Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Almgren - 244TurboTraktor - Såld

Gå ner 
+37
Schimpy
tjernell
Hedin_
Sandvik
zorbit
Mange
makkan
dennis-volvo
ogge
Mantel
maranello
JohanErikzzon
skogsboo
Eriksson
Berglin
Blöjan
m5micke
tufårti
E-Tech
Anton
Mese_Jonas
Henka_
TICSierra
palten
wolfzap
Toffe
Jeppo
Öbbe
Mikael
Henrik
Golden Boy
psychocat_racing
Lindskog
LillePär
JBlom
werd
Almgren
41 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 18 ... 28  Nästa
FörfattareMeddelande
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimelör 06 sep 2008, 01:08

händer de nå här eller sitter du bara hemma och hudar?!?! JA VILL VETA!!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimelör 06 sep 2008, 09:47

Jodå fick lite gjort igår. Monterade lådan på motorn, Kamrem/spännare, fläktremmar och allt skit som hör till det.

Var ett jäkla få att få tid T korset kan jag säga, det tar jag inte bort igen ;D Var jävulskt trångt med både oljefilter, motorvärmar uttaget & generatorn. Sen blev det inte bättre för att de va nå skitkopplingar som inte fungerade som dom skulle, direkt man skulle dra åt så hoppa den om igen så det gick aldrig att dra åt. Men tog bort den delen och fick precis dit det så det inte tog i någonstans.

Sen tog det lite tid att få motorn rätt så jag kunde dra åt motorfästena. Är lite klurigt ibland eftersom motorn lutar i sig.

Men nu sitter motorn i 240in, idag ska jag försöka hinna med så mycket som möjligt. Kabelhärvan med boxar, soppasystemet, rensa innuti bilen, avgas m.m
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimelör 06 sep 2008, 12:12

hejja hejja! låter bra att de händer något.. vet inte om du hörde de men nu har ja körkorts tillstånd igen Very Happy nu blir de styrlapp omgående!!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimelör 06 sep 2008, 13:39

Henka_ skrev:
hejja hejja! låter bra att de händer något.. vet inte om du hörde de men nu har ja körkorts tillstånd igen Very Happy nu blir de styrlapp omgående!!
Kanon de!

Har bråkat dit v-låds balken och lite smått idag.

Dock har jag ett problem, skroten har stängt så jag kan inte hämta nån tankarmatur så jag får dit soppapumpen!! Dom öppnar inte förns på måndag...

Ingen som har en armatur för förpump till 240 liggandes??
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimelör 06 sep 2008, 21:55

har de hänt något här idag??
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimelör 06 sep 2008, 22:01

Jorå, v-låds balken som är halvskev tog tid att få dit, hela kabelhärvan med boxar är ikopplat, svetsat fast fästen till kylaren då ic tar kylarens plats, behöver dock en längre silikonslang så jag ska ta och beställa det.

Blir svårt att få tag på en tankarmatur också då skroten endast har öppet på vardagarna & då bor jag ju i järpen/åre....

Ska in och köpa ett gäng slangklämmor imorgon så jag har gjort det iaf.

Så tråkigt att man inte kan skruva nu i veckorna..
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimelör 06 sep 2008, 23:57

ska ja höra med farsan om han har nån på lager. annars kanske han har på jobbet (jobbar på en bil skrot)?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimesön 07 sep 2008, 11:34

Henka_ skrev:
ska ja höra med farsan om han har nån på lager. annars kanske han har på jobbet (jobbar på en bil skrot)?

Skulle vara bra! Även en stum fördelare från 240 88b- med lh 2.4.
K motorn har också den fördelare jag behöver.För att känna igen K motorn så heter toppen 631 och har brytar löst tändsystem.
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimesön 07 sep 2008, 11:57

Ringde han nu men han var ute i skogen så syrran skulle be han å ringa när han kom hem. dedär är nog saken han har hemma skulle ja tro.. mest troligt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimesön 07 sep 2008, 17:05

Han hade en sån tankarmatur hemma men den ville han ha kvar själv. fördelaren visste han inte riktigt.. de var mkt möjligt att han hade nån liggande, de skulle han kolla upp. ska du ha med hallgivare i fördelaren?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimesön 07 sep 2008, 19:21

Nä hallgivare har jag på svänghjulet. Men kan vänta med fördelaren, kan ev svetsa min stum.

Pmar istället Wink
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimelör 13 sep 2008, 19:12

Ja då har man köpt slangklammor för 300 spänn & tro fan att man köpte nån mm för småa. Men fick dit det endå.

Just nu har jag och plastfarsan kikat ut hur vi ska dra relän till pumparna och + till styrboxen. Sprutet är ju moddat, bra eller dåligt är både och, kan vara sämre delen på säkerheten men bättre för att slippa tryckvakter m.m

Det ska fungera som jag tänkt nu, så det visar sig.


Så nu ska jag ut och dra el till relän och modda dit tankpumpen på originala armaturen, hamnar liite högre upp en där original suger soppa så att jag får böjja till stången till flötet också så tankmätaren stämmer.

Skit att man missar skogenopen Sad
Till överst på sidan Gå ner
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo


Antal inlägg : 811
Age : 35
Namn : Jesper Ericsson
Från : Tierp
Kör : V70N - Vector turbo
Registration date : 07-10-16

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimesön 14 sep 2008, 13:37

Hur gick det ?? =)
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimesön 14 sep 2008, 14:25

Kom loss nu då! vad händer!?! kommer du upp ikväll eller imorrn?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimemån 15 sep 2008, 16:15

Kul att nån skriver Smile Ligger till så här, morfar dog i helgen så det hände inte så mycket på bilen..
Men Fixade och donade så jag fick på pumpen på armaturen. Sen slog det mig att hur fan ska jag få ner det där i mitt lilla hål i tanken... Drog också el till pumparna och lite skit.

Får se vad det blir nästa helg, Henkes farsa kanske kunde fixa fram en armatur.
Som sagt så kan jag bara skruva på helgerna eftersom jag bor i Järpen/Åre och går skola där.
Borde närma sig uppstart nästa helg tycker jag, men vem vet, Just nu så ligger målet att den ska vara klar tills höstlovet Very Happy



Dåligt med biler på sista tiden, men nästa helg lovar jag att slänga upp bilder på vad som händer. (om det finns några som följer projektet? Wink
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimemån 15 sep 2008, 16:52

Tråkigt med bortgångar. Men jobba på nu så det blir klart innan islossningen Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimemån 15 sep 2008, 17:36

Jorå det ska nog lösa sig Smile
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimetis 16 sep 2008, 13:49

haha de e lugnt de micke då tjärlen inte går ur backen förrns nån gång slutet på maj till mitten på juni här Very Happy hihihi nä men de e bra du jobbar, kanske ja skulle följt med dej hem nån helg och piska dej lite så de går riktigt fort..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimetis 16 sep 2008, 22:24

Hoppas man kan ta armaturen ifrån sne40in som står på skolan (;
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimetis 16 sep 2008, 22:39

tror inte han ska vara omöjlig. motorn i den vofflan har gått runt 15k har ja för mej.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimefre 19 sep 2008, 00:19

Nu sitter man här och ska gå och ta en dusch. Sen väntar en säng med nytvättade sängkläder. Mumma.

Imorgon blir det Svenska, verkstad & Data. Sen buss mot östersund där jag får vänta 2,5timme innan tåget går till gävle..


Satans armaturhelvete. De jag pratat med har det inte blivit nånting av, så då är man på 0 igen när det gäller armaturen. Får se om det löser sig endå, hade täntk att göra klart allt som går nu i helgen som har med motorn att göra.

Nästa Upt blir med bilder gott folk!

Hojj
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimefre 19 sep 2008, 00:44

men vadå? skulle du inte köpa den av peter?!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Gäst
Gäst




Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimefre 19 sep 2008, 01:57

ska jag hämta en på snål ponderosa åt dig eller? vimlar ju av 240 grejor
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 32
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimefre 19 sep 2008, 08:08

Skulle ju vara asbra det om du kunde göra det. Dom har inte öppet på helger va?

Vad kan han tänkas villa ha för en Tankarmatur från en 240 insprutare. Förpump behöver inte medfölja.

Du kan slå mig ett sms eller nånting om du kan fixa det. Pmar numret.
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitimefre 19 sep 2008, 15:54

Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Sponsored content





Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 9 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Almgren - 244TurboTraktor - Såld
Till överst på sidan 
Sida 9 av 28Gå till sida : Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 18 ... 28  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Almgren - Bmw 535 Turbo: "Såld"
» Almgren - Audi S2 Coupe - Såld
» F: Almgren Drifting at Lunda SDS 2010
» namned - BMW 2502T -71 SÅLD
» Adde - BMw 323 E21...Såld

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: