Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här

Gå ner 
+148
Anton_N97
norell
Dannexx
turbohakan
Budda
ZimonWisjö
RalleFagerman
OlliFIN
hessu75
Caprimk1
Filborna
Bozzb
Curious1
Alexander92
malmström
-Felix-
sprint
Stylishh
Rake
Tom
myrberg89
norpan69
MickeJ
bmx
JElfgren
021petterzzon
xr-rabbit
witsky
Twokay
Finnborn
Fiechen
Piecia
Forsberg
bogieboy
dennis-volvo
Grey
bosse
Stridh
sunken
Fordpappa
Joel
JapsJonas
sjöblom!
Pontus06
Fordmannen
ropa
E.Nilsson
Pearly
freddan222
Wike
WTB
AtlanticBlue
Robins
HultN
NIKKELICIOUS
Marcusss
persson121
328Rikard
mAnGGe
Chris__
Jesper_NA
Rohden
Hedin_
_Macce_
Schimpy
kyngas
Golden Boy
Roobin
Streetlover
hybris
Rekord E2 Turbo
Mr Macke
paq
joppa
Alexxx
Pacan
Henka_
Flexenan
Mixx_
robsan
Sandvik
raushed
loop
740Tic
sierraboss
effekthero
Eriksson
bidus3
Almgren
Toffe
broddbyskogen
Vr6
Sköld
SierraT
Bojan
victor91
apskaft
lasema
TICSierra
ford_racing
Mese_Jonas
Haggen
FrystGrus
Nyman
alex_side
alle_d
cossie84
Blöjan
englund
knäcken
Kalle
_volvo240_
jonasahman
_Spawned_
NS
_Glenne_
SBP FU
Jonas O
tilldig
Lindskog
zorbit
werd
upplyft
Jansen
JBlom
areez
GMW
okkarakka
Jimmy
Danne volvo 740
Lutte
Blyfot
_-gniraz-_
Fahlberg
fuckforden
Öbbe
Battery
lones
cossie_man
Mk2_power
FordFreak
Liljan
Greger81
ToTTe
Henrik
m5micke
richard s
Mikael
152 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 22 ... 39  Nästa
FörfattareMeddelande
Jansen
Skogenracing Small

Antal inlägg : 22
Namn : Anders J
Från : Motala
Kör : 2 x Sierra & 9-3 Aero och en plastraket
Registration date : 07-08-02

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Empty
InläggRubrik: Ny här och ska turboladda en Sierra! =)   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetor 02 aug 2007, 02:18

Hallå alla!

Börjar med att säga: Jävligt trevligt forum det här! Very Happy
Har kuskat runt i en 9-3 Aero sen -03, men saknar bakhjulsdriften efter min 940 turbo.
Har 2 st vinterbilar att välja mellan: En GT-92 och en OHC -88. På vinterväg duger båda två utmärkt, men det är ju aldrig någon snö!!!
Så jag måste helt enkelt överladda och valet blir självklart -88:an.

Den är så snikig det går att få den. Inget extra, inte ens servo. Very Happy
Blågrå metallic, med dragkrok och allt! Det enda jag ska byta är ratten för den går fetbort! Och kanske sätta i en bättre stol... Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Rita

Till vintern tänkte jag bara ladda lagom utan att kompsänka eller göra något mer åt motorn. Tänkte lägga mig på 0,5-0,6.
Klarar kopplingen det eller blir det för mkt? Samt hur klara motorn det?
Har läst den suveräna konverteringsguiden, men hur är hållbarheten?
Tänkte följa guiden för vinterspisen iaf...

Under vintern tänkte jag dock bygga en motor vid sidan av för att klara lite mera mos till sommaren.
Har läst runt en hel del och tänkte dra några frågor här iaf om det är ok?
Cossie-kolvar passar rakt på OHC-stakar och i blocket? Vad blir det för komp då? Började min bana med att skruva Sierra (3st i rad) men det är trots allt 12 år sedan...och original OHC.

Går det att kompsänka en OHC-topp genom att gröpa ur förbr.rummen?
Är de vettiga att porta eller kostar det mer än det smakar?

Kanske får starta en projekttråd istället.... Cool

Börjar med en bild från i våras... Wink (det är mkt vilja bakom det där haha!)
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/29747vintersierran.JPG

/Anders
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetor 02 aug 2007, 10:11

GMW skrev:
xcOOb skrev:
de där låter lovande Wink

du lär ska ha mer soppa iaf för det laddtrycket annars lär du inte åka så länge..

okej jag är ganska ny på allt med turbo men enligt min egna logik så bör den vilja ha mer bensin, få testa och se.

bättre o börja med för mycket o gå neråt så inte den spikar ihjäl sig.. märks bättre om den får för mycket bensin..
http://www.SKOGENRACING.com
Jansen
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetor 02 aug 2007, 12:22

Helt klart bättre att ge mer soppa än vad som behövs än att göra tvärtom.
Kan bli en dyr läxa annars... på Saaben min gick Lmm:en sönder och då får han för lite soppa och mer laddtryck. Resten kan ni ju räkna ut med 1,7 i ladd och mindre bränsle. Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Doh
Klarade mig dock bra och det räckte att hona blocket. Men det var lite OT.

Tycker att jag har läst igenom guiden, men undrar ändå över några saker.
Vad blir kompet med Cossiekolvar? O räcker det med det eller bör man även gröpa ur förb.rummen lite, eller är toppen för klen?
Kör ni med originalstakar (OHC) till kolvarna eller tar ni även Cossiestakarna?
Är helt ny på o trimma Ford så jag har noll koll på vad som passar på vad...
Klarar originalkopplingen ~0,4 i ladd eller är det bara att glömma?
Tänkte ju köra lite budget i vinter för att komma ut med värre till sommaren! Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Av-26

/Anders
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetor 02 aug 2007, 15:53

"Jag satt ihop trådarna med varandra istället"

Jansen skrev:
Hallå alla!

Börjar med att säga: Jävligt trevligt forum det här! Very Happy
Har kuskat runt i en 9-3 Aero sen -03, men saknar bakhjulsdriften efter min 940 turbo.
Har 2 st vinterbilar att välja mellan: En GT-92 och en OHC -88. På vinterväg duger båda två utmärkt, men det är ju aldrig någon snö!!!
Så jag måste helt enkelt överladda och valet blir självklart -88:an.

Den är så snikig det går att få den. Inget extra, inte ens servo. Very Happy
Blågrå metallic, med dragkrok och allt! Det enda jag ska byta är ratten för den går fetbort! Och kanske sätta i en bättre stol... Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Rita

Till vintern tänkte jag bara ladda lagom utan att kompsänka eller göra något mer åt motorn. Tänkte lägga mig på 0,5-0,6.
Klarar kopplingen det eller blir det för mkt? Samt hur klara motorn det?
Har läst den suveräna konverteringsguiden, men hur är hållbarheten?
Tänkte följa guiden för vinterspisen iaf...

Under vintern tänkte jag dock bygga en motor vid sidan av för att klara lite mera mos till sommaren.
Har läst runt en hel del och tänkte dra några frågor här iaf om det är ok?
Cossie-kolvar passar rakt på OHC-stakar och i blocket? Vad blir det för komp då? Började min bana med att skruva Sierra (3st i rad) men det är trots allt 12 år sedan...och original OHC.

Går det att kompsänka en OHC-topp genom att gröpa ur förbr.rummen?
Är de vettiga att porta eller kostar det mer än det smakar?

Kanske får starta en projekttråd istället.... Cool

Börjar med en bild från i våras... Wink (det är mkt vilja bakom det där haha!)
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/29747vintersierran.JPG

/Anders

ja du kan gröpa ur men är tråkigt och så måste du göra exakt lika på alla förbränningsrummen. Men visst går det med en bra mall men enklast att bara byta kolvar direkt istället.

Cossiekolv på orginalstakar ger runt 7,5-1
Cossiekolv på cossiestakar ger runt 8.5-1

Finns en tråd som tar upp detta idag

https://skogenracing.editboard.com/Teknik-f1/Cosworth-Kolvar-t717.htm

En portning ger mer än vad man tror faktiskt så har du tiden och verktygen så är det bara köra (med försiktighet), kolla tråden ovan så finns det bilder.

Motorn håller bra men kopplingen brukar gnälla redan vid 0.5 men är kopplingen ny så funkar det ett tag
http://www.skogenracing.com
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetor 02 aug 2007, 16:01

GMW skrev:
Ja idag har jag fått laddtyck 0,5bar.
Pluggat vacumet på insuget undersida så idag har pinton fått gå lite.
Lite problem bara han vill inte varva upp redig och maxar runt 130km/t, jag vet inte om det är för att jag inte har extra insprut, kanske går för snålt? elelr om det är nåt annat.

