| Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil | |
|
+45Grey Danne Fordpappa namned Roni Hposth Mese_Jonas Öbbe xepez rektorn Holmqvistarn Rosenberg Crille Mäki FordMartin Henrik Mantel Wike Jonte ricze Andy_B CarCass Anton Sköld MasterDevil 328Rikard Rekord E2 Turbo Mange JohannesL Toffe engstrand Mikael Henka_ Henning_J volvokng Blöjan victor91 Almgren Sandvik Eriksson Noxx JBlom werd Hedin_ Golden Boy 49 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mantel Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 419 Namn : Jonas Från : Kungsgården Kör : Lupo, Corsa Kompressor Registration date : 08-02-24
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 10 dec 2009, 22:56 | |
| på den här bilden så tycker jag att mätaren visar nästan 90kpa vakum? https://2img.net/h/oi47.tinypic.com/fva1sp.jpg" border="0" alt=""/> | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil fre 11 dec 2009, 17:26 | |
| Prövade precis en sådan där mätare på merssan..där for den upp till nått helt konstit och därifrån rörde den sig inte ur fläcken..till sist började det spruta bensin bakom glaset på mätaren så rekommenderar starkt att monter den utanför bilen ifall du andvänder den.!! | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil fre 11 dec 2009, 22:38 | |
| Hehe, gott försök men den där är till för förgasarmotorer, alltså mekanisk pump. Klarar inte mer än 7kpa/bar. Jag har bara ett tips: RTFM! Värdet du har fått uppkommer förmodligen genom att visaren snurrat runt 2½ varv. Kan det vara 4,5 kpa/bar? | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 13 dec 2009, 18:52 | |
| nu har jag kollat soppa tryck och det var perfekt på 5.5bar men sen när man kollar på systemtrycket så är det max 0.9bar och det ska ligga runt 3.4bar när motorn är varm troligtvis så är det rätt tryck men fel flöde... har felsökt i det nu och det sista jag gjorde var att flytta bak pumparna då fick jag upp trycket men det svajade och hade sig. så gjorde jag ett test och körde ner slangen som suger ner i en hink fylld med bensin och då kom det jämt fint flöde ur returen men när jag tar från tanken så spottar det och har sig så antagligen går inte röret ända ner i tanken eller vad det kan vara för fel?. så hur ska jag göra nu? någon som har en tank ligger eller bara någonting man kan slänga i bagageluckan som kan fungera som tank... duger ju med vad som helst till en isbil | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 13 dec 2009, 19:10 | |
| Båt tank från biltema kanske ? Är ju inte så värst dyra och funkar fint. | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 13 dec 2009, 19:30 | |
| Kanske kan vara något med avluftningen?? | |
|
| |
volvokng Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 528 Age : 36 Namn : johan dahlqvist Från : kungsgården Kör : volvo 945 volvo 360 8v turbo Registration date : 09-10-19
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 13 dec 2009, 20:28 | |
| - Crille skrev:
- Kanske kan vara något med avluftningen??
håller med crille kan ha not med avluftningen att göra standrad volvo är just att ledningarna bak vid tanken går sönder och kladar ihop ett bra tips annars är att du har tag på en 10/20 liters jeep dunk och svetsar dit rör niplar på så kan du ha det som tank som man har på folkrace bilarna 20 liter räker ett tag på sjön så | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil sön 13 dec 2009, 23:56 | |
| ja jeepdunk har jag funderat på...
men det där med avluftningen, menar ni att det bli vakum i tanken? när jag tänker efter så pös det lite när jag öppnade tanklocket i dag...
jag ska kolla om det blir någon skillnad att borra hål i tanklocket... | |
|
| |
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil mån 14 dec 2009, 00:09 | |
| tästa ta av tanklocket bara ... innan du borrar det | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 17 dec 2009, 10:20 | |
| Fan att man inte läsaer alla trådar här på skogen om alla tokprojekt, ja kasta precis en tic tank med fin pump.
haha. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 17 dec 2009, 19:52 | |
| - Toffe skrev:
- Fan att man inte läsaer alla trådar här på skogen om alla tokprojekt, ja kasta precis en tic tank med fin pump.
haha. skit, ja det var ju synd men det får duga med Jeep dunk om det inte funkar med bättre avluftning. jag har funderat lite på det där och man skulle haft dunken stående eller lite lutad bakåt så man lätt kan fylla på bränsle och så att det inte skvimpar runt så mycket. sen får den inte vara för långt bak om man blir påkörd heller vart soppan ska gå ut och in i tanken är ju lätt men hur löser man det med avluftningen på en Jeep dunk? det får ju inte skvimpa ut massa soppa i bagaget och lukta i hela bilen... någon som har nån bra lösning? | |
|
| |
k1mm0 Skogenracing Small
Antal inlägg : 47 Age : 37 Namn : Kim Skoog Från : karlstad Kör : Starlet och Seat leon Registration date : 09-12-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 17 dec 2009, 20:04 | |
| jonny! jag vill ha starlet motorn! dra iväg ett mess! 0768484586 | |
|
| |
Mantel Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 419 Namn : Jonas Från : Kungsgården Kör : Lupo, Corsa Kompressor Registration date : 08-02-24
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 17 dec 2009, 22:10 | |
| Dra ett rör eller slang som en spiral så borde det funka bra eller tänker jag tokigt? | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 17 dec 2009, 22:22 | |
| på exempel en dragrace bil som e godkänd ner till 7.50@402 meter har man bara en skottgenomgång och en slang som sitter i överkant på tanken (framkant) och sedan dra ner den genom golvet. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 17 dec 2009, 22:58 | |
| ok om man gör ett rör med en väldigt liten genomgång bara så det inte blir vakum och sen drar man ut det utanför karossen så borde det alltså funka. vilken tattar lösning det här kommer bli hehe | |
|
| |
Antal inlägg : 528 Age : 36 Namn : johan dahlqvist Från : kungsgården Kör : volvo 945 volvo 360 8v turbo Registration date : 09-10-19
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 17 dec 2009, 23:03 | |
| när jag bygger mina tankar till folkrace bilar använder jag en 10liter jeep dunk svetsar dit ett rör i neder kant sen två i över kant en för retur och en för avluftning sen på avluftningen tar jag en back ventil så luft kommer in men bensin stannar kvar sen för att de ska va billigt på folkrace bilar använder jag den vita bakventilen som sitter på bromsservon orginal på 2/7/940 brukar ta bort dom på bilar jag skrotar bara ett litet tips | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 17 dec 2009, 23:21 | |
| smart Volvokng, den iden snor jag | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tis 22 dec 2009, 18:45 | |
| ny tank från biltema 200kr och tryckluftskopplingar 19kr st sitter backventil från styrservo på kopplingen längst upp jag slog i soppa och testade trycket men det vart inte bättre! nu kan det inte komma luft i soppa systemet iaf men problemet kvarstår! börjar lessna styggt på det här nu. får jag växelådan såld så blir det riktigt sprut... | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tis 22 dec 2009, 19:17 | |
| varför provade du inte innan med att bara ta bort tanklocket?
Hur många pumpar och hur har du pumparna nu? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tis 22 dec 2009, 19:29 | |
| Sitter och surfar med min iphod nu, ganska coolt hur bra webblasaren funkar. Jag vet att det kommer luft i pumpen så det fick bli en sån här lösning. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil ons 23 dec 2009, 19:46 | |
| i dag bytte jag tillbaks till Saab bränslehuvud då det absolut inte funkar med volvo grejorna, bilen startar inte ens. nu stämmer det perfekt enligt lambda mätaren så det verkar funka som det ska jag har btr från sugmotor nu och testar med så jag hoppas att det funkar med turbo btr som det ska sen och att den inte går snålt vid turbotryck men det visar sig snart. ska fixa lite mera med bilen efter jul. så slutsatsen är att det funkade inte att suga från orginaltanken pga av att det kommer luft i systemet. alternativet var att bygga catch tank eller som jag gjort nu med ny tank där soppa pumpen inte behöver suga i öppförsbacke... | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 24 dec 2009, 12:41 | |
| lätt att det var någon som nämnde det från början att det var 90% säkert att du nog behövde förpump och huvudpump Sätt fart på rallyåket nu! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 24 dec 2009, 13:20 | |
| det satt en typ av catch tank orginal även till förgasaren så troligtvis har volvo konstruerat tanken fel och var tvungen att lösa problemet på annat vis... det var då inte lätt att hitta på det här felet, det vart många timmars onödigt mekande. man lär sig tills man dör, God jul! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil tor 24 dec 2009, 13:39 | |
| Jo det här har vi ju diskuterat i den här tråden, flera stycken som skrivit att detta med att suga från tanken inte funkar så bra. Så hade du gjort som vi sa och mätt direkt så hade det här problemet varit ur världen för längesedan En catchtank till insprut funkar inte utan en pump som fyller på den, en matarpump alltså. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Volvo 740 Turbo Drifting/isbil | |
|