| Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här | |
|
+148Anton_N97 norell Dannexx turbohakan Budda ZimonWisjö RalleFagerman OlliFIN hessu75 Caprimk1 Filborna Bozzb Curious1 Alexander92 malmström -Felix- sprint Stylishh Rake Tom myrberg89 norpan69 MickeJ bmx JElfgren 021petterzzon xr-rabbit witsky Twokay Finnborn Fiechen Piecia Forsberg bogieboy dennis-volvo Grey bosse Stridh sunken Fordpappa Joel JapsJonas sjöblom! Pontus06 Fordmannen ropa E.Nilsson Pearly freddan222 Wike WTB AtlanticBlue Robins HultN NIKKELICIOUS Marcusss persson121 328Rikard mAnGGe Chris__ Jesper_NA Rohden Hedin_ _Macce_ Schimpy kyngas Golden Boy Roobin Streetlover hybris Rekord E2 Turbo Mr Macke paq joppa Alexxx Pacan Henka_ Flexenan Mixx_ robsan Sandvik raushed loop 740Tic sierraboss effekthero Eriksson bidus3 Almgren Toffe broddbyskogen Vr6 Sköld SierraT Bojan victor91 apskaft lasema TICSierra ford_racing Mese_Jonas Haggen FrystGrus Nyman alex_side alle_d cossie84 Blöjan englund knäcken Kalle _volvo240_ jonasahman _Spawned_ NS _Glenne_ SBP FU Jonas O tilldig Lindskog zorbit werd upplyft Jansen JBlom areez GMW okkarakka Jimmy Danne volvo 740 Lutte Blyfot _-gniraz-_ Fahlberg fuckforden Öbbe Battery lones cossie_man Mk2_power FordFreak Liljan Greger81 ToTTe Henrik m5micke richard s Mikael 152 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Haggen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 20 maj 2008, 21:23 | |
| Okejj! jo jag kollade med en åf här han skulle ha 450€ för en sachs gatkoppling men den var inte så värst bra 235nm är vel inte så mycket för de pengarna? Ah det fick jag erfara när jag frågade där men då vet jag att hans pris endå är rätt hyffsat för tryckplattan Han undrade om jag skulle köra rally när jag pratade om sinterlamell | |
|
| |
victor91 Skogenracing Large
Antal inlägg : 147 Age : 33 Namn : victor Från : Avesta Kör : E30 turbo Registration date : 08-05-22
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 22 maj 2008, 19:44 | |
| försöker lära mig så mycket som möjligt om turbo konvertering för att en dag kunna genomföra det och saker har börjet klarna hur det ska fungera men en sak är jag lite fundersam över och det är hur fungerar det med olje returen hur kommer oljan till och från turbon med hjälp av slangarna? måste inte oljan "pumpas" fram för oljan riner ju inte uppåt ja jag är bara en glad nybörjare som vill lära mig Mvh victor | |
|
| |
Bojan Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Namn : Daniel Från : Sundsvall/Vindeln Kör : Opel Kadett E, Opel Rekord D Coupé, Saab 900 Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 22 maj 2008, 20:17 | |
| det finns ju oljetryck i motorn och det använder man för att få olja till turbon.. Tex. så kan man göra en "grenkontakt" vid oljetryckskontakten, dvs så att det finns plats för både oljetryckskontakten och en oljeledning till turbon, det finns bilder på detta på första sidan | |
|
| |
ford_racing Skogenracing Small
Antal inlägg : 31 Namn : hugo Från : finland Kör : ford sierra turbo Registration date : 08-02-03
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 22 maj 2008, 21:27 | |
| värför byter ni blänsle slangen som sitter mellan spjäll hus och fuel line-en "runda saker" till insuget? kan den inte bara sitta där vart den har varit som orginal? har sett att många här gör så. jag talar om sierra | |
|
| |
Antal inlägg : 31 Namn : hugo Från : finland Kör : ford sierra turbo Registration date : 08-02-03
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 22 maj 2008, 21:28 | |
| ** byter slangens plats till insuget från spjäll huset,* | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 22 maj 2008, 21:29 | |
| Osäker på vilken slang du menar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 22 maj 2008, 21:37 | |
| det är som en vanlig bränsle slang som far under spjällhuset fast , har sett att ni som har sierror här sätter just den slangen lengre bak på insuget.. hmm svårt att förklara | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 22 maj 2008, 21:40 | |
| finns två bränsleslangar på dom. Först returen som går från bränsletrycksregulator bredvid spjällhuset. Den slangen är ofta dålig så måste bytas.
Sen är det matande slangen som sitter i bakant på insuget och för att köra extrasprut så är det enklast att dra en nu från nippeln direkt än att greja med plastslangen som är orginal | |
|
| |
Antal inlägg : 147 Age : 33 Namn : victor Från : Avesta Kör : E30 turbo Registration date : 08-05-22
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 22 maj 2008, 21:48 | |
| - Bojan skrev:
- det finns ju oljetryck i motorn och det använder man för att få olja till turbon.. Tex. så kan man göra en "grenkontakt" vid oljetryckskontakten, dvs så att det finns plats för både oljetryckskontakten och en oljeledning till turbon, det finns bilder på detta på första sidan
mm såg det nu men vart går oljan in sen är det också i oljetråget? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 22 maj 2008, 21:49 | |
| Man plockar ut oljetryck någonstans på motorn, förslagsvis vid oljetrycksgivaren. Sen ska olja ledas tillbaka och det gör man i tråget | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 22 maj 2008, 21:59 | |
| - Mikael skrev:
- Man plockar ut oljetryck någonstans på motorn, förslagsvis vid oljetrycksgivaren. Sen ska olja ledas tillbaka och det gör man i tråget
okej tack för hjälpen | |
|
| |
SierraT Skogenracing Small
Antal inlägg : 16 Namn : Roy Från : Finland Kör : mazda 323 1.8 GT Registration date : 07-11-02
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här sön 15 jun 2008, 18:04 | |
| pintons orginal topplock har ju fyrkantiga avgaskanaler... brukar du porta dom runda? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här sön 15 jun 2008, 18:06 | |
| Nope, 42mm rör går ganska precis över, sen kan man alltid porta lite i flänsen för att det ska bli bra mot röret, eller pressa röret så det blir fyrkantigt | |
|
| |
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här lör 05 jul 2008, 15:01 | |
| Jag har nog sett något om det förut här men inte fått någon klarhet. Till bromsservon på sierra är det en bakventil som sitter på slangen redan och kan man köra så? eller vad brukar ni göra helt koppla bort det elr lägga dit någon bakventil? (om det inte är de redan då)
Turbo ingår i denna fundering men antar ni fattar... | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här lör 05 jul 2008, 16:22 | |
| backventilen lär du ha annars blir tok.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här lör 05 jul 2008, 17:58 | |
| Slangen till bromservo behöver du inte bry dig om, låt den sitta inkopplad som orginal bara | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här lör 05 jul 2008, 18:03 | |
| Okej, tack för svaren! då gör ja det. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här ons 09 jul 2008, 23:21 | |
| frågade ju tidigare hur det funkar men det har inte klarnat helt än på den här bilder går oljan till oljetråget från turbon? och här kommer oljan till turbon? eller är jag ute och cyklar? alla vet säkert utom jag så snälla svar tack! | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här ons 09 jul 2008, 23:28 | |
| Om du tittar i början av tråden så tycker jag det syns tydligt hur man ska göra! Vet du bara vad som är in o ut på turbon din så ska de väl inte vara nå problem.. Bild1: svar ja Bild2: annorlunda placering av turbon så vette fan men känns också som retur. | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 10 jul 2008, 12:10 | |
| På bild 2 ser de ut som dom kör med pump istället för retur till tråget, antagligen för att den är så lågt placerad... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 15 jul 2008, 20:46 | |
| vad kan felet vara på min turbo sierra när de inte laddar, metaren visar bara vakum och sen dör den när man försöker gasa vad kan felet vara? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 15 jul 2008, 21:07 | |
| Skjutit bort en slang kanske | |
|
| |
Sköld Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 442 Age : 33 Namn : Andreas Från : Degerfors Kör : tom kaross Registration date : 08-08-17
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här sön 17 aug 2008, 21:58 | |
| Hej, jag har planer på att stoppa på en turbo i min B230f och skulle vilja ha laddet runt 3,5-4000varv vilka aggregat bör jag leta efter?
Mvh // Andreas | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här sön 17 aug 2008, 22:01 | |
| Har du en anledning till att placera laddet där? Vad för effektkrav har du? | |
|
| |
Vr6 Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Age : 39 Namn : Thomas Från : Gävle Kör : Volvo 142 Turbo Registration date : 08-08-18
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 18 aug 2008, 02:28 | |
| Hej. Tänkte höra med er om turbokonvertera en Golf Vr6. Har ett TD04 agg hemma som kommer från en 850 Turbo. God för runt 350 Hk enligt vissa jag pratat med. Ett bygge som inte kostar allt för mycket och som också innefattar tilläggssprut. Tänkte ladda runt 0.5 - 0.8.. Ville höra lite från andra vad dom tycker o tänker. Som den är just nu så är den Chippad, Sportlufts filter, 3" Avgas från Ferrita, racekat, och extraktor.. Men saknar Turbo sen förra bilen. Därför undrar jag hur mycket man vågar ladda osv... Tacksam för svar! //Thomas | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här | |
| |
|
| |
| Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här | |
|