| Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
|
+26Rekord E2 Turbo Toffe m5micke jonasstork _-gniraz-_ bmw 1502T Holmqvistarn stork3n maranello kryckan Almgren TICSierra Todi JBlom Sandvik Prozac Blöjan Henrik Mikael apskaft Robbz_ nicke blom Golden Boy braze ToTTe Jeppo 30 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| |
| |
Todi Skogenracing Small
Antal inlägg : 40 Age : 52 Namn : Thord Sjöblom Från : Åland Kör : Vw Registration date : 08-09-26
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin fre 26 sep 2008, 13:16 | |
| Hej
Måste bara fråga ang ditt nick som du har här på forumet! Är Jeppo ditt smeknamn... | |
|
| |
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin fre 26 sep 2008, 13:22 | |
| - Todi skrev:
- Hej
Måste bara fråga ang ditt nick som du har här på forumet! Är Jeppo ditt smeknamn... Yesbox det är mitt smeknamn, heter Jesper. | |
|
| |
Todi Skogenracing Small
Antal inlägg : 40 Age : 52 Namn : Thord Sjöblom Från : Åland Kör : Vw Registration date : 08-09-26
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin fre 26 sep 2008, 13:26 | |
| - Jeppo skrev:
- Todi skrev:
- Hej
Måste bara fråga ang ditt nick som du har här på forumet! Är Jeppo ditt smeknamn... Yesbox det är mitt smeknamn, heter Jesper. Oki, blev nyfiken bara. Bredvid min hemstad i Österbotten Finland så finns det en större by som heter Jeppo nämligen. Det var därför jag frågade. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin lör 27 sep 2008, 10:08 | |
| Kapat kollektor nudå, blev väl skapligt.. Tänkt tiga grenröret så jag är i behov av skapliga spalter för att få grenröret snyggt. Men de går nog bra. Lite bilder nedan. bilderna är inte dom bästa, fick inget skapligt fokus med kameran. vet ej varför Vad tycks då? Ena spalten fick jag inte till riktigt för anhållet släppte lite i kapen | |
|
| |
TICSierra Skogenracing Large
Antal inlägg : 248 Namn : Fredric Från : Finland Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 07-02-23
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin lör 27 sep 2008, 12:21 | |
| | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin lör 27 sep 2008, 12:46 | |
| | |
|
| |
| |
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 28 sep 2008, 19:43 | |
| Inte illa, nu är det bara slipa ur kollektorn så den blir vass och fin | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 28 sep 2008, 19:43 | |
| Blev grymt bra må jag säga. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 28 sep 2008, 19:44 | |
| - Mikael skrev:
- Inte illa, nu är det bara slipa ur kollektorn så den blir vass och fin
Jepp, ska försöka hitta någon fin roterande fil man kan sätta i dremeln.. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 28 sep 2008, 20:01 | |
| - Jeppo skrev:
- Mikael skrev:
- Inte illa, nu är det bara slipa ur kollektorn så den blir vass och fin
Jepp, ska försöka hitta någon fin roterande fil man kan sätta i dremeln.. annars har biltema en grymt billig fast då krävs det tryckluft. ser ut att bli snyggt och bra det där. bra jobbat | |
|
| |
kryckan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1436 Age : 40 Namn : Bankiren Från : sthlm Kör : Audi b1, cykel Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 28 sep 2008, 20:03 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 28 sep 2008, 20:04 | |
| har dåligt med så stora kompressorer, har bara 30L och det är lite klent Tackar! | |
|
| |
maranello Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 187 Age : 39 Namn : jocke Från : örebro Kör : s10 sportside / sierra pinto Registration date : 08-08-27
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 30 sep 2008, 14:06 | |
| mycket snyggt bygge | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 30 sep 2008, 19:14 | |
| Var upp till garaget idag och skulle börja punkta upp grenröret, men efter att svetsen strulade som fan. Och att jag insåg hur trångt det kommer bli mot torpeden så lär jag nog inte kasta ihop det på en kväll direkt.. Krävs lite tanke bakom det för att både få plats med insug/grenrör och en drivaxeljävel där bakom.. Trist men sant.
Nu ska jag sikta in mig på att hitta en ny bruks, lutar åt en golf gti turbo. 1.8 l spis på 150 påsar.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 30 sep 2008, 20:28 | |
| Det har aldrig slagit dig att rwd är ungefär 1904449 gånger roligare än nån sleten gammal goffe? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 30 sep 2008, 20:43 | |
| Jo det har de, men vafan ska man ha för fräsh rwd bil som går hyffsat billigt? Nån gammal svettig bimmer vill jag inte ha som bruks tror ja :p | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 30 sep 2008, 20:48 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 30 sep 2008, 20:49 | |
| - Mikael skrev:
- Think outside the box
du menar på att man är insnöad | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 30 sep 2008, 20:57 | |
| Nja jag menar på att du ska köpa dig en Sierra.
Det är bra bilar som funkar bättre än folk tror, går sällan sönder, enkla att reparea om det nu skulle vara några problem och är vettiga att sladda med när snön faller
En dohc sierra drar runt 0.8 milen och går skapligt (120hk)
Kan säga direkt att dom problem som folk hävdar att Ford har oftast är överdrivna och för det mesta grundar sig på att folk tror att man inte behöver serva en Ford. Prova att strunta i en 8 oljebyten på en bmw får du se hur bra dom går! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 30 sep 2008, 20:59 | |
| Visserligen.. Men det skulle vara skönt med en nyare bil också, en fräsh som inte är söndersladdad eller vråltuktad, så man slipper ständigt skruvande för att hålla den rullande.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 30 sep 2008, 21:08 | |
| Dom flesta sierror är faktiskt inte söndersladdade. Och dom alla år som jag kört sierran har jag aldrig behövat göra nått utöver service, leta efter 92-93 så får du med nya inredningen.
Att en nyare bil håller bättre är bara ett önsketänkande!! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 30 sep 2008, 21:22 | |
| Du kanske har rätt.. Dock kan jag inte släppa tanken av en nyare bil för tillfället, insnöad kanske är rätt ord Får väl ta mig en riktig funderare så kanske bitarna faller på plats. | |
|
| |
nicke blom Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 538 Namn : Nicke Från : Månkarbo Kör : inte alls enligt skogsberg! Registration date : 08-03-20
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 30 sep 2008, 21:35 | |
| Golfar håller mkt bra .. pigga och bensinsnåla.
jag har även haft Ford sierror som går billigt och är pigga.
men kvalitetsmässigt leder golfen i hästlängder(föl)
så kör vidare med Golfen du! | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
| |
|
| |
| Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
|