Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012

Gå ner 
+28
sjöblom!
xepez
Streetlover
Fordpappa
328Rikard
okkarakka
CCM
Jättemackan
Wike
matsin
Almgren
maranello
Eriksson
Blöjan
Jeppo
JohanJ
Crille
Mese_Jonas
_-gniraz-_
Henrik
Öbbe
Mikael
lilljels
TICSierra
Ågren
JBlom
jonasahman
Haggen
32 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Nästa
FörfattareMeddelande
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

Antal inlägg : 735
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimeons 16 jul 2008, 19:57

Jo jag har nog funderat över det Very Happy tror no de skall borda gå bra att dra där är vel något man måste testa sig fram till detdär vad som blir bäst Smile

Förövrigt var jag just efter mera krökar så imorn skall jag vel allt försöka få ihop det Smile
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimetor 17 jul 2008, 20:40

Idag har jag slitit på med grenröret hela dagen och nu blev jag nog betydligt mera nöjd med resultatet Smile har 3 rör dragna nu bara det sista och ett till wastegaten som är kvar och helsvetsning av allting förstås Very Happy

Här kommer en bild på det också ingen kan vel gissa vem man tagit modell av Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Idiot
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 627190
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimetor 17 jul 2008, 22:50

Känns som det mest naturliga sättet att bygga pintogrenrör på
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimefre 18 jul 2008, 18:18

Jo jag förstår det efter någon miss så det inte gick att bygga sådär testade jag olika alternativ som såg ut att funka bra men i bilin gick det inte alls så det är nog säkert bäst sådär.

För övrigt har jag även fått dit sista röret idag bara att dra till wg till nu och helsvetsa. Fast blev nog en liten miss skulle dragit röret lite annorlunda men orkade inte ändra om det utan ändrade på det andra iställe = motorvärmaren Very Happy
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimetis 29 jul 2008, 20:53

Här händer det vel faktist en hel del nu men det är lite sämre dock på bildfronten men idag tog jag iaf med kameran och tog några slarvkort Very Happy Tyvärr tog jag aldrig något på det färdiga grenröret men skall vel nog kunna få till ett någon gång!

Nåjah vad som hänt. Grenrör och turbo är fixat samt oljetrycket till turbon provstartat så höll förvånansvärt bra tätt bara lite leckage på returen någonstans antagligen vid flänsen på turbo har icke orkat kolla det. Sedan är tryckrören också dragna. Kunde inte hålla mig då + påtryckning av några polare så då blev det till en provtur cheers och till min stora förvåning funkade turbon skitbra trodde den var helslut så då blev man ju glad. Laddet kom jekligt snabbt tyckte jag iaf fast det var säkert nära att det skulle gått på tok också antar jag Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Idiot Men men den överlevde nu iaf

Här är etta tryckröret hade bort det och svetsade dit flänsen till dumpen, skall också fixas dit extrasprutet.
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 641633

Här har vi downpipen då nästan klar tror jag behöver någon krök till på den och hör å häpna jag har svetsat den själv. (därför de ser ut som de gör också)
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 641635

Här ser man iaf en del av grenröret och turbon och lite smått å gått. Men den kom nog för nära motorn är nog missnöjd med det men får vel gå för denna gång
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 641636
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimetis 29 jul 2008, 21:08

Tryckröret var ju nice svetsat
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimeons 30 jul 2008, 13:20

Jo för det hade jag en polare att göra blev faktist helnöjd med hans jobb Smile men dendär fläsen satte jag dit själv fast de blev också ganska bra
Crille
Skogencrew
Crille

Antal inlägg : 2897
Namn : Crille
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimeons 30 jul 2008, 16:31

Ser ju riktigt bra ut tycker jag iaf Smile
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimeons 30 jul 2008, 20:35

Man tackar man tackar Smile

Skall vel no ta några bättre bilder någon dag så ska det vel nog bli någon film också av den igång men skall fixa lite grejjer först Very Happy men det närmar nog sig i sakta mak
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimesön 03 aug 2008, 21:24

Här har det nog hänt en hel del de senaste dagarna Smile har grejjat på allt vad tiden och orken räkt till!

Så nu i lördags hade jag dit allting och extraprutet på plats allt var kopplat och klart skulle ge mig på att försöka ställa in det. Vred om nyckeln men vad hör man jo bensin som rinner = det läkte som fan någonstans Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Doh så idag har jag inte alls orkat göra något åt bilen men skall vel försöka ta itu med eländet i veckan. Fast annars borde allt annat vara rätt bra i skick Smile om extrasprutet är rätt kopplat och fungerar vill säga. Lite småsaker till som skall fixas sedan kan man göra mera saker å lägga dit med tiden målet är att den skall vara körbar till att börja med! Har tyvärr inga bilder men skall vel ta och skaffa sånna någon gång också Very Happy
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimemån 11 aug 2008, 21:47

Ja nu har jag då försökt mig på att få det att hålla tät och joo man kom ju närmre hela tiden och till sist efter mycket funderande och badande i bensin fick man till det Very Happy Så nu är det löst men då kom det till att få det att gå igång vilket visade sig inte vara så enkelt som man kanske kunde tänka sig. Men skall experimentera med det imorgon och mäta med strömmätarn och se hur det beter sig. Det är nog bara tryckvakterna som spökar elr det är rättare sagt jag som inte förstår mig på dem...

Men fick nu dit avgasröret idag efter många om och men fast passformen var nu helt åt röven men gick att krångla dit iaf bättre med ljudnivån iaf Smile Blir vel nog till att köpa riktiga avgasrör delar och fixa ihop ett seriöst rör. Har tänkt det också därav är jag inte så noga med resultatet.

Tyvärr har jag varit väldigt dålig på att ta bilder men kommer vel någon gång antar jag.
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 08:44

Tänkte jag skulle ta och ladda upp en par bilder på skapelsen cheers

Här har vi IC och tryckrören monterade
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 666349

Tryckröret på insugssidan + lite andra grejjs och min numera fina dump utan tratt Very Happy lossnade typiskt skulle limmat fast den men kom inte på det förän de var försent
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 666352

Här har vi turbon och wg samt lite andra saker Very Happy
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 666355

Tog en bild av extrasprutet också Smile som nu faktist fungerar men den ena tryckvakten var pajj jag kan ju också vara orsaken men hoppas på e ny om jag skulle hitta kvittot Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Doh
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 666357

Sedan en överblick på alltihopa
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 666358

Här till sist tog jag en bild av mätarna Smile
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 666361
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 12:24

Tycker du snålar in på böjar Smile
JohanJ
Skogenracing Extreme
JohanJ

Antal inlägg : 415
Namn : Johan Jonsson
Från : Falkenberg
Kör : 242 med B230Fk
Registration date : 06-10-25

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 12:50

Ser trevligt ut, men hade det inte varit bättre å ha spridarna lite längre fram, så riktar du ju som rätt in i insuget.

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 666358-1
http://www.garaget.org/Vti-Johan
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 12:58

Spelar sällan mindre roll faktiskt. När det är tryck far det med bra endå
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas

Antal inlägg : 893
Namn : Jonas Gistö
Från : Terjärv/Finland
Kör : Mercedes 190
Registration date : 07-11-25

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 15:38

Närmar sig provkörning nudå...eller prövat redan kanske???
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 22:33

Haha jo det har vel blivit till de nog Very Happy vet inte om det är bra eller dåligt

Joo ja tänkte nog göra det så först men verkade bli lite sämre av rum och sådär. Låter bra det så behöver man inte försöka kämpa med att flytta dem Smile

Joo heh jag har vel nog varit ut på någon tjuvtur innan det var helt klart för att testa en del saker om de funkade eller inte. Oftast fungerade de inte Very Happy

Men så förra torsdagen fick jag till det med sprutet så då for jag ut på in lite värre tur än vanligt kom på tanken att jag skulle försöka slira med den Very Happy vilket gav detta resultat

En riven topp
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 668072

Samt en blåst topplockspackning som säkert alla redan listat ut Very Happy
Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 668073
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik

Antal inlägg : 1669
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 22:36

Blir värre saker nudå Wink
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 22:44

Tja vet inte riktit finns som inte möjlighet till det nu rent ekonomiskt. Så skall vel nog prova med samma sak en gång till Smile Var nog en hel del saker som inverkade så bara jag fixar dem och tar det lite lugnare tills man är säker på att det fungerar som det skall med allting borde det nog hålla en tid iaf tycker man Wink
JohanJ
Skogenracing Extreme
JohanJ

Antal inlägg : 415
Namn : Johan Jonsson
Från : Falkenberg
Kör : 242 med B230Fk
Registration date : 06-10-25

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimemån 18 aug 2008, 22:58

Mikael skrev:
Spelar sällan mindre roll faktiskt. När det är tryck far det med bra endå

Aha, bra å veta, fyller på min kunskap Smile
http://www.garaget.org/Vti-Johan
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimetis 19 aug 2008, 15:40

Sätt en Victor Reinz packning istället...går väl på mellan 20-30!! Den du har haft är klenare tror jag....hur mycket har du laddat på om packningen stuckit!!!
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik

Antal inlägg : 1669
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimetis 19 aug 2008, 18:10

En orginal ford packning kan ju inte heller va dyr ?
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimetis 19 aug 2008, 22:39

Jo jag handlade den från närmsta ställe bara... Så idag när jag skaffade ny kom jag nog fram till att det var en sämre modell jo Wink hördu jag laddade iaf 1.1bar sedan vet jag inte det skenade så högt det slapp vad nu det är då vet jag inte tyvärr hann aldrig kolla.

Men det är inte en Victor Reinz packning utan en Goetze men skall vel borda vara ungefär samma sak det då Smile (har samma märke på kolvringarna) köpte den på isokangas i Vasa. Försäljaren där sade också att det var den bättre modellen och inte den som man annars får från t.ex motonet eller andra ställen... kostade en 25€ också.
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimeons 20 aug 2008, 15:20

Funkar säkert bra det också...har victor reinz jag å den håller ju iaf för 1.5bar!!!!
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitimetor 21 aug 2008, 08:25

Jo antagligen det var bättre förstärkningar på ringarna osv Smile Okej det var inte illa de Very Happy Om man skulle försöka få ihop den igen nudå
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012   Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012 - Sida 3 Icon_minitime

Haggen - Ford Sierra turbo nya planer inför 2012
Till överst på sidan 
Sida 3 av 11Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Haggen - Ford Sierra 2.0 tic Har äntligen hittat kolvar men är de något att ha?
» Crille - Ford Sierra Turbo -88
» Ford Sierra Turbo - 2/6 -15
» Ford Sierra turbo 2.0i
» TicSierra-Ford Sierra Turbo

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: