| Almgren - Audi S2 Coupe - Såld | |
|
+17Pearly Crille Eriksson JBlom Golden Boy victor91 LinusGTI Holmqvistarn Tokruska Jättemackan lillen_rille Henka_ m5micke Mikael Mäki Veteranhenke Almgren 21 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld tor 04 feb 2010, 14:11 | |
| Ja man har ju saknat att ha en projekt tråd så jag slänger väl upp en på Audin jag köpt av Jeppolito. Det kommer ju iallafall hända nånting även om det inte blir något 600hk motorbygge i den. Inte detta år iallafall. Denna ska ju till början bli min första bil som jag har när körkortet finns i handen. Så kommer ju bli utrustad som jag vill ha den. Blir varken nån lättning eller HX60 i denna. Kanske hade passat bättre på garaget.org men hänger ju trots allt mer här, klart bättre forum alla gånger.. Har lite lätta basic planer just nu som nog kommer gå i land. Fixa lackskadan på spoilern i bak. Fixa kupéfläkten Fixa lite med bakljusen Ev tona rutorna Öppet filter Chip till att börja med Eventuellt snyggare utblås om det får plats, har KL racing dämp med 45 böj liggandes. Peta in lite bättre ljud så man trivs mer Sänkning Funderar på: Xenon konvertera Höga vingen som finns att trycka på originalet Visst är man sugen på att uppgradera lite lätt med större turbo, grenrör osv med ett 400hk chip. Men inget bestämt ännu.. Setup nu: Rostfritt 3" med Racekatt 18" sommarhjulen pulverlackade svarta Tar gärna emot tips på småsaker man kan ändra/köpa osv!
Senast ändrad av Almgren den fre 21 maj 2010, 17:13, ändrad totalt 4 gånger | |
|
| |
Veteranhenke Skogencrew
Antal inlägg : 1026 Age : 43 Namn : Direktörn Från : Gävle Kör : BMW 323 E21 2,8 turbo Registration date : 06-11-19
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld tor 04 feb 2010, 14:20 | |
| Klart du ska slänga i ett lite värre chip Skippa vingen, snyggare utan den. | |
|
| |
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld tor 04 feb 2010, 14:25 | |
| Jo jag har beslutsångest angående vingen. klart cleant utan men vissa passar grymt i vingen. Jo jag ska kika runt vad det finns för chip alternativ. Vill inte montera ett ms i sommar iallafall vill åka då | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld tor 04 feb 2010, 16:36 | |
| Du har Revo 303 chip att köpa annars, men då får det inte vara en 3B motor. 400-chipen gör att bilarna går riktigt bra måste jag säga | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld tor 04 feb 2010, 16:44 | |
| Roliga bilar det där | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld tor 04 feb 2010, 22:52 | |
| Mäki: Jag har en 3b. Ok, vet inte alls jag hur 400hk chipen fungerar men sett endel skrivit om det. Varför skulle det inte funka om det är specat för en viss turbo, spridare och så.. 303hk chipet ger bara ca 275 beroende på övriga delar. Finns inget steg 1 chip som ger 300hk.. Mikael: Jo men visst är dom Hasat lite vid garaget mitt idag och det är sjukt kul! peta i trean och en lång sväng - oooohjia vad skönt ställ. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld tor 04 feb 2010, 23:09 | |
| Har justerat en sådan S2 med PT76 turbo, VEMS, vassare pinnar samt massa annat godis och huj va dom går redan vid 1.5bar. Fränt när det bara greppat på tvåan och trean också istället för att spinna bort kraften | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld tor 04 feb 2010, 23:46 | |
| Ja det lär vara en skaplig känsla. Suger ju tag redan bra original ändå tycker jag. Klart dugligt. Ett tag Mäki: Vad åker du med för mods på sprutet i din s2a då? | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld fre 05 feb 2010, 17:08 | |
| Att jag skrev så om 3B är för att det knappt finns chip att få tag på till dom Nä att 303 inte ger några 300hk vet ju vem som helst, men finns sånna som inte är så dyra att få tag på bara. Modsen på min bil är: ABY motor 3" rostfritt JT Avgassystem med dubbla ljuddämpare. Extraktorgrenrör. Större downpipe. 3bars Mappsensor. BOSCH 4-trådig lambdasensor. SportQuattro LMM 4". Garrett T61 Turbo (GT35 Kompressordel 0,70A/R 4" inlopp, steg 5 turbin 0,82A/R 3"utlopp). Standard S2 Wastegate med 1,5Bar fjäder. Bosch gröna 465cc spridare. Större oljekylare. Intercooler 600*300*80 med 2,5" anslutningar. 2,5" Tryckrör. 3" 300cell rostfri katalysator.
Sexväxlad låda. Hårdare tryckplatta. Original organisk lamell. Stålomspunnen slang till slavcylindern. Effekt och prestanda (ingående) Chip från LG. Spec: 400HK & 500NM @ 1,8 Bar
Får jag bara ordning på bilen så den går rent så får det bli en bänkning i sommar, är sjukt sugen att se vad det verkligen ger. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld fre 05 feb 2010, 17:39 | |
| hm, 1,8 bar för att uppnå dryga 400hk!? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld fre 05 feb 2010, 17:51 | |
| Ganska dåligt med grundeffekt orginal så troligtvis behövs det så pass mycket ladd. 290hk chippet behöver väl strax över baret har jag för mig? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld fre 05 feb 2010, 18:05 | |
| - Mikael skrev:
- Ganska dåligt med grundeffekt orginal så troligtvis behövs det så pass mycket ladd. 290hk chippet behöver väl strax över baret har jag för mig?
Ja förmodligen. Jo 1,2 tror jag. Men tänkte eftersom det ändå är värre grenrör, större turbo och nå mer mods så tycker man det är ganska mycket. Men klart, laddtryck är ju manligt | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld fre 05 feb 2010, 18:09 | |
| Chippen är nog rätt försiktiga också | |
|
| |
| |
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld lör 06 feb 2010, 01:50 | |
| Ja, och ska man fiska lite mer så kan ju kammar och lite portning vara att fundera på då det finns en hel del att ta i topparna. Och för att inte nämna insuget. Borra ur servicekanalerna i insuget från ABY (antar att du också har en sån) och svetsa igen hålen så har det insuget bättre flöde än RS2 Porsche-insuget. | |
|
| |
m5micke Skogencrew
Antal inlägg : 3132 Age : 42 Namn : Micke Från : Gävle Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld lör 06 feb 2010, 08:27 | |
| På våran framsida har du en länkt till SMO. Dom kanske har ett chip till din bil.
Polare till bla. mig, är återförsäljare här i gävle. Är fan roliga bilar de där. Går rätt bra oxå. Dock tycker jag att du ska skippa vingen | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld lör 06 feb 2010, 08:44 | |
| "Audi S2 orig: 220 Hk Chip: 275 Hk Orig: 350 Nm chip 425 Nm pris 3000 kr"
Uppgifter från smo | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld mån 15 feb 2010, 15:28 | |
| Ja vi får se vad de blir för chips. det kryddstarkaste som går att få tag på för de bästa priset. Chilipeppar eller nå likn! | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld mån 15 feb 2010, 16:29 | |
| Är en som säljer Revo chip på blocket som ska funka. | |
|
| |
lillen_rille Skogenracing Large
Antal inlägg : 215 Age : 33 Namn : Rickard Från : Östervåla Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld mån 15 feb 2010, 19:24 | |
| Olw chips funkar alltid | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld ons 21 apr 2010, 23:10 | |
| Inte hänt så mycket sen jag köpte den. Dona lite med ljud som jag har sålt av lite nu. Fälgarna är färdiga från pulverlacken och däck beställda! Demonterat original dumpen och satt dit ett öppet filter för 0,20db mer turbovissel Idag tog jag bort bakre stötisen för att den ska fixas. Var en lackskada där när jag köpte den. Börjat slipa ner kanterna och dragit på ett lager spackel på det som det ska slipas lite mer på imorgon. Ska dra en översikt vid diffen bak också, för antar att det är några bussningar som är dåliga där. | |
|
| |
Jättemackan Skogencrew
Antal inlägg : 1564 Age : 47 Namn : Marcus Från : Karlholmsbruk Kör : 1 Bil + 1 Fård.. Registration date : 09-05-10
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld tor 22 apr 2010, 01:20 | |
| Har du bytt till öppen dump eller? Du skrev "Demonterat original dumpen och satt dit ett öppet filter för 0,20db mer turboviss" Montera genast en återcirkuleranda isf, finns spalt meter om varför på NA. Bra knuff i dom ivf, ett tips är att hoppa chip blir ivf billigare att stoppa i ett Ms i längden om du ska få till 300 hk eller mera. Största flaskhalsen på dom är spridarna, ic´n och om du har org turbon kvar då den ligger på nästan max. I min gamla 200 20v så ladda jag 1,8-1,9 då ylade det på bra kan ja lova | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld tor 22 apr 2010, 06:43 | |
| Går faktiskt bra att ha en öppendump om man så vill på en bil med lmm. Bara köra med en som har en tillräckligt hård fjäder så den inte står öppen. Den fungerar i alla fall på det laddtryck som är skadligt. Men tror Almgren har plockat bort sin helt och då blir det inget fel alls | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld tor 22 apr 2010, 08:12 | |
| Nepp, tagit bort den helt som Mikael säger. Funkar känon de. Tack för infon, det är nästan som du säger, mer vettigt med ett ms. Frågan är om jag ska ha kvar den eller inte. Nått med mer kräm vill man ju redan ha nu. är att jag är mer sugen på en rwd, fast andra sidan får man väl punga på med hiskelig effekt i denna istället om den blir kvar. känner mer sug nu iallafall när lackskadan är på g att fixas och sommarhjulen kommer på snart. Som johan sa innan han gick bort nu i vintras, man ska ha en både snabb och snygg bil som man kan åka med också! Sa han När jag gick och surrade massa om konverteringar och diverse värre överladdningar. Problemet är att det känns too late att dra igång ett motorbygge mitt i sommaren när man nyss har fått körkort men ja ska inte sitta här och säga nånting för man vet aldrig vad som händer. | |
|
| |
Tokruska Skogenracing Small
Antal inlägg : 34 Age : 34 Namn : Alexander Från : Skutskär Kör : Civic Registration date : 09-07-06
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld fre 23 apr 2010, 10:13 | |
| Fin bil de där får se om du hittar på burken idag då heh.. /moberg | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Almgren - Audi S2 Coupe - Såld | |
| |
|
| |
| Almgren - Audi S2 Coupe - Såld | |
|