätt blandning till min motor... man justerar iaf med hjälp av en insex nyckel Smile

sen så ska jag koppla in en bränslemätare på systemtrycket så man kan ha lite koll och kunna veta exakt var den går som bäst...

nya soppa filtret från Alutech som ska klara 500hk måste jag fixa nya anslutningar till och även till porsche Pumpen... ska försöka få ihop allting till helgen bara jag hinner in till Slangsnabben som stänger kl 16 Sad
är stammkund där nu och dom har fått åka med i starleten och sen fick jag rabatt Smile

ny vattenpumo ska monteras pga lekage...


soppaledningarna från tanken ska sammanföras med varandra... jag satte i en ny 10mm anslutning i tanken men när man svänger kraftigt med lite soppa i tanken så rinner den bort så jag tänkte köra med båda ledningarna alltså även den som sitter där orginal...


sen så ska det städas upp i motorytrummet så det blir lite renare med kablar och sladdar...


ny intercooler står högt på listan oxå och även nya större rör på sugsidan på turbon...


mycket detaljer som ska fixas nu!
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimeons 16 apr 2008, 16:50

Lite bilder på nya prylarna jag skaffat i dag Smile
ska åka till garaget nu och skruva lite...

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Img_3810

mätare till systemtrycket mm...
Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Img_3811

nya kopplingar till 500hk filtret och porchepumpen...

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Img_3812
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimeons 16 apr 2008, 21:39

lite bilder på hur man sätter i nipplarna i slangar...

jag fick lära mig i dag av Slangsnabben. så enkelt det kan vara bara men vet hur man ska göra...

ta 2 träbitar och sätt dom i skruvstäd sen så borrar du med en borr som är något mindre än slangen...

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Img_3813


sen är det bara att spänna fast slangen mellan träbitarna och slå i anslutningarna...
Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Img_3814


simsalabim så var det klart o betalt Smile
Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Img_3815


satte in mätaren och bränslejusteraren så man kan sitta i bilen nu och justera medans man kör...
Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Img_3816

funderade på om man kanske skulle bygga ett tilfälligt stag som går till tänddosan oxå så man även kan justera det medans man kör... skulle vara nån typ av anordning med gänga så man kan finjustera... har man ingen bromsbänk så får man testa sig fram och justera medans man kör... det är vad jag kallar old school Mappning Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimeons 16 apr 2008, 21:42

Men gosse, du kan ju för fasen inte åka runt med bränsle inne i bilen. Får dom syn på det där på nån legal tävling åker du ut med huvudet före
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimeons 16 apr 2008, 21:47

Mikael skrev:
Men gosse, du kan ju för fasen inte åka runt med bränsle inne i bilen. Får dom syn på det där på nån legal tävling åker du ut med huvudet före


det är ju inte så att jag har några mängder av soppa... slangen är kanske 2mm invändigt och det är ju bara systemtrycket...

isf att springa ut och öppna huven 1000gr för att justera så tyckte jag det här var en bra lösning...

sen vad reglerna säger är en annan sak... men jag måste ju justera in så den går bra nu så kan man ta bort det sen...


hur är det med bilar som har soppaledningar orginal i bilen då?


vet att saab har det iaf, plaströr...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimeons 16 apr 2008, 21:52

Vad bilar har orginal och vad man ska göra på sin räserbil är helt skillda saker. Räcker med att du kör i diket och slangen går av och sprutar soppa på dig och vipps så har man skapat sig en jonnyfackla med lite oflyt
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimeons 16 apr 2008, 21:54

Mikael skrev:
Vad bilar har orginal och vad man ska göra på sin räserbil är helt skillda saker. Räcker med att du kör i diket och slangen går av och sprutar soppa på dig och vipps så har man skapat sig en jonnyfackla med lite oflyt


hehe ja det är väll trevligt Smile


nej du har antagligen rätt i det du säger.. det är inte optimalt att ha bensin i bilen...

får ta bort det sen när jag justerat klart...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimeons 16 apr 2008, 22:29

sätt den under vindrutetorkaren så kan du sträcka dig ut o justera.. så hade e-tech förr haha..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimeons 16 apr 2008, 22:32

hehe ja alla sätt som funkar är bra...

jag funderar nu på att sätta den på torpedväggen i motorytrymmet och sen ha en förlängd insex nyckel som sitter fast och går ut i kupen...


borde kunna funka bra...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimeons 16 apr 2008, 22:39

skall du åka riktigt fort så duger de inte ens med kopparör å pressade kopplingar,hydral slang eller dyligt. de e bara stålomspunet som gäller då.... vet en kille med en liten FWD bil som hade soppapumpen i bilen, han åkte ut från en bana på livs tid,efter dom upptäckte de! iofs så försökta han gömma pumpen under hjälmen vid besiktingen, vilket vissa sej dumt då dom förstod han kunde reglemente och försökte blåsa dem..
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitimeons 16 apr 2008, 23:11

ja det var ju dumt gjort...

men hur är det igentligen med det där för man ser på bilder överallt så sätter dom en tank och pump i bakluckan på racingbilar...

är det någon som kan den exakta regeln för hur det får vara och inte vara när det gäller bränsle i bilen och olika racing evenemang?

jag är fortfarande förundrad över det här med tanke på att många orginal bilar har soppaledningarna innuti bilen och som är vanliga plaströr. borde inte dom ha tänkt på att det kan vara farligt?


min pump titter iaf brevid tanken under bilen sen så går även kopparledningarna under bilen så det är iaf rätt o riktigt...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Sponsored content





Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)   Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85  (provtryckt, läckage) - Sida 14 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)
Till överst på sidan 
Sida 14 av 40Gå till sida : Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Golden Boy - Starlet Turbo 87 E85 (provtryckt, läckage)
» Golden Boy - Toyota Starlet Turbo 2009
» Golden Boy - Toyota Starlet Turbo 2008
» Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD
» Golden Boy - Dödsgrå turbo Starlet (bilen såld)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: