| Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 | |
|
+94Lindskog mod krille_CoX Arvidsson Limpdjur Björsby tuning Hposth 633csi Budda Sten Fjellström Håcke bosse Skrotnisse Kanto Peppe MrB XeroZ hasse the man Haggen JohanH Coffeboy ricze JElfgren Holmqvistarn Wike houk AtlanticBlue Nordhmedh Pearly Off3r e46turbo Xeper banzai E-Tech Rekord E2 Turbo NIKKELICIOUS riverdick_racing Groda Lumik Jimmy_JDM _-gniraz-_ Öbbe Ågren nicke blom calle_o Jan_Banan volvokng 740_klasson Silander Hamster JohanJ cyberfalcon _Macce_ Mäki _Andersson_ stork3n MrIcka KNACKAN PLO Mange-83 328Rikard NakahTheOne Henrik booghen jr werd enok667 JBlom Jättemackan Almgren makkan Niclas AHL Prozac Eriksson Kjelle.G ogge Joel Bruntis Mese_Jonas ghettojonny Andy_B Crille CarCass Fiechen Roni tjernell Toffe Hedin_ fredda KarlJohanLeander Grey Mikael Golden Boy 98 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 lör 06 aug 2011, 19:25 | |
| har monterat den i insuget nu där egr röret går ut så den sitter i centrum och bakom spjället. drog strömkabel till batteri och jordade motorn. körde runt med startmotorn men sen helt plötsligt slutade den fungera ström går fram så jag vete fan vad som hände med den, får väl ta bort och kolla inuti... det klickar i spridarna när man slår på ström till ms boxen. betyder det att den fungerar? det lyser inget på boxen? ska installera programmet nu på bärbara och köpa en kabel till boxen, vart köper jag? behöver jag någon motstånd till gröna R spridare? lackade samt monterade tändspole. nya tändstift, hällt i olja och provtryckt tryckrören. det var tätt men någon slang läcker lite från insuget så det måste ses över. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 lör 06 aug 2011, 21:15 | |
| Du hör ju om bränslepumpen startar och går i någon sekund då funkar boxen. Motstånd behöver du inte ha.
Kabel köper du på tricom, heter ATEN.
| |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 lör 06 aug 2011, 23:43 | |
| - Mikael skrev:
- Du hör ju om bränslepumpen startar och går i någon sekund då funkar boxen. Motstånd behöver du inte ha.
Kabel köper du på tricom, heter ATEN.
ska koppla in bränslepumpen i morgon kanske och testa. vart lite orolig bara när det inte lös någon lampa på ms boxen men jag såg att mackans box lyste när motorn gick. klickar det i spridarna så är ju det en början iaf blir till att handla en kabel i veckan då... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 lör 06 aug 2011, 23:46 | |
| När är det uppstart då? Om jag tänkte rätt så ska du inte behöva kabeln för att starta | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 sön 07 aug 2011, 00:03 | |
| - Mikael skrev:
- När är det uppstart då? Om jag tänkte rätt så ska du inte behöva kabeln för att starta
hade planerat att starta nu i helgen men det ser ut som det blir lite senare. måste lokalisera varför inte startmotorn vill vara med går inte att köra bilen än men man vill ju höra den gå lite. kanske får bli till nästa helg.... | |
|
| |
Niclas Skogenracing Large
Antal inlägg : 123 Age : 32 Namn : Niclas Från : örebro Kör : Saab 9-5 242 16v projekt Registration date : 10-12-29
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 sön 07 aug 2011, 21:27 | |
| fy fan vilken grym kärra:) hur gjorde du när du provtryckte tryckrören:)? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 sön 07 aug 2011, 21:48 | |
| - Niclas skrev:
- fy fan vilken grym kärra:) hur gjorde du när du provtryckte tryckrören:)?
man kopplar på ett rör som man trycksätter med luft genom en vanlig luft skarv till tryckluften. Sen är det bara att släppa in lite luft genom att göra ett veck på trycklufts slangen. Man vill kanske inte ha 8a bar i systemet sen lyssna efter läckor med stängt och öppet gasspjäll. Det är väldigt enkelt faktist. Felsökte vidare varför inte startmotorn ville gå och var på väg att ta bort den när en kommpis kom. Han fick trycka på startknappen medans jag slog ett slag på solonoiden och sen funkade den klockrent hehe :-) grejorna funkar inget bra när dom inte används helt enkelt... gjorde klart fäste för soppa pumpen och monterade den under bilen. Ska dra klar alla slangar senare. Fyllde på glykol och hittade en por i en svets skarv som läckte väldigt lite men det är fixat nu. Siktar på uppstart till nästa helg ist. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 sön 07 aug 2011, 22:31 | |
| | |
|
| |
Antal inlägg : 123 Age : 32 Namn : Niclas Från : örebro Kör : Saab 9-5 242 16v projekt Registration date : 10-12-29
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 sön 07 aug 2011, 22:59 | |
| - Golden Boy skrev:
- Niclas skrev:
- fy fan vilken grym kärra:) hur gjorde du när du provtryckte tryckrören:)?
man kopplar på ett rör som man trycksätter med luft genom en vanlig luft skarv till tryckluften. Sen är det bara att släppa in lite luft genom att göra ett veck på trycklufts slangen. Man vill kanske inte ha 8a bar i systemet sen lyssna efter läckor med stängt och öppet gasspjäll. Det är väldigt enkelt faktist.
Felsökte vidare varför inte startmotorn ville gå och var på väg att ta bort den när en kommpis kom. Han fick trycka på startknappen medans jag slog ett slag på solonoiden och sen funkade den klockrent hehe :-) grejorna funkar inget bra när dom inte används helt enkelt...
gjorde klart fäste för soppa pumpen och monterade den under bilen. Ska dra klar alla slangar senare. Fyllde på glykol och hittade en por i en svets skarv som läckte väldigt lite men det är fixat nu.
Siktar på uppstart till nästa helg ist. du menar typ som ett t-kors på ett rör? sen trycker du när turbo å de sitter på? en bild kanske ? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 sön 07 aug 2011, 23:56 | |
| Fast du kan ju inte ha huvudströmbrytaren där, den ska sitta bredvid batteriet och så ska du bryta minus om jag fattat nya reglementet rätt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 mån 08 aug 2011, 08:38 | |
| Jag har brytaren som tändningslås. Man kanske skulle ha en brytare utanför bilen oxå?
Vad är det för reglemente du tänker på? Dragrace? | |
|
| |
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 mån 08 aug 2011, 16:10 | |
| - Golden Boy skrev:
- Jag har brytaren som tändningslås. Man kanske skulle ha en brytare utanför bilen oxå?
Vad är det för reglemente du tänker på? Dragrace? Många racing sporter har ungefär lika tänk med säkerheten. Att det ska sitta en brytare för batteriet bredvid får du se som krav på alla racing sporter, lika så att batteriet ska ha minst M10 som fastsättninsskruv t.ex | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 mån 08 aug 2011, 17:08 | |
| - Mikael skrev:
- Golden Boy skrev:
- Jag har brytaren som tändningslås. Man kanske skulle ha en brytare utanför bilen oxå?
Vad är det för reglemente du tänker på? Dragrace? Många racing sporter har ungefär lika tänk med säkerheten. Att det ska sitta en brytare för batteriet bredvid får du se som krav på alla racing sporter, lika så att batteriet ska ha minst M10 som fastsättninsskruv t.ex jag har ju batteri bakom stolarna så sätter jag brytaren där så når jag den inte. nu sitter den på instrumentbrädan så både förare och passagerare kommer åt den. men jag satt den där framförallt för att det ska fungera som tändningslås. det får bli ett senare problem det där. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 mån 08 aug 2011, 18:51 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 mån 08 aug 2011, 19:23 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 mån 08 aug 2011, 19:29 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 mån 08 aug 2011, 20:50 | |
| kom nyss hem från garaget men jag stressade för mycket så jag glömde bort att ta någon bild. men Mikael löste det endå såg jag han dra klart alla soppa ledningar i dag, från pump till motor och retur till tanken. tog en backventil och satt som avluftning upptill. så nu är det bara att kontrollera att allt är tätt och fint hörde att skumgummit i tanken inte var något bra? hedin påstod att det löser upp sig? slet ur det nu iaf och tänkte lägga det i en flaska med bensin så man ser själv om det stämmer. man vill ju inte ha hela filtret fullt med skit direkt... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 mån 08 aug 2011, 21:52 | |
| Beror på hur dyr tank du köpt, lägg det i en flaska med det bränslet du ska åka men lär står några veckor innan du märket något troligtvis | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 tis 09 aug 2011, 08:07 | |
| Ja man kan ju kasta i det senare om man ser att det funkar och inte löser upp sig.
Jag kom på en sak. Om jag skulle ställa in min wg innan jag börjar köra så det är klart.
Skulle behöva en pålitlig mätare som man kan lita på. Någon som har att låna ut?
Sen undrar jag hur jag ska ställa mitt grundladdtryck. Wg klockan är gjord för 1.5 bar. Kan jag ställa grundladd på 1.5? Eller är det bättre att pysa upp laddet?
Förslag?
Senast ändrad av Golden Boy den tis 09 aug 2011, 08:27, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 tis 09 aug 2011, 08:14 | |
| Inbyggd wg? Som vi sagt förr kan du inte justera den så den öppnar vid ett visst tryck. Man ska inte skruva på stången för man försämrar funktionen på wastegaten och hur laddet kommer uppträda. Vill du ha mer ladd byter du till en klocka som öppnar senare | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 tis 09 aug 2011, 09:06 | |
| jag har ju bytt till en wg som är gjord för 1.5bar. kommer från en evo 8 och är intern. Vet inte vad grundladd är på en sån så isf måste jag alltaså ta reda på det för att få optimalt med fjädern osv? Dvs justera på stången så det blir lagomt?
Dom har väl någon eget laddtrycksstyrning så det lär bli samma för mig då antar jag? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 tis 09 aug 2011, 09:18 | |
| Tänker jag inte rätt om man först justerar wg stängen till ex 1.2bar som då ska vara grundladdtryck och sen lurar man wg genom att pysa ut för ett lura den och ladda ex 1.5bar?
Alltså borde jag först ställa in ett grundladdtryck och utgå ifrån det?
| |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 tis 09 aug 2011, 09:19 | |
| - Golden Boy skrev:
- Mikael skrev:
- Golden Boy skrev:
Vad är det för reglemente du tänker på? Dragrace? Många racing sporter har ungefär lika tänk med säkerheten. Att det ska sitta en brytare för batteriet bredvid får du se som krav på alla racing sporter, lika så att batteriet ska ha minst M10 som fastsättninsskruv t.ex jag har ju batteri bakom stolarna så sätter jag brytaren där så når jag den inte. nu sitter den på instrumentbrädan så både förare och passagerare kommer åt den. men jag satt den där framförallt för att det ska fungera som tändningslås. det får bli ett senare problem det där.
Så som jag tänker är väl att brytaren ska sitta utanför bilen, så när räddningspersonal kommer till en eventuell olycka ska dom enkelt kunna stänga av strömmen utifrån för att förhindra gnistbildning. DVS sätt en brytare på utsidan, tex vid bakluckan och klibba på en regelrätt blixt. | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 tis 09 aug 2011, 09:24 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 | |
| |
|
| |
| Golden Boy - StarVo 2.3T 2013 | |
|