Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Limpdjur - Sierra Turbo x2

Gå ner 
+23
krille_CoX
PLO
Kanto
bosse
_Macce_
makkan
kyllo
NIKKELICIOUS
Grey
JElfgren
MasterDevil
Golden Boy
cappen
ricze
Fiechen
Jättemackan
Eriksson
Crille
Daniel..
Henka_
kryckan
Mikael
Limpdjur
27 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15  Nästa
FörfattareMeddelande
Limpdjur
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 786
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Empty
InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimefre 16 mar 2012, 17:07

Snabbskruvning efter jobbet, rykat på plats efter ett antal svärord, tändstift tillbakaskruvade och dumpen inkopplad. Hade velat ta en provtur men lite fel tid nu när alla sluta jobbet och jag hade lite bråttom hem för nu har pilsnern sprättats å en snabbdusch sen blir det bowling å mat med jobbet.

Imorn eftermiddag blir det slir!

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 32909924
Till överst på sidan Gå ner
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimesön 18 mar 2012, 00:22

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 32910503

Fick ju inte med mig telefon å filma så det blev att dokumentera i efterhand, spåren börjar 15m längre bak. Lådan är inte så go nu, låter som rakskuret 1:an 2:an.
MasterDevil
Skogenracing Supreme
MasterDevil

Antal inlägg : 635
Namn : Marcus
Från : Voxnabruk
Kör : Audi A4 1,8T 2004 Quattro | Audi A4 1,8T 1996 Quattro | VW Golf Diesel
Registration date : 08-03-30

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimesön 18 mar 2012, 19:41

Ute å leker i Söräng Smile
Härligt Smile
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimesön 18 mar 2012, 19:45

Trevligt!
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimesön 18 mar 2012, 21:30

Ja så här trevligt har jag aldrig tyckt det varit vid den här tiden på året, snarare depression pga av den försvinnande snön.
Drog iväg en beställning på däck idag iaf, Blev 15" Regal Racer, dom verkar ju vara skapliga gatdäck å dessutom pissbilliga, 1821kr inkl frakt. Sen så blir det nog 16" gamla rallycross slicks på fälgarna jag hade isdäcken på ifall man skall uppsöka nån bana av något slag.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimetis 20 mar 2012, 20:24

Övat lite svetsning idag så nu har jag helsvetsat själva rördelarna och plåtsidan där inte trattarna sitter, så det skall blästras invändigt. sidarn med trattarna igenom svetsas sedan med överlapp så inte det kommer in nå svetstråd och loppor. Skall ta å börja med runnersen nån dag här också.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimetor 22 mar 2012, 21:28

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 32918127

Helsvetsat å blästrat vart riktiga kråkskitar på sina ställen, lite dålig genombränna imellan åt också så vet inte om jag vågar slipa det slätt, annars kanske jag slipar ner där det är som värst å lägger en bättre svets ovanpå.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 32918184

här har jag skissat upp hur sidostycket med trattarna skall kapas ut, fan vad jag hatar att kapa saker manuellt, lite svårt att rita upp sånt här i datorn å köra ut också med så oregelbundna former
JElfgren
Skogenracing Large
JElfgren

Antal inlägg : 287
Namn : John
Från : Västerås
Kör : Nissan 200sx
Registration date : 11-01-13

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimetor 22 mar 2012, 21:33

ser ut att bli riktigt bra detta! Smile
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimemån 26 mar 2012, 23:03

Grejjat lite mer med insuget men det är tidsödande

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 32938277
Börjat passa in "genomförings" plåten för trattarna, svetsade senare å det slog slig som satan för att man inte har tålamod att ta det lungt så det blir lite bankande innan den passar bra på plenumet

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 32938278
Spridar hylsor å runners på plats. far bra nog fippligt det att få dom i samma vinkel å samma djup, försökte man rikta lite så lossnade punktningen...

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 32938280
Fått hem gat däcken, regal racer 195/50 15

Har också fått 2st rallycross slicks av polaren han skulle kassera, var nersliten till märkning, men då finns det ca 5mm gummi kvar, borde kunna funka dugligt om man skall prova på strippen, om dom får plats vill säga ser svulstiga ut när dom inte ligger på fälg.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimeons 28 mar 2012, 21:50

En polare krängde över slicksen på isfälgarna idag, passar som en smäck, eller kommer göra iaf efter valsning, Marcus, skulle jag kunna få låna valsen? :-)

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 32948307

Han inte dona nå med insuget idag, blir nog till helgen. måste riva bort insuget innan jag kan fortsätta å se så det passar så man inte bygger bort sig.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimelör 31 mar 2012, 00:42

provade slicksen idag en sväng, inga däckstuds med dom iaf inte så mycket grepp ovärmda men en jäkla skillnad mot gatdäcken. Sen ver6kar jag ha blivit med coilovers, min hov leverantör Hans har beställt nya Gaz till sin cosworth å lämnat in dom gamla Avo som satt på för att se om det går att serva upp dom med nya tätningar olja å gas, ena bakdämparen var cykelpump och behövde hjälpfjädrar för att fjädern inte skall ramla ner när man hissar, då kanske man blir kvitt däckstudsen med gatdäcken också.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimelör 31 mar 2012, 22:29

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 32958923
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimelör 31 mar 2012, 22:32

Film film Smile

Tänk på att du inte ska värma däcken mycket, mest rensa ur dom från grus etc. Kommer du ner på första racet i år?
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimelör 31 mar 2012, 22:57

Jo men dom var knappt urrensade, sen lite temp skall dom väll allt ha eftersom dom kör med däckvärmare, men känns som det är svårt att få upp den typen av genomvärme bara genom att börna, när är det då?
Mikael
Skogencrew
Mikael

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimelör 31 mar 2012, 23:31

Osäker men bör väl inte dröja så mycket, finns en grupp här för sådan man kan söka till t.ex
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimetor 12 apr 2012, 22:28

Det blev coilovers, var tydligen bara olja i dom så dom var enkla att renovera, väntar bara på att kompisen skall få sina nya.

Har varit rätt lat ett tag men nu har jag börjat på med ett nytt plenum eftersom det andra som jag la massa timmar på inte passa alls, man skall inte försöka gena å börja innan man vet att det passar... Men nya blir nog rätt ok det med, lite enklare variant, så imorn skall jag blästra det å slipa ur där jag skarva ihop runner å tratt.

När jag upptäckte att gamla plenumet inte passade så passade jag på att slänga dit det ställbara kamdrevet jag köpte av mikael för typ 6 år sedan, en lite grotesk hemsvarvad variant med en lås pinne å förskjuten hålbild runt centrum så att alltid ett hål stämmer, passar bra till bilens övriga stil :-)

Tog kontakt med ricze här på forumet så han skall kolla om han hade v6:a lådan kvar med transit sprängkåpan.

Har även fått en diffklump med lite medfarna diffdrev som skall svetsas. Förhoppningsvis skall allt detta vara fixat tills råhällan.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimefre 13 apr 2012, 21:03

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 33010615

Är nästan klar med insuget nu, så skall försöka få det lackerat i veckan.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimetis 24 apr 2012, 23:07

Gått lite trögt varit lite annat fippel å mappning av en polares bil de 2 senaste helgerna men han får hjälpa mig med lådbyte istället, sen har jag varit lite sjuk/hängig också. Har jävlats en del med insuget och inte blivit som tänkt men nu är det klart iaf sprutade på lite färg ikväll. Konstruktionsmässigt så måste jag göra en ny rulle för wiren på spjället bmw har ju nån konstig konstruktion och rullen som sitter på mitt orginalspjäll är för liten för att få lämplig slaglängd så har skissat på en ny som jag skall köra ut nu i veckan. Har även fått tag i en låda till vettig peng tror jag, blir en vanlig 4cyl Typ9 låda så länge som bara är att montera, annars blir det nog en MT75 nästa gång, återstår att se hur länge det dröjer.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 33024103

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 33024104
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimetor 03 maj 2012, 22:31

Har inte uppdaterat på länge för det har inte blivit så mycket, har varit i garaget men allt har jävlats, bmw spjället vart inge bra när man inte kunde använda armen som är tänkt å en massa saker. Trodde tills ikväll att det var kört att få ihop det till råhällan men nu hade jag lite flyt å en kompis farsa hade en insugspackning (den jag köpte pajjade när jag var tvungen att riva bort insuget å byta fläns för spjället)

Så nu sitter där ett audi s2 spjäll, där tps'en även passa bra, tryckröret passade skapligt det med så det får duga.

Så på tapeten imorn är att koppla in dom sista slangarna å fylla vatten å dra ner till polaren där växellådan ligger å väntar, diff har jag även fått svetsad och polaren hade äntligen fått sina nya coilovers så förhoppnings vis skall allt komma på plats
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimelör 05 maj 2012, 01:42

Tog sin lilla tid med slangar å sånt diverse så hann bara med lådbyte idag, blir diff å dämpare imorn å lite mappning om vädret tillåter, vart lite annorlunda, speciellt när man ändra om mapsensor, vet att man inte kan ladda in en msq fil som är annorlunda inställd men att man inte kunde koppla upp sig mot boxen å ändra utan att det kuka ur visste jag inte, mappade till så den gick på skaplig blandning för transport ner till polaren men ville prova på några svep efter vägen men märkte direkt att det inte kom soppa som förväntat, in på parkerings ficka å kika, då var mappen som vanligt men lastpunkterna var ändrad helt åt fanders, vilket gav ca 35 graders tändning vid 1bar, tur att soppan kuka ur också så jag inte kunde prova hela svep.

Vart kanon med att skjuta upp det en dag för mig så man hinner fixa till allt.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimelör 05 maj 2012, 23:25

Har provat att krana upp laddet lite idag, 1.8 laddar jag nu, men turbon har blivit lite dålig, häver ur sig olja ibland som kommer ut mellan lagerdel och avgashus, och mycket mer glapp, dock inget in/ut. Dock blir det körning imorn, får hålla så länge den håller är lastat å klart nu.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimemån 07 maj 2012, 21:58

Tänkte ta det lungt hemma å diska å städa lite som det blivit lite av på slutet men kunde inte låta bli att åka till garaget en sväng.
Så, har undersökt turbon litegranna, verkar bara vara "360 lagret" som är slitet, anledningen till oljeläckage var att bakre tätringen koksat igen så den har säkert varit lika glapp ett tag å det visade sig nu bara, körde ju utan dump tills alldeles på slutet så det kan ju ha hjälpt till, är bra sugen på att beställa en lagersats från ebay bara för att ha provat när dom var så billig. Men man förstår varför det är tungspoolat ett sånt här agg, satan vad tung axeln/turbinhjulet är, riktigt massiv klump turbinen inte alls smäcker nånstans.

Rasslet från motorn var ställskruvarna som lossnat, jag måste dra som en liten flicka helt enkelt när det är andra gången.
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimetis 08 maj 2012, 22:44

420kr inkl frakt vart det för ett komplett renoveringskit från staterna så det blev en beställning, Beräknas komma hem tills nästa helg så nu skall jag ta det lungt å fin skruva istället för att hetsa ihop allt som det blev inför råhällan. Har en jävla massa städning i garaget och coiloversen fram skulle ha monterats
Fiechen
Skogenracing Supreme
Fiechen

Antal inlägg : 827
Namn : David
Från : Fjärholma
Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ
Registration date : 10-06-28

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimeons 09 maj 2012, 23:21

Lagom pris ju. Kommer bli fint med coils!
Limpdjur
Skogenracing Supreme

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitimeons 09 maj 2012, 23:24

Leker lite turbomeck då, lite bilder på riven turbo:

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 33044125

axel komplett med alla lager och brickor, alldeles framför turbinhjulet så ser man ett spår där det skall sitta en ring, det är den som tätar oljan, den var helt fastkoksad.

Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 33044126

Helt slut lager vs skapligt lager, det hade också koksat fast å snurrat med å blivit utslitet, man känner markant skillnad i glappet på lagren.

Allt detta kommer då troligtvis från att jag körde med alldeles fel tändning i början när jag nollade den efter fel skiss i haynes boken, grenröret och turbon glödde för minsta lilla.

Tar det inte som självklart att den kommer funka med renovering men det ser skapligt ljust ut tycker jag, den skall ju igentligen balanseras också men om man söker runt lite på forum verkar det funka tillräckligt länge ändå så länge man är noga och märker upp turbin/axel och kompressorhjul. Det ända som fick mig att känna på turbon nu var att den började blåryka. Funkar denna ett par tillfällen räcker det långt för stunden, skulle den hålla sommaren ut så skulle det vara kanon, tråkigt att mecka om downpipe å så när man ändå skall byta motor senare.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Limpdjur - Sierra Turbo x2   Limpdjur - Sierra Turbo x2 - Sida 6 Icon_minitime

Limpdjur - Sierra Turbo x2
Till överst på sidan 
Sida 6 av 15Gå till sida : Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Sierra turbo!?!?!
» sierra 2.9 turbo
» TurboX - 91 Sierra IS Turbo
» Ford Sierra turbo 2.0i
» Lindskog - Sierra Turbo

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet