Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012

Gå ner 
+28
sjöblom!
xepez
Streetlover
Fordpappa
328Rikard
okkarakka
CCM
Jättemackan
Wike
matsin
Almgren
maranello
Eriksson
Blöjan
Jeppo
JohanJ
Crille
Mese_Jonas
_-gniraz-_
Henrik
Öbbe
Mikael
lilljels
TICSierra
Ågren
JBlom
jonasahman
Haggen
32 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Nästa
FörfattareMeddelande
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimesön 31 aug 2008, 20:45

Så nu har man ihop den och fått den provkörd! Funkar verkligen bra Very Happy Bytte fjäder i wg så nu laddar jag ungefär än 0.5 bar men tycker den är rätt pigg i alla fall! Men skall vel nog höjja det till en 0.7 bar kanske tror jag! Har nog kört en hel del och den verkar nog hålla ihop inte hört något av några spikningar heller.

Men detdär jekla extrsprutet kan man nog bli galen på, inge fel i det men dedär jevla tryckvakterna vägrar ju bara att fungera... Fattar inte alls mig på dem. den ändrar inget när man sätter tryck på den eller släpper bort det. Ger endå bara ut samma signal... så måste köra med knappen och knäppa igång det när jag menar trycka ner gasen något vilket är rätt jobbigt om man skulle köra mycket och vilja gasa rätt ofta. Sedan om man nu har på det lite för länge kan man snacka om att köra på känguru bensin Very Happy Sedan har jag haft problem med plast fästet åt gasvajjern på axeln till spjället hade ju sönder den när jag tog ur maskin men skaffade mig nytt! Men så igår kväll när jag var ute så trampa jag gasen i botten men där lämna den och plastgrejjen lossnade men som tur va gick det att trycka dit den tillbaks och köra vidare Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimesön 31 aug 2008, 22:01

Har du justerat dom?Vissa tryckvakter kräver att man skruvar ut ställ skruven nästan hela vägen
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimesön 31 aug 2008, 22:20

Jo jag har dem utskruvade allt vad det går. Förut hade jag ju ena tryckvakten som fungerade och fick ju den andra bytt. För den verkade ha något fel. Men nu reagerade dem inte alls något. Men jag måste vel försöka mig på att kolla på det någon dag. Men det känns inte så motiverade när man ändå inte vet vad man skall göra. Har testat koppla in strömmen på olika sätt också men det enda jag kommit fram till att jag får utslag på olika stift men strömmen in skall på något av sidostiften. Sätter man i mitten händer inget. som sagt är de både slutande och brytande så den funktionen flyttar mellan stiften då beroende på var strömmen går in men det är ju rätt självklart antar jag...

Men den ger bara ut ström på det brytande stiftet men den bryter aldrig strömmen där. Testade nog med 0.5 bar i tryck på dem men ingen skillnad på det heller.
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimesön 31 aug 2008, 22:54

Fick du inte med något schema då ? Heller kanske de finns något på dom ?
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimemån 01 sep 2008, 14:05

Nix fick inget sådant. När jag frågade han där hur jag skulle koppla så sade han något i stil med att det bara var att koppla nästan dumförklarade en. Kändes på det sättet i alla fall. Men jag tror inte han visste själv. han tyckte det bara var att lägga dit jorden och lägga dit ström. Jo fast på ett stift står det inget sedan 2 bokstäver på ett och sedan en bokstav på det tredje lätt att förstå jojo...
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimemån 01 sep 2008, 16:36

Vad står de då ? Kanske du kan fixa en bild där man ser vad de står på dom ?
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimemån 01 sep 2008, 17:19

Jo nog kan jag säkert ta ett kort på dem. Men är inte säker på att det syns. Men jag tror det står c b på etta och b på det andra och det tredje har ingen beteckning och det sista är jorden då.
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimefre 05 sep 2008, 16:46

Ännu har jag inte skaffat något kort eller ägnat någon tid åt det.

Jag har istället laborerat med laddet och försökt ställa in det dit jag vill ha det men det visade sig inte vara bus enkelt. Men nu har jag väl nog det dit åt laddar på en 0.7-0.8 bar tycker nog den är rätt så rapp Smile Har kopplat in pysventilen nu så jag får möjlighet att justera det. För lyckades inte med hjälp av wg:n Det laddade endera 0.5 med den eller 1.1 före jag hann släppa av, med detta menas då att det är så stor skillnad mellan fjädrarna som jag har Very Happy Nåja men dethär fixade jag till då idag så jag fick det som jag ville ha det med kopplingar och grejjer. Men felet som började igår hade nog blivit värre idag. Jag har också ställt en fråga på teknik delen i forumet på problemet hoppas jag kommer få några bra svar bara Smile Forutom det verkar den lira rätt bra nu, har inte hört av några knackningar och har nog kört en del utan att den havererat. Har iaf hållit ihop mycket längre än första gången
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimelör 20 sep 2008, 16:38

Jahapp nu har man äntligen fått ordning på bilen. Var spjällägesgivaren som var pajj... Så idag for man iväg och skaffa nytt oljefilter åt toyotan å glad i hågen var man över att den gick bra Smile

Men när jag sedan drog på lite mer med den en längre tid tvärdog den och massa blårök i bakspegeln affraid Fast ja det var tydligen wg som svängt sig och därav åkte röret från den mot kabeln till startmotorn som förstås smälte och ja det blev ju nog en rätt ordäntlig kortslutning då med andra ord då Very Happy Såå nu står den igen då Sad fast hoppas på att det inte blir några stora problem att fixa det så inget annat gått sönder på samma gång... Å va gäller blåröken får den ryka hyr myke den vill så länge den går Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Whip
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimemån 22 sep 2008, 20:00

Nu ser jag att den uppdatering gjorde sist har försvunnit helt :O nåja skit i det..

Gjorde ett kompressions test idag då. här kommer resultatet
1an 7.5bar
2an 10.5bar
3an 0 bar
4an 11.5 bar

Nåjaa det var ju bara att riva av toppen och kolla läget då. Sagt och gjort så tog jag tag i det med detsamma idag städade precis bort allting efter mig.

Men här kommer 2 bilder på vad som hänt. Så då undrar jag vad som riktit har hänt och om någon har någon ide om varför det hänt?

Titut någon där nere?
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 708750

Samma här fast närmare
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 708753

Sedan undrar jag då förstås också om denna bottendel är något att ha mera?

Sedan kan jag tillägga att jag också har haft ett jekla tryck i vevhuset. Eftersom smart som man är har man inte kopplat bort vevhusventilationen ifrån insuget utan kört med den där. Så jag kan anta att ni kan räkna ut rästen om det inte sitter en bakventil av något slag där förstås?? Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Stupid

Sedan syns det också på ena bilden att dendär gummigrejjen på blocket där vevhusventilation är, är spårlöst försvunnen Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas


Antal inlägg : 893
Age : 37
Namn : Jonas Gistö
Från : Terjärv/Finland
Kör : Mercedes 190
Registration date : 07-11-25

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimemån 22 sep 2008, 20:30

Har du kört tryck genom vevhusventilationen...????!!!!!!!!!! Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Nono
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimemån 22 sep 2008, 20:36

Köp ett nytt block. Du får ju en komplett motor för mellan 50-100€ ?
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimemån 22 sep 2008, 20:45

Jopp har nog lyckats med det misstaget tänkte inte alls på det stoppade bara i alla slangar där dom skulle va och tänkte aldrig mera på det Very Happy Är vel sådär när man inte har allt på koll till 100% men man lär ju sig av sina misstag fast de svider ibland.

Jo pratade med en polare nyss så han sa att på skroten här fick man en för en 150€. Måste vel börja ta och forska lite i det hela nudå antar jag var jag finner det billigaste alternativet Wink
Till överst på sidan Gå ner
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo


Antal inlägg : 811
Age : 35
Namn : Jesper Ericsson
Från : Tierp
Kör : V70N - Vector turbo
Registration date : 07-10-16

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimemån 22 sep 2008, 20:49

Och plockar du ur den själv så är de väl halva priset Smile De grejjar man ju på 2 pers en förmiddag.. Surt med blocket, blir säkert samma för mig efter 5 mil Razz Bävar för att sätta fart på grejjerna
Till överst på sidan Gå ner
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas


Antal inlägg : 893
Age : 37
Namn : Jonas Gistö
Från : Terjärv/Finland
Kör : Mercedes 190
Registration date : 07-11-25

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimemån 22 sep 2008, 21:02

Haggen skrev:
Jopp har nog lyckats med det misstaget tänkte inte alls på det stoppade bara i alla slangar där dom skulle va och tänkte aldrig mera på det Very Happy Är vel sådär när man inte har allt på koll till 100% men man lär ju sig av sina misstag fast de svider ibland.

Jo pratade med en polare nyss så han sa att på skroten här fick man en för en 150€. Måste vel börja ta och forska lite i det hela nudå antar jag var jag finner det billigaste alternativet Wink

E ju konstit hur det gått alls.....har det nog varit någon ork alls i bilen????
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimemån 22 sep 2008, 21:29

Jeppo:
Ja de kan hända måste ta reda på hur de ligger till Wink måste vel ta och åka ut till en skrot jag brukar handla vid någon dag tycker de är trevliga där och stort är det också Razz jo jag förstår det har nog varit samma sak för mig också Wink värst är det ju när de va nya lager och ringar i maskin Sad

jonas:
Jadu det är vel nog det. Kanske de inte sluppit att tryck ner så mycket dit vad vet jag. Tycker nog den varit pigg jag Very Happy Mycket bättre jämfört med orginal t.ex att få den att dra loss på grus var ju ingen konst. Sedan från stillastående så om man trampa på fullt ös så spann den nog loss på ettan och sedan tvåan också men vid trean tog orken slut! Var det vått spann den som fan på asfalten också Very Happy Fast man kan ju börja undra hur mycke pulver de kommer va i den sedan när man inte har tryck där affraid om det nu blir någon stor skillnad.

Men tror också jag funnit svar på mitt lite bångstyriga laddtryck som jag inte riktit fått några händer med. Allså att ställa in det. har varit väldigt knepigt...
Till överst på sidan Gå ner
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas


Antal inlägg : 893
Age : 37
Namn : Jonas Gistö
Från : Terjärv/Finland
Kör : Mercedes 190
Registration date : 07-11-25

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimetis 23 sep 2008, 21:07

Hmmm....vet bara att på polarens dieselmerssa så hade vi glömt koppla ur vevhusventilationen. men det märktes nog strax för laddet orkade bara till 0.2 å motorn gick tyngre än vanlit!!!!!
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimetis 23 sep 2008, 22:03

Aijaaaah! jag laddade ju nog en 0.7 bar i min! den maxade vel 1.1bar tror jag.

Fast om jag körde med den mjuka fjädern så fick jag inge högre än 0.5 å lade jag i den i mitten alltså nästa fjäder for det över 1 bar så det fanns som inget mellan... Men med pysventil kopplingen på som ströp luften till wg en del fick jag upp det till 0.7 och kanske som högst 0.85 med pysventilen utskruvad max. Det är ju inte riktit som det skall heller tycker man ju.

Det är inte heller så tät där kopplingen ner till vevhuset är bara en liten järnplupp man trycker ner i en gummipackning så har ju säkert läkt på rätt friskt där. Den har också pressat ut en hel del olja vid oljestickan osv. Så fast man kört ner tryck dit mistänker jag att det inte varit så högt...
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimefre 26 sep 2008, 18:17

Tja idag var jag och skaffade mig en ny motor till forden Smile Såå bara jag får i den petad skall det nog bli åka av Very Happy Skall vel no ta någon bild på den och så också Wink Såg ut va rätt bra kamaxel på den så kanske man slipper diesel känslan nudå ;D

Här tänker jag bjuda på en liten burn film elr snutt ska man säga från när den var orginal ännu Very Happy Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Rita

https://www.youtube.com/watch?v=8ZYWYLrY0yY

Måste ju fira med något king
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimelör 27 sep 2008, 16:14

Nu har jag också fixat en film med turbo! Var tvungen att ändra format på filerna men det blev en lite störande text på dem istället men får väl leva med det hoppas det inte stör någon fruktansvärt mycket Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=HO1N2Fi-8x4
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimemån 29 sep 2008, 11:17

Nåja! Nu har jag hem den nya motorn som jag skall slänga dit! Har också skruvat loss allting och gjort klart så det bara är att lyfta ur den gamla motorn Very Happy

Så tänkte jag också bjuda på 2 bilder idag Smile

Här har vi då motorn som jag skall slänga i Very Happy Kommer inte göra något åt den
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 715576

Tog en bild på grenröret också
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 715577
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimetor 02 okt 2008, 11:04

Ojoj idag har man kämpat så att man fått forden till en position så att det ska vara möjligt att lyfta ur maskin! Min stackars toyota fick fungera traktor vilket den inte var så bra på Very Happy Nog roligt med AGA diff men inte när man skall flytta bilen för direkt man börjar vrida på ratten hugger det fast och att försöka skjuta den sj då är nog rätt omöjligt Very Happy iaf för min del.

Sedan for jag och skulle låna gastrucken men tro fan den ville gå lovade lite och sedan stendöd. bahh Mad Såå nu får man lov att vänta tills ägaren och startexperten är hemma och har tid att ge en starthjälp... Eftersom det är en riktig konst att få igång den.

Men kanske till helgen kan man få ur motorn och hoppeligen hinna få dit den andra också! Sedan kommer jag ha mycket bättre tid nästa vecka också så borde nog få igång den då Smile
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 11:21

Nu har man igång den igen då Smile Tycker den går väldigt fint och bra denna gång Very Happy kanske man fått till de tro Very Happy

Sedan var ju kammen helslut på förra maskin så låter mycket finare denna gång. Dock har jag ännu inte hunnit få extrasprutet att fungera automatiskt kommer inte hinna med det idag heller. Men förhoppningsvis skulle man kanske hinna försöka slåss lite med de helt fint fungerande tryckvakterna imorn Smile Fungerar de inte har jag en från en saab lånad nu så skall testa med den isåfall och fungerar det bra får jag vel ta och försöka skaffa mig en till likadan Smile å nej inge turbotryck i vevhuset denna gång cheers

Sedan trubblar dumpen också... fast har ställt en fråga om det i turbokonverteringstråden. Så hoppas man får något svar då Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Blöjan
Skogenracing Elite
Blöjan


Antal inlägg : 1655
Age : 34
Namn : Erik
Från : Stockholm
Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83
Registration date : 07-11-08

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 12:54

fan va najs Smile
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 21:52

Tackar Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 4 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012
Till överst på sidan 
Sida 4 av 11Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Haggen - Ford Sierra 2.0 tic Har äntligen hittat kolvar men är de något att ha?
» S: Ford Sierra Turbo
» Ford Sierra Turbo - 2/6 -15
» Stylishh - Ford Sierra 2.0 Turbo
» Crille - Ford Sierra Turbo -88

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: