Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc

Gå ner 
+155
Anna_B
Jim_H
stenemo
joeek
emiliutti
SSR-Hans
Biiren
Ekson
J.Andersson
Rake
JTPerformance
Wombat
akerlof_
Anton_N97
Wollinger
Oggster
nameless90
Matte_s
Mike_Litoris
plåtis
konstapelkazk
krille_CoX
mister_tuned
Redbullen
Robinson
lewwan
Sten
naddut
stuff
Painlake Racing
Blue baby
Cowhill racing
racepeter
musse
Knasen
Mackan900
hessu75
Casy86
anton s
marntell
asjohem
driftz28
drzero
Backbone
danteho
SalkerF
Denniz
Siljaspeedshop
Festerkatt
Johansson
Alexander92
pejo89
Dannexx
rikard_vinkelslip@hotmail
oskar.ax
hardy4
021petterzzon
Fjellström
Röbba
FilipD
turbospool
Holme
solsken
henke_92
dachevyman
Lazer94
Åsa-Johan
Budda
Curious1
marcus.fl
Forsberg
Frolen
rydan88
saypay
Mrpete
Grey
JH
Steve
jakobgunnarsson
bosse
Limpdjur
Eljest
_Macce_
EvoAlex
Fredrikhenriksson
nuffe88
mrr
WTB
mantaturbo
houk
vurstingmk2
Joel
Henrik
Consul72
tompa_91
Awpelqvist
NIKKELICIOUS
Turboglöggen
xstream
Crisse
e46turbo
Fritte
Haggen
kizen
Axxel_021
_tommy
jol
Fordpappa
sjöblom!
bonnalex
740_klasson
eXter
bjogum
patric2001
Eriksson
theymmot
_energi_
Sköld
persson121
bäckerracing
Bagge_Turbo
sierraboss
Jonte
_Glenne_
Wike
Hedin_
Chris__
MantaMania
ricze
Schimpy
xepez
Peter_A
Mantel
Kverna
Team HR
dutten
Palmqvist
190ecosworth
Vr6
bumbi
Jeppo
mbfidde
kjerre
Roobin
robsan
Öbbe
jockelw
Anton
_-gniraz-_
Henka_
w8stg8
fredda
Lindskog
TICSierra
Mikael
159 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40 ... 44  Nästa
FörfattareMeddelande
Alexander92
Skogenracing Extreme
Alexander92


Antal inlägg : 305
Age : 31
Namn : Alexander
Från : Åland
Kör : Sierra, Nissan 200sx s14a, Volvo 960 16v Turbo
Registration date : 12-05-06

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimefre 09 maj 2014, 08:57

Jag håller på att hjälpa en polare att starta hans Turbo M50 med MS3x och tänkte ifall någon har en startmapp liggandes för m50 med separata spolar, original trigger och MS3x som styrsystem.

Mvh Alexander
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Alexander92
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimefre 09 maj 2014, 20:23

Denniz skrev:
Tjena!

Håller på att försöka göra en liten grundmapp till min 740 med b230 och använder megatune.

Problemet jag har är att den inte vill följa tändmappen, utan när jag har "Fixed angle" på -10 så är tändningen på -10? Borde vara 20 grader.
Någon som har någon idé hur jag ska försöka få den att följa tändmappen?

Väldigt tacksam för tips och idéer
Mvh

Du har troligtvis någon inställning som inte är rätt.

Alexander92 skrev:
Jag håller på att hjälpa en polare att starta hans Turbo M50 med MS3x och tänkte ifall någon har en startmapp liggandes för m50 med separata spolar, original trigger och MS3x som styrsystem.

Mvh Alexander

Jag har, du får en på mail snart
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mackan900
Skogenracing Small
Mackan900


Antal inlägg : 24
Namn : Max
Från : Uppsala
Kör : Toyota Celica Supra MKII
Registration date : 08-12-07

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimesön 18 maj 2014, 19:35

Hej

Har som många andra problem med MS och Vr-sensor. Sprutet är ett MS1 V3 som är köpt färdigt från Mofid i stockholm och jag använder orginal vr-sensor, Motorn är en volvo b21 med 60-2 hjul.

Har gjort lite allt möjligt bland annat försöka ställa in potarna enligt Backelitens guide från sävarturbo men ger inget resultat. Det går dock inte att ställa hysteresen 0,5-0,6 V under trigger (som jag ställer på 1,35 V. Volt från sensorn ligger på 0,98V) Pga när man jordar ingången så stiger volten.

