| Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
|
+86Jappsen Bim Limpdjur Joel hasse the man Forsberg Tommysundberg kalasgasarn thaaaune Stylishh vikketheman Knez JElfgren Zacoo Känny Fiechen MArcin91 Scrimen Piecia freddan222 mod NicklasT evojenza vedde Stridh Robins Zwinto E.Nilsson JohanH HultN jiggee _energi_ 328Rikard gringo_ale Mixx_ Henka_ Rohden Rex2005 Hedin_ Chris__ hybris Golden Boy fordsierraturbo Ford_Fidde gearhead Ahlholm sardonic6sic6 Frejd Roobin PerA sierraboss Eriksson Sköld aliwin mrf Racemus kangas Blitzz Roni Sandvik ford_racing Haggen MasterDevil Ågren Fiskargubbe _Macce_ ToTTe Jimmy knäcken _Glenne_ Henrik Misano T Fahlgren tilldig Lindskog fiesta mannen Öbbe _Seeya_ Fahlberg TICSierra Japmax JBlom _-gniraz-_ m5micke FordFreak Mikael 90 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 12 dec 2008, 06:47 | |
| Jo det ska den men det funkar att bara köra den rakt av, du gasar ju inte fullt jämnt så det är inga problem. Den kommer ju ge 100% så blir rätt mycket bränsle även ur en lite spridare. Oljetryckskontakten ligger ofta runt 0.2-0.4bar så då kan det vara fast värden. Sen finns det givetvis ställbara industri grejer | |
|
| |
Roobin Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 376 Age : 34 Namn : Robin Från : Åland Jomala Kör : BMW E30 328 // M52B28 Registration date : 08-11-24
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 14 dec 2008, 20:14 | |
| *Assåå jag blir fittit toki på detta jag har kopplat enligt brytande funktion jag har ett relä där det sår 30 - 87,87b -86 - 85 men fan när jag lägger tryck på olje givaren så slockanr spridarna samt relät men när det är inget tryck så är relät igång samt spridare HJÄÄÄLP tack | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 14 dec 2008, 20:32 | |
| Om du mäter på stiftet till givarens kropp så ska den om du har kopplat efter brytande funktion ha kontakt mellan, om du tillsätter tryck med hjälp av en kompressor så ska kretsen brytas i givaren | |
|
| |
Antal inlägg : 376 Age : 34 Namn : Robin Från : Åland Jomala Kör : BMW E30 328 // M52B28 Registration date : 08-11-24
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 14 dec 2008, 20:38 | |
| - Mikael skrev:
- Om du mäter på stiftet till givarens kropp så ska den om du har kopplat efter brytande funktion ha kontakt mellan, om du tillsätter tryck med hjälp av en kompressor så ska kretsen brytas i givaren
Jao den bryter juh i givaren men det bryter relät också o då dör spridararna ...skall inte relät göra så att när givaren bryter så skall relät koppla om o ge ström till spridare det är väll så det skall funka men det gör juh inga det nu spelar det någon roll vad jag har för relä ? på eran bild så står det 87A på mitt står Det 87B | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 14 dec 2008, 20:41 | |
| Har du verkligen köpt dig ett växelrelä? Finns andra relän som har två utgångar med samma funktion | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 14 dec 2008, 20:42 | |
| - Mikael skrev:
- Har du verkligen köpt dig ett växelrelä? Finns andra relän som har två utgångar med samma funktion
Hmm kanske detta inga är ett växel relä detta relä tog jag från nån bil som hade extra ljus bara ...visste ej då att det fanns olika relän | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 14 dec 2008, 20:45 | |
| du får kolla över kretsen på reläet, finns en liten skiss på dom på sidan | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 14 dec 2008, 20:48 | |
| - Mikael skrev:
- du får kolla över kretsen på reläet, finns en liten skiss på dom på sidan
står inget på sidan men.jag får köpa ett nytt relä imorn bara Ett växelrelä | |
|
| |
Frejd Skogenracing Small
Antal inlägg : 5 Namn : Johan Från : Vimmerby Kör : 244 TIC Registration date : 09-01-10
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 10 jan 2009, 11:18 | |
| Tjena! Har en fråga angående tryckvakts-historien. när man ska ställa in trycket till den sätter man dit kompressorn vid gängorna på bilden? och om vi nu säger att jag vill att spridarna ska börja pumpa på när min turbo laddar ca o.7 bar, så ska jag köra in kompressorn i tryckvakten och skicka upp trycket till 0.7 och sedan vrida skruven tills det klickar? så ska dom öppna när den laddar 0.7? och det behövs bara en tryckvakt till 4 stycken spridare? Tack för en bra sida =) | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 10 jan 2009, 12:02 | |
| Ja ungefär så. Enda att du måste starta det tidigare bara för att annars kommer den gå toksnålt innan laddet kommer till 0.7
Det brukar löna sig att köra i två steg och första steget runt 0.2-0.3 och andra vid 0.5 | |
|
| |
Frejd Skogenracing Small
Antal inlägg : 5 Namn : Johan Från : Vimmerby Kör : 244 TIC Registration date : 09-01-10
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 10 jan 2009, 12:34 | |
| - Mikael skrev:
- Ja ungefär så. Enda att du måste starta det tidigare bara för att annars kommer den gå toksnålt innan laddet kommer till 0.7
Det brukar löna sig att köra i två steg och första steget runt 0.2-0.3 och andra vid 0.5 Okej =) 2 stycken tryckvakter då? den ena ställer jag in på 0.3 och den andra på 0.5-0.6 för jag tänkte ladda runt 1 bar... och då har jag juh soppa när det kommer fram dit.... jag har det mekaniska sprutet original och nu ahr jag kompletterat med ett FT insug (det e volvo jag åker) med 4st gröna bosch spridare i original-spridarhål.... då är det ju en spridare per cylinder.. blir det inte lite konstigt om 2 cylindrar ska få vid ett tryck och de andra två lite senare? det blir inte konstig gång på motorn? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 10 jan 2009, 12:36 | |
| Jaha du har gjort så och du har turbo på redan alltså.
