NIKKELICIOUS Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 607 Age : 34 Namn : Niklas Från : Kiruna Kör : med hjulspinn Registration date : 09-06-24
| Rubrik: Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas! tis 06 jul 2010, 08:43 | |
| Tjenare, Golfen min har nu fått en sjukdom..
Först hade den ingen tomgång, Sen kollade jag på förgasaren och tog lös å smörjde all el med elspray.. Då vart det skillnad, Tomgång fanns dock 3000rpm typ.. Så fick göra en tattarlagning med ståltråd så den spänner åt reglaget..
Men idag så hände det igen.. Ingen tomgång alls, Bilen vill dö när man är ute och åker å gasar på vid tex omkörning, 65 till 80 km/h på 8 sekunder?? yikes Finns tomgång 200 rpm kanske när den är varm, men orkar knappt hålla igång, vid kall så dör den direkt..
Vad kan vara fel?? Alla tips uppskattas och ska testas!
Är en Golf 2 med Pierburg Förgasare, Hört att dem har mkt problem så har någon en liggandes eller ett insug plus en annan förgasare så hojta till! | |
|
Hedin_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
| Rubrik: Sv: Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas! tis 06 jul 2010, 18:59 | |
| Hade samma fel jag med på min golf. På min var det soppa pumpen som hade ballat ur. Kolla upp det. | |
|
Antal inlägg : 607 Age : 34 Namn : Niklas Från : Kiruna Kör : med hjulspinn Registration date : 09-06-24
| Rubrik: Sv: Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas! tis 06 jul 2010, 22:40 | |
| Okej Något enkelt test att se så den fungerar? Den sitter under huven på dessa? | |
|
| Rubrik: Sv: Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas! tis 06 jul 2010, 22:46 | |
| Ibland kan det verka som om den flödar för mkt.. Luktar sås å vill dö när man gasar, Ingen ax, Går segt.. Nästan 10 sek 60-80 :S | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas! | |
| |
|