Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här

Gå ner 
+148
Anton_N97
norell
Dannexx
turbohakan
Budda
ZimonWisjö
RalleFagerman
OlliFIN
hessu75
Caprimk1
Filborna
Bozzb
Curious1
Alexander92
malmström
-Felix-
sprint
Stylishh
Rake
Tom
myrberg89
norpan69
MickeJ
bmx
JElfgren
021petterzzon
xr-rabbit
witsky
Twokay
Finnborn
Fiechen
Piecia
Forsberg
bogieboy
dennis-volvo
Grey
bosse
Stridh
sunken
Fordpappa
Joel
JapsJonas
sjöblom!
Pontus06
Fordmannen
ropa
E.Nilsson
Pearly
freddan222
Wike
WTB
AtlanticBlue
Robins
HultN
NIKKELICIOUS
Marcusss
persson121
328Rikard
mAnGGe
Chris__
Jesper_NA
Rohden
Hedin_
_Macce_
Schimpy
kyngas
Golden Boy
Roobin
Streetlover
hybris
Rekord E2 Turbo
Mr Macke
paq
joppa
Alexxx
Pacan
Henka_
Flexenan
Mixx_
robsan
Sandvik
raushed
loop
740Tic
sierraboss
effekthero
Eriksson
bidus3
Almgren
Toffe
broddbyskogen
Vr6
Sköld
SierraT
Bojan
victor91
apskaft
lasema
TICSierra
ford_racing
Mese_Jonas
Haggen
FrystGrus
Nyman
alex_side
alle_d
cossie84
Blöjan
englund
knäcken
Kalle
_volvo240_
jonasahman
_Spawned_
NS
_Glenne_
SBP FU
Jonas O
tilldig
Lindskog
zorbit
werd
upplyft
Jansen
JBlom
areez
GMW
okkarakka
Jimmy
Danne volvo 740
Lutte
Blyfot
_-gniraz-_
Fahlberg
fuckforden
Öbbe
Battery
lones
cossie_man
Mk2_power
FordFreak
Liljan
Greger81
ToTTe
Henrik
m5micke
richard s
Mikael
152 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 39  Nästa
FörfattareMeddelande
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimeons 26 mar 2008, 22:38

Mikael skrev:

Är det en orginal tryckförgasare som volvo sålde förr? Är det en sån så ligger begränsningen där om inte annat, tror inte du kan ladda mer än 0.5.

Borde väl inte vara några problem att komma över ett turboblock för kaffepengar tycker jag. Skulle nog inte våga ladda allt för mycket på en vanlig orginalmotor

Här går meningarna helt isär Razz Förra ägaren, som jag förövrigt inte tror på så mycket sa att han ladda 1.0 och lite till, sedan när man läser på sävarförumet, som inte alls är organiserat, så kan jag ladda rätt friskt... Men men fattar givetvis att ta lite lungt på orginal motorn, men du laddar ju friskt med bmw... och några orginal sierror, så är det noll chans nu att det ska hålla överhuvetaget? Nej jag letar inte efter folk som säger "ja, kör fullt, det håller" Smile därför just jag frågar
Och hitta ett fräscht block, jo visst men har inte den tiden/pengar/vilja att göra det för seriöst... än iaf Smile

Men det var därför jag fråga, kanske inte va tydlig, hur ska man bära sig åt för att ...inte just kanske ladda mer men öka livslängden? kompsänka hur mycket? vad mer?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimeons 26 mar 2008, 22:53

werd skrev:


Här går meningarna helt isär Razz Förra ägaren, som jag förövrigt inte tror på så mycket sa att han ladda 1.0 och lite till, sedan när man läser på sävarförumet, som inte alls är organiserat, så kan jag ladda rätt friskt... Men men fattar givetvis att ta lite lungt på orginal motorn, men du laddar ju friskt med bmw... och några orginal sierror, så är det noll chans nu att det ska hålla överhuvetaget? Nej jag letar inte efter folk som säger "ja, kör fullt, det håller" Smile därför just jag frågar
Och hitta ett fräscht block, jo visst men har inte den tiden/pengar/vilja att göra det för seriöst... än iaf Smile

Men det var därför jag fråga, kanske inte va tydlig, hur ska man bära sig åt för att ...inte just kanske ladda mer men öka livslängden? kompsänka hur mycket? vad mer?

Man kan ladda massor om man så vill, men bränslet kommer inte räcka speciellt långt i alla fall. 1bar så ligger man troligtvis en del över gränsen. Hållbarhetsmässigt för motorn är nog rätt ok, bara man har koll på lambda osv
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimeons 26 mar 2008, 23:02

Mikael skrev:


Man kan ladda massor om man så vill, men bränslet kommer inte räcka speciellt långt i alla fall. 1bar så ligger man troligtvis en del över gränsen. Hållbarhetsmässigt för motorn är nog rätt ok, bara man har koll på lambda osv
Ok men då låter det ju väldigt enkelt... snart klar då Wink Razz
Eh, lambda på förgasarmotor? Eller menar du bara rätt bränsle/syreblandning i sin helhet?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimetor 27 mar 2008, 06:24

Lambda ska man kolla på alla motorer när det trimmas. Den seriösa använder exempelvis en bredbandslambda. Då har man koll på vilken bränsleblandningen det är så det inte går för fett eller för snålt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
FrystGrus
Skogenracing Small



Antal inlägg : 13
Registration date : 06-11-16

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 11:02

någon som vet va det är för gänga på olja in i turbon på td04-13c?
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 11:48

FrystGrus skrev:
någon som vet va det är för gänga på olja in i turbon på td04-13c?
en mitsu turbo då lr nån annan?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
FrystGrus
Skogenracing Small



Antal inlägg : 13
Registration date : 06-11-16

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 15:10

japp mitsu
Till överst på sidan Gå ner
FrystGrus
Skogenracing Small



Antal inlägg : 13
Registration date : 06-11-16

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 15:51

sen är jag lite osäker på vilket hål oljan går in i?.....returen är väl i det hålet utan gängor alls?
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 19:48

FrystGrus skrev:
sen är jag lite osäker på vilket hål oljan går in i?.....returen är väl i det hålet utan gängor alls?

Jo de hålet är retur med 2st små gängade hål på varsin sida.

Vet dock inte vad de är för gänga in annat än att de är samma som hjulbult till ford... Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 14 apr 2008, 21:35

se till o ha tilltagen retur.. gängan för olja in har ja inte fått fram Sad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
FrystGrus
Skogenracing Small



Antal inlägg : 13
Registration date : 06-11-16

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimetis 15 apr 2008, 19:28

jag har 18mm retur det borde väl räcka? sen ska jag ha slang till oljan in och ut, är det något speciellt material för det är väl rätt så varmt?
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 16:22

Hur stor wastegate behöver jag ha? Tänkte försöka närma mig 200hk eller så mycket en orginal pinto klarar av (det är vel iaf närmare 200 ungefär något kring 180?) att börja med sedan blir det vel nog till att öka på så mycket det går Very Happy Men ja det jag då undrar är vilken storlek skall den vara, har kollat på dem på kl racing, dedär hks kopiorna som var 40 elr 50mm, vilken skulle passa mig bäst? går det att tänka in i framtiden också när man köper men jag antar att det som är större än det man tänkt sig är för stort då och inte funkar iaf inte så bra som det kunde? Vilket ladd skulle man kunna hamna på med dem ifall någon vet?

Sedan vilken sorts packning brukar ni använda till extraspridarna tänker då på kallstartspridarna och dendär industri tryckvakten på vilka sorts firmor kan man få tag i dem?

Vilken koppling skall man ha, antar det är sinterlamell som gäller vad jag läst här men kör ni också med förstärkt tryckplatta eller är den orginal?
Till överst på sidan Gå ner
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas


Antal inlägg : 893
Age : 37
Namn : Jonas Gistö
Från : Terjärv/Finland
Kör : Mercedes 190
Registration date : 07-11-25

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 16:36

Smäll dit en 50mm de är ju ändå samma pris...!!!
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 16:43

Okäjj! Jag har nog funderat på det Wink Så svårt när man inte har en aning om något vad gäller sånt där. Meen nog skall jag vel allt ha lärt mig innan jag är färdig med det Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 17:07

Köp en 50mm, funkar bra på pinto (crille här på forumet har en på sin) Ger ett laddtryck på 0.8bar

Vanlig sinterlamell klarar runt 1 bars laddtryck på en standard maskin efter det behövs det en starkare tryckplatta också

Jag brukar trä över en o-ring över kallstartspridaren så brukar det bli tätt. Vet dock inte vart du kan få tag på nån. Försök på en firma som sysslar med tryckluft för att hitta tryckvakten
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
ford_racing
Skogenracing Small



Antal inlägg : 31
Namn : hugo
Från : finland
Kör : ford sierra turbo
Registration date : 08-02-03

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 18:39

Hej! vad är det för slangar ni andvänder till oljetryck/oljereturen? Smile är det vanliga bränsle slangar eller vad är det? tack för svaren. Wink
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 18:48

Okejj det låter bra det, får vel ta och använda en pysventil då tror jag så ja får ner laddet en aning. Nu vet jag iaf att jag också behöver en sådan så behövs det inte funderas på mera Smile

okejj, med andra ord kan man lägga dit allt på samma gång när man endå håller på.

okejj, såg att det var en sådan på en av spridarna men visste inte ifall det räckte eller ja om det behövdes va något annat. Hittar säkert en o-ring. Okejj måste försöka ta reda på någon sådan firma finns nog säkert en i närmsta stad skulle jag tro
Till överst på sidan Gå ner
ford_racing
Skogenracing Small



Antal inlägg : 31
Namn : hugo
Från : finland
Kör : ford sierra turbo
Registration date : 08-02-03

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 19:44

nån som skulle kunna vara snäll och svara? Sleep
Till överst på sidan Gå ner
TICSierra
Skogenracing Large
TICSierra


Antal inlägg : 248
Namn : Fredric
Från : Finland
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 07-02-23

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 20:24

ford_racing skrev:
Hej! vad är det för slangar ni andvänder till oljetryck/oljereturen? Smile är det vanliga bränsle slangar eller vad är det? tack för svaren. Wink

Till oljetrycket har jag varit och pressat till en 1/4 tum hydraulslang på en hydraulik firma, även returen köpte jag där, tror den var 19mm invändigt och tålde 16bar
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/?car=38912
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 20:57

Haggen skrev:
Okejj det låter bra det, får vel ta och använda en pysventil då tror jag så ja får ner laddet en aning. Nu vet jag iaf att jag också behöver en sådan så behövs det inte funderas på mera Smile

okejj, med andra ord kan man lägga dit allt på samma gång när man endå håller på.

okejj, såg att det var en sådan på en av spridarna men visste inte ifall det räckte eller ja om det behövdes va något annat. Hittar säkert en o-ring. Okejj måste försöka ta reda på någon sådan firma finns nog säkert en i närmsta stad skulle jag tro

Det funkar inte så, enda sättet att få ner laddtrycket på dom där är att se till så fjädern blir lösare, alltså lägga i nån form av mellanlägg

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Wgdistansmonterad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas


Antal inlägg : 893
Age : 37
Namn : Jonas Gistö
Från : Terjärv/Finland
Kör : Mercedes 190
Registration date : 07-11-25

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 20:59

Haggen skrev:
Okejj det låter bra det, får vel ta och använda en pysventil då tror jag så ja får ner laddet en aning. Nu vet jag iaf att jag också behöver en sådan så behövs det inte funderas på mera Smile

okejj, med andra ord kan man lägga dit allt på samma gång när man endå håller på.

okejj, såg att det var en sådan på en av spridarna men visste inte ifall det räckte eller ja om det behövdes va något annat. Hittar säkert en o-ring. Okejj måste försöka ta reda på någon sådan firma finns nog säkert en i närmsta stad skulle jag tro

Pysventil andvänds för att höja laddet...mjukare fjäder eller tillverka en distans mellan wastegaten och locket för att sänka laddet...okkarakka har 50mm på sin taunus med ca 15mm distans..ger ett ladd 0.5!!!
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 21:53

Mikael skrev:
Haggen skrev:
Okejj det låter bra det, får vel ta och använda en pysventil då tror jag så ja får ner laddet en aning. Nu vet jag iaf att jag också behöver en sådan så behövs det inte funderas på mera Smile

okejj, med andra ord kan man lägga dit allt på samma gång när man endå håller på.

okejj, såg att det var en sådan på en av spridarna men visste inte ifall det räckte eller ja om det behövdes va något annat. Hittar säkert en o-ring. Okejj måste försöka ta reda på någon sådan firma finns nog säkert en i närmsta stad skulle jag tro

Det funkar inte så, enda sättet att få ner laddtrycket på dom där är att se till så fjädern blir lösare, alltså lägga i nån form av mellanlägg

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Wgdistansmonterad

Jaha det funkar på det viset. Det skall man vel kunna klara av att fixa när det blir så dags
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimemån 28 apr 2008, 21:56

Mese_Jonas skrev:
Haggen skrev:
Okejj det låter bra det, får vel ta och använda en pysventil då tror jag så ja får ner laddet en aning. Nu vet jag iaf att jag också behöver en sådan så behövs det inte funderas på mera Smile

okejj, med andra ord kan man lägga dit allt på samma gång när man endå håller på.

okejj, såg att det var en sådan på en av spridarna men visste inte ifall det räckte eller ja om det behövdes va något annat. Hittar säkert en o-ring. Okejj måste försöka ta reda på någon sådan firma finns nog säkert en i närmsta stad skulle jag tro

Pysventil andvänds för att höja laddet...mjukare fjäder eller tillverka en distans mellan wastegaten och locket för att sänka laddet...okkarakka har 50mm på sin taunus med ca 15mm distans..ger ett ladd 0.5!!!

haha ojoj verkar nog allt som jag fått det svängt fel väg. Nåjaa man lär sig Smile okejj, distansen är vel nog kanske enklare att laga då... ahaaa okejj! bra att du nämnde det man vet ju lite i vilken storlek man skall röra sig då och behöver inte prova sig fram så värst mycket! Smile
Till överst på sidan Gå ner
lasema
Skogenracing Small



Antal inlägg : 2
Namn : Johan Johansson
Från : Kalmar
Kör : Volvo m.m.
Registration date : 08-05-02

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimefre 02 maj 2008, 15:40

Jag har några frågor.

Om hur ett orginal insprut reagerar när man turbokonverkterar en standard bil?. med luftmasse mätare eller en bil med mängdskiva.
Hur blir det med vacumet till klockan på fuelrailen eller vad det heter. Hur känsliga är styrboxarna mot laddtrycket.? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitimefre 02 maj 2008, 15:44

Sätter man lmm eller bränslevåg eller vad det nu är på sugsidan av turbon så kommer det inte bry sig alls. Problemet blir ju att få bränslet att räcka till när turbon börjar ladda.

Du måste ha tryck till bränsletrycksregulator som sitter på fuelrailen för att den ska kompensera för laddtryck
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Empty
InläggRubrik: Sv: Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här   Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor  här - Sida 13 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Guide för att turbokonvertera. Ställ era frågor här
Till överst på sidan 
Sida 13 av 39Gå till sida : Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 39  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Guide för inkoppling av Extrasprut: Ställ era frågor här!
» turbokonvertera bmw 540
» E85 frågor.
» Turbokonvertera ford fiesta.
» Turbokonvertera opels C16NZ?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: