Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 ons 09 maj 2012, 23:29
Kommer säkert funka bra
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 ons 09 maj 2012, 23:34
En rolig detalj är att all service info finns öppet hos holset, bara att ladda hem pdf'er, allt med lagerspel, moment, hur man skall mäta upp osv. kul att dom inte gömt undan det med återförsäljar inloggning.
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 ons 16 maj 2012, 23:10
Meckat dit fjäderbenen fram nu så dom gamla är till salu.
Inte fått nå lager än med lite tur dyker dom upp på fredag, riktigt sugen på att prova nu då skall laddet upp över 2bar.
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 fre 18 maj 2012, 22:01
Skruvat ihop bilen nu å provat, å turbon verkar funka, den har ett skapligt glapp när jag kände efter provkörning men inte alls som tidigare. men däremot vill inte motorn ta emot mer ladd nu när jag kranat upp det till 2 bar kom det spikningar, gissar att kammen gör att den inte får ut avgaserna riktigt så det är dom som orsakar det. 17grader vid 5800varv och 1.8bar borde ju funka med så här lågt komp. frågan är om man kan avhjälpa det lite med att ställa om kammen. skall se om man kan hitta nå info om kaminställning, pinto kan få agera övnings objekt nu när jag bestämt mig för 2.9:a
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 lör 19 maj 2012, 19:38
Du får nog prova backa av på tändningen endå om det skulle spika
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 sön 20 maj 2012, 22:35
Lånat strobb å skall ta å kolla tändningen igen är ju inte omöjligt att jag lyckades få fördelaren en kugg fel när jag bytta kamremmen, trotts att jag märkte upp noga, en kugg blir ju några grader. Annars får man väll backa så långt det känns meningsfullt sen nöja sig där.
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 ons 23 maj 2012, 20:29
Tändningen stod rätt, backade av ett antal grader å prova, men finns nått små pickel iaf, känns inte lönt för effektens skull att backa nå mer heller. Diskuterade lite nu med Mikeal å fick tips om att det skulle kunna vara spridare, det är ju inte helt orimligt nu när jag varit å grejjat med soppa systemet vid insugsbyte. Så får bli kontroll av stift och köra spridarna i petflaskor.
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 tor 24 maj 2012, 21:02
Kontrollerat lite spridare idag å kan inte mäta upp nå uppenbart fel med mätsprutan jag har iaf, sprutbilden ser fin ut. men man borde kanske skicka in dom på kontroll å rengöring iaf.
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 ons 06 jun 2012, 20:47
Har varit ute å "söndags" åkt idag å stekt lite grusvägar, blev nog över 10mil totalt utan större problem innan jag kom hem, då jag spräckte insuget på rakan innan jag skulle svänga av hemmåt, får se om jag lagar det här å stagar det mer eller om jag gör en ny plenumkammare på engång vart lite lite för stor. Har lagt om tändmappen nu med en sänkning till 10 grader vid vridmax över 1.8 för att ge på några grader till igen senare kan inte höra några spikningar iaf. Däremot så kommer det lite mer hetta i grejjorna istället men inte onormalt mycket tycker jag, skall svetsa i en nippel till avgastempen så man kan kolla den lite.
Mikael Skogencrew
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 ons 06 jun 2012, 20:57
Större spridare, pump och E85 sen åker du till motornord och bromsar så det skriker ur den istället
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 ons 06 jun 2012, 21:08
Det skulle ju vara roligt det, men en stol och servo står nog på tapeten först. Men inget av ovanstående är ju bortkastat till ett 2.9a bygge heller.
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 tor 07 jun 2012, 17:59
Kikade lite nogrannare idag och hittade felet på insuget, sprucket runt stagningen, har flexat rätt mycket när man stått och tomgasat så visste det bara var en tidsfråga.
Så blir att bocka till en ny plenumkammare i 2mm och flera stagningar på en gång.
Latjade med ett videoredigeringsprogram för första gången med några klipp från mobilen, inte mycket att se men håll till godo.
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 fre 08 jun 2012, 16:57
Så där nånting blir nya plenumet 2mm
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 tis 12 jun 2012, 21:54
Monterat bort insuget idag å skrapat packning, kan bara säga att CRC Gasket remover är fan the shit, löser även upp färg, tillochmed pulverlack! händer nog inte så mycket med bilen i övrigt förutom att jag skall börja med insuget, är ju gatebil på mantorp i helgen, sen är det midsommar å helgen efter det är det höljes.
Börjat med en ny shortshift också, med så lång spak behövs ännu kortare lägen.
Stol skall inhandlas när lönen kommer å funderar på en sån här
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 tor 28 jun 2012, 22:54
Satsar på att åka köra race on the base uppe på föne nästa helg så har satt fort å skruvar lite med bilen.
Lite renkapning av runners igår, fyfan vilket skitgöra.
Idag har jag punktat upp insuget, skall blästra ur där jag svetsat imorn och skaffa rör/pinnar till förstärkningarna. I övrigt skall det räcka med att montera huvudbrytare för att få köra med bilen.
Har även försökt köpa stol men den är restad 5-6 veckor så skall nog slå till på servo så länge för dom pengarna.
Fiechen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 827 Age : 32 Namn : David Från : Fjärholma Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ Registration date : 10-06-28
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 fre 29 jun 2012, 00:06
Nice med nytt insug
MasterDevil Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 635 Age : 35 Namn : Marcus Från : Voxnabruk Kör : Audi A4 1,8T 2004 Quattro | Audi A4 1,8T 1996 Quattro | VW Golf Diesel Registration date : 08-03-30
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 fre 29 jun 2012, 07:37
Lycka till Ses i Föne
makkan Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 441 Age : 33 Namn : bossebatong Från : gsr Kör : i från dig Registration date : 08-06-17
Idag blev bilen klar, dock verkar vädret för Föne inte så lovande så får se om det kan bli åkning på söndag.
Här har huvudbrytaren fått sin plats
Blev en liten knapp till launchen, har inte provat än då jag glömde lappen där jag skrivit ner vilket stift jag drog ingången till.
Nya insuget på plats, vart silver då kassa OKQ8 inte hade nån svart burk med färg hemma.
Har även tankat etanol å snabb mappat in det, soppan räcker till 1.5bar men den verkar nästan gå lika bra nu som med 1.8bar tidigare då jag var tvungen att backa tändningen så förbannat, drog ett svep på 1.7bar men då började den leana ur uppåt 5800 så lambdan kröp upp till 0.85 med 100% duty. Har lite annat än spridare jag vill köpa så skall ta å kolla om jag har nå mer soppatryck att ge, 3.8bar grundtryck eller nå borde jag kunna köra om jag kopplar in direktmatning med rejälare kablar, å relä som jag har köpt prylar till för flera månader sedan, då blir det totala soppatrycket 5.6bar vilket borde kunna vara möjligt att köra.
Mikael Skogencrew
Jo hade tänkt det men det fans inget lämpligt att fästa en brytare i bara så där tyckte jag så jag gjorde så här för nu, åkte med en polare upp till föne istället, naturligtvis små dugga det bara nå droppar vid 12-13 kanske, typiskt och imorgon lovar dom mycket regn så nu knäpper jag en öl istället.
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 tor 12 jul 2012, 00:14
Har varit ute på en lite längre fin tur idag, var å hälsa på hos bekanta i en stuga några mil ute på skogen, coiloversen som är smärtsamt hård efter gatan, eller ja fjädrarna bak iaf som har samma hårdhet som framfjädrarna, funka helt ok i högre tempo på knöliga grusvägar, kör man sakta så behöver man njurbälte men låg man på lite funka det fint, folk man mötte titta konstigt på en när man hade orangea peltor kåpor på sig :-)
och efter lite mer provande säger rövdynon att den går fan mycket bättre med E85 trotts lägre ladd, så nu skulle man haft större spridare å ladda lika mycket med spriten. Men är så mycket annat som skall köpas som behövs för att göra bilen trevligare att köra som nya bussningar i framvagnen, servo och stol så får ge mig till tåls med det.
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 tor 12 jul 2012, 01:15
Vad har du för coils? Fick du problem med glappande topplagringar när du monterade coilsen ?
Fint med E85 oxå !
Rubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2 tor 12 jul 2012, 02:06
AVO, som jag köpte av en kompis som bytte till GAZ är väll rätt snikig, inga gasdämpare vilket iofs inte GAZ billigare heller är dock var största felet på dom som sagt köpt fjädrar med samma hårdhet bak som fram. Topplagringen har jag inte tänkt på att den glappar iaf men min har bara gått typ 12-13k mil(kontrollerat via gamla besiktningsprotokoll) så dom var kanske inte så slut till att börja med?