| Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
|
+26Rekord E2 Turbo Toffe m5micke jonasstork _-gniraz-_ bmw 1502T Holmqvistarn stork3n maranello kryckan Almgren TICSierra Todi JBlom Sandvik Prozac Blöjan Henrik Mikael apskaft Robbz_ nicke blom Golden Boy braze ToTTe Jeppo 30 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 09 apr 2008, 19:39 | |
| Golf 2 - 91 1.8L block - skall renoveras, därtill tråden 02a wirelåda Spec 400nm koppling(?) Megasquirt 1 v2.2 Viktjusterade stakar Svarvade kolvar 352cc spridare 3"Dp td04 15g Eget grenrör Hemkonstruerat plenium Fick lov att dra ner på infon eftersom tjejen skulle vara rolig och skriva nåt, men råkade editera bort alltihop..
Senast ändrad av Jeppo den lör 04 jul 2009, 13:39, ändrad totalt 27 gånger | |
|
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 09 apr 2008, 20:56 | |
| Blir bra de där Vart köpte du oljeslangen? | |
|
| |
braze Skogenracing Medium
Antal inlägg : 72 Namn : sebastian Från : åland Kör : inget just nu Registration date : 07-03-25
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 09 apr 2008, 20:57 | |
| fin fint me golf här | |
|
| |
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| |
| |
ToTTe Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1147 Age : 39 Namn : Kristoffer Matsson Från : Uppsala Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 09 apr 2008, 21:08 | |
| Va kostade det då? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 09 apr 2008, 21:14 | |
| Runda slängar en 300ing med lite rabatt tror jag | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 09 apr 2008, 21:47 | |
| spännande projekt... vilken liten gullig turbo du har då smart med grenrör från TDI... kan nog ge 50+ hk eller mera iaf... såg dom sålde en T25a på Blocket för 1500kr klarar iaf av att leverera 230hk... http://www.blocket.se/vi/15798665.htm?ca=5_s lycka till med bygget iaf, ska bli roligt att följa | |
|
| |
nicke blom Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 538 Namn : Nicke Från : Månkarbo Kör : inte alls enligt skogsberg! Registration date : 08-03-20
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 10 apr 2008, 06:41 | |
| Synd att du bygger med så liten turbo bara....
blir jäkla mottryck med en sån liten | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 10 apr 2008, 07:47 | |
| - nicke blom skrev:
- Synd att du bygger med så liten turbo bara....
blir jäkla mottryck med en sån liten Ja, visserligen.. Men det är bara steg 1 av motorn änså länge, vill gärna få allt och fungera med små effekturtag innan jag brummar på nåt värre | |
|
| |
Robbz_ Skogenracing Small
Antal inlägg : 5 Namn : Robert Från : Månkarbo Kör : Nissan 200sx RS13 Registration date : 08-04-10
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tor 10 apr 2008, 22:12 | |
| De här blir till följa Jeppo, hoppas de blir riktigt bra de här | |
|
| |
apskaft Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Age : 38 Namn : Mike Från : Tierp Kör : bmw 518 - 87 Registration date : 08-05-04
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 07 maj 2008, 19:26 | |
| är det bäckes gamla snurra? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 07 maj 2008, 20:02 | |
| - apskaft skrev:
- är det bäckes gamla snurra?
Nope Den har crille här på forumet! | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 07 maj 2008, 20:07 | |
| Har en komplett 1,8 16v 125hk ligger om det är av intresse,står seat på insuget bara -93 20k mil passar rakt i |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 07 maj 2008, 20:08 | |
| hm, är inte seat 16valvarna på 2L ? Och 150 häst.. Eller finns de flera motorer i dom ? | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin ons 07 maj 2008, 20:13 | |
| denna sitter i en modell som heter toledo gt/p 1993, det året var dom (vassare) än 2litersen, på nyare är det som du skriver! |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 17 jun 2008, 20:03 | |
| nu måste de troligen till att skruvas då troligen lager på utgående axel höger sida på lådan har givit upp, skramlar och låter FAN i hela bilen, ruskar och lever om.. Blir väl kanske en 02a låda med spakställ från en g60.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin tis 17 jun 2008, 21:07 | |
| Glöm inte turbon | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin fre 11 jul 2008, 19:54 | |
| Nu är 2 L 2e block med oljesprut under kolvarna införskaffad, och en go låda med vajerstyrt spakställ.. Riktigt fina grejjer som gått 20 tusen mil.. I skrivande stund har jag precis varit och skruvat och avnjuter nu med en go norrlands.. Imorn åker motorn ur donatorbilen som jag köpt för 1000 spänn (grejjerna är värd mycket mer) Nu är det semester och man har äntligen tid att skruva och handla lite grejjer för lönen som snart dimper in! Eventuellt blir det ett eget konstruerat grenrör och en större turbo nu ocskå när man fått en riktig tumme med tigsvetsen Bilder kommer troligen imorgon.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin lör 12 jul 2008, 21:11 | |
| Har hänt en jävla massa idag, gick lite tungt i morse efter några för många whiskey igår
Updaten bestog då av att vi lyfte motor + låda idag. Skruvat itu så det är tomt block med vev kvar. Börjat rengöra kringutrustning och börjat rengöra toppen efter flera kilo koksad olja
sammanfattning av dagen är att det gått över förväntan, de är trotsallt första gången jag ger mig på en ventilmotor. Man lär sig rätt mkt av att bara sitta och spåna igenom en massa projekt här & på sävar.
Bilder utlovas imorgon!! | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 13 jul 2008, 13:25 | |
| kul att det börjar hända saker nu ja det är mycket man lär sig på vägen när man bygge en turbobil.. det är bara att läsa på på alla forum och fråga folk om någonting man inte vet så lär man sig tillslut... så ställ frågor och lägg upp bilder så ska vi hjälpa dig. det är det som är så grymt med skogenracing oxå att man kan få vettiga svar som man annars inte kan få någon annan stans | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin sön 13 jul 2008, 23:54 | |
| Innan jag kom mig för att jag skulle ur med veven också, imorn åker den ur. Insug. Fuelrailen i plast Spakstället som kommer användas till den nya lådan. Update, får ursäkta för bilderna här ovan men idag har det hänt lite igen då. Tvättat blocket med nån jäkla spray och hetvatten tvätt.. Med rätt skaplig framgång faktiskt och kört lite med ståltrissa på vinkelslipen. Imorgon bär det av till Gefle och handlas lite färg och ett momentskaft. Men först av allt så ska jag åka till en släkting och tvätta en massa motordelar i avfettningssnurra, är lite roligare att pula då.. Ang. Toppen så är jag lite osäker där på hur jag använder en ventilfjäderbåge eller om jag bara skall köra den i avfettningssnurren utan att demontera något förutom ventilkåpan? Och juste, vart kan jag köpa röd motorlack i penselform i gävle? Som sagt, sorry för bilderna. Men det är kanske bättre än inget och imorn kommer jag nog med riktiga bilder. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin mån 14 jul 2008, 15:54 | |
| varör inte köpa motorlack på spray?
blir ju snyggare och går fortare och enklare... (lacka flera lager så får du så det täcker ordentligt) | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin mån 14 jul 2008, 16:56 | |
| något säger mig att de bara är förtunning i dom burkarna, vill gärna ha en slagtålig yta | |
|
| |
Robbz_ Skogenracing Small
Antal inlägg : 5 Namn : Robert Från : Månkarbo Kör : Nissan 200sx RS13 Registration date : 08-04-10
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin mån 14 jul 2008, 17:15 | |
| Härligt å se att de går frammååt Jeppo, har precis plocka mina ventiler på 200:an, blir fint näre är rent å inslipat | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin mån 14 jul 2008, 22:08 | |
| Hänt en del idag med, for iväg och tvätta sump, ventilkåpa, insug och lite motorplåtar på förmiddan.. Höll på i flera timmar för skiten satt utav bara fan.. Vevhusventen har troligen varit riktigt igensatt då insuget var helt svart och kleggigt innuti.. Men nuså efter en 2.5 flaska avfettning och nån t-shirt senare Blocket är även klar borstat men har ju inte fått nåt svar om någon färg så de blir väl kanske nån målning under morgondagen. ingen som har en turbo god för 250-300 hk till salu? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
| |
|
| |
| Jeppo - Golf MKII Turbo | liv i maskin | |
|