Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Almgren - 244TurboTraktor - Såld

Gå ner 
+37
Schimpy
tjernell
Hedin_
Sandvik
zorbit
Mange
makkan
dennis-volvo
ogge
Mantel
maranello
JohanErikzzon
skogsboo
Eriksson
Berglin
Blöjan
m5micke
tufårti
E-Tech
Anton
Mese_Jonas
Henka_
TICSierra
palten
wolfzap
Toffe
Jeppo
Öbbe
Mikael
Henrik
Golden Boy
psychocat_racing
Lindskog
LillePär
JBlom
werd
Almgren
41 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4 ... 15 ... 28  Nästa
FörfattareMeddelande
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimefre 27 jun 2008, 14:14

ja en lamell får du för under 2k men om du ska ha allt med tryckplatta o även svänghjul drar de väl iväg men köp en sinterlamell på dalhems.. de räcker rätt långt!

Köp en fin diff av Jonas också =), http://www.bakaxel.se/.. finns o hämta i Gävle.

Inga prob o skrota lådor även med originaleffekt om man härjar lite för lådorna e ju inte direkt nya..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimefre 27 jun 2008, 15:23

xcOOb skrev:
ja en lamell får du för under 2k men om du ska ha allt med tryckplatta o även svänghjul drar de väl iväg men köp en sinterlamell på dalhems.. de räcker rätt långt!

Köp en fin diff av Jonas också =), http://www.bakaxel.se/.. finns o hämta i Gävle.

Inga prob o skrota lådor även med originaleffekt om man härjar lite för lådorna e ju inte direkt nya..

Jo klart dom e rötna vissa lådor.

Nej nytt svänghjul behöver jag inte.

Men vad är alltså viktigast? Tryckplattan eller lamell? skillnad på 4puckad sinterlamell och en original?

De ja läst på andra forum är att Sachs 654 tryckplatta & ny original lamell funkar långt?

lägga ut 5500 på en diff till en 240 epa har jag inga planer på Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 18_crazy däremot svetsa skiten.
Känner nån att dom vill hjälpa till lite så får ni gärna svetsa den duktigt Wink
Till överst på sidan Gå ner
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog


Antal inlägg : 953
Age : 39
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimefre 27 jun 2008, 15:26

Almgren skrev:
xcOOb skrev:
ja en lamell får du för under 2k men om du ska ha allt med tryckplatta o även svänghjul drar de väl iväg men köp en sinterlamell på dalhems.. de räcker rätt långt!

Köp en fin diff av Jonas också =), http://www.bakaxel.se/.. finns o hämta i Gävle.

Inga prob o skrota lådor även med originaleffekt om man härjar lite för lådorna e ju inte direkt nya..

Jo klart dom e rötna vissa lådor.

Nej nytt svänghjul behöver jag inte.

Men vad är alltså viktigast? Tryckplattan eller lamell? skillnad på 4puckad sinterlamell och en original?

De ja läst på andra forum är att Sachs 654 tryckplatta & ny original lamell funkar långt?

lägga ut 5500 på en diff till en 240 epa har jag inga planer på Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 18_crazy däremot svetsa skiten.
Känner nån att dom vill hjälpa till lite så får ni gärna svetsa den duktigt Wink

tråkigt med lådan men dom växer ju på träd som tur är . enkelt att svetsa, de gör du nog själv helt utan problem Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimefre 27 jun 2008, 15:41

Lindskog skrev:
Almgren skrev:
xcOOb skrev:
ja en lamell får du för under 2k men om du ska ha allt med tryckplatta o även svänghjul drar de väl iväg men köp en sinterlamell på dalhems.. de räcker rätt långt!

Köp en fin diff av Jonas också =), http://www.bakaxel.se/.. finns o hämta i Gävle.

Inga prob o skrota lådor även med originaleffekt om man härjar lite för lådorna e ju inte direkt nya..

Jo klart dom e rötna vissa lådor.

Nej nytt svänghjul behöver jag inte.

Men vad är alltså viktigast? Tryckplattan eller lamell? skillnad på 4puckad sinterlamell och en original?

De ja läst på andra forum är att Sachs 654 tryckplatta & ny original lamell funkar långt?

lägga ut 5500 på en diff till en 240 epa har jag inga planer på Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 18_crazy däremot svetsa skiten.
Känner nån att dom vill hjälpa till lite så får ni gärna svetsa den duktigt Wink

tråkigt med lådan men dom växer ju på träd som tur är . enkelt att svetsa, de gör du nog själv helt utan problem Very Happy

Jarå har skroten 500-1000m från huset kanske Smile

Jo men jag har ingen bra svets att tillgå, ska ju helst vara en feting pinnsvets
Till överst på sidan Gå ner
wolfzap
Skogenracing Medium
wolfzap


Antal inlägg : 59
Age : 36
Namn : Robert
Från : Nyköping
Kör : Volvo XC70 , Toyota Supra MK 3
Registration date : 08-02-22

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimefre 27 jun 2008, 18:50

Så där blev min låda med :p. Då hade kopplingsgaffeln gett med sej Wink. Troligen inte samma fel, men kan ju rekomendera att du försträker kopplingsgaffeln innan du sätter upp lådan igen Smile.
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimefre 27 jun 2008, 20:08

nån volvofolk kan säkert svara på din fråga om tryckplatta räcker att byta med en original lamell.. annars funkar sinter säkert bra med org tryckplatta o lättare o trampa kopplingen då med o säkert billigare.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimelör 28 jun 2008, 11:49

Nu har jag luskat lite. Saab 900 Turbo Tryckplatta & en fyrpuckad sinterlamell skulle fungera kanon.

Men problemet är att det blir runt 3k, så en sak av dom kanske räcker? Antingen original lamell & saab turbo tryckplatta
eller Original Tryckplatta med fyrpuckad sinterlamell?
Till överst på sidan Gå ner
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimelör 28 jun 2008, 19:54

vad kommer du köra för sprut? motornic?

kom ihåg att montera svänghjulet rätt och änvänd nya bultar, helst volvo orig och limma dem med grön loctiett! gör nog jätte ont att få ett kopplings paket överfotknölarna!


Det räcker med en 4-pucks sinter om du har en fräsch turbo koppling iövrigt! antar du ska köra med djupa svänghjulet, kolla bara så de inte gått jätte varmt innan du monterar ditt nya grejer!dock så tror jag din std koppling kommer orka hålla i! kommer du få ut max 200ärliga hk?


de enda som händer om d köper sinter e att du kommer mörda lådor som bara den! köp ett nytt kopplings kitt på typ mekonomen så räcker de gott


Mvh
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 03:35

jepp Motronic, åker ju på föggekoppling nu jú går inte å leka alls på tvåan om jag kör för sakta då slirar de gött å luktar kuk. Typ om jag står & svarvar däck på ettan å ska slänga i tvåan, den både slöar för den inte orkar + att den verkar slira lite milt. Ett till ex nu är att om jag kör fullt från 0 till 100 kanske så växlingarna går i snabbt, men de blir en varvskillnad efter växlingen så de e ju ett tecken på att kopplingen inte hänger med.

Du säger ju lite dubbelt? först att om jag har turbokoppling så räcker det gott å väl med 4puckad sinter, men sen sa du att om jag skulle köpa 4puckad så kommer det bara mata sönder lådor?

Ja till en börjar kanske det blir uppåt 200, men det kommer ju inte stå still skulle jag tro så senare blir det ny topp med frästa förbränningsrum till att börja med så man kan ladda lite mer, sen blir det säkert nytt block också med värre stakar och kolvar om konceptet fungerar osv, du förstår.

Kommer kännas skit om jag byter låda nu å skiter i kopplingen, å sen när turbon åker på så kommer de slira så det förstör hela körningen, då kommer man ju vra skapligt less liksom, så tänkte endå uppgradera nu när grejerna åker bort.

Alltså!? alternativen!

1. Fyrpuckad sinterlamell från kl-racing & original tryckplatta

2. 900 t16 tryckplatta med original lamell

3. nytt original kopplingskit bara

Vill ju ha lite bett när man ska leka & dumpar ut kopplingen sen, annars är det ju som att åka trimmad moppe som gått tusenmil liksom.

Passar ett svänghjul från insprut rakt av på min? är ju tändgivaren som jag inte fått klart för mig ennu!? Tycker ni jag ska köpa en lyft och ta ur hela motorn med låda och allt eller kommer det funka att byta koppling under bilen? Måste förmodligen endå få bort oljetråget för att svetsa retur.
Till överst på sidan Gå ner
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 15:37

bror på om de kommer från en bil med motronic! lh kör med 60-2 och motornic kör med punker på hjulet! öd och 45g för öd(ev efter) kommer inte ihåg nu! Tror jag, kan kolla om du vill!

så om du plockat ett hjul från tex en 740 med lh så e de fel hjul, de är ett dubbelmasse hjul,du ska bara ha de dubbla hjulet!

ny orig koppling räcker, tror dom säljer dem med förstärkt tryckplatta som alternativ.


ja du rycker sönder gammla m46 med sinter, eftersom dom har ofjädrat centurm!


ta hur motorn! du måste även komma ihåg om montera hjulet rätt, tror den "första" och ev enda piggen skall sita 45g före öd. aöötså åiggen skall synas i starmotor hållet! tips bara!


kör du med nya eller gammla motronicen? alltså spearata spriddar steg eller inte?
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 17:14

Du verkar kunna volvo, bra det så har man någon att fråga.

Spridarsteg? Det är iaf spridare som går upp till fuelrailen sen originala tryckregulatorn där soppaslangen ska på.

Vet du också hur soppasystemet måste se ut?

Retur till tanken, Grövre soppaledning med el-pump

Kan man sätta pumpen mitt på soppaslangen om man vill liksom? Så det blir såhär: ----::::----- ?

Bensinledning/slang = -----

Pump : :::::

Eller ska den sitta nånstans vid tanken så tanken måste byggas om?

Kanske lättare att köpa ett turboblock? då får jag ju en komplett turbomotor också. Vilken är att rekommendera isf så givaren blir rätt m.m?
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 17:19

antingen har man en tankpump lr en pump utanför dom du menar.. Outline e väl enklast.

Retur lär du ha om du för insprut.

En komplett turbomaskin är väl absolut enklast, då finns ju allt!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Gäst
Gäst




Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 18:28

orginal glt/gle/turbo har förpump och högtryckspump,dvs 2st pumpar,blir trögstartad utan förpump,iaf orginal
Till överst på sidan Gå ner
palten
Skogenracing Supreme
palten


Antal inlägg : 643
Age : 56
Namn : Magnus Berglund
Från : Sandviken
Kör : M50 Big Block
Registration date : 07-06-22

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 19:22

Almgren skrev:
Du verkar kunna volvo, bra det så har man någon att fråga.

Spridarsteg? Det är iaf spridare som går upp till fuelrailen sen originala tryckregulatorn där soppaslangen ska på.

Vet du också hur soppasystemet måste se ut?

Retur till tanken, Grövre soppaledning med el-pump

Kan man sätta pumpen mitt på soppaslangen om man vill liksom? Så det blir såhär: ----::::----- ?

Bensinledning/slang = -----

Pump : :::::

Eller ska den sitta nånstans vid tanken så tanken måste byggas om?

Kanske lättare att köpa ett turboblock? då får jag ju en komplett turbomotor också. Vilken är att rekommendera isf så givaren blir rätt m.m?






vad har du för maskin nu? b23?


du måste nästan ha en för pump, har du kabelhävra å boxar? har du plocka ur de själv? spriddarstegen sitter på vänstra innerskärmen om du har nya, har du gammla e de endast en box


köpe en billig 740 tic oxh plocka allt i från kanske e de bästa
Till överst på sidan Gå ner
http://pungkuk.com
palten
Skogenracing Supreme
palten


Antal inlägg : 643
Age : 56
Namn : Magnus Berglund
Från : Sandviken
Kör : M50 Big Block
Registration date : 07-06-22

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 19:23

oj toffe från paltskis inlogg, en förpump och en pump under bilen!

har svänghjul med koppling och pumpar om du behöver=)

eller så säljer du epus och bygger inför körkortet! Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Av-26
Till överst på sidan Gå ner
http://pungkuk.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 19:37

Har alla grejer hemma nästintill redan, Är en tändbox & styrboxen sen är det något som liknar några skotthylsor i formen typ, vita har jag för mig..

Har addat dig på msn toffe så kan vi snacka där.

Nejnej e tanken har kommit men kommer bli coolt att kunna åka jävligt roligt när man e 16 :=)


Xcoob: Okej jo det är det med förpumpen jag klurat över & vad behövs för modifieringar i tanken? Jo retur vet jag, skrev det där uppe också, mest jag funderade över hur det var om det var två pumpar eller en.
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 19:47

ja motorn åker ur nu iaf med låda och allt så ska det bli lite ordning, fixat lån av motorlyft också, åkerlind sponsrade med det så slapp jag lägga ut 2k på lyft.
Beställt kopplingsvajer till 4takts crescenten också så har man något att frakta röven på medans turboprojektet pågår.

Detta står på inköpslistan:

Gastub till svetsen
Koppling
Ny stereo med usb/bluetooth
Svänghjul + givare
2 Nya däck eller bättre begagnade
Lite allmänt godis från kl-racing
Sillisar från Do88

Eventuellt ett Turboblock om jag kan få tag på ett snabbt och smidigt


Kommer bli fint med fräschare låda utan glapp tsm med Shortshift spaken Smile


Fiddyn säljs om två veckor till polaren & jobbpengarna kommer om 1 vecka ;P
Till överst på sidan Gå ner
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo


Antal inlägg : 811
Age : 35
Namn : Jesper Ericsson
Från : Tierp
Kör : V70N - Vector turbo
Registration date : 07-10-16

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 19:55

de här med stereo är väl lite overkill i en bustraktor Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 20:30

Haha näjdå du anar inte hur skönt det är att lyssna på en låt som dunkar på fint och ut å glida en solig kväll fyfan Smile

Kinastereon har nog gett upp sig, vill endå ha en med blåtand eller usb så man slipper bränna en ny skiva direkt man hittat en låt man vill spela i bilen. Känns att det är nå kräm i högtalarna som matas av stereon ;D

Nej nu vill jag ha lite kommentarer och åsikter Smile
Till överst på sidan Gå ner
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimesön 29 jun 2008, 22:58

jag har givare och svänghjul, plus en milt portad 530 topp om du e sugen!

de du kallar tändbox e spriddar stegen, och skotthyllsorna är spriddar mottsåndet!

fu har alltså nya motronicen, den som har löst chipp och boxen borde heta 022 i slut nummer.
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimemån 30 jun 2008, 15:14

Toffe skrev:
jag har givare och svänghjul, plus en milt portad 530 topp om du e sugen!

de du kallar tändbox e spriddar stegen, och skotthyllsorna är spriddar mottsåndet!

fu har alltså nya motronicen, den som har löst chipp och boxen borde heta 022 i slut nummer.

Haha okej, man kan inte veta allt. Men det stämmer det är lsöt chip och de är 022boxen. blir ett chip från kl sen om laddet ska upp.

Har lagt till dig på msn så kan vi snacka om delarna där, är sugen på grejerna.

Ja tankarna angående koppling står helt still då jag hört flera olika saker ifrån alla? Helt förvirrad för tillfället.



En fundering, lägre ladd + org komp borde väl nästan kunna jämföras med tvärtom? högre ladd & mindre komp? Mena det ger ju mycket skillnad i effekt på högkomp å lågkomp
Till överst på sidan Gå ner
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo


Antal inlägg : 811
Age : 35
Namn : Jesper Ericsson
Från : Tierp
Kör : V70N - Vector turbo
Registration date : 07-10-16

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimemån 30 jun 2008, 19:31

Citat :
En fundering, lägre ladd + org komp borde väl nästan kunna jämföras med tvärtom? högre ladd & mindre komp? Mena det ger ju mycket skillnad i effekt på högkomp å lågkomp

Så borde de kanske vara, men då måste du bygga laddtryck för att få någon ork?? Må ju vara bättre att ha nåt sorts samspel, högt komp och mycke ladd såklart Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimemån 30 jun 2008, 21:36

Jeppo skrev:
Citat :
En fundering, lägre ladd + org komp borde väl nästan kunna jämföras med tvärtom? högre ladd & mindre komp? Mena det ger ju mycket skillnad i effekt på högkomp å lågkomp

Så borde de kanske vara, men då måste du bygga laddtryck för att få någon ork?? Må ju vara bättre att ha nåt sorts samspel, högt komp och mycke ladd såklart Very Happy

Ja visst borde det vara så? tror jag?

Några kunniga! Är ju ca 170-180 original i B230et, med ca 0,5-0,6 ladd

Vilken effekt borde jag kunna nå med B23a komp och samma ladd?
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimemån 30 jun 2008, 22:28

gången på motorn kommer ju vara lite annorlunda men räkna på en 40%+ på org. effekten så har du ett ungefär o då har vi inte tagit i..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitimetis 01 jul 2008, 07:18

Alltså med lite till godis som, avgas, större downpipe och smått så borde det alltså bli runt 270häst? Låter ju jävligt bra det, Ett chip från kl, vad gör det mer exakt i maskinvaran och hur länge räcker sånt?

Undra när originalstakarna ger upp i b23a blocket, fast det är skitsamma för en hel b23A motor är billig.

Känns osm originalkoppling lätt kommer ge upp vid 250+ så då är antingen saab T16 tryckplatta eller sinterlammel alternativet


över 250hk låter ju inte fyskam i en A-traktor Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Almgren - 244TurboTraktor - Såld   Almgren - 244TurboTraktor - Såld - Sida 3 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Almgren - 244TurboTraktor - Såld
Till överst på sidan 
Sida 3 av 28Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4 ... 15 ... 28  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Almgren - Bmw 535 Turbo: "Såld"
» Almgren - Audi S2 Coupe - Såld
» F: Almgren Drifting at Lunda SDS 2010
» namned - BMW 2502T -71 SÅLD
» Adde - BMw 323 E21...Såld

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: