| Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo | |
|
+9Sten Painlake Racing Mikael ropa Jättemackan Jobio Kanto Joel Mattias 13 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo tor 06 nov 2014, 07:48 | |
| Lagren märker du inte direkt men ett bra riktmärke är att det tar tid att få oljetryck tex | |
|
| |
granadadr Skogenracing Large
Antal inlägg : 244 Age : 51 Namn : Jörgen Från : Skellefteå Kör : Granada Cosworth Registration date : 11-02-07
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo tor 06 nov 2014, 08:59 | |
| - Mikael skrev:
- Lagren märker du inte direkt men ett bra riktmärke är att det tar tid att få oljetryck tex
men får den stöd? jag menar att jag tror ej den sitter fast när du gjort så?? eller har jag fel?? personligen tror jag man måste ha kvar delen som man skruvar fast fördelaren i | |
|
| |
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo tor 06 nov 2014, 09:27 | |
| Precis Jörgen,överdelen med shims som håller ner det snedskurna drevet måste givetvis sitta kvar.
Varför ser drevet så grått ut? Är det metallspån i fettet/oljan? | |
|
| |
Mattias Skogenracing Medium
Antal inlägg : 59 Age : 29 Namn : Mattias Yliaho Från : Finland Kör : Granada, taunus Registration date : 14-06-06
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo tor 06 nov 2014, 21:37 | |
| - granadadr skrev:
- Mikael skrev:
- Lagren märker du inte direkt men ett bra riktmärke är att det tar tid att få oljetryck tex
men får den stöd? jag menar att jag tror ej den sitter fast när du gjort så?? eller har jag fel?? personligen tror jag man måste ha kvar delen som man skruvar fast fördelaren i så är det men oljetrycket kommer direkt nu och jag hoppas iallafall att lagren inte tog skada Det snedskurna drevet hålls ned m.h.a pluggen som dessutom agerar hållare till tändspolen Johan det mörka på drevet är fett som jag precis har lagt på | |
|
| |
Antal inlägg : 244 Age : 51 Namn : Jörgen Från : Skellefteå Kör : Granada Cosworth Registration date : 11-02-07
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo fre 07 nov 2014, 08:57 | |
| - Mattias skrev:
- granadadr skrev:
- Mikael skrev:
men får den stöd? jag menar att jag tror ej den sitter fast när du gjort så?? eller har jag fel?? personligen tror jag man måste ha kvar delen som man skruvar fast fördelaren i så är det men oljetrycket kommer direkt nu och jag hoppas iallafall att lagren inte tog skada
Det snedskurna drevet hålls ned m.h.a pluggen som dessutom agerar hållare till tändspolen
Johan det mörka på drevet är fett som jag precis har lagt på men vad använder du som lager då?? sitter ju ett lager i fördelaren, så inget tar skada när allt snurrar | |
|
| |
Antal inlägg : 59 Age : 29 Namn : Mattias Yliaho Från : Finland Kör : Granada, taunus Registration date : 14-06-06
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo fre 07 nov 2014, 15:20 | |
| | |
|
| |
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo fre 07 nov 2014, 19:42 | |
| Hoppas du klarat lagren Mattias. Har du startat än? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo fre 07 nov 2014, 21:11 | |
| - Jobio skrev:
- Hoppas du klarat lagren Mattias. Har du startat än?
jepp, hoppas jag med, fick den att gå riktigt fint idag iallafall, till först ville den äta stift hela tiden så den gick inte på alla, antagligen för mycket soppa men nu funkar det | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| |
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo lör 08 nov 2014, 19:17 | |
| Kul | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo mån 10 nov 2014, 20:07 | |
| en fråga, ni som har skruvat dessa motorer, går det att dra ut kamaxeln utan att ha isär motorn? tänkte ifall det går att byta med motor på plats? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo mån 10 nov 2014, 20:21 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo tis 11 nov 2014, 20:52 | |
| fan, då blir det motorbyte, började knacka något så in i helvete ur motorn, tänkte först att det är någon ventil eller något, då lyfte jag upp slavpluggen bara för att kolla, en kugge rakad på kamaxeln , tror han som svarvade slavpluggen gjorde för glapp lagring i övre ändan så den började gå snett... kommer att använda fördelaren härefter | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo tis 11 nov 2014, 21:02 | |
| inte för att låta pessimistisk, men är nog bäst att ha kvar allt runt dyl,, allt som måste vara precition i,, du skulle byggt fördelaren på ett annat sätt eller som en vän till mig som har en MYCKET snabb 2,0 pinto,, han har kvar fördelaren bara för att slippa problem,, fult ja | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo tis 11 nov 2014, 21:26 | |
| jaa... tänkte ju mest på att jag skulle slippa den när jag endå inte skulle använda den, fan vad jag ångrar mig , nå, bara att fortsätta jag fick ju igång den iaf | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo tis 11 nov 2014, 22:16 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo ons 12 nov 2014, 09:34 | |
| | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo ons 12 nov 2014, 21:02 | |
| En plugg från tidigare nämnda 4liters sexan så slipper du problem. Inga svårigheter direkt att hitta. Trist med ras men bara bita ihop och sätta i nytt | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo lör 22 nov 2014, 19:10 | |
| sådärja nu är nya motorn i, gick väldigt fint till en början, men då till nästa problem... när den har gått en stund så verkar det som att det klipper strömmen till boxen åså kommer det tillbaks håller på så med jämna mellanrum ca 5 sekunder tills den dör, väntar man en stund startar den igen och går en stund tills den börjar jävlas igen, indikatordioderna på boxen för tändningen slocknar i typ en sek, och bränslepumsreläet klickar det också i, så det är ju precis som det skulle vara någon störning, matningen till boxen är stabil hela tiden, några aningar om vad det kan vara? dålig jord tänke jag tillförst men har trippelkollat alla jordpunkter... | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| |
| |
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo sön 23 nov 2014, 10:49 | |
| - Grey skrev:
- Mattias skrev:
- fan, då blir det motorbyte, började knacka något så in i helvete ur motorn, tänkte först att det är någon ventil eller något, då lyfte jag upp slavpluggen bara för att kolla, en kugge rakad på kamaxeln , tror han som svarvade slavpluggen gjorde för glapp lagring i övre ändan så den började gå snett... kommer att använda fördelaren härefter
Skaffa 4.0ans plugg, den funkar superbra! jaa, jag skulle göra det om jag skulle hitta en, de är inte så lätthittade i mina trakter, men nu har jag hela fördelaren där med ett lock på, funkar det också. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo sön 23 nov 2014, 15:07 | |
| Hur har du jordat? Har du skärmat till triggern? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo sön 23 nov 2014, 16:27 | |
| - Mikael skrev:
- Hur har du jordat? Har du skärmat till triggern?
jag köpte sprutet med färdiggjord härva, därifrån kom två ganska grova jordkablar som jag har jordat bra, hur menar du med skärmat till triggern? | |
|
| |
nygge92 Skogenracing Medium
Antal inlägg : 85 Age : 124 Namn : Nygge Från : GVL Kör : Litet Registration date : 10-09-15
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo mån 24 nov 2014, 09:38 | |
| skärmad mot störningar | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo | |
| |
|
| |
| Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo | |
|