| Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
|
+86Jappsen Bim Limpdjur Joel hasse the man Forsberg Tommysundberg kalasgasarn thaaaune Stylishh vikketheman Knez JElfgren Zacoo Känny Fiechen MArcin91 Scrimen Piecia freddan222 mod NicklasT evojenza vedde Stridh Robins Zwinto E.Nilsson JohanH HultN jiggee _energi_ 328Rikard gringo_ale Mixx_ Henka_ Rohden Rex2005 Hedin_ Chris__ hybris Golden Boy fordsierraturbo Ford_Fidde gearhead Ahlholm sardonic6sic6 Frejd Roobin PerA sierraboss Eriksson Sköld aliwin mrf Racemus kangas Blitzz Roni Sandvik ford_racing Haggen MasterDevil Ågren Fiskargubbe _Macce_ ToTTe Jimmy knäcken _Glenne_ Henrik Misano T Fahlgren tilldig Lindskog fiesta mannen Öbbe _Seeya_ Fahlberg TICSierra Japmax JBlom _-gniraz-_ m5micke FordFreak Mikael 90 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! mån 07 jul 2008, 22:20 | |
| Minns jag inte helt fel står de på pumpen vad som är vad... | |
|
| |
Haggen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 08 jul 2008, 04:44 | |
| Okej hoppas på det då | |
|
| |
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! fre 01 aug 2008, 22:03 | |
| Kom att fundera på en sak ikväll. Varför kör ni med minus genom tryckvakten och använder det som styrning. Går det inte lika bra att t.ex köra plus genom den till styrningen på relät? eller är det av någon skild orsak ni har det just så här eller bara en slump? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 03 aug 2008, 13:09 | |
| Sedan vet jag inte heller hur jag skall koppla tryckvakten det är 4 stift på den varav ett är jorden. är det bara att testa sig fram elr? den har både slutande å brytande funktion... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 03 aug 2008, 18:55 | |
| Jo det kan ni göra också, jag föredrar bara att köra på minus sidan. Använd slutande funktion om det är så på tryckvakten, bra sumra och testa sig fram vilka stift det är | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! sön 03 aug 2008, 19:07 | |
| Okej kopplade nog det med minus nu iaf här om dagen just måste vel testa sig fram då | |
|
| |
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tor 07 aug 2008, 18:05 | |
| Någon som kommer ihåg var ni hittade de färdiga fördelnings blocket ? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tor 07 aug 2008, 18:45 | |
| På en tryck&pys firma, octopus heter den i stan
Senast ändrad av Mikael den tor 07 aug 2008, 22:38, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 12 aug 2008, 21:54 | |
| Fan blir galen på dedär tryckvakterna de överlistar nog mig totalt Nåja jag testade att köra dem by hand då idag för jag ville se hur de funka å om de ens funka å vist fan gjorde de det men då till saken hur har ni gjort med laddtryckmätaren såg att det var mycket bensin i slangen kan ju inte vara bra eller? kanske inte till andra saker heller? började fundra på detdär och tyckte jag behövde ett svar för att behålla lugnet | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 12 aug 2008, 21:57 | |
| Ett av problem med extraprut, det får man leva med | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 12 aug 2008, 22:20 | |
| haha okej så med andra ord e de inget farligt då? får fan hoppas man får koll på dedär tryckvakterna skall bli jekla kul att bara kuna trycka ner gasen när man vill utan att knäppa på det först styr nämligen bara med av och på knappen när jag testade. Mitt problem är vel när den är både brytande och slutande. men bara man skall kunna komma på hur det fungerar. | |
|
| |
Blitzz Skogenracing Small
Antal inlägg : 5 Namn : Linus Från : Eskilstuna Kör : 850R & 740 projekt 4000:- Registration date : 08-08-14
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tor 14 aug 2008, 12:26 | |
| Förstår inte riktigt detta nu men hopas ni kan ge klarhet!
Det talas om vaccum tidigare i tråden? Ska du ha vacum på tryckvakten eller hur menar ni?
Justeringen för o justera in "öppningstrycket" på tryckvakten (justerskruv) Hur justeras den? Kollade på min hittar inget som kan likna justering! | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tor 14 aug 2008, 13:59 | |
| - Blitzz skrev:
- Förstår inte riktigt detta nu men hopas ni kan ge klarhet!
Det talas om vaccum tidigare i tråden? Ska du ha vacum på tryckvakten eller hur menar ni?
Justeringen för o justera in "öppningstrycket" på tryckvakten (justerskruv) Hur justeras den? Kollade på min hittar inget som kan likna justering! Tryckvakten ska ha laddtrycket för att kunna slå till, me skruven på tryckvakten ställer du när den ska slå till... Bästa är att ta trycket till tryckvakten i insuget/ efter spjällhuset då får den vaccum när du släpper gasen sen och på så vis får den lite hjälp att gå tillbaka/slå ifrån ifall den skulle dumma sig någon gång är väl en fjäderbelastad kula i den om ja inte minns fel... Var har du fått tryckvakten ifrån..? | |
|
| |
kangas Skogenracing Small
Antal inlägg : 12 Age : 33 Namn : erik kangas Från : Degerfors Kör : Volvo s80t6 bmw 318i-85 Volvo 245Glt Registration date : 08-08-19
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 23 aug 2008, 00:00 | |
| Hej, jag var på Lastbils Elmia igår och sprang på ett företag som sålde tryckvakter och tänkte fråga om denna typen kan fungera i bilen? Pris står ej på sidan men den billigaste kosta runt 200kr. http://store.norgren.com/SE/sv-SE/cat3/prod10729.htmlHar ni några tips på vilka anslutningar man ska ha. Mvh // Kangas & Sköld | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 23 aug 2008, 00:08 | |
| - kangas skrev:
- Hej, jag var på Lastbils Elmia igår och sprang på ett företag som sålde tryckvakter och tänkte fråga om denna typen kan fungera i bilen?
Pris står ej på sidan men den billigaste kosta runt 200kr.
http://store.norgren.com/SE/sv-SE/cat3/prod10729.html
Har ni några tips på vilka anslutningar man ska ha.
Mvh // Kangas & Sköld Enligt trycken lär den ju funka men tror den är för 240 volt... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! lör 23 aug 2008, 12:57 | |
| Så länge tryckvakten kan slå ifrån eller slå på och den klarar av att reglera ner till 0.2bar funkar dom | |
|
| |
Racemus Skogenracing Small
Antal inlägg : 12 Namn : Rasmus Från : Emmaboda Kör : Caddy GT Registration date : 08-08-25
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 aug 2008, 00:53 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 aug 2008, 06:56 | |
| Verkar funka, om inte dom säljer så har dom säkert ÅF som du kan köpa genom. En sån där brukar kosta allt från 200-500kr beroende på vart man hittar den | |
|
| |
Racemus Skogenracing Small
Antal inlägg : 12 Namn : Rasmus Från : Emmaboda Kör : Caddy GT Registration date : 08-08-25
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 aug 2008, 10:29 | |
| 425:- plus momos och frakt... känns som att det är värt att försöka hitta en saabvakt... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 aug 2008, 11:39 | |
| Jag gav en 40€ st för mina tryckvakter... | |
|
| |
mrf Skogenracing Small
Antal inlägg : 3 Namn : Fredrik Från : gbg Kör : pv 200sx 520i Registration date : 08-08-22
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 aug 2008, 17:41 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 aug 2008, 17:42 | |
| | |
|
| |
mrf Skogenracing Small
Antal inlägg : 3 Namn : Fredrik Från : gbg Kör : pv 200sx 520i Registration date : 08-08-22
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 aug 2008, 21:20 | |
| Okej, då blir de att beställa. Några frågor ang att använda vanliga spridare, spelar de någon roll om de är hög eller låg ohm'iga spridare? och ni styr dom med vanlig 12v eller? Finns det några spridare som är lättare än andra att få att sitta bra? tack på förhand | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tis 26 aug 2008, 21:32 | |
| spelar ingen roll, har testat båda och funkat bra | |
|
| |
aliwin Skogenracing Small
Antal inlägg : 1 Namn : Alexander Från : Halmstad Kör : Vw och Ford Registration date : 08-09-11
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! tor 11 sep 2008, 18:43 | |
| om jag ska ha vanliga spridare som extrasprut, ska ja göra då som på elschemat du har gjort på förstasidan i denna tråden? för ja har en jäkla massa spridare liggande och tänkte bygga turbo i min sierra 2.oi Doch. Mvh Aliwin | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
| |
|
| |
| Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här! | |
|