| Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
|
+26Rekord E2 Turbo Toffe m5micke jonasstork _-gniraz-_ bmw 1502T Holmqvistarn stork3n maranello kryckan Almgren TICSierra Todi JBlom Sandvik Prozac Blöjan Henrik Mikael apskaft Robbz_ nicke blom Golden Boy braze ToTTe Jeppo 30 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 20 aug 2008, 21:05 | |
| ahaa blev nästan lite förvirrad där såg ju ut som tigat hehe | |
|
| |
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 20 aug 2008, 21:06 | |
| såklart de är tiggat, migsprut vill man ju inte hålla på med eller va säger du mikal | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 20 aug 2008, 21:12 | |
| I mitt garage så är mer än tre veckor på ett simpelt turbobygge lång tid. då har man inte tid att sega med en tigg | |
|
| |
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| |
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 20 aug 2008, 21:31 | |
| Kanske dags att börja då | |
|
| |
Sandvik Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 374 Age : 33 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 20 aug 2008, 21:51 | |
| Har inte ens ägt hundra bilar än, men en 15-20stycken är man nog upp i | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 20 aug 2008, 22:24 | |
| Riktigt fin svets Jeppo Har man en gång fått smak för TIG så vill man inte svetsa med nån annan metod, om det inte gäller tjocka gods då | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 21 aug 2008, 20:23 | |
| Nu är intercoolern med lite övertalning av framspoilern som kanske inte blev 100 snyggt. Men om jag stjäl hem lite gummilist från jobbet blir det nog alla tiders och precis som jag tänkt.
Kommer en bild senare på de | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin lör 23 aug 2008, 11:33 | |
| Grejjat lite med framspoilern och fått det se bra ut. Igår skickade killen sprutet till mig ifrån norrköping. Kl.16 igår ringde bussgods och sa att det kommit. Riktigt snabb leverans måste ja säga. Sprutet är ms1 v2.2 med div extra grejjer som ja knappt fattar mig på. hehe | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin lör 23 aug 2008, 14:49 | |
| Trevilgt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 24 aug 2008, 18:59 | |
| Skulle skruvat med bilen idag hade ja tänkt, men tog en tur med en polares båt istället. Gick fina dyningar och vi åkte 35 knop vilket slutade med en riktig flygtur och båten sprack hehe. E ganska mör i ryggen idag..
Ska knäcka till nån stackars plåtbit att sätta sprutet på imorn på jobbet. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin fre 05 sep 2008, 22:04 | |
| Nu har jag köpt ett nytt objekt att sätta motorn i, kommer bli mycke bättre tror jag. Börjat löda dit jordkablarna till sprutet men sen avtog det lite, vart har ni som kör ms köpt era säkringshållare? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin fre 12 sep 2008, 22:08 | |
| Idag har jag svarvat kolvarna, tog lite lagom. Svarvat upp gropen som var i dom från början ifrån 48 till 61 och tagit 1mm på hela ytan.. Räcker nog till ett tag skulle jag tro. Blästrat kamdrev och lite remskivor som ska få lite färg också, nu börjar de hända lite grejjer. Totte här på forumet ska skära ut lite flänsar åt mig också. Så man kan börja brumma ihop ett plenum i polerat rostfritt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 14 sep 2008, 13:54 | |
| Nu ska jag iaf upp och sätta i mina nyligen svarvade kolvar igen, får väl se hur de går då det är första gången jag ska göra de | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 14 sep 2008, 16:22 | |
| Bilder då? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 14 sep 2008, 18:09 | |
| Kameran jag fotar med befinner sig i Turkiet, tragiskt men sant. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 16 sep 2008, 20:53 | |
| Beställt rörböjar, 42.6 och lite rörämne till grenröret. Totte ska la skära ut nån fläns åt mig så jag kan börja pyssla.. Knackat ut lite plåtar till min fräna sidepipe. Snott hem lite kablar och krympslang från jobbet så jag kan fortsätta löda. Börjat forska i tryckrör, om jag ska ha de i svartstål som sedan glasblästras invändigt och utvändigt och kanske får sig en omgång pulverlack Ni här på skogen, köper ni era silikonslangar från do88? Verkar vara bra service där iaf.. Hur snabbt får man grejjerna? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 16 sep 2008, 20:55 | |
| Jepp dom flesta av oss köper därifrån, halvapriset motför samco t.ex. Brukar dyka upp nån dag efter man beställt så bra fort går det
Senast ändrad av Mikael den tis 16 sep 2008, 21:02, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 16 sep 2008, 21:00 | |
| - Mikael skrev:
- Jepp dom flesta av oss köper därifrån, halvapriset motför samco t.ex. Brukar dyka upp nån dag efter man beställt så bra fort går det
Ok. Trevligt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin fre 19 sep 2008, 18:22 | |
| Liten update kommer väl här då, har fått hem lite material till grenrör idag Byggt ett plenum mest hux flux idag, ska dit rörböjjar och grejjer också. Men jag blev ganska nöjd så jag kanske kommer använda det. Här kommer lite bilder. Lite puts ska man väl ha Ms:et Nu är de bara toppackning+bult och packboxar till veven + kammen som saknas. Sen är de bara muttra ihop de mesta och hänga i, bygga tryckrör och lite smått.. Men de blir väl ännu mer jobb än man tänkt sig.. Ha en bra kväll och kommentera gärna.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 23 sep 2008, 21:32 | |
| Fick ett paket från kl idag, oljekyl, lite flänsar och rör + lambdamutter. Börjat pula med kollektorn, känns som det kan bli en och annan garageöl på fredag om jag ska få till det.. Verkar ganska svårt att få fina spalter så man kan lägga en drömfog med tigen.. Aja bilder utlovas för nu är kameran iaf hemma igen Over and out | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 23 sep 2008, 21:39 | |
| Bara börja jobba det å fota lite, vi gillar bilder. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 25 sep 2008, 20:33 | |
| Okej Blom, här kommer en bildupdate. Gått och grubblat dagen i ända om hur FAN man får till en snygg kollektor. Och nu har jag släppt hinkarna, för nu är jag i hamn. I Helgen ska de snickras Tog med mig kameran för en gångs skull idag. Så det blev lite fotat på både bil och delar. Godisbord. Kolv efter svarvning, körde på magkänsla. Det FINNS gods kvar minst 5mm i kolvtopp och kring ringlandet är det lugnt. "Nya" turbon. Gt17, något större än den andra iaf.. Gamla maskin, verkligen ståtlig. Trodde först det var en 1.6, men det är tydligen 1.8 det också. Har man ju lite grejjer i reserv (NÄR det rasar) Här kommer troligen turbon hamna, kan bli trångt bakom motorn när man ska byta upp sig. Grenröret kommer jag lägga lite tid på för då kan man ju använda det när man byter upp sig i turbo storlek, bara kapa kollektorn. Blästrat och lackat drevet till mellanaxeln, remskivan på veven och toppen ska naturligtvis lackas de också.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 25 sep 2008, 21:00 | |
| Finns ett väldigt enkelt sätt att göra en kollektektor på. Kapa ett rör i fyra halvor sen kapar du till plåt mellan varja del. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
| |
|
| |
| Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
|