| Almgren - 244TurboTraktor - Såld | |
|
+37Schimpy tjernell Hedin_ Sandvik zorbit Mange makkan dennis-volvo ogge Mantel maranello JohanErikzzon skogsboo Eriksson Berglin Blöjan m5micke tufårti E-Tech Anton Mese_Jonas Henka_ TICSierra palten wolfzap Toffe Jeppo Öbbe Mikael Henrik Golden Boy psychocat_racing Lindskog LillePär JBlom werd Almgren 41 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 19 maj 2008, 21:55 | |
| Ja lika bra att börja i tid så kanske man kan bli något i framtiden! Var riktigt bilkåt och bestämde mig för att köpa en A-traktor för att ha något att lära mig på & för att kunna ut å köra som jag ville. Volvo 244 2,3 -81 som är reggad som Okapad A-traktor Sitter väl lite styling och diverse på nu men mer kommer. Ingen idé att skriva upp här vad jag har utan det är bara att kika mina uppdateringar så ser ni. (om ni vill se Mina planer är iaf att slänga på en turbo på den och få den att se ut som en någorlunda normal (bil). Så här såg volvon ut för några veckor sen Börjar första updateringen här då! Lite nya bakljus från Radicast Köpt lite delar nu också, knäppte dock inte på alla delar men det är Turbo, Insug, Spridare, Fuelrail, Elhärva, Boxar, Dump, Pysv, IC, Tryckrör & slangar m.m Insprut ska på
Senast ändrad av Almgren den sön 30 aug 2009, 11:52, ändrad totalt 96 gånger | |
|
| |
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 19 maj 2008, 21:58 | |
| Hoppas man får ha ett projekt på en Wannabe-personbil | |
|
| |
werd Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
| |
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 19 maj 2008, 22:47 | |
| Det ska nog gå bra. | |
|
| |
LillePär Bannad
Antal inlägg : 376 Age : 110 Från : Ålderdomshemmet Registration date : 07-05-04
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tis 20 maj 2008, 08:08 | |
| Äntligen lite volvos till forumet. Ska bli roligt att följa =D | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tis 20 maj 2008, 09:30 | |
| Kul & höra! Har en 531 topp på g med, så är det någon som vill massera upp den lite för en billig peng så hör av er.
Växellådan är nere nu också för att det ska byggas en spärr iaf farbror blå kommer för nära. MTR varvreg ska också användas när spärren går in. Blir troligtvis en Elspärr av en solonoid eller likn. Nån som vet hur man kopplar en solonoid? Är ju två stora ringanslutningar med + & - sen är det ett flatstift också vad är de till? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tor 22 maj 2008, 21:43 | |
| Sluten Baslåda byggs just nu, riktigt tråkigt men när det väl är klart så! I helgen tänkte jag att lådan skulle upp om jag fått dit en spärr, får fortfarande inte fart på solonoiden..
Nästa fredag har jag Teoriprovet för Traktorkort, lika som B provet fast med ett antal utbytta mot traktorfrågor också, seegt.
Vill köra lite original ett tag å se så att allt fungerar så slänger jag på Turbogrejerna när jag e nöjd med lite körning. Update 23/5: Ny kulskål i stål hemma till växelspaken, Baslådan klar. Bilder kommer imorgon. | |
|
| |
LillePär Bannad
Antal inlägg : 376 Age : 110 Från : Ålderdomshemmet Registration date : 07-05-04
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tis 27 maj 2008, 10:50 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tis 27 maj 2008, 16:42 | |
| - LillePär skrev:
- Hur Går det här då ??
Har inte hänt så mycket intressant för er direkt. På torsdag ska jag skriva upp så får se, skulle tro att jag inte klarar det iaf. Men annars så ska spärren vara klar i helgen & lådan ska upp så fort som möjligt. Vet inte riktigt hur mitt soppasystem måste se ut sen, det jag vet är ju att de ska dit retur & elpump, men vart ska elpumpen dit nånstans? Man behöver inte göra något åt tanken va? Utan nånstans kapar man bränsle ledningen å smackar dit pumpen & kopplar den till nyckeln..? Sen behöver jag en givare som ska sitta på svänghjulet i vanliga fall, går det att lösa det på något smidigt sätt? | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tis 27 maj 2008, 16:47 | |
| orginal sitter pumpen vid bakaxeln,(på slangen,,) vad har du för motor nu? har du tex b21a så måste du nog (såga) ur lite för att få dit givaren vid svänghjulet + byta svänghjul eller borra dit stift.
olje rör orginal till o från turbon har jag (940turbo -95 13c) även givare har jag nånstans om du behöver från samma bil |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tis 27 maj 2008, 19:04 | |
| - Mange skrev:
- orginal sitter pumpen vid bakaxeln,(på slangen,,)
vad har du för motor nu? har du tex b21a så måste du nog (såga) ur lite för att få dit givaren vid svänghjulet + byta svänghjul eller borra dit stift.
olje rör orginal till o från turbon har jag (940turbo -95 13c) även givare har jag nånstans om du behöver från samma bil B23A har jag, turbogrejerna är ifrån b230et Har hört att man kan sätta givaren vid fördelaren, stämmer det? För annars är det ju mycket jobb och byta svänghjul m.m för att få en liten givare på plats tycker jag Oljerör passar la inte från 940 till min, tar oljan från annat ställe en på b230ft och oljeretur rör har jag redan. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tor 29 maj 2008, 15:17 | |
| Sådär nu har jag traktorkortet i handen, bara slänga dit en spärr å upp med lådan å firra lite sen så! på lördag ska den vara åkduglig har jag bestämt | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tor 29 maj 2008, 16:15 | |
| Härligt. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tor 29 maj 2008, 16:19 | |
| Så grymt jävla skönt just ja, håller just nu på å bygger lite shortshift också. | |
|
| |
Lindskog Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 953 Age : 39 Namn : Lindskog Från : Gävletrakten Kör : Bmw E60, Skidoo 800R Registration date : 07-04-17
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tor 29 maj 2008, 18:09 | |
| grattis till kortet :kryckan: | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tor 29 maj 2008, 18:56 | |
| Tackar så mycket 59 rätt fick jag, rätt hyffsat för att ha mest tränat denna vecka på skiten . | |
|
| |
psychocat_racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Namn : John Från : Altuna Kör : Buick Skylark -69 & BMW 535 Registration date : 07-11-11
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tor 29 maj 2008, 21:21 | |
| Hehe, grattis! Minns själv min första repan med traktorn | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld tor 29 maj 2008, 21:46 | |
| hehe, dock har ja jävligt mkt å göra för att få ihop den nu, bygga spärren, lacka lite på bakluckan, mellanvägg & upp me lådan åså. fan vill köra i helgen så ja får väl jobba som en idiot | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld fre 30 maj 2008, 19:30 | |
| Sådär då har det hänt lite idag då! Har byggt om växelspaken till shortshift förlängd under kulan ca 1,5-2cm. Sen ny kulskål från SAM i stål för mindre glapp. Sådär nu är mellanväggen klar, slutsteg ska dit i mitten & två 6,5or i hålen. Ska kläs i svart tyg, gissa varför jag gjorde bara en sån där vägg istället för något snyggare ? Sen drog jag på lite sprutspackel & "röd" färg där jag svetsat igen hålen för jättevingen & skuff låset. Ska lämna det till nån som kan lacka det riktigt för en billigare peng sen, men det får duga tills vidare. Blev iaf mkt renare utan lås å skit. Nu är det bara spärren kvar. Ska försöka hinna klart med den ikväll. Där ser ni hålet till höger som det kommer gå ner en rundstång i och spärra 3an & 4ans växlar, när jag rycker spärren förstås.. | |
|
| |
psychocat_racing Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Namn : John Från : Altuna Kör : Buick Skylark -69 & BMW 535 Registration date : 07-11-11
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld fre 30 maj 2008, 20:33 | |
| Fan vad seriöst Vi såkade ett snitt i spaken och bröt av den på ettan när snuten kom | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld fre 30 maj 2008, 21:39 | |
| Tackar, det är ett jävla pill nu, har ju en fjäder under locket me en bricka fastsvetsad på stången, också måste allt passa perfekt, får inte vara för kort eller för långt .. Men ikväll ska den va klar iaf Får se om ja får upp lådan imorgon, känns som de inte kommer gå så snabbt men vi får väl se! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld sön 01 jun 2008, 16:56 | |
| Då är allt skit på plats! Skulle fylla på olja å ser att oljepåfyllnings skruven som sitter på sidan av växellådan är rund, tar till diverse saker och det är som att dra i en plast bult, bara gör den ennu rundare. Slipar till båda sidor så ja får på en skiftnyckel, nepp fungar inte bara glider. Tillslut har ja dragit av de som sticker ut på bultfan. Så då tar jag en hylsa å svetsar på bulten, fan va smart tänkte ja, nej då är bultfan i aluminium eller nå för de går inte å svetsa i skiten..
Så nu sitter jag i skiten! kommer inte åt å borra nå i den heller.
Fan att de alltid ska gå åt helvete när man vill ut å åka för första gången här hemma!
Nån som har en idé??? Vägrar ta ner lådan en gång till. Problemet är alltså å få i oljan i lådan utan att ta ner den | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld sön 01 jun 2008, 19:34 | |
| Hm, det var inte alls alu, men de va dåligt me gods kvar på bulten så ja svetsa dit en gängstång å banka loss den! Fan vilken lättnad! Nu äre bara å köpa nya pluggar på volvo å olja sen jävlar ska de fungera. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld mån 09 jun 2008, 15:54 | |
| Ja nu rullar den då så har lite småsaker kvar å fixa, lite svetsjobb å lackjobb men de ska fixas. Någon som vill lacka baklucka åt mig för en bra peng? Sommarlov nu på onsdag Så när polarna sommarjobbar får väl jag ägna mig åt turbokonverteringen.. Största problemet jag tänker på är med tändgivaren, ur med motor eller bort med låda för att byta svänghjul.. Går det att sätta tändgivaren vid fördelaren på något vis? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld ons 18 jun 2008, 23:21 | |
| Ja kan väl slänga in nån bild för att det ska hända någonting. Nötte lite däck också på karlholmsrakan Supermoppen fick vara med lite också Ös in å skriv vad ni tycker jag ska ägna mig åt att göra på rödingen. Sparklådorna ska dock fixas snarast, lika bakluckan också. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld | |
| |
|
| |
| Almgren - 244TurboTraktor - Såld | |
|