| Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. | |
|
+9Limpdjur Pir4t Grey Jobio David_B bosse Kanto Mikael Painlake Racing 13 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Painlake Racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 179 Age : 38 Namn : Andreas Sköld Från : Emmaboda Kör : BMW E36 320 och Valiant-66 Registration date : 14-06-30
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. mån 08 sep 2014, 17:29 | |
| | |
|
| |
Antal inlägg : 179 Age : 38 Namn : Andreas Sköld Från : Emmaboda Kör : BMW E36 320 och Valiant-66 Registration date : 14-06-30
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. tis 09 sep 2014, 20:07 | |
| Tråkigt jobb men det måste ju göras... Det är ju SÅÅ mycket plats i e36 Satsade på ett kvalitetsfilter, så hoppas det passar så man slipper ica silen... Vill inte köpa ett look a like för 149kr som kanske stryper, släpper genom skräp eller rent av sugs in i turbon... Om du gillar tråden så kan du ju alltid skriva en rad, annars kanske jag glömmer att uppdatera | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. tis 09 sep 2014, 20:23 | |
| Trevligt värre Startmappar är nog bara jag som delar ut tyvärr och har lite begränsat till MS2 som du vet | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. tis 09 sep 2014, 20:34 | |
| Ja, men vi kommer utgå ifrån din mapp vid nästa uppstart så det var som sagt väldigt uppskattat! Jag kan ta både ris och ros, så om ni har några funderingar över nån av mina ful-lösningar så dela med er Ha dock i åtanke att det är ett snabbprojekt T.ex där wastegate röret går in i kollektorn, där hade jag gärna haft det i en vinkel för att hjälpa wasten, men det var svårt att få till just i den här konfigurationen. Eller filtret som jag köpt, är säkert inte helt optimalt. Det stryper säkert lite pga den lilla ytan, hade väldigt gärna haft ett stort K&N filter istället, men det finns ju ingen plats... | |
|
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. tis 09 sep 2014, 21:34 | |
| Tycker att det ser bra ut men funderar varför röret från cyl. 6 är så långt? Jobba på | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. tis 09 sep 2014, 21:38 | |
| Tackar! Det är för att 3" downpipen ska få plats mellan rör 5 och 6 Man får massera torpeden lite, samt dra om ett bromsrör för att få ner downpipen bakom grenröret och kände inte att jag hade tid/lust med det just nu. | |
|
| |
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. tis 09 sep 2014, 23:37 | |
| Pushin kopplingar å sån där slang direkt på wg är ingen hit, iaf inte med min chinawg som inte hade nå mer isolering emellan avgasdel å tryckklocka än nån packning. På tex audiwg sitter den en tjock glasfiber eller kan de tillochmed vara asbest? skiva och har jag för mig en liten rostfri plåt. Mina slangar vart för varm å mjuk så dom släppte eller om själva skärringen skar av slangen i där, bilen började gå riktigt bra på iskörningen då. Nu har jag skarvat en banjo med lite rör och kör siliconslangar första biten å sen en skarv till sån där slang. Ett välmenat tips bara. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. ons 10 sep 2014, 00:04 | |
| Det är precis sådana tips som man vill ha innan man själv får lära sig den hårda vägen. Så tack! Kommer dock att ge dem en chans, men ska hålla extra koll på dem! Det påminner mig även om att fixa en fuelcut. Finns det i MS2? Annars blir det en tryckvakt. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. tor 11 sep 2014, 21:36 | |
| Nu har vi ju som sagt fått en vettig mapp att utgå ifrån, jag har märkt upp bank 1,2 och 3 på triggerskivan samt riggat upp för strobning. David har gjort översyn på min gamla IBM. Så imorrn ska den bannemig smälla igång och tända på alla sex! | |
|
| |
sjöblom! Skogenracing Large
Antal inlägg : 251 Age : 33 Namn : philip sjöblom Från : Sandared Kör : Audi A6 2.7t, Opel omega 3000T, Beach buggy Registration date : 09-10-25
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. fre 12 sep 2014, 11:24 | |
| Har likadana slanganslutningar på min WG som till synes är likadan. Inte haft några problem på mina 100mil iallafall, men får väl kanske hålla lite koll ändå jag med Bygg gärna någon liten plåt elle liknande mot kåpan över spolarna. Min isbil började brinna i kåpan förra helgen pga värme från dp (högt mottryck, samt icke lindade grenrör/DP). Ser fint ut annars! Har ungefär samma koncept som du, med ms2 och det finns självklart boostcut fallifall slangen till WG skulle gå sönder | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. fre 12 sep 2014, 11:39 | |
| Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av mappen? prambodamotor@hotmail.comTydligen så ska kåpan kunna smälta trots både bandage och mössa, så blir en aluplåt framöver. Nu kör vi utan så länge istället | |
|
| |
sjöblom! Skogenracing Large
Antal inlägg : 251 Age : 33 Namn : philip sjöblom Från : Sandared Kör : Audi A6 2.7t, Opel omega 3000T, Beach buggy Registration date : 09-10-25
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. fre 12 sep 2014, 13:31 | |
| Absolut, ska se om jag hinner förbi garaget idag! Ja, hade en plåt med . Dock hade skruvarna släppt på den tyvärr haha | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. fre 12 sep 2014, 13:34 | |
| Tack på förhand | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. ons 17 sep 2014, 06:29 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. ons 17 sep 2014, 06:42 | |
| börjar närma sig | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. fre 19 sep 2014, 06:27 | |
| Hon fick komma ut och få lite luft igår, sen lyckades vi fixa kopplingen som varit ett stort bekymmer. Jag tycker vi har åstadkommit ganska mycket sen jag köpte bilen Så till kopplingsbekymren. Syntomen: Hemskt tjutande med friläge i. omöjligt att lägga i växlar med motorn igång, jobbigt även med den avstängd. Gled framåt med växel i, men då var det tyst i alla fall Felet var att jag hade råkat sätta lamellen åt fel håll, så upphöjningen vid splinesen hamnade mot växellådan (tydligen fel på bmw) och blev klämd mot hylsan som urtrampningslagret glider på. Så vi tänkte, Jippi! Vi bara vänder på lamellen!... Då gick nitarna på lamellen i svänghjulsbultarna. Så vi fick sätta den åt "fel" håll igen och modifiera lådan lite istället. Hylsan som urtrampningslagret glider på, fick sig en omgång med bågfilen, ca 5mm. Funkar Kanon! Nu är det tyst och det går fint att växla Idag blir det ÄNTLIGEN provkörning! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. fre 19 sep 2014, 07:23 | |
| Härligt Kommer bli en kul lekbil. Hoppas ni bromsar den och se va 2liter ger | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. fre 19 sep 2014, 07:30 | |
| Det ska vi nog kunna ordna | |
|
| |
Scherp Skogencrew
Antal inlägg : 67 Age : 37 Namn : Martin Från : Gävle Kör : BMW Registration date : 09-10-28
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. fre 19 sep 2014, 07:45 | |
| Fan rolig gat räser det värkar bli lagom är bäst! bra jobbat | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. fre 19 sep 2014, 08:06 | |
| Tackar Bes går ut i januari, efter det är tanken att den ska bli lite mindre lagom | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. mån 22 sep 2014, 22:02 | |
| Inte mycket att visa, har tydligen inte varit så duktig med kameran. Bilen går och funkar, men mappen behöver snyggas till och turbon bytas, eftersom packningarna är kass. Förhoppningsvis är det en identisk på väg från sthlm, som jag förskottsbetalat men inte fått något sändningsnr på... Bjuder på några bilder från början på avgassystemet. Till nästa år ska det dit en godkännd kat också. Drar nog röret på originalplats sen, blir nog bäst. Väldigt nöjd med resultatet! Tog knappt två timmar att få till, då ingick att jag fick laga ljuddämparen. Idag var vi på bilprovningen med Transiten och lyckades få bort föreläggande om reg bes (hittade chassinumret). Men fläkten passade på att gnaga hål på kylaren... Är det inte det ena så är det det andra 4 dagar kvar... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. tis 23 sep 2014, 19:22 | |
| Låter den nå gött då? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. tis 23 sep 2014, 19:31 | |
| Ja det mullrar fint, sen har jag tydligen fått tag på en riktig kvitter dump, så småpojkarna kommer bli helt till sig Fortfarande inte fått nåt sändningsnr, så hoppas verkligen turbon dyker upp imorrn... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. tis 23 sep 2014, 20:06 | |
| dags för film snart ju * | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. | |
| |
|
| |
| Painlake Racing - BMW E36 driftingbil. Filmdags.. | |
|