Enligt MS guiden så ska det bästa sättet att ställa in potarna genom att använda ett oscilloscope. När jag provar det så får jag en fin sinusvåg från vr-sensorn med MS avstängt. Slår jag på MS så blir det brus på vågen vilket jag tror är det man vill filterar bort med hysterespoten.

Frågor

Finns det något enkelt sätt att testa om ingången fungerar över huvudtaget? (vifta med skiftnyckel framför vr-sensorn funkar inte).

Kan det vara så att volvos orginal sensor är extremt olämplig till MS? Tycker att det verkar som om volterna från den vr-sensorn ligger i botten på spanet av vad man kan använda.

Kan man se vilken mV triggern och hysteres ligger på i filtert på MS genom att använda ett oscilloscope? Isåfall vart sätter man mätproberna?
Då borde man lätt kunna ställa in potarna genom att gämföra in och filter singnal/styrka.

_________________________________________________________________________________

Har testat under kvällen med en hallsensor bara för att få en tydlig trigger signal men MS vägrar reagera på något.

Behöver också hjälp med att identifiera för vad min box är byglad. Den ska vara gjord för vr-sensor och jag tycker att den påminner om (V3.0 board - VR Input with pullup for hall sensors, LS2/58X, optical sensors or points) men det finns sladdar som inte sitter på exakt samma ställe som bilderna på msextra.com

(Bilderna nedan är min box)

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 2cmkwwi

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Bhd4q0

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 1z5jibk

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 I4i8n4
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimesön 18 maj 2014, 20:26

Kört med volvos orginalsensor många gånger och funkar bra men är på gränsen. Det är alltså givaren som sitter i bakant och trigger på 60 hålen i svänghjulet

Inte mycket svar på dina frågor annars, jag har justerat pottarna på känn och kollat om signalen är vettigt på varvtalet. Dock är det känsligt hur man polvänder givaren
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mackan900
Skogenracing Small
Mackan900


Antal inlägg : 24
Namn : Max
Från : Uppsala
Kör : Toyota Celica Supra MKII
Registration date : 08-12-07

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimesön 18 maj 2014, 21:19

Finns det någon annan vr-sensor som fungerar bättre eller är det ingen skillnad på dem?
Till överst på sidan Gå ner
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimeons 11 jun 2014, 23:11

Mackan900 skrev:
Finns det någon annan vr-sensor som fungerar bättre eller är det ingen skillnad på dem?
Lite sent svar kanske, ett tips är bmws vr sensor. Har inte provat själv men läst att de ska funka.
Mitt ms funka efter mycket snurrande på pottarna och tillslut gick de.

Väldigt tacksam om någon har en mapp jag kan testa/kolla på ifrån en B230.
Gärna en nära min setup men vad som helst är av intresse!

B230F
E85
Vr-sensor
1008cc spridare låg ohm
Holset hx35
Tändspole/fördelare

Säkert glömt något.
Väldigt tacksam för svar!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimetor 12 jun 2014, 05:44

Ja precis bmw sensorn är riktigt bra!

Jag har mapp att skicka, får jag din mail bara
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Knasen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 47
Namn : Thomas Lindgren
Från : Västerås
Kör : Volvo 242 -75 Mustang cab -71 opel omega -00
Registration date : 14-06-16

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimemån 16 jun 2014, 21:38

Hej

Har fått ett problem med ms 1 v3 i en 242a med b230 turbo.

Nu till problemet. bilen vill starta till 1 gång å gå i ett antal sec sen lägga av sen inte gå i gång nå mer.
Bilen gick förra året men va lite knepig att starta då med. men har fixat motorn under vinter å bytt kamaxel mm..

Undrar om nån kan hjälpa mig att få till en start map. då min uppstart mapp försvann när datorn paja. Har mappen som den gick på. förra året.

Eller nån har nån ide på va felet mer en han som sitter bakom ratten :-P

Tädningen funkar och står rätt på motorn och den får bensin

Kör med hallgivare.

Mycket tacksam för svar

Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimetor 19 jun 2014, 18:25

Ursäkta mig men har lite mycket i huvudet så glömt att skicka startmapp men fixat nu till dig Dennis.

Knasen:

Berätta vad du har för spec på motorn

Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
musse
Skogenracing Small



Antal inlägg : 15
Age : 30
Namn : musse
Från : stockholm
Kör : Sierra cosworth 4x4, Sierra v6 turbo RWD, Sierra doch, sierra cosworth.
Registration date : 14-05-26

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimesön 29 jun 2014, 22:37

hej!
lyckades bränna chipet i mitt MS v3 och undrar om det går att köpa chipet löst?
om det nu går, var köper man det då? om jag måste köpa nytt box. var köper jag det då?


Väldigt tacksam för svar!
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimesön 29 jun 2014, 22:50

hör av dig till Mofid.

mofidgorgis@hotmail.com

Han löser det snabbt, bra och billigt
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
racepeter
Skogenracing Small
racepeter


Antal inlägg : 28
Age : 53
Namn : peter walfridsson
Från : Vänersborg
Kör : Mondeo st200
Registration date : 10-07-16

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimesön 06 jul 2014, 09:56

Hej söker en hyfsad mapp till 2.9 turbo med 440 cc spridare .
racepeter1@gmail.com.
Till överst på sidan Gå ner
racepeter
Skogenracing Small
racepeter


Antal inlägg : 28
Age : 53
Namn : peter walfridsson
Från : Vänersborg
Kör : Mondeo st200
Registration date : 10-07-16

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimesön 06 jul 2014, 15:03

Ms1 v3
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimesön 06 jul 2014, 20:40

Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
musse
Skogenracing Small



Antal inlägg : 15
Age : 30
Namn : musse
Från : stockholm
Kör : Sierra cosworth 4x4, Sierra v6 turbo RWD, Sierra doch, sierra cosworth.
Registration date : 14-05-26

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimesön 13 jul 2014, 16:22

hej!

får tacka mecce för det snabba och vettiga svaret. mofid lagade boxen kopplade launchen rätt. jag satte in boxen i bilen och bilen startade Smile körde en stund och sedan skulle jag kolla launchen. kopplade in launchen pin 31 tror jag att det var till jord. launchen fungerade som den skulle och sedan så körde jag på tomgång i några sekunder innan jag stängde av motorn. efter jag stängt av motorn så gick det ej att starta igen. efter många försök så kom den igång och då gick den ej så bra. den smattrade bara och jag var tvungen att pumpa på gasen för att hålla den vid liv. fick bogsera hem bilen efter det. jag misstänkte att den var något med boxen så jag lämnade in den till mofid igen. mofid sa att koden i boxen hade blivit "störd" av någon anledning. han sa att boxen visade att den var i knack läge fast den igentligen inte var det. han flaschade om den och nu skulle den fungera. jag satte i boxen när jag fick den och bilen startade lättare en tidigare. den gick ej så bra. kändes som att gnistan försvann helt och sedan kom tillbaks. efter en stund så började den smattra igen som tidigare.
jag misstänker att boxen har gått in i någon knack läge igen. tändkablarna är bara någon vecka gammal. det samma med stiften, är denso iridium stift jag kör med. har bytt tändspole till msd vibration men det har ej hjälpt något. det är en sierra 2.9 turbo jag, raninens gammla sierra. harhttps://skogenracing.editboard.com/t12126-raninen-sierra-29-turbo-witchcraft

blir tacksam för all hjälp jag kan få
Till överst på sidan Gå ner
Cowhill racing
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 41
Namn : Robin
Från : Hedemora
Kör : Opel corsa FWD Dragster . Mazda 818 -2.0 zetec
Registration date : 14-07-22

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimeons 23 jul 2014, 00:42

Hej . Håller på å hjälper en vän som har ett ms1 v3 029y4 med msd 6a tändbox har stött på ett problem som jag aldrig varit med om förut.
Problemet är att vi har varvtal å gnista på startmotorvarv men ingen pulse width eller duty cycle. Alltså ingen spridar öppning på startmotorvarv. Men om man ger den lite bromsrengörning eller startgas så man får den att tända å får varvtalet över 1300-1500 RPM så hoppar de i gång å bilen börjar gå . Sen om man släpper den under 1300 RPM så försvinner pulse width och duty cycle å bilen dör
Till överst på sidan Gå ner
Blue baby
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Age : 42
Namn : Dag
Från : Norge
Kör : Sierra 2,9 turbo
Registration date : 14-07-23

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimemån 28 jul 2014, 10:12

Söker et mapp til en sierra med 2,9 og turbo, 350cc spridare. Ms1 v 3.0 fra mofid

Knertenmotorsport@yahoo.no
Till överst på sidan Gå ner
marntell
Skogenracing Small



Antal inlägg : 17
Age : 28
Namn : oskar
Från : småland
Kör : bilar
Registration date : 13-08-04

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimemån 11 aug 2014, 15:02

Hej som så många andra söker jag startmapp till b230. Har ms1v3 vr givare 60-2 (original) -2 ligger väll ca 90° innan öd. Fördelar tändning. 340cc spridare. 4bars mapsensor. Skicka gärna till marntell@hotmail.se
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimemån 11 aug 2014, 16:22

Mappar skickade, kom ihåg att vara noga med tändningen, sänk den gärna på laddtryck 5-10 grader för att vara safe. se till att strobba och justera in mot lambda om det behövs
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimemån 11 aug 2014, 16:23

Cowhill racing skrev:
Hej . Håller på å hjälper en vän som har ett ms1 v3 029y4 med msd 6a tändbox har stött på ett problem som jag aldrig varit med om förut.
Problemet är att vi har varvtal å gnista på startmotorvarv men ingen pulse width eller duty cycle. Alltså ingen spridar öppning på startmotorvarv. Men om man ger den lite bromsrengörning eller startgas så man får den att tända å får varvtalet över 1300-1500 RPM så hoppar de i gång å bilen börjar gå . Sen om man släpper den under 1300 RPM så försvinner pulse width och duty cycle å bilen dör

hmm ingen bra ide där tyvärr. Har du mappen kan jag kika annars testa en annan?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Painlake Racing
Skogenracing Large



Antal inlägg : 179
Age : 37
Namn : Andreas Sköld
Från : Emmaboda
Kör : BMW E36 320 och Valiant-66
Registration date : 14-06-30

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimeons 20 aug 2014, 09:56

Uppstart närmar sig, så jag skulle behöva en hyfsad startmapp till M50B20. MS2V3, 4bar map, 630cc spridare. Någon som har en som kan funka? Tack på förhand Smile
Till överst på sidan Gå ner
stuff
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 59
Age : 40
Namn : Christoffer Persson
Från : Gävle
Kör : Super Seven
Registration date : 10-12-15

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimeons 20 aug 2014, 21:04

Vad bör/måste man tänka på när man spanar efter begagnat megasquirt?
Är ute efter något som till att börja med endast sköter tändningen på en trimmad Ford pinto med hojförgasare som senare kanske blir uppgraderad med insprutning och ITB.
Har inte pysslat med megasquirt tidigare och vill helst köpa så färdigt som möjligt och helst slippa börja anpassa en massa. Skiljer det något om MS:et tidigare använts till 4 eller 6 cyl? Spelar det någon roll om det suttit i Volvo, Ford, BMW etc?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimetor 21 aug 2014, 08:48

Painlake Racing skrev:
Uppstart närmar sig, så jag skulle behöva en hyfsad startmapp till M50B20. MS2V3, 4bar map, 630cc spridare. Någon som har en som kan funka? Tack på förhand Smile


Dåligt med ms2 mappar



stuff skrev:
Vad bör/måste man tänka på när man spanar efter begagnat megasquirt?
Är ute efter något som till att börja med endast sköter tändningen på en trimmad Ford pinto med hojförgasare som senare kanske blir uppgraderad med insprutning och ITB.
Har inte pysslat med megasquirt tidigare och vill helst köpa så färdigt som möjligt och helst slippa börja anpassa en massa. Skiljer det något om MS:et tidigare använts till 4 eller 6 cyl? Spelar det någon roll om det suttit i Volvo, Ford, BMW etc?

Du måste leta på ett som passar den tändning du vill ha. ska det vara flerpunktstrigger med vr eller få punkter och hall tex, ska du ha separata spolar eller en spole och fördelare? Hallgivaren funkar inte med separata spolar tex.

Mitt förslag är att du köper en ny box för det du vill ha men annars tycker jag det är vettigt att leta efter en med minst två tändsteg och för vr sensor så du kan bygga bort fördelaren och köra en wastefirespole

Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
naddut
Skogenracing Small



Antal inlägg : 6
Age : 35
Namn : nichlas
Från : göteborg
Kör : volvo
Registration date : 14-08-26

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimetis 26 aug 2014, 17:57

Hej! Har precis fått ihop mitt ms1 v3 på en b230ft. Skulle behöva en startmapp så man får starta och se så allt lirar bara. Sitter vr me 60-2 tb60 å simens dekka 630cc spridare. smidda kolvar och h-stakar. Men som.sagt en startmapp hade varit underbart! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitimetis 26 aug 2014, 18:16

Du har mail Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Empty
InläggRubrik: Sv: Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc   Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc - Sida 39 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Stora Megasquirt tråden, Guider, frågor etc
Till överst på sidan 
Sida 39 av 44Gå till sida : Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40 ... 44  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas!
» Dumma frågor om Megasquirt
» Megasquirt frågor om sparkpout settings
» Den stora bortförklaringstråden
» B: Isbils tråden!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: