| Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil | |
|
+45Grey Danne Fordpappa namned Roni Hposth Mese_Jonas Öbbe xepez rektorn Holmqvistarn Rosenberg Crille Mäki FordMartin Henrik Mantel Wike Jonte ricze Andy_B CarCass Anton Sköld MasterDevil 328Rikard Rekord E2 Turbo Mange JohannesL Toffe engstrand Mikael Henka_ Henning_J volvokng Blöjan victor91 Almgren Sandvik Eriksson Noxx JBlom werd Hedin_ Golden Boy 49 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mantel Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 419 Namn : Jonas Från : Kungsgården Kör : Lupo, Corsa Kompressor Registration date : 08-02-24
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 17 jan 2010, 03:45 | |
| heeh fan vilka jävla problem du har! Volvo som är den ultimata mest lätt mekade bil. flytta över allt skit du vet funkar... | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 17 jan 2010, 09:33 | |
| ja är det inte konstigt, det krånglar hela tiden med den här bilen när jag får fart på den tror jag att jag ska plåga livet ur den för det har den förtjänat | |
|
| |
Rosenberg Skogenracing Small
Antal inlägg : 30 Age : 33 Namn : Fredrik Från : Larsmo, Finland Kör : sierra samt 205 projekt Registration date : 09-02-04
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 17 jan 2010, 10:42 | |
| Måste ju helt klart ligga en förbannelse över denna bilen :/ | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 17 jan 2010, 11:11 | |
| det roliga är att förra ägaren inte fick igång bilen heller men då var felet att förgasaren satt löst.
nej men jag han bara få i motorn och koppla in allting i går sen startade den inte, mer han jag inte testa.
men vissa bilar är det en förbannelse över, se bara på Ågrens cosworth motor som alldrig ville funka... | |
|
| |
Fordpappa Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 358 Age : 40 Namn : Michael Från : Åland Kör : Sierra / Camaro / Impala Cab Registration date : 09-12-02
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 17 jan 2010, 16:06 | |
| - Golden Boy skrev:
- se bara på Ågrens cosworth motor som alldrig ville funka...
Ursäkta för OT Det e rätt kul för brorsan hadde en cossie förut och den slutade gå och det var ett väldigt lustigt fel på den som tog tid att hitta, han förde den till verksta och dom provade byta hur mycket grejjer som helst utan framgång, det visade sig att fördelar axeln hadde krökt sig hur nu det gick till men han slapp iaf betala för alla utbytta delar =) | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 17 jan 2010, 19:16 | |
| har felsökt som fan nu och fel nr 1 var att jag hadde dragit jorden till tändspolen från karossen och så ska det inte vara utan jorden skulle gå direkt till kondensatorn från tändspolen. så fick jag gnista men likfan startade inte bilen så efter jag testat med allt så kom jag fram till att kammremen hade hoppat ett halvt varv på kamdrevet. hur fan det gick till fattar jag inte för jag körde ju med motorn innan jag tog ur den. satte allting rätt så startade den men sen så brände jag upp tändspolen när strömmen låg på för länge, så nu förstår jag varför man har förkopplings motstånd jag har en ny spole ligger så det är snart fixat... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 17 jan 2010, 19:19 | |
| Det har inte med förkopplingsmotståndet att göra utan mer pga av att du jordat spolen konstant, det tål dom inte | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 17 jan 2010, 19:23 | |
| jaha ja så kan det ju vara. jag drog bara en kabel direkt från batteriet till tändspolen så strömmen låg på ganska länge och annars stänger man ju bara av tändningen... man lär sig nått nytt hela tiden | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil mån 18 jan 2010, 17:39 | |
| Elschema | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil mån 18 jan 2010, 20:15 | |
| - Almgren skrev:
- Elschema
det finns typ 3 sladdar för att motorn ska gå så tror inte det behövs hehe i dag fixade jag avgassystem och satt dit lite kylarslangar, vart bara en snabbis i garaget... hur går det med 245an då Almgren? | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil mån 18 jan 2010, 20:24 | |
| Tydligen behövdes det då du kopplade fel? Jag har ingen 245a. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil mån 18 jan 2010, 20:25 | |
| - Almgren skrev:
- Tydligen behövdes det då du kopplade fel?
Jag har ingen 245a. ja det är ju ifs sant ok tyckte du surra om en 245a.... | |
|
| |
Antal inlägg : 419 Namn : Jonas Från : Kungsgården Kör : Lupo, Corsa Kompressor Registration date : 08-02-24
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil mån 18 jan 2010, 22:12 | |
| Du skall ja konstant 12v+ på tändspolen, sen jorden kopplad till en källa som jordar i rätt varvtal. Databox eller brytarspetsar, principen är den samma. Lycka till. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil mån 18 jan 2010, 22:19 | |
| man kan inte ha konstant plus för länge om inte bilen går iaf, då brinner tändspolen upp. det kom ut nått svart skit ur den | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil mån 18 jan 2010, 22:22 | |
| jorå, plus kan du ha. Men icke jord.
Så är det kopplat på alla bilar som jag känner till.
12v+ på spolen 24/7, och jord till databox.
När databoxen jordar, så slås det gnista från tändspolen. Förstår du hur jag menar? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tis 19 jan 2010, 06:29 | |
| ja vanligtvis så laddas väl tändspole upp och sen laddas den ur när bilen går och hamnar brytarspetsarna fel när motorn står stilla så får den konstant jord dvs ström och då blir tändsolen för varm tillslut så den brinner upp och det var det som hände för mig. jag har iaf bytt tändspole nu och jag tror jag ska koppla en strömbrytare till minus så det funkar att köra med bilen. det ska vara enkelt och lätt på en isbil så jag orkar inte lägga ner för mycket tid på massa detaljer | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tis 19 jan 2010, 10:44 | |
| | |
|
| |
WTB Skogenracing Large
Antal inlägg : 175 Age : 40 Namn : Tobias Från : Torsby Kör : Allt möligt Registration date : 10-01-19
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 21 jan 2010, 23:25 | |
| Så nu har man läst hela tråden kollade filmen på den grå starleten o blev väldit impad att den gick såpass har själv en Micra 89a med Megasquirt,turbo etc men den börja kopplingen slira i första provturen på 0,2 va för diminsion ä de på tryckplattan i starleten du hade??ursäkta OT n | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 21 jan 2010, 23:38 | |
| | |
|
| |
WTB Skogenracing Large
Antal inlägg : 175 Age : 40 Namn : Tobias Från : Torsby Kör : Allt möligt Registration date : 10-01-19
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil fre 22 jan 2010, 06:55 | |
| Okey jo dom har jag redan hört med Är grym 160MM koppling på micran med 16 splines Om folk inte visste eller har koll finns faktiskt den äldre 80tals Micra (K10) med orginal turbo OCH kompressor Fixa Starvon nu | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil fre 22 jan 2010, 19:08 | |
| låter intressant ditt projekt, lägg upp en tråd om den? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil lör 23 jan 2010, 15:30 | |
| i dag kollade jag upp kamremen igen och såg att drevet som driver fördelaren inte satt rätt, hittade ingen markering på B23a blocket? kollade på B230 motorn och såg en markering där så jag satt det lika på B23a motorn sen startade den och gick som den skulle. har fixat avgasystem och tätat lite hål där ljudämparen satt i huven och så drog jag in kablar till en strömbrytare för tändspolen. nu startar den och går riktigt fint. dock så passade inte servo fästet på B23a motorn så jag måste fixa ett nytt på skroten. lite pix | |
|
| |
Noxx Skogenracing Large
Antal inlägg : 293 Age : 38 Namn : Thommy Från : Gävle Kör : BMW! Registration date : 08-11-10
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 24 jan 2010, 02:08 | |
| Det var nog smällarna som gjorde det | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil | |
|