Sen började skiten brinna lite också, så nu är hela motorrummet besulat med vit mysigt pulver. Brann ganska bra vid downpipen.

Ja du kör troligtvis alldelles för snålt. Viktigt är nu att du stannar till och slutar köra med bilen tills du löst bränsletillförseln, annars kommer du vilken minut som helst att få putta bilen hem.
GMW
Skogenracing Medium

Antal inlägg : 55
Namn : Fredrik
Från : sverige
Kör : Opel
Registration date : 07-07-06

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetor 02 aug 2007, 20:47

Mikael skrev:
GMW skrev:
Ja idag har jag fått laddtyck 0,5bar.
Pluggat vacumet på insuget undersida så idag har pinton fått gå lite.
Lite problem bara han vill inte varva upp redig och maxar runt 130km/t, jag vet inte om det är för att jag inte har extra insprut, kanske går för snålt? elelr om det är nåt annat.

Sen började skiten brinna lite också, så nu är hela motorrummet besulat med vit mysigt pulver. Brann ganska bra vid downpipen.

Ja du kör troligtvis alldelles för snålt. Viktigt är nu att du stannar till och slutar köra med bilen tills du löst bränsletillförseln, annars kommer du vilken minut som helst att få putta bilen hem.

Men ska dom verkligen bli så jävla trötta utan extrainsprutet?
Jag kom kanske på en anna sak, lambdasond skulle kunna vara paj?
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetor 02 aug 2007, 21:16

Ja självklart, ska du t.ex ladda 0.5 bar måste du ha minst 50% extra bränsle. Fortsätter du köra med bilen kommer den rasa, det är ingen gissning utan ett faktum. Och rasar du så kommer du plocka med dig topp och block i värsta fall.
Jansen
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimefre 03 aug 2007, 12:24

Mikael skrev:
"Jag satt ihop trådarna med varandra istället"

ja du kan gröpa ur men är tråkigt och så måste du göra exakt lika på alla förbränningsrummen. Men visst går det med en bra mall men enklast att bara byta kolvar direkt istället.

Cossiekolv på orginalstakar ger runt 7,5-1
Cossiekolv på cossiestakar ger runt 8.5-1

Finns en tråd som tar upp detta idag

https://skogenracing.editboard.com/Teknik-f1/Cosworth-Kolvar-t717.htm

En portning ger mer än vad man tror faktiskt så har du tiden och verktygen så är det bara köra (med försiktighet), kolla tråden ovan så finns det bilder.

Motorn håller bra men kopplingen brukar gnälla redan vid 0.5 men är kopplingen ny så funkar det ett tag

Vad bra! Jag blev lite förvirrad först när jag såg mitt inlägg i den här tråden också... Smile
Tack för svaren!

Jag har eventuellt hittat Cossie-kolvar och stakar. Frågan är bara hur mkt han vill ha för dom!
Men det får bli på originalstakarna med tanke på kompet. Skitbra!
Kommer nog att skita i att gröpa ur, men en portning kommer det att bli. Det blir nog bra.
Jag tänkte mest på Fordarna då jag inte vet hur dom är från början. Men det är klart- på en bil från 88 så borde det ju finnas lite att jobba med och få lite bättre flöde i toppen... =)

Detta kommer bli vinterns bygge. Först ska jag bara kasta på (nåja) en turbo som han är nu och köra. Får se vart det här slutar... scratch
I vinter blir det med originalkoppling så det får bara bli lite extra. 90hk gör ju ingen glad.
Saaben har ~290 så det blir lite kontrast..... Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 18_crazy Smile

/Anders
Jansen
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimefre 03 aug 2007, 12:32

--->GMW

Lyssna på Mikael. Annars går det som han säger sönder!
Fortsätter du på överladdningens väg så kommer du med all sannorlikhet att rasa en eller två motorer! Fast om man inte slarvar så kan det hålla bra.
Det är dumt att köra ras bara för att man inte orkar/vill fixa extrabränsle. Wink

Så här blev det för mig, och då var det för att min Lmm var trasig så han gav mer laddtryck och mindre bränsle. Tyvärr hinner man inte ens säga kattskit innan det går sönder!
Jag hade en JÄKLA tur då jag inte behövde borra blocket. Ringarna höll ihop kolven.
Jag vred av motorn direkt när jag hörde att allt inte stog rätt till. Det räddade nog en hel del.
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/28053trasig.jpg

/Anders
upplyft
Skogenracing Small

Antal inlägg : 1
Namn : robert
Från : karlstad
Kör : sierra
Registration date : 07-08-12

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimesön 12 aug 2007, 23:00

Hej! jag har några frågor angående turbokonventering på DOCH motorn. Så jag undrar hur ska jag göra med min luftmasse mätare har ej en lika dan som de sitter på pinton motorn. Sen är ju dochen halv insprut/förgasare, har hört att när man konventerar dessa så kan man trycka sönder packningarna i förgasaren stämmer detta ?

tacksamt för svar

mvh
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimemån 13 aug 2007, 09:18

upplyft skrev:
Hej! jag har några frågor angående turbokonventering på DOCH motorn. Så jag undrar hur ska jag göra med min luftmasse mätare har ej en lika dan som de sitter på pinton motorn. Sen är ju dochen halv insprut/förgasare, har hört att när man konventerar dessa så kan man trycka sönder packningarna i förgasaren stämmer detta ?

tacksamt för svar

mvh

Är det en Ford motorn du pratar om? Dom har ingen luftmasse utan det är mapsensor på den. Och det är en ren insprutning sitter ingen förgasarliknande alls på dom.

btw: Det heter DOHC Double OverHead Cam Smile
werd
Skogenracing Supreme
werd

Antal inlägg : 708
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimemån 13 aug 2007, 11:42

Ok, jag har lite korta frågor:

Turbokonvertera med insprutning får jag tänka på en annan gång, så förgasarturbo blir det... vilka förgasare kan tyckas vara bäst? 40 40 eller 45 45... weber su osv...

Eftersom inget får kosta pengar så undrar jag om jag kan plana ner kolvarna och hur mycket det kan bli? vi snackar volvo röbblock nu!

och vad är det ni gör era grenrör av..?

Dumma frågor? ja kanske det Razz men det är jag det:)

MvH //Daniel
http://www.freewebs.com/engelo/
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimemån 13 aug 2007, 12:10

werd: gröp ur toppen och grenrörern görs av svartstål.. går att köra med original komp om man inte ska ladda så mycket.. när de gäller volvo känns de nästan alltid billigast o enklast o köpa en färdig turbo motor..
werd
Skogenracing Supreme
werd

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimemån 13 aug 2007, 13:24

xcOOb skrev:
werd: gröp ur toppen och grenrörern görs av svartstål.. går att köra med original komp om man inte ska ladda så mycket.. när de gäller volvo känns de nästan alltid billigast o enklast o köpa en färdig turbo motor..
Ok.
Jo jag har letat efter en billig turbo motor men... det kostar de också! b21et har jag letat efter men nästa inga jag har ringt på är kompletta... och med b230et ft osv. ligger dom runt 5 7000... och där är fortfarande saker som fattas, boxar och dylikt så jag tänkte liksom varför inte ta en gammel b23A förgasar från skroten för några hundringar och köra så långt det håller...
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimemån 13 aug 2007, 15:24

spelar ingen roll vilken det är av B21et, b23et och b230ft. 200cc hit eller dit spelar ingen roll i det här fallet. Klart du kan göra iordning själv men hittar du en motorn för 5000 så kommer det troligtvis att bli billigare än att bygga själv.

Kostar att köpa en turbo, du ska ha ett grenrör, du måste ha packningar om du ska plocka isär motorn osv
werd
Skogenracing Supreme
werd

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimemån 13 aug 2007, 18:58

Mikael skrev:
spelar ingen roll vilken det är av B21et, b23et och b230ft. 200cc hit eller dit spelar ingen roll i det här fallet. Klart du kan göra iordning själv men hittar du en motorn för 5000 så kommer det troligtvis att bli billigare än att bygga själv.

Kostar att köpa en turbo, du ska ha ett grenrör, du måste ha packningar om du ska plocka isär motorn osv

Ne kubiken är inte så värst noga... Lite roligare också och göra någe lyckat själv också... och har man konktater så kommer man billigare undan Wink
zorbit
Skogenracing Supreme
zorbit

Antal inlägg : 562
Namn : Mookie
Kör : i diket näst flest ggr
Registration date : 06-10-14

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimemån 13 aug 2007, 22:05

Du werd, köp loss denhär då Cool

http://www.blocket.se/vi/12991701.htm?ca=5_s
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog

Antal inlägg : 953
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimemån 13 aug 2007, 22:45

Werd: leta reda på en skrot som har ett grenrör och ett turboagg löst för en tusenlapp, femtonhundra, intercooler kostar inte mycket, sen e de bara slänga fixa olja, tryckrör, spridare!!! Blir allt annat än dyrt, förutom däck Very Happy

Ett tips kolla på köp och sälj på TPC, billigaste agget med grenrör till 240/740 ligger på 300kr
Jansen
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetis 14 aug 2007, 01:47

Jag antar att grenröret från Sierra Cossie inte passar på OHC....? scratch
Inte bra att vara Saab/Volvonörd djupt in i själen.... Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Idiot

/Anders
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetis 14 aug 2007, 04:08

Jansen skrev:
Jag antar att grenröret från Sierra Cossie inte passar på OHC....? scratch
Inte bra att vara Saab/Volvonörd djupt in i själen.... Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Idiot

/Anders

nja tror inte de, men vet ej hundra..

saab och volvo!? finns de folk som gillar båda!? haha
JBlom
Skogencrew
JBlom

Antal inlägg : 6140
Namn : JBlom
Kör : Luftkylt igen! :)

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetis 14 aug 2007, 07:20

Jansen skrev:

/Anders

Hänger du på stcs med samma "nick"?
http://www.luftschutzracing.com
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetis 14 aug 2007, 08:55

Nä grenröret passar inte
werd
Skogenracing Supreme
werd

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimetis 14 aug 2007, 14:10

zorbit skrev:
Du werd, köp loss denhär då Cool

http://www.blocket.se/vi/12991701.htm?ca=5_s
Om jag hade pengar så blir det lätt en turbo 240 Very Happy

tic skrev:
Werd: leta reda på en skrot som har ett grenrör och ett turboagg löst för en tusenlapp, femtonhundra, intercooler kostar inte mycket, sen e de bara slänga fixa olja, tryckrör, spridare!!! Blir allt annat än dyrt, förutom däck Very Happy

Ett tips kolla på köp och sälj på TPC, billigaste agget med grenrör till 240/740 ligger på 300kr
Har letat på diverse skrotar här i närke och en hadde ett grenrör... för 1000 spänn :O finns för 3, 500 på blocket så nepp! Very Happy turbo finns lite här och var så det löser sig nog...
Ska kolla in tpc snarast, tack för tipset Smile men jag vill hålla mej först till förgasare... blir "lättast" så... men säg till om NI alla hittar någe intressant! Smile
Jansen
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimefre 24 aug 2007, 03:00

xcOOb skrev:

saab och volvo!? finns de folk som gillar båda!? haha

Skitskumt, eller hur?!
Saknar min gamla 940T som jag sålde 2004. Blev dyrt att ha både den och Saaben... scratch
Tyckte att jag hade vuxit ifrån att åka på sladd jämt och ständigt... scratch igen... så det blev att brottas lite med ratten i en felhjulsdriven bil!
Efter en vinter i en Sierra så kände jag att det måste byggas nåt med lite pulver.
En Cossie kostar för mkt och jag vill inte sälja Saaben till förmån för det eftersom jag dels byggt en motor (efter ett litet haveri med för mkt ladd och för lite soppa)med balanserad underdel, samt smidda
grejer i så den håller för en del effekt nu och dels för att jag trivs så jäkla bra med den! Den ska vara en lagom snabb landsvägsräser. Smile

JBlom skrev:

Japp! Heter så på Tpc(är inte där så ofta)/Fmcs/Zatzy(verkligen inte där så ofta)/sporthoj.com också mm...
Fanns ingen JBlom där iaf...

Mikael skrev:
Nä grenröret passar inte

Tyckte väl att det verkade för enkelt...hahah!
Får svetsa lite verkar det som... Smile

/Anders
JBlom
Skogencrew
JBlom

Antal inlägg : 6140
Namn : JBlom
Kör : Luftkylt igen! :)

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitimefre 24 aug 2007, 10:48

Jansen skrev:

JBlom skrev:

Japp! Heter så på Tpc(är inte där så ofta)/Fmcs/Zatzy(verkligen inte där så ofta)/sporthoj.com också mm...
Fanns ingen JBlom där iaf...

/Anders

Heter _JB_ på stcs men annars så har jag JBlom på flera andra forum. Smile
Kul att du hittat hit då.
http://www.luftschutzracing.com
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 6 Icon_minitime

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här
Till överst på sidan 
Sida 6 av 39Gå till sida : Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 22 ... 39  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!
» turbokonvertera bmw 540
» E85 frågor.
» Turbokonvertera ford fiesta.
» Turbokonvertera opels C16NZ?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: