Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!

Gå ner 
+9
Björsby tuning
Reaper
Mikael
Fiechen
JBlom
sonaxvax
Grey
Sköld
Denniz
13 posters
Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimemån 13 feb 2012, 22:05

Hejsan! Very Happy
Dags att starta en projekt tråd då nu när man har skaffat sig tid till att börja bygget!

Övrigt om mig: Jag är en 18årig och studerande biltok som gett sig fan på att få bygga och leka av sig Smile

Förord: Alla updates kommer att ske i nya inlägg, dock kommer all info uppdateras i första inlägget.

Historia: Har tagit över detta projekt som startades av flaektrem på sävar turbo. Dock hade han sålt iväg vissa delar som t.ex. k-jet systemet. Allt annat fanns kvar, och han hade börjat med optimering av diverse delar så som topp etc.

Inledning: Den ytrost som finns kommer att fixas, den kommer att trimmas lite smått och sen är det ju självklart ett budget bygge! Smile
Vet dock inte hur mycket detta projekt kommer att spåra till slut, men tanken är att den ska bli en lekbil med lite klös i på alla fyra sulor Smile

[ ]=Inte påbörjat, [/]=Påbörjat, [X]=Avklarat

Check lista:

Laga ytrost =[X]

Porta 10v topp = [X] Förra ägaren gjorde detta.
RS2 topplockspackning = [/]
Större turbo = [X] Holset HX35w (borttagen wg)
Ny extern wastegate = [ ]
Bygga grenrör = [/]
Bygga downpipe = [ ]
Bygga 3" avgassystem = [X] Förra ägaren gjorde detta.
Ombyggt orginal insug = [X] Förra ägaren gjorde detta.
Volvo 850 spjällhus = [X] Förra ägaren gjorde detta.
Alu intercooler = [X]
Bygga tryckrör = [ ]
Megasquirt 1 V3 = [ ]
Spridare = [X]
Spridarhylsor = [X]
Bränsletrycksregulator = [X]

More to come....





Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 8zli50

Detta är dock en bild när jag fick hem den i höstas, den har absolut inte stått sådär under vintern Wink Skämdes bara över att den var så fruktansvärt dammig just nu så det fick bli en äldre bild så länge Smile


Senast ändrad av Denniz den tor 02 maj 2013, 09:59, ändrad totalt 14 gånger
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimemån 13 feb 2012, 22:08

Update 12/2

Har letat snäckor och annat skoj och hittade då på en perfekt turbo som var billig Smile

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 6dr0k5
Holset HX35w med borttagen wg fick det bli, inget glapp eller liknande så förhoppningsvis ska det vara frid och fröjd Smile

Dock är jag lite fundersam hur jag ska göra med twin entry? Man borde väl kunna slipa ner den så det blir en jämnare ingång ifrån grenröret tänker jag mig?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimemån 13 feb 2012, 22:09

Update 13/2

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! B7b6dz
Holset HX35 ligger brevid orginal KKK K26, det är en liten skillnad Smile
Dock ska hx35:an putsas upp lite Wink

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Aphhj4

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 24bl0sg

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Iz9d6r

Bilen är riktigt matt i lacken och sen har det kommit en del ytrost som jag håller på att slipa ner för tillfället Smile Känns bättre mentalt att ha en bil att bygga på som det inte finns någon direkt rost på.
Stör mig på dom 2 tonade rutorna, dock verkar bakdörrarna vara bytta? då dom inte stämmer helt i linjerna och det står ett annat regg nummer på rutorna, plus att dom verkar vara orginal tonade....

Fronten är borttagen av förra ägaren.

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! C17pl

En haynes bok kändes som ett bra köp så jag får ihop allt rätt då det inte är jag som har plockat ner den Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Sköld
Skogenracing Extreme
Sköld


Antal inlägg : 442
Age : 33
Namn : Andreas
Från : Degerfors
Kör : tom kaross
Registration date : 08-08-17

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimemån 13 feb 2012, 22:31

Har en Audi WG,MS och Intercooler ligger om det är intressant.

Förövrigt jäkla goa bilar detdär och ljudet i dom är ju rena musiken lycka till med bygget! cheers
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimemån 13 feb 2012, 22:54

Med 5 cylindrar tjänar du inget på att försöka få till puls split eftersom det aldrig blir det (pga ojämnt antal cylindrar). Bara att köra alla rör i enkel fläns, du kommer få bra mos och lagom tidigt ladd ändå utav en HX35a.

Lycka till!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
sonaxvax
Skogenracing Large
sonaxvax


Antal inlägg : 255
Age : 31
Namn : marcus
Från : Söderhamn
Kör : Volvo 940 Turbo IGEN
Registration date : 11-11-09

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimetis 14 feb 2012, 00:42

kul projekt! ska följas! Smile
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 42
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimetis 14 feb 2012, 10:28

Trevligt! 10v har en speciell sång. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimetis 14 feb 2012, 22:56

Sköld skrev:
Har en Audi WG,MS och Intercooler ligger om det är intressant.

Förövrigt jäkla goa bilar detdär och ljudet i dom är ju rena musiken lycka till med bygget! cheers
Okej, är audi WG:en tät? Vet att på dom flesta brukar membranen vara spruckna och ett nytt kostar 666:- nytt Sad Vad är det för ms och är det något tillval på den? Smile
Vad är det för storlek på ic:en? Smile

Grey skrev:
Med 5 cylindrar tjänar du inget på att försöka få till puls split eftersom det aldrig blir det (pga ojämnt antal cylindrar). Bara att köra alla rör i enkel fläns, du kommer få bra mos och lagom tidigt ladd ändå utav en HX35a.

Lycka till!
Okej, jo det låter logiskt Smile Hade tänkt att slipa ner väggen i twin entry så det blir en jämnare ingång Smile

Tackar! Very Happy
sonaxvax skrev:
kul projekt! ska följas! Smile
Kul att det uppskattas! Very Happy
JBlom skrev:
Trevligt! 10v har en speciell sång. Smile
Ja, dom låter riktigt underbart gott! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimetis 21 feb 2012, 21:49

Update 21/2

Efter att det har varit mycket skolarbete som var tvungen att vara klart och en isbil som har strulat och annat som har stulit tid så har jag äntligen gjort något vettigt! Smile

Då drar det roliga igång! Rostlagning.... aja, något som måste göras om man vill att grejerna ska leva! Smile

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 1gt8bd

Rostlagning utav vänster framskärm påbörjad och färdig slipad. Och sen lite rostskyddsfärg på dom rostiga ställena också Smile

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 34r61

Slipning påbörjad på vänster bakskärm.
Sänknings sats runtom och sport stötdämpare bak, de kan nog vara skönt att ha så man slipper gunga runt med orginal grejer Smile

Än så länge vad jag har sett av fram och bakvagn så måste jag få lov att säga att audis ingenjörer har lycktas riktigt bra med placering av allt. Allt jag sett hittills är väldigt lätt åtkomligt och sitter bra till Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimetor 23 feb 2012, 22:46

Update 23/2

Blir en skriftlig update denna gång Smile

Rost skydda bakom innerskärmen vänster bak klart! Smile
Dock tror jag att jag har hittat akilles hälen på audi 100/200 i alla fall när det gäller rost. Bakom innerskärmen höger bak, där hade det börjat blivit ganska ätet och även så det precis har blivit hål. Bara fram med svetsen! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimefre 24 feb 2012, 21:03

Update 24/2

Har slipat rost och rost lagat hela dagen idag och nu börjar jag kunna se slutet på slipandet av rost iaf vilket är riktigt skönt!
Så man kan lägga ner mer tid på de roliga Wink

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 35lykcx
Förra ägaren har haft sönder reflexen på ena lyktan.... Mindre kul att få tag på en sådan, någon som har något bra tips?

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Xlw3u0
Synd att man har dom tråkiga och jobbiga skärmkanterna bak, så nu har jag en väldigt bra anledning till att göra något åt dom. Någon som har ett bra tips på hur?

Sen ytterliggare en fråga, någon som vet vart man hittar vart färgkoden står på en sån här audi? :S

Svara/kommentera gärna!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimesön 26 feb 2012, 21:48

Update 26/2

Blir en skriftlig update idag Wink
Har varit och inhandlat färg och lite annat som behövs inför lackningen Smile

Hjulhusen bak är helt klara och jag har börjat spackla vänster skärmkant och bakdelen.
Fy vad trött man är på spackel efter att man nyligen har byggt en epa... aja, bara bