| Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här | |
|
+148Anton_N97 norell Dannexx turbohakan Budda ZimonWisjö RalleFagerman OlliFIN hessu75 Caprimk1 Filborna Bozzb Curious1 Alexander92 malmström -Felix- sprint Stylishh Rake Tom myrberg89 norpan69 MickeJ bmx JElfgren 021petterzzon xr-rabbit witsky Twokay Finnborn Fiechen Piecia Forsberg bogieboy dennis-volvo Grey bosse Stridh sunken Fordpappa Joel JapsJonas sjöblom! Pontus06 Fordmannen ropa E.Nilsson Pearly freddan222 Wike WTB AtlanticBlue Robins HultN NIKKELICIOUS Marcusss persson121 328Rikard mAnGGe Chris__ Jesper_NA Rohden Hedin_ _Macce_ Schimpy kyngas Golden Boy Roobin Streetlover hybris Rekord E2 Turbo Mr Macke paq joppa Alexxx Pacan Henka_ Flexenan Mixx_ robsan Sandvik raushed loop 740Tic sierraboss effekthero Eriksson bidus3 Almgren Toffe broddbyskogen Vr6 Sköld SierraT Bojan victor91 apskaft lasema TICSierra ford_racing Mese_Jonas Haggen FrystGrus Nyman alex_side alle_d cossie84 Blöjan englund knäcken Kalle _volvo240_ jonasahman _Spawned_ NS _Glenne_ SBP FU Jonas O tilldig Lindskog zorbit werd upplyft Jansen JBlom areez GMW okkarakka Jimmy Danne volvo 740 Lutte Blyfot _-gniraz-_ Fahlberg fuckforden Öbbe Battery lones cossie_man Mk2_power FordFreak Liljan Greger81 ToTTe Henrik m5micke richard s Mikael 152 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 18 aug 2008, 02:45 | |
| - Vr6 skrev:
- Hej. Tänkte höra med er om turbokonvertera en Golf Vr6. Har ett TD04 agg hemma som kommer från en 850 Turbo. God för runt 350 Hk enligt vissa jag pratat med.
Ett bygge som inte kostar allt för mycket och som också innefattar tilläggssprut. Tänkte ladda runt 0.5 - 0.8.. Ville höra lite från andra vad dom tycker o tänker.
Som den är just nu så är den Chippad, Sportlufts filter, 3" Avgas från Ferrita, racekat, och extraktor.. Men saknar Turbo sen förra bilen.
Därför undrar jag hur mycket man vågar ladda osv... Tacksam för svar!
//Thomas pipen använde 2st 15g,från saab,den laddade 0,5bar,problem med org insprutning! bilen var en corrado 2,9 såvit jag vet blev det aldrig den riktiga knuffen i den bilen |
|
| |
Vr6 Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Age : 39 Namn : Thomas Från : Gävle Kör : Volvo 142 Turbo Registration date : 08-08-18
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 18 aug 2008, 09:52 | |
| Okej. Jo jag pratade med en kille som också hade använt 2 st agg, och den Golfen gick ruggit bra! Problem med org insprut? Fick han inte det att fungera då eller?
/Thomas | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 18 aug 2008, 12:21 | |
| Skulle tro att den turbon blir för liten för din motor. Risk för motryck etc och dåligt register (dör ut över 4500)
Av nån anledning så funkar inte extrasprut lika bra på sexor, antar att bränslet fördelas sämre. Som Mange säger så var det aldrig nån riktigt fart i pipens bil.
En KKK27 eller liknande storlek är mer lämpligt. | |
|
| |
Vr6 Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Age : 39 Namn : Thomas Från : Gävle Kör : Volvo 142 Turbo Registration date : 08-08-18
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 18 aug 2008, 13:54 | |
| Okej. Så en större Turbo är att föredra! Men om man inhandlar ett sprut då, vad har ni för förslag på det? Mega Squirt? Jätte tacksam för alla som velat svara | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 18 aug 2008, 14:07 | |
| - Mikael skrev:
- Har du en anledning till att placera laddet där? Vad för effektkrav har du?
För att jag vill ha en liten extra knuff i det högre registret, ska försöka jobba mig upp mot 0,8bar | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 18 aug 2008, 14:56 | |
| - Vr6 skrev:
- Okej. Så en större Turbo är att föredra! Men om man inhandlar ett sprut då, vad har ni för förslag på det? Mega Squirt?
Jätte tacksam för alla som velat svara Ja det funkar bra, men är lite väl bökigt om man inte är händig med dator och gillar att leta information när man får problem - Sköld skrev:
- Mikael skrev:
- Har du en anledning till att placera laddet där? Vad för effektkrav har du?
För att jag vill ha en liten extra knuff i det högre registret, ska försöka jobba mig upp mot 0,8bar Mitsubishi TD04-16T eller större alt en KKK24 från volvo S60r Visserligen kommer laddet komma lite tidigare men alla andra alternativ är dyra
Senast ändrad av Mikael den mån 18 aug 2008, 20:32, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 18 aug 2008, 20:07 | |
| - Mikael skrev:
- Mitsubishi TD04-16T eller större alt en KKK24 från volvo S60r Visserligen kommer laddet komma lite tidigare men alla andra alternativ är dyra
Får nog bli en KKK24 då sitter den på alla s60or eller bara på "R", och när kan jag förvänta mig lite ladd? //Andreas | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 18 aug 2008, 20:34 | |
| - Sköld skrev:
- Mikael skrev:
- Mitsubishi TD04-16T eller större alt en KKK24 från volvo S60r Visserligen kommer laddet komma lite tidigare men alla andra alternativ är dyra
Får nog bli en KKK24 då sitter den på alla s60or eller bara på "R", och när kan jag förvänta mig lite ladd?
//Andreas Fel av mig, KKK24 ska det vara (ändrade i texten) Osäker på om den sitter på övriga bilar också men laddet blir nog runt 3000 kanske med en sådan | |
|
| |
Vr6 Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 18 aug 2008, 22:37 | |
| Större Turbo är grejad nu Och den ska klara av stora sexor. Okej, jo datorer kan man och leta information får man ju göra om det mesta nu för tiden Ett stort tack för all hjälp! Kommer förmodligen att fråga mer, men nöjer mig så här tills vidare. /Thomas | |
|
| |
Haggen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här fre 22 aug 2008, 19:27 | |
| Hej jag tänkte jag skulle fråga vad ni kör med för tändningsinställning på era fordar med turbo och pinto maskin överlag? har ni den backad isåfall hur mycket? är den orginal eller är den stum osv? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här fre 22 aug 2008, 20:45 | |
| Brukar få backa av den nån grad men det får man lyssna efter, fördelaren vrids medurs försiktigt sen får du lyssna efter spik | |
|
| |
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här fre 22 aug 2008, 22:32 | |
| Okej då ställer jag den till orginal inställningen då med andra ord och sedan får jag backa den någon grad därifrån. Eller kanske man också istället för att lägga den på 8 grader lägga den på en 6-7 grader direkt?
men kanske det kan hända förstås att lampan man har inte är exakt elr man får det exakt på graden... Så kanske bäst försöka ställa det på orginal och sen backa lite efter behov då. | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här fre 22 aug 2008, 23:05 | |
| Är väl bäst att börja på orginal och sen vrida lite vid behov... | |
|
| |
broddbyskogen Skogenracing Small
Antal inlägg : 11 Namn : jerker Från : tobo Kör : saab Registration date : 08-08-06
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här lör 23 aug 2008, 01:23 | |
| har läst era inlägg och har ett tips angående kollektor bygge jag har själv stått och slipat dessa förut för att få fyra rör till ett men använder nu en pryl från jula som man sätter i en hålsåg i och då kan man kapa el såga rören i vilken vinkel som helst funkar klockrent när man ska passa ihop runda rör | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här lör 23 aug 2008, 10:24 | |
| Ah okejj! Får vel testa med det då | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 01 sep 2008, 10:13 | |
| en golf vr6 från falun bromsade hej å hå mkt pulver med dubbla 15g.
på E85 och med haltech.
anlednigen tillatt de inte blev ¨nå skjuta i pipens var väl för att de mejslades för lite med soppan. efter en wallbropump o tanken och en ombyggd lmm och 465cc spriddare skjuter den på bra. | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här ons 03 sep 2008, 16:35 | |
| - broddbyskogen skrev:
- har läst era inlägg och har ett tips angående kollektor bygge jag har själv stått och slipat dessa förut för att få fyra rör till ett men använder nu en pryl från jula som man sätter i en hålsåg i och då kan man kapa el såga rören i vilken vinkel som helst funkar klockrent när man ska passa ihop runda rör
Lät ju skojigt, länka. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 15 sep 2008, 11:53 | |
| Behöver man göra något skilt åt btr som sitter där på insuget på sierrorna när man turbokonverterar dem? elr kan man bara köra som det är orginalt även fast man också byter bränslepump till en k-jet och inte alls har någon tryckstyrning på den... ?
Misstänker att den är pajj... Därför jag började fundera... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 15 sep 2008, 12:40 | |
| Nä låt den vara som den är, kom ihåg att den ska både ha tryck och vacuum annars kommer bilen gå dåligt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 15 sep 2008, 22:44 | |
| Okej! lämnar den som den är då! Okej.
Tror du att det kan vara den som har något fel när bilen går dåligt då? för det är som den inte skulle få bensin ibland går den inte något alls, ibland tappar jag helt gasen och den går endast på tomgång, ibland går den inte på alla cylindrar utan 3 eller något annat. Blir inte alls klok på den. Men en jag känner hade haft ett liknande fel på sin bil dock en saab 900 men iaf. Så där var det just den där som spökade för honom.
Men den var iaf asdyr att köpa ny så måste nog leta begagnat isåfall. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 16 sep 2008, 06:57 | |
| Du får helt enkelt koppla in en mätare mellan filtret och railen och mäta trycket. det ska ändras med vacum och när du gasar osv. Men tror inte det här beror på dina fel | |
|
| |
Nyman Skogenracing Small
Antal inlägg : 4 Namn : Andreas Nyman Från : Örnsköldsvik Kör : Audi avant 2.6 quattro -92, Golf mkII 1.6 CL Registration date : 08-03-24
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 16 sep 2008, 10:12 | |
| Tjena
Tänkte bara kolla om man kan bygga turbo på en Golf 1.6 förgasare? Vad behöver jag för grejer?
Alla tips och råd är välkomna | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 16 sep 2008, 10:55 | |
| Okej! kanske man skulle spara sig lite med att testa byta den då! kanske då försöka se över elektroniken istället? kan det bara vara lmm som är pajj då? eller har hela skiten fått fnatt?
Finns det verkligen ingen som har en aning om vad som kan vara fel? så att man iaf har en aning om var man skall börja leta. För själv fattar jag noll... | |
|
| |
bidus3 Skogenracing Small
Antal inlägg : 11 Namn : joel Från : örebro Kör : bmw Registration date : 08-09-23
| Rubrik: bmw 318is 16v tis 23 sep 2008, 21:52 | |
| hej, jag hade några frågor om turbo konvertera min Bmw 318is 16 v om man måste ta ner motorn? om jag måste komp sänka den? elr va man kan låta den ladda utan att behöva det ? sen om det är någon annan som har gjort det på en likadan bil ? som kan ge mig lite info? skulle vara jätte tacksam för det... [/i] | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 23 sep 2008, 21:54 | |
| Minns jag inte helt fel är det rätt mycket komp i en sån maskin, men oftast går det alltid att ladda lite, speciellt på en 16v maskin. Testa först vetja | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här | |
| |
|
| |
| Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här | |
|