Då kan du göra som du säger! Ingen ide att starta den så tidigt som jag sa. | |
|
| |
Frejd Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 11 jan 2009, 12:18 | |
| Det kommer inte bli för mycket soppa vid det laddtrycket (0.7bar) då så han surar ner sig istället? det är ju trots allt fyra stycken som börjar pumpa på för fulla muggar? ska jag koppla dit en btr så dom inte går på allt för hårt? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 11 jan 2009, 12:37 | |
| Ja det måste du nog göra eftersom k-jet jobbar med höga tryck. Sen kan du alltid plocka i små spridare. skulle tro att fyra gröna blir på tok för stort endå | |
|
| |
Frejd Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 11 jan 2009, 12:59 | |
| - Mikael skrev:
- Ja det måste du nog göra eftersom k-jet jobbar med höga tryck. Sen kan du alltid plocka i små spridare. skulle tro att fyra gröna blir på tok för stort endå
Okej, jag testar med att dra ner trycket med en regulator, räcker inte det får jag byta spridare... tackar för svaren | |
|
| |
sardonic6sic6 Skogenracing Small
Antal inlägg : 15 Age : 38 Namn : Dennis Från : Sundsvall Kör : Ford Sierra -91 Registration date : 09-02-04
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! ons 04 feb 2009, 21:45 | |
| någon som har en adress till en tyck&pys firma som säljer tryckvakter??? | |
|
| |
Lindskog Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 953 Age : 39 Namn : Lindskog Från : Gävletrakten Kör : Bmw E60, Skidoo 800R Registration date : 07-04-17
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! ons 04 feb 2009, 21:51 | |
| - sardonic6sic6 skrev:
- någon som har en adress till en tyck&pys firma som säljer tryckvakter???
ska du ha en som öppnar tidigt eller senare! | |
|
| |
Ahlholm Skogenracing Large
Antal inlägg : 112 Age : 36 Namn : Henke Från : Söderfors Kör : 325 E36, V70 och 9000T Registration date : 09-02-05
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 23 feb 2009, 10:38 | |
| skulle behöva en smidig länk jag med. en vakt som öppnar tidigt skulle vara bra att ha | |
|
| |
Antal inlägg : 953 Age : 39 Namn : Lindskog Från : Gävletrakten Kör : Bmw E60, Skidoo 800R Registration date : 07-04-17
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 23 feb 2009, 10:51 | |
| Kollat runt på skrotar om det finns nå saabar? | |
|
| |
Antal inlägg : 112 Age : 36 Namn : Henke Från : Söderfors Kör : 325 E36, V70 och 9000T Registration date : 09-02-05
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 23 feb 2009, 15:52 | |
| - Lindskog skrev:
- Kollat runt på skrotar om det finns nå saabar?
Jo de finns de nog, men har hört att dom därimot inte ska vara så pålitliga. tänkte kanske att man ska satsa på en industri variant direkt ist för att strula med saabvakterna. eller va tycker ni som har lite erfarenhet av sådant? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 23 feb 2009, 15:54 | |
| förresten såg att du är från söderfors råkar inte vara du som åkte omkring i en 2.9 för ett tag sen ? 940 nu va? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 23 feb 2009, 18:15 | |
| ja precis, åkte 2,9 för inte så länge sen, åker v70 nu! nya modellen! 940 turbon är borta med vinden | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 23 feb 2009, 18:19 | |
| - Ahlholm skrev:
- Lindskog skrev:
Jo de finns de nog, men har hört att dom därimot inte ska vara så pålitliga. tänkte kanske att man ska satsa på en industri variant direkt ist för att strula med saabvakterna. eller va tycker ni som har lite erfarenhet av sådant? ring och hör vad dom ska ha för en, finns massor av firmor om du söker på google! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 23 feb 2009, 22:19 | |
| - Lindskog skrev:
- Ahlholm skrev:
- Lindskog skrev:
Jo de finns de nog, men har hört att dom därimot inte ska vara så pålitliga. tänkte kanske att man ska satsa på en industri variant direkt ist för att strula med saabvakterna. eller va tycker ni som har lite erfarenhet av sådant? ring och hör vad dom ska ha för en, finns massor av firmor om du söker på google! Jo precis tänkte bara vara lite bekväm o låta er sköta jobbet men får ta tummen ur o ringa runt lite så man kommer nån vart... jasså så du skippade Bakladdarn för en kombi, inte bra snön är ju inte borta än ju | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 23 feb 2009, 23:37 | |
| haha, kanske skulle behövas någon pålitlig firma som kan erbjuda bra tryckvakter som det kan länkas till på klistat! jo det blev så, åker ju så fin i den här! men planer finns på nått roligt bygge en vacker dag! å då är det inte framhjulsdrivet det lovar jag | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
| |
|
| |
| Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
|