| Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här | |
|
+148Anton_N97 norell Dannexx turbohakan Budda ZimonWisjö RalleFagerman OlliFIN hessu75 Caprimk1 Filborna Bozzb Curious1 Alexander92 malmström -Felix- sprint Stylishh Rake Tom myrberg89 norpan69 MickeJ bmx JElfgren 021petterzzon xr-rabbit witsky Twokay Finnborn Fiechen Piecia Forsberg bogieboy dennis-volvo Grey bosse Stridh sunken Fordpappa Joel JapsJonas sjöblom! Pontus06 Fordmannen ropa E.Nilsson Pearly freddan222 Wike WTB AtlanticBlue Robins HultN NIKKELICIOUS Marcusss persson121 328Rikard mAnGGe Chris__ Jesper_NA Rohden Hedin_ _Macce_ Schimpy kyngas Golden Boy Roobin Streetlover hybris Rekord E2 Turbo Mr Macke paq joppa Alexxx Pacan Henka_ Flexenan Mixx_ robsan Sandvik raushed loop 740Tic sierraboss effekthero Eriksson bidus3 Almgren Toffe broddbyskogen Vr6 Sköld SierraT Bojan victor91 apskaft lasema TICSierra ford_racing Mese_Jonas Haggen FrystGrus Nyman alex_side alle_d cossie84 Blöjan englund knäcken Kalle _volvo240_ jonasahman _Spawned_ NS _Glenne_ SBP FU Jonas O tilldig Lindskog zorbit werd upplyft Jansen JBlom areez GMW okkarakka Jimmy Danne volvo 740 Lutte Blyfot _-gniraz-_ Fahlberg fuckforden Öbbe Battery lones cossie_man Mk2_power FordFreak Liljan Greger81 ToTTe Henrik m5micke richard s Mikael 152 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
cossie_man Skogenracing Small
Antal inlägg : 10 Kör : mb e55 amg 00års Registration date : 07-02-19
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 19 feb 2007, 21:59 | |
| har ett annat projekt mikael skulle du kunna gö en ritning av ditt pinto grenrör???? ja skulle kunna ge en slant för det | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 19 feb 2007, 23:35 | |
| vad för turbo rekomenderar ni tll pinto motor 03 eller 04 garret | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 19 feb 2007, 23:41 | |
| eller non turbo som ni har använt | |
|
| |
richard s Skogencrew
Antal inlägg : 931 Age : 43 Namn : richard Från : gävle Kör : RMK800 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 20 feb 2007, 12:32 | |
| - cossie_man skrev:
- vad för turbo rekomenderar ni tll pinto motor 03 eller 04 garret
beror ju på vilken effekt du ska ha , men på en "vanlig" pinto turbo så funkar det med t03 , men dom lite nyare t25/t28 är bättre och nästan vanligare idag , mitsu t15/t16 går också alldeles utmärkt. Oftast blir det vad man hittar billigt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 20 feb 2007, 20:36 | |
| - cossie_man skrev:
- har ett annat projekt mikael skulle du kunna gö en ritning av ditt pinto grenrör???? ja skulle kunna ge en slant för det
Det orkar jag inte bara titta på bilderna och kopiera, jag bygger på frihand så jag har aldrig lagt nå mått på minnet | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 20 feb 2007, 21:45 | |
| fy fan extra spridarna är svåra att hitta nya kosta ca 2tusen st | |
|
| |
lones Skogenracing Small
Antal inlägg : 1 Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 20 feb 2007, 22:37 | |
| Tjena!
Väldigt kul att se en riktig och seriös konvertering.. jag fick inspiration och lite basic kunskap för att möjligt vis konvertera min Audi 90... den är ju trots allt 5-cyl så den orkar nog med en lättrycksturbo kanske? Jag får nog utbilda mig till meck före.. men man kan ju alltid börja någonstans.
Tack för guiden!! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här ons 21 feb 2007, 17:05 | |
| Extraspridare får man leta på skroten, en 50lapp styck är väl ett rimligtpris.
Kolla på 80tals Volvo/saab/audi/ford | |
|
| |
Battery Skogenracing Small
Antal inlägg : 11 Age : 39 Kör : Sierra 2.0iS -86 Registration date : 07-02-28
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här fre 02 mar 2007, 01:26 | |
| Hur brukar ni göra med vevhusventilationen? Har märkt att det brukar vara en del oljekladd i insuget och slangen från luftmängdsmätaren där den sitter original, så det kanske inte är så bra att ansluta den före turbon?
Funderar lite om det skulle gå att borra en slangnippa i luftfilterboxen ovanför luftfiltret och ansluta den där?
mvh Battery | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här fre 02 mar 2007, 08:59 | |
| - Battery skrev:
- Hur brukar ni göra med vevhusventilationen? Har märkt att det brukar vara en del oljekladd i insuget och slangen från luftmängdsmätaren där den sitter original, så det kanske inte är så bra att ansluta den före turbon?
Funderar lite om det skulle gå att borra en slangnippa i luftfilterboxen ovanför luftfiltret och ansluta den där?
mvh Battery Fuskar faktiskt själv lite på den punkten, leder ut den i det fria under bilen. Du kan ansluta den till luftfilterboxen om du vill, dock så kan du sätta igen filtret med oljedimma så du får byta det fortare | |
|
| |
Battery Skogenracing Small
Antal inlägg : 11 Age : 39 Kör : Sierra 2.0iS -86 Registration date : 07-02-28
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här fre 02 mar 2007, 17:21 | |
| Det är ju en lösning iofs funderar lite på någon typ av oljeavskiljare före filterboxen, skulle kunna vara en bra lösning.. dock misstänker jag att det kan vara ganska dyra grejer... | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här fre 02 mar 2007, 17:48 | |
| kör den ut i fria luften om du inte är nån miljöaktivist.. | |
|
| |
fuckforden Skogenracing Small
Antal inlägg : 28 Namn : Lillen Från : vimmerby Kör : fuckford Registration date : 07-04-16
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 19 apr 2007, 16:44 | |
| hejsan, jag o polaren ska dra i gång forden här på gården. en 2.0l gått 8345mil inte buskörd. och vi ska fixa så det händer lite när man drar gasen i botten.
men nu är det ju så, vet ej skit om allt, och dåligt med pengar, detta är bara en kul grej, hoppas det kan bli lite seriöst.
har börjat riva inredning, bur ska dit sen. (halvbur) har tagit bort avgasystem och grenröret.
letar turbo nu, några förslag på en bra men billig, helt något man kan hitta på skroten tex.
och hur ska man fixa grenrör till turbon sen!!
har massa frågor osv vet ej vart man ska börja,, heheh | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 19 apr 2007, 17:23 | |
| Allt står som sagt i denna tråd. Finns inte mycket mer att säga än då | |
|
| |
Fahlberg Skogenracing Small
Antal inlägg : 41 Namn : Simon Från : sundsvall Kör : Bmw 518 Turbo Registration date : 07-04-15
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här sön 22 apr 2007, 22:33 | |
| Vad är det för slang som går mellan WG och turbon? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här mån 23 apr 2007, 21:33 | |
| - Fahlberg skrev:
- Vad är det för slang som går mellan WG och turbon?
Det är en Gummislang med tygarmering Vad vill du veta mer exakt? Slangen mellan wg och turbo är just för att ge tryck till wg så den kan öppna när den ska | |
|
| |
Antal inlägg : 41 Namn : Simon Från : sundsvall Kör : Bmw 518 Turbo Registration date : 07-04-15
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 24 apr 2007, 20:07 | |
| Ahaa okej! Måste den vara i tygarmering? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tis 24 apr 2007, 21:06 | |
| - Fahlberg skrev:
- Ahaa okej! Måste den vara i tygarmering?
Funkar med vanlig vacum slang | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här ons 25 apr 2007, 21:25 | |
| Okej! Men staget som sitter på WG är det där jag juster hur mkt turbon ska ladda? Lr vart är det jag gör det? | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här ons 25 apr 2007, 21:37 | |
| - Fahlberg skrev:
- Okej! Men staget som sitter på WG är det där jag juster hur mkt turbon ska ladda? Lr vart är det jag gör det?
precis gängar du den innåt så den blir kortare dvs mot wg så ökar du laddet.... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här ons 25 apr 2007, 21:45 | |
| Okeej! Jag köpte en saab 900 turbo från en 84 tro jag,Men om jag bara vill ladda 0.6 max så ska den alltså inte vara så mkt in gängad? | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här ons 25 apr 2007, 21:58 | |
| - Fahlberg skrev:
- Okeej! Jag köpte en saab 900 turbo från en 84 tro jag,Men om jag bara vill ladda 0.6 max så ska den alltså inte vara så mkt in gängad?
okej.. nej är kanske 3-4 varv till om den står på orginal ladd nu... men du får ju köpa en laddtrycksmätare sen är det ju bara kolla på den... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 26 apr 2007, 19:26 | |
| Behöver lite hjälp, jag har monterat start spridare,dragit dom till ett helljus relä och sedan till tryckvakten, men nu till frågan, Hur ställer jag inte så att tryckvakten öppnar spridarna på ca: 0.2 bar?Det är en saab 900 tryckvakt! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 26 apr 2007, 20:30 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här tor 26 apr 2007, 21:02 | |
| Jo precis! Men en vanlig kompressor med däckpumps munstycke visar väl inte så jäkla exakt? visst kan jag köra med startspridare öven för jag har ic? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här | |
| |
|
| |
| Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här | |
|