| Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
|
+26Rekord E2 Turbo Toffe m5micke jonasstork _-gniraz-_ bmw 1502T Holmqvistarn stork3n maranello kryckan Almgren TICSierra Todi JBlom Sandvik Prozac Blöjan Henrik Mikael apskaft Robbz_ nicke blom Golden Boy braze ToTTe Jeppo 30 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 26 mar 2009, 19:37 | |
| Snickrar för fullt på mitt insug, får fläns till spjällhuset imorgon. Sen ska det tigas ihop i nästa vecka, så till nästa helg ska det nog vara klart! Måste även snickra om grenröret en del, men det ska börjas med imorgon. Ska bara ta en sväng till Alutech imorn eventuellt och köpa lite alurör. Sen blir det lite garageöl och snida grenrör | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin fre 27 mar 2009, 09:09 | |
| ja jobba på nu... det ska bli kul att äntligen få se bilen köras kommer nog gå riktigt fint | |
|
| |
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin fre 03 apr 2009, 00:16 | |
| Idag har de gjorts storryck då man far till sälen imorn och kunde spendera kvällen i garaget utan att ta hänsyn till att man måste gå upp 5 imorn bitti Byggt nytt grenrör, fått dit intercoolern och småpysslat med lite varsom. Bilder dyker väl upp på skapelsen eftersom precis som vanligt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 15 apr 2009, 21:45 | |
| Det skruvas med en jävla fart så jag inte hinner uppdatera här, men det står absolut inte stilla i garaget för tillfället är allt jag kan säga. Den ska ut och få känna på vårsolen | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 15 apr 2009, 21:47 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 16 apr 2009, 21:57 | |
| Här är lite av det som skett i garaget, har tyvärr inte alla bilder på datorn och hittar inte på sladden till kameran just nu. 9" fälgar Insug för jag vet inte av vilken gång i ordningen, har bara tejpat de så länge för att slippa skära sönder alternativt pryda hyllan i garaget. Men nu verkar de kunna passa! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 16 apr 2009, 22:23 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 19 apr 2009, 12:28 | |
| Har precis lagt beställning på siliconslangar och klammer, åker till ljungby nu om en timme och blir borta till torsdag på jobb. På fredag ska jag fräsa av insugsflänsen för att få rätt vinkel, sen ska de bara svetsas ihop och gängas lite nipplar. Byggas tryckrör och lacka de + montering. Hälla i olja och koppla in sprut Låter det som att det kan vara körbart till cruisingen på lågt laddtryck tro Jag hoppas iaf det!! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin mån 27 apr 2009, 20:10 | |
| Står ganska stilla då det står en gammal audi i garaget just nu, lite fix inför besiktning. Byte av oljekyl och lite fix med vevhusventen.. Min tidsplan för lite körning till cruisingen spricker nog Men men, man får väl åka gammal audi istället.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin mån 27 apr 2009, 20:24 | |
| Ska man verkligen behöva över ett år för att turbokonvertera en gammal goffe | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 03 maj 2009, 13:24 | |
| S2an klar efter div service, så nu strax ska jag flänga iväg och hämta hem golfen. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 07 maj 2009, 20:22 | |
| Lite dagsfärska för dom intresserade, frontläppen gick slut när den skulle upp på trailern tyvärr.. Nya grenröret, smidigare placering på turbon. För bättre flöde/plats till insug 16*8" et 25, ligger riktigt städat bakom skärmkanten. Som synes är prio 1 inte puts på grejjerna just nu =) | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 07 maj 2009, 20:44 | |
| det där blir ju kanon. skit i puts just nu och få den bara att funka så kan du riva ner allting senare ist... jag tror den där motorn blir riktigt rolig med turbo faktist. jobba på nu! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 07 maj 2009, 21:03 | |
| Ser ju rejsigt ut | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 10 maj 2009, 17:19 | |
| Hell Yeah | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 10 maj 2009, 18:59 | |
| Var väl lite halvdragen igår när vi surra david ;D | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 10 maj 2009, 19:05 | |
| Vem fan var inte det? började ju kl 11 igår så visst hade man lite bakom fötterna. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin mån 11 maj 2009, 22:14 | |
| De härliga motgångarna fortsätter med den förbannade audin, intercoolern spräckt. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 20 maj 2009, 21:39 | |
| Stora framsteg i verkstan idag är allt jag kan säga! Bilder dyker upp om de finns intresse vid det | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 20 maj 2009, 21:50 | |
| Givetvis finns de intresse för bilder | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 21 maj 2009, 19:02 | |
| Bilder på det berömda insuget som utlovats, här är det blästrat som så mycket annat i motorrummet. Här syns även anslutningarna för vakuum, bromsservo och lufttempgivare.. Funderar på att lacka det silver, då jag tror svart kommer se lite dassigt ut efter ett tag.. Va tror ni om det? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 21 maj 2009, 19:11 | |
| ja silver blir snyggt, om man lackar seriöst med bil lack så håller det mot olja,bensin och avfettning...
spraybuks färg blir fult med tiden...
jag kan hjälpa dig lacka om du vill... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin fre 22 maj 2009, 16:32 | |
| Jonny; jag har ju en kille på jobbet som pulverlackar lite då och då, beror på hur vi har det med jobb som ska pulverlackas då ugnen e ganska stor startar han knappast upp den för mitt lilla insug Men ska höra med honom på måndag, annars blir de fan burklack till en början.. Vill ju ha ihop det nu Grejat lite nu under dan också, börja väl att likna nånting till slut.. Får man sänka en 50mm till så börjar de kanske lika nånting med nya fälgarna.. Bilderna är inte de bästa men kameran har väl fått nå spratt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin fre 22 maj 2009, 17:19 | |
| Mappa mappa mappa mappa mappa | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
| |
|
| |
| Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
|