| Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! | |
|
+4Mantel Golden Boy Mikael Mr_Rickard 8 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Mr_Rickard Skogenracing Small
Antal inlägg : 4 Age : 35 Namn : Rickard Från : Borlänge Kör : Golf Registration date : 09-05-29
| Rubrik: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! ons 29 jul 2009, 18:46 | |
| Hejsan alla, Skulle lufta bromsarna idag och råkade såklart dra av en luftnippel på Oket fram, Så nu skulle jag behöva lite tipps om enklaste sätt att få bort den. Hade tänkt att försöka borra ur den på nått sätt eller byta oket:) Alla tipps välkommna. Tack på förhand | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! ons 29 jul 2009, 19:01 | |
| Sticker det ut en liten bit så kan du med lite försiktighet svetsa på en mutter på utsticket, brukar ofta släppa bra med hjälp av värmen som blir av svetsningen | |
|
| |
Antal inlägg : 4 Age : 35 Namn : Rickard Från : Borlänge Kör : Golf Registration date : 09-05-29
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! ons 29 jul 2009, 19:36 | |
| Nej den gick av precis i kanten, sen har jag tyvärr inte till gång till svets, Men vad tror du om att borra i en borr att dra ur den med, och värma lite kanske? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! ons 29 jul 2009, 19:41 | |
| tror inte mycket på det tyvär | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! ons 29 jul 2009, 19:42 | |
| Okej, får försöka att klura ut nått:) Tack för hjälpen iaf | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! ons 29 jul 2009, 19:43 | |
| förlorar inget på att testa dock | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! ons 29 jul 2009, 20:23 | |
| borra ur den helt och gänga om, sen köper du en ny nippel och skruvar dit...
borde funka om du är försiktig och inte borrar för långt in så tätningen skadas. kanske är bäst att börja med en liten borr...
annars finns det kanske nya OK på Biltema för 500kr...
lycka till | |
|
| |
Mantel Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 419 Namn : Jonas Från : Kungsgården Kör : Lupo, Corsa Kompressor Registration date : 08-02-24
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! tor 30 jul 2009, 00:50 | |
| Det är ju ett litet "rör" i själva nippeln. Det kan fungera att banka i en torxbits och försöka skruva ut det. Men det som kan bli riktigt jobbigt är om torxen går av, då blir det svårt att borra. Annars så kan du ful-lufta genom att ta bort bromsslangen och fylla upp oket med olja, sen skruva dit slangen löst, precis innan du har dragit åt så ber du någon polare att sakta trycka ner bromspedalen så det flödar ur olja, när polaren nästan är längst ner så drar du åt slangen. Vips så borde det vara luftat, i allafall i min värld =) Lycka till! | |
|
| |
jonasahman Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 457 Age : 40 Namn : jonas Från : Valbo Kör : V70 Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! tor 30 jul 2009, 03:22 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! tor 30 jul 2009, 14:58 | |
| Tack för tippset om "grispitten" blir att åka ner till biltema och handla. Tack för alla tipps och snabba svar | |
|
| |
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! fre 31 jul 2009, 01:21 | |
| jag drog av en grispitt i ett ok engång ... det går inte borra ur skiten efter det vill jag låva | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! lör 01 aug 2009, 01:02 | |
| - Andy_B skrev:
- jag drog av en grispitt i ett ok engång ... det går inte borra ur skiten efter det vill jag låva
Samma här.. bara att köpa nya ok | |
|
| |
CCM Skogenracing Medium
Antal inlägg : 52 Age : 41 Namn : Carl Hägg Från : Borgå-FIN Kör : Sierra 2.0 tic -89 Registration date : 07-06-27
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! lör 08 aug 2009, 05:06 | |
| riktigt skit tur då den jävla måste gå å brista..har hänt mig par ggr,efter det har man blivit försiktigare iaf..värme är bäsa som finns.. e ju inte kul å bli at köpa dyra nya ok bara för sånt.. men "grispittar"är vel det besta sättet+värme om man har,redan en varmluftpistol kan hjälpa.. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! | |
| |
|
| |
| Dragit av luftnippel på min golf III Hjälp! | |
|