Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Almgren - 244TurboTraktor - Såld

Gå ner 
+37
Schimpy
tjernell
Hedin_
Sandvik
zorbit
Mange
makkan
dennis-volvo
ogge
Mantel
maranello
JohanErikzzon
skogsboo
Eriksson
Berglin
Blöjan
m5micke
tufårti
E-Tech
Anton
Mese_Jonas
Henka_
TICSierra
palten
wolfzap
Toffe
Jeppo
Öbbe
Mikael
Henrik
Golden Boy
psychocat_racing
Lindskog
LillePär
JBlom
werd
Almgren
41 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21 ... 28  Nästa
FörfattareMeddelande
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 03 nov 2008, 15:37

vet inte, blir så jävla dyrt. Men det ska bli, får ju hjälp med pengar satt.
Till överst på sidan Gå ner
Mese_Jonas
Skogenracing Supreme
Mese_Jonas


Antal inlägg : 893
Age : 37
Namn : Jonas Gistö
Från : Terjärv/Finland
Kör : Mercedes 190
Registration date : 07-11-25

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 03 nov 2008, 15:43

Har du prövat ta komptest flera gånger...märkte på merssan att det skjilde på olika gånger...en gång var det olika och när jag prövade på nytt var alla lika....måste dra runt motorn tillräckligt länge också!!!!!
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 03 nov 2008, 16:48

jag ska prova göra om det sen igen då.
Jo det vet jag Smile
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 03 nov 2008, 17:20

vad jag har lärt mig när man ska komptesta så ska man räkna hur många varv startmotorn snurrar och köra 10 varv på varje cylinder inget mer eller mindre...


och går bilen skapligt bra så är det väl bara att åka tills det rasar Wink
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 03 nov 2008, 18:38

Golden Boy skrev:
vad jag har lärt mig när man ska komptesta så ska man räkna hur många varv startmotorn snurrar och köra 10 varv på varje cylinder inget mer eller mindre...


och går bilen skapligt bra så är det väl bara att åka tills det rasar Wink

Jao, fast det är ju det där problemet med att den gick taskigt nu på slutet.
men jag tror inte det har att göra med kompproblemet längre... Men direkt den går bra så blir det nog gasa tills det rasar. (eventuellt) Wink
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 17 nov 2008, 21:35

Sådär då kan ni se en film hur den går just nu, tror det är soppaproblem då den gick lite bättre då jag sprutade startgas tror jag.

http://uk.youtube.com/watch?v=Ve-nI2nRtic


Nån som vet vad det kan vara? Är helt orkelös också när man kör, finns inge kraft alls.
Till överst på sidan Gå ner
Mantel
Skogenracing Extreme
Mantel


Antal inlägg : 419
Namn : Jonas
Från : Kungsgården
Kör : Lupo, Corsa Kompressor
Registration date : 08-02-24

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 17 nov 2008, 21:50

Får du upp något laddtryck när du står och torrgasar?
Låter som att den går på 3cyl? Kan det vara en spridare som har packat ihop? Har du verkligen gnista på alla stift?
Vilda gissningar från min sida, men det är kanske bättre än ingenting! Allt brukar vara till hjälp när man har sånna här problem. Kolla över spridarena är mitt okvalificerade tips!
ha de!
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 17 nov 2008, 21:58

den bygger nog upp mer laddtryck smo den går nu en när den funkar bra, på torrgasning alltså..

Provade att rycka ur tändkablarna en för en, och då gick den sämre vid varje ryckning så den borde ju gå på alla!


Börjar fundera om jag har fått nå skit i soppasystemet, men soppatrycket ligger ju på 3-3,5 bar satt. Kan kanske endå vara nå smuts som stoppar upp
Till överst på sidan Gå ner
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 17 nov 2008, 22:23

tryck å flöde de e olika de!
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 17 nov 2008, 22:39

Toffe skrev:
tryck å flöde de e olika de!

Ja, det är därför jag funderar på om det är nå skit någonstans, kan vara ganska troligt, då jag inte hade något filter på vid första provkörningen.
Till överst på sidan Gå ner
Mantel
Skogenracing Extreme
Mantel


Antal inlägg : 419
Namn : Jonas
Från : Kungsgården
Kör : Lupo, Corsa Kompressor
Registration date : 08-02-24

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimetis 18 nov 2008, 00:00

skruva av soppaslangen så sent vid
motorn som möjligt och bygla igång pumpen, då borde du se om de sprutar friskt med sås!
Till överst på sidan Gå ner
ogge
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 479
Namn : Oscar
Från : Salbohed
Kör : Bil?
Registration date : 08-11-16

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimetis 18 nov 2008, 16:28

Mantel skrev:
skruva av soppaslangen så sent vid
motorn som möjligt och bygla igång pumpen, då borde du se om de sprutar friskt med sås!

Det kan fortfarande spruta massor med soppa.. men pumpen kan vara kass för det.
Försök att få soppatrycket mätt
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimetis 18 nov 2008, 16:54

ogge skrev:
Mantel skrev:
skruva av soppaslangen så sent vid
motorn som möjligt och bygla igång pumpen, då borde du se om de sprutar friskt med sås!

Det kan fortfarande spruta massor med soppa.. men pumpen kan vara kass för det.
Försök att få soppatrycket mätt

Om du hade läst föregående sida så hade du sett att jag skrivit att sopaptrycket ligger på 3-3,5 bar
Till överst på sidan Gå ner
dennis-volvo
Skogenracing Small



Antal inlägg : 34
Age : 34
Namn : Dennis
Från : Osby
Kör : golf3 diesel, 945 vinter häck, 142 -73 blivande OM603
Registration date : 08-09-30

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimetis 18 nov 2008, 17:39

låter som att den inte går på alla cylindrar.
är stiften väldigt blöta?
hade samma problem på min 740 så sent som igår (dock sugmotor) den lät precis som din fast den kvittrade inte så fint;) men jag lät den stå igång en stund och varvade han lite och den gick bättre och bättre och nu går den rent Smile vanlig b230f visst jag har sugmotor och du har turbo men det kan vara värt ett försök om du inte redan har provat? Razz
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimetis 18 nov 2008, 18:21

dennis-volvo skrev:
låter som att den inte går på alla cylindrar.
är stiften väldigt blöta?
hade samma problem på min 740 så sent som igår (dock sugmotor) den lät precis som din fast den kvittrade inte så fint;) men jag lät den stå igång en stund och varvade han lite och den gick bättre och bättre och nu går den rent Smile vanlig b230f visst jag har sugmotor och du har turbo men det kan vara värt ett försök om du inte redan har provat? Razz
Jo den går på alla. Har haft igång den länge redan å nånting av det är det inte :/
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimelör 13 dec 2008, 17:24

Var ett tag sen sist. Det beror på att jag bor i Järpen och går skola där. Sen så fixades transport från Skutskär till Järpen, det tog ca två veckor, blev billigast så. Sen pga en sak så fick jag inte hålla på med den förns nu i skolan. Så det är därför det har stått still så länge.

Men skottade bort den halvmeter snö som var på den & tog in den i verkstan så den får tina upp under helgen. Sen så ska bara en ful jetta ut ur verkstan så får jag fixa lite med den.

När det händer något så kommer jag uppdatera!

God Lucia önskar dejvan (:
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 15 dec 2008, 21:55

Jettan ute så nu ska jag se om jag hittar nått bränsleproblem!

Har så jävulskt mycket jag vill/ska göra med den för att få den lite mer seriös. Men nu kommer det prioriteras på körbarhet. Så man slipper gå till skolan, affären, macken oså Wink
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimeons 17 dec 2008, 18:51

Soppaflöde & soppatryck är det gott om. Provade att flytta kammen lite och den blev rappare, men fortfarande går den trappligt som förut. Tyvärr finns det ingen mer tid nu förns efter jul då det är lov. Men känns skumt då den värkar få bra med soppa. Går på alla 4a med.
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimetis 13 jan 2009, 21:33

Updaterar lite då.

Har felsökt lite nu igår och idag i skolan.

Har kollat så att Spridare sprutar som de ska, gnistan är bra.
Jag har har nollat motorn ennu en gång, fixat en liten bränsleläcka på fuelrailen, Flyttat luftfiltret och nytt rör från lmm till turbo.

Så det måste antingen vara någon givare eller luftmängdmätaren som krånglar, ska kolla om jag hinner mäta upp resistansen på lite stuffs imorgon.

Kan man felsöka elkomponenterna mer en att kolla resistansen i dem?

För den får nog för lite bensin, går jämnt & fint på tomgång men vid gaspådrag så hänger den inte med alls. Har i princip kollat allt förutom mätt upp lmm, givare m.m
Till överst på sidan Gå ner
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog


Antal inlägg : 953
Age : 39
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimetis 13 jan 2009, 22:20

trökigt med småfel som hindrar!

men leta på så får du mycket körglädje sen!
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimetis 13 jan 2009, 22:29

Jo de e ju det, men nu har jag lite tid att felsöka!
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimeons 14 jan 2009, 17:07

Mätte lmm idag vid styrenhetens kontakt, pin 6 & 7.

Då låg det på 70 ohm när klaffen var stängd.

Öppnade locket på lmm och öppnade upp klaffen mer vid gaspådrag en den gjorde själv, då tyckte jag att den gick bättre.

Ska se om jag kan hitta någon ny lmm att sätta på. Vilka motorer sitter de på med slutsiffran 035?
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 09 feb 2009, 17:42

Jaha, då har jag skottat av volvon och hämtat ut ett paket, provat med ny styrbox, tändslutsteg, spridarmotstånd, Luftmängdmätare & andra spridare. Gjorde inge skillnad.. Provade även med ett annat fördelar lock och tändkablar.
Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 P0902010

Har dragit nya kablar vid en kontakt också där de gamla var smälta. Också fixat till kallstarts spridaren ska bara koppla in den till en knapp.


Det enda jag inte provat bytt en är lufttemp givaren som sitter på tryckröret och vattentemps/motortemp givarna. Varvtalsgivaren & triggern. Ska kolla om jag kan leta på några sånna och prova med också.


BEHÖVER TIPS & HJÄLP nu känner jag, för att få den att gå som den ska. har ni några tips kvar? Känns som att jag provat allt utom de få givarna kvar.

Nya boxen är chippad, kan ju vara bra för framtiden. nån som vet vad det är för chip? ska ju laddas ca 1bar med det iaf.

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 P0902013

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 P0902012
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 09 feb 2009, 18:02

Har inga direkt tips men tror du siktar in dig på att det är ett krångligt problem. Tror inte det är fel på boxen etc utan det handlar om att du missat nån detalj när du la ner sprutet i din bil. Alternativt att du har stoppat i grejer som inte passar ihop med motorn.

sugmotor insprut till turbo etc
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitimemån 09 feb 2009, 18:06

Nej Insprutet är ju motronic som kommer ifrån 740TIC och den har ju gått bra. funkade primus efter de första bränsleproblemen i ca 1 dag. sen kom det här problemet!

Tror du missat filmen jag lag upp då den funkade

https://www.youtube.com/watch?v=JiL1Qj0byiw

Så problemet har ju uppstått efter konverteringen
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 15 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Almgren - 244TurboTraktor - Såld
Till överst på sidan 
Sida 15 av 28Gå till sida : Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21 ... 28  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Almgren - Bmw 535 Turbo: "Såld"
» Almgren - Audi S2 Coupe - Såld
» F: Almgren Drifting at Lunda SDS 2010
» namned - BMW 2502T -71 SÅLD
» Adde - BMw 323 E21...Såld

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: