Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc

Gå ner 
+155
Anna_B
Jim_H
stenemo
joeek
emiliutti
SSR-Hans
Biiren
Ekson
J.Andersson
Rake
JTPerformance
Wombat
akerlof_
Anton_N97
Wollinger
Oggster
nameless90
Matte_s
Mike_Litoris
plåtis
konstapelkazk
krille_CoX
mister_tuned
Redbullen
Robinson
lewwan
Sten
naddut
stuff
Painlake Racing
Blue baby
Cowhill racing
racepeter
musse
Knasen
Mackan900
hessu75
Casy86
anton s
marntell
asjohem
driftz28
drzero
Backbone
danteho
SalkerF
Denniz
Siljaspeedshop
Festerkatt
Johansson
Alexander92
pejo89
Dannexx
rikard_vinkelslip@hotmail
oskar.ax
hardy4
021petterzzon
Fjellström
Röbba
FilipD
turbospool
Holme
solsken
henke_92
dachevyman
Lazer94
Åsa-Johan
Budda
Curious1
marcus.fl
Forsberg
Frolen
rydan88
saypay
Mrpete
Grey
JH
Steve
jakobgunnarsson
bosse
Limpdjur
Eljest
_Macce_
EvoAlex
Fredrikhenriksson
nuffe88
mrr
WTB
mantaturbo
houk
vurstingmk2
Joel
Henrik
Consul72
tompa_91
Awpelqvist
NIKKELICIOUS
Turboglöggen
xstream
Crisse
e46turbo
Fritte
Haggen
kizen
Axxel_021
_tommy
jol
Fordpappa
sjöblom!
bonnalex
740_klasson
eXter
bjogum
patric2001
Eriksson
theymmot
_energi_
Sköld
persson121
bäckerracing
Bagge_Turbo
sierraboss
Jonte
_Glenne_
Wike
Hedin_
Chris__
MantaMania
ricze
Schimpy
xepez
Peter_A
Mantel
Kverna
Team HR
dutten
Palmqvist
190ecosworth
Vr6
bumbi
Jeppo
mbfidde
kjerre
Roobin
robsan
Öbbe
jockelw
Anton
_-gniraz-_
Henka_
w8stg8
fredda
Lindskog
TICSierra
Mikael
159 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 21 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44  Nästa
FörfattareMeddelande
Röbba
Skogenracing Small
Röbba


Antal inlägg : 9
Age : 35
Namn : Robert
Från : Fölkesberg
Kör : BMW E30 tyskstuk, Volvo 245 turbo och Volvo 142 73 turbo
Registration date : 11-10-13

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimefre 29 aug 2014, 22:11

tja!
har en polaren som har problem med sitt MS3 någon som har start mapp eller kan kolla på hans mapp han får ingen gnista och han tappar snart gnistan själv Wink
det är en b230f med vr givare och en tändspole
Till överst på sidan Gå ner
naddut
Skogenracing Small



Antal inlägg : 6
Age : 34
Namn : nichlas
Från : göteborg
Kör : volvo
Registration date : 14-08-26

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimelör 30 aug 2014, 19:33

Tack för mappen mikael. Men bilen går bara på två burkar. Spridarna öppnar på alla och de kommer gnista på alla 4 stift. 1 och 4 öppnar och tänder men 2 och 3an tänder ej. Fast de kommer gnista och soppa dit. Stiften är kol svarta på 2 och 4.Spelar ingen roll om jag skiftar plats på spridarna eller kontakterna. Alltid bara 1 och 4 som tänder.kan det vara dålig jord? Baksmäller som satan i gatan..eller får de alledes för mycket soppa så de dränker 2 och 3? Första gången jag installerar ms på en bil. Alltså helt grön. Mvh nichlas
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimelör 30 aug 2014, 22:31

Röbba skrev:
tja!
har en polaren som har problem med sitt MS3 någon som har start mapp eller kan kolla på hans mapp han får ingen gnista och han tappar snart gnistan själv Wink
det är en b230f med vr givare och en tändspole

har inget men kan kolla på mappen. skogenracing@gmail.com

naddut skrev:
Tack för mappen mikael. Men bilen går bara på två burkar. Spridarna öppnar på alla och de kommer gnista på alla 4 stift. 1 och 4 öppnar och tänder men 2 och 3an tänder ej. Fast de kommer gnista och soppa dit. Stiften är kol svarta på 2 och 4.Spelar ingen roll om jag skiftar plats på spridarna eller kontakterna. Alltid bara 1 och 4 som tänder.kan det vara dålig jord? Baksmäller som satan i gatan..eller får de alledes för mycket soppa så de dränker 2 och 3? Första gången jag installerar ms på en bil. Alltså helt grön.  Mvh nichlas

Fördelare eller wastespark spole?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
bosse
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 659
Age : 37
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimelör 30 aug 2014, 22:51

Tänkte bara säga detta stort cred till mikael som tar sig tid och svarar på andras frågor och kollar igenom mappar här i tråden , det uppskattas! Skulle vara kul om några fler som har lite kött på benen gällande ms skulle kunna hjälpa till lite mer i tråden i mån av tid så vi får lite fler medlemmar som hjälper till!

Mikael... You're the man Smile
Till överst på sidan Gå ner
naddut
Skogenracing Small



Antal inlägg : 6
Age : 34
Namn : nichlas
Från : göteborg
Kör : volvo
Registration date : 14-08-26

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimesön 31 aug 2014, 05:10

Visade sig var dåligt med jord. Nu e massa jord draget och motorn går rent och fint Smile tusen tack för mappen Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sten
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 379
Age : 53
Namn : Morgan
Från : Härjedalen
Kör : Bil,skoter,hoj,mm.
Registration date : 11-04-10

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimesön 31 aug 2014, 08:22

bosse skrev:
Tänkte bara säga detta stort cred till mikael som tar sig tid och svarar på andras frågor och kollar igenom mappar här i tråden , det uppskattas! Skulle vara kul om några fler som har lite kött på benen gällande ms skulle kunna hjälpa till lite mer i tråden i mån av tid så vi får lite fler medlemmar som hjälper till!  

Mikael... You're the man Smile


Precis,mycket värdefullt!
Till överst på sidan Gå ner
lewwan
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 28
Namn : Erik
Från : Umeå
Kör : Volvo 242 / Volvo 940
Registration date : 14-09-05

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimefre 05 sep 2014, 10:56

Ganska ny på MS och även här på Skogenracing!
Jag har snart byggt ihop mitt MS2 v3. Planen jag har är att köra med "wasted spark" och undrar vad jag behöver göra för att köra med det?
Till överst på sidan Gå ner
hardy4
Skogenracing Small



Antal inlägg : 14
Age : 32
Namn : Karolis
Från : Västra götaland
Kör : Volvo 945 LTT
Registration date : 13-01-20

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimesön 14 sep 2014, 13:11

Tja, har en 940 med b230ft med MS1v3 EXTRA KOD
Kör med vr givaren , tändspole, och 2 banker sprut.
Nu är det så att jag får ingen gnista, men har rpm signal runt 180-190rpm, när jag försöker dra runt.
Pin 36 från db37 dragen direkt till tändspoles -1.
Själva boxen är inte gjord mer än bara för VR givaren, inget annat som måste lödas eller göras för det ska gå styra tändspole ?
Det sitter inbyggt drivsteg i den .

Logen ifall det hjälper.

http://www.delafil.se/key=325dc9c3e11ff7e1d55019868a86428c
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimesön 14 sep 2014, 19:19

lewwan skrev:
Ganska ny på MS och även här på Skogenracing!
Jag har snart byggt ihop mitt MS2 v3. Planen jag har är att köra med "wasted spark" och undrar vad jag behöver göra för att köra med det?

Du behöver ett tandat hjul, t.ex 36-1 eller 60-2 samt en Vr sensor. Sen behöver du tändsteg i boxen för det. Tex en Edis spole kräver 2 tändsteg för en fyra

hardy4 skrev:
Tja, har en 940 med b230ft med MS1v3 EXTRA KOD
Kör med vr givaren , tändspole, och 2 banker sprut.
Nu är det så att jag får ingen gnista, men har rpm signal runt 180-190rpm, när jag försöker dra runt.
Pin 36 från db37 dragen direkt till tändspoles -1.
Själva boxen är inte gjord mer än bara för VR givaren, inget annat som måste lödas eller göras för det ska gå styra tändspole ?
Det sitter inbyggt drivsteg i den .

Logen ifall det hjälper.

http://www.delafil.se/key=325dc9c3e11ff7e1d55019868a86428c

Det ska funka direkt, har du varvtal så stämmer det rätt bra. Du kanske inte har 12v på tändspolen när du drar runt på startmotorn t.ex?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
hardy4
Skogenracing Small



Antal inlägg : 14
Age : 32
Namn : Karolis
Från : Västra götaland
Kör : Volvo 945 LTT
Registration date : 13-01-20

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimemån 15 sep 2014, 16:47

Mikael skrev:
lewwan skrev:
Ganska ny på MS och även här på Skogenracing!
Jag har snart byggt ihop mitt MS2 v3. Planen jag har är att köra med "wasted spark" och undrar vad jag behöver göra för att köra med det?

Du behöver ett tandat hjul, t.ex 36-1 eller 60-2 samt en Vr sensor. Sen behöver du tändsteg i boxen för det. Tex en Edis spole kräver 2 tändsteg för en fyra

hardy4 skrev:
Tja, har en 940 med b230ft med MS1v3 EXTRA KOD
Kör med vr givaren , tändspole, och 2 banker sprut.
Nu är det så att jag får ingen gnista, men har rpm signal runt 180-190rpm, när jag försöker dra runt.
Pin 36 från db37 dragen direkt till tändspoles -1.
Själva boxen är inte gjord mer än bara för VR givaren, inget annat som måste lödas eller göras för det ska gå styra tändspole ?
Det sitter inbyggt drivsteg i den .

Logen ifall det hjälper.

http://www.delafil.se/key=325dc9c3e11ff7e1d55019868a86428c

Det ska funka direkt, har du varvtal så stämmer det rätt bra. Du kanske inte har 12v på tändspolen när du drar runt på startmotorn t.ex?

Okej får testa och mäta.

Men tänkte måste jag inte göra detta då som visas i detta inlägget http://www.diyautotune.com/tech_articles/using_bosch_bip373s_with_megasquirt.htm ?
Till överst på sidan Gå ner
Robinson
Skogenracing Small



Antal inlägg : 5
Age : 34
Namn : Robin
Från : Göteborg
Kör : Ford Capri turbo
Registration date : 14-08-29

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimetor 18 sep 2014, 10:51

Tjänare, underbart forum räddat mitt bygge många gånger, har startat och ful mappat lite men undrar om någon har en åka fort mapp jag kan få spana lite på ms1v3 2,9 med tfi deka 630cc spridare hx35 hade varit underbart.

Ps är självklart en ford capri projekt tråd kommer snart ds

Mvh
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimetor 18 sep 2014, 13:15

Givetvis, liten mail bara så Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Robinson
Skogenracing Small



Antal inlägg : 5
Age : 34
Namn : Robin
Från : Göteborg
Kör : Ford Capri turbo
Registration date : 14-08-29

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimetor 18 sep 2014, 14:44

Oj glömde de viktigaste retekgbg@gmail.com ska bli spännande o se skillnad !Very Happy

Mvh
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimetor 18 sep 2014, 14:50

E85 föresten?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Robinson
Skogenracing Small



Antal inlägg : 5
Age : 34
Namn : Robin
Från : Göteborg
Kör : Ford Capri turbo
Registration date : 14-08-29

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimetor 18 sep 2014, 15:10

Självklart man är väl "miljövän" sfro bes är ju kört annars!
Till överst på sidan Gå ner
Fordpappa
Skogenracing Extreme
Fordpappa


Antal inlägg : 358
Age : 39
Namn : Michael
Från : Åland
Kör : Sierra / Camaro / Impala Cab
Registration date : 09-12-02

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimetor 18 sep 2014, 21:16

Har någon elschema på sierra dohc? Skall ms konverteras innom kort så vad måste göras?
Till överst på sidan Gå ner
hardy4
Skogenracing Small



Antal inlägg : 14
Age : 32
Namn : Karolis
Från : Västra götaland
Kör : Volvo 945 LTT
Registration date : 13-01-20

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimefre 19 sep 2014, 21:19

Hej, skulle man kunna få en startmap om någon har.
Bilen är 940 körs med vr givare orginal på svänghjul och tändspole. 337 cc spridare.
Mailen: zaidui@hotmail.com

Tack i förhand!
Till överst på sidan Gå ner
naddut
Skogenracing Small



Antal inlägg : 6
Age : 34
Namn : nichlas
Från : göteborg
Kör : volvo
Registration date : 14-08-26

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimesön 21 sep 2014, 08:52

Hej folket. Någon vänlig själ som har startmapp till b230?
Vr givare. E85! Smile
Till överst på sidan Gå ner
naddut
Skogenracing Small



Antal inlägg : 6
Age : 34
Namn : nichlas
Från : göteborg
Kör : volvo
Registration date : 14-08-26

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimesön 21 sep 2014, 08:52

Hej folket. Någon vänlig själ som har startmapp till b230?
Vr givare. E85! Smile nichlasjohnsson@live.se
Till överst på sidan Gå ner
Redbullen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 3
Age : 45
Namn : Peter
Från : Växjö
Kör : Volvo
Registration date : 14-09-29

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimemån 29 sep 2014, 14:37

Tjena
Ska börja på att koppla in ett MS1 V3 på brossans B230FT snart och skulle vilja reda ut ett och annat.
Har kopplat både Autronic Nira och MaxxECu innan så själva kopplandet så är inga problem, men efter att ha lagt en del timmar på att läsa om MS har det gjort mej förvirrad haha.

Allt vi vet om boxen är att det ska finnas extrakoden i, men vi vet inte ännu om dom körde med vr eller hall triggning, antar att jag får koppla upp boxen och se hur den är konfigurerad innan man kopplar vidare.
Om vi utgår ifrån att dom triggat på vr på svänghjulet så hur gör man då med tändningen?
Kabelpiskan som är köpt från protoparts.fi var enkel men det finns en kabel som det står (Tändkanal) på och jag antar att den ska gå till tändningen då.

Så hur gör jag, kopplar kabeln som det står (tändkanal) på till tändsteget och sen vidare till fördelaren/tändspolen med hallgivare i eller köra den fördelaren som inte har hallgivare, eller hur ska jag gå till väga, som sagt har läst mej förvirrad i detta Smile
Tacksam för svar som gör att det klarnar lite i skallen på mej
Till överst på sidan Gå ner
mister_tuned
Skogenracing Small



Antal inlägg : 5
Age : 30
Namn : Pontus
Från : Åland
Kör : Bmw 336 turbo
Registration date : 14-10-03

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimefre 03 okt 2014, 08:33

Har en s13 med ca18det och ms1v3 som jag har lite problem med och undrar om någon har en startmap ?Bilen flödar på 2,3 och 4 men första verkar vara torr.. startar en sväng men dör igen och smäller och har sig..

Setup:
- wisco smidda kolvar (84mm)
- SPM smidda stakar
- apexi lättat svänghjul
- RPS koppling 400hk koppling o tryckplatta
- acl vev och ramlager

- Portad o renoverad topp med dubbla avgaskammar
- 1.6mm costic stålpackning
- 800cc spridare
- Nismo BTR
- Arp bultar
- Xs power grenrör
- Megasquirt MS1 V3- Launchkontroll- 3bars mapsensor
- Egentillverkad triggerskiva
- Innovate LC1 bredbandslambda
- Wasted spark med Ford-tändspole
- Garrett gt3071r
- Bosch bränslepump
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimefre 03 okt 2014, 17:37

naddut skrev:
Hej folket. Någon vänlig själ som har startmapp till b230?
Vr givare. E85! Smile nichlasjohnsson@live.se

Skickat

Redbullen skrev:
Tjena
Ska börja på att koppla in ett MS1 V3 på brossans B230FT snart och skulle vilja reda ut ett och annat.
Har kopplat både Autronic Nira och MaxxECu innan så själva kopplandet så är inga problem, men efter att ha lagt en del timmar på att läsa om MS har det gjort mej förvirrad haha.

Allt vi vet om boxen är att det ska finnas extrakoden i, men vi vet inte ännu om dom körde med vr eller hall triggning, antar att jag får koppla upp boxen och se hur den är konfigurerad innan man kopplar vidare.
Om vi utgår ifrån att dom triggat på vr på svänghjulet så hur gör man då med tändningen?
Kabelpiskan som är köpt från protoparts.fi var enkel men det finns en kabel som det står (Tändkanal) på och jag antar att den ska gå till tändningen då.

Så hur gör jag, kopplar kabeln som det står (tändkanal) på till tändsteget och sen vidare till fördelaren/tändspolen med hallgivare i eller köra den fördelaren som inte har hallgivare, eller hur ska jag gå till väga, som sagt har läst mej förvirrad i detta Smile
Tacksam för svar som gör att det klarnar lite i skallen på mej

Du lär undersöka boxen hur den är byggd, jag kan inget om hårdvara i dom tyvärr men det går att lösa sig till, allternativt att du skickar den till mofid får han undersöka. Fördel att köpa rätt box från början än okända beg

mister_tuned skrev:
Har en s13 med ca18det och ms1v3 som jag har lite problem med och undrar om någon har en startmap ?Bilen flödar på 2,3 och 4 men första verkar vara torr.. startar en sväng men dör igen och smäller och har sig..

Setup:
- wisco smidda kolvar (84mm)
- SPM smidda stakar
- apexi lättat svänghjul
- RPS koppling 400hk koppling o tryckplatta
- acl vev och ramlager

- Portad o renoverad topp med dubbla avgaskammar
- 1.6mm costic stålpackning
- 800cc spridare
- Nismo BTR
- Arp bultar
- Xs power grenrör
- Megasquirt MS1 V3- Launchkontroll- 3bars mapsensor
- Egentillverkad triggerskiva
- Innovate LC1 bredbandslambda
- Wasted spark med Ford-tändspole
- Garrett gt3071r
- Bosch bränslepump

Skickat det jag hade till nissan
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
mister_tuned
Skogenracing Small



Antal inlägg : 5
Age : 30
Namn : Pontus
Från : Åland
Kör : Bmw 336 turbo
Registration date : 14-10-03

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimemån 06 okt 2014, 08:16

Tempen på luft och vatten står runt 24 grader när den är kall, står i garage så skulle kunna tänka mig att tempen i rörena borde vara nästan 10 grader kallare en det som visas, hur ställer man in det i tunerstudio?

Till överst på sidan Gå ner
krille_CoX
Skogenracing Extreme
krille_CoX


Antal inlägg : 332
Age : 33
Namn : Krille
Från : Enköping
Kör : Ford Sierra CLX 2,0...T (;
Registration date : 12-04-12

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimemån 06 okt 2014, 13:25

Tjena!

Tänkte jag skulle köra med ms och överladd på min vintetbil denna vinter och har ms1 v3 som sitter på min pinto för tillfället. Men kommer byta motor och inskaffa modernare sprut till nästa år i den vinröda Sierran Smile

Så fall jag skall slänga över mset till vinter bilen som är en sierra xr4x4 2,9 vart tar jag trigger osv från den? Direkt i fördelarna med hallgivare eller går det på annat sätt då mitt ms är byggt för dubbelspole och 36-1 på veven med vr givare Smile

Vilket skulle vara lättast för att få mset över till 2,9an?
Mvh krille
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitimemån 06 okt 2014, 15:46

Du måste få boxen ombyggd för TFI det är enklast, då är det bara koppla som Mikaels guide på första sidan.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 40 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc
Till överst på sidan 
Sida 40 av 44Gå till sida : Föregående  1 ... 21 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas!
» Dumma frågor om Megasquirt
» Megasquirt frågor om sparkpout settings
» MS frågor
» E85 frågor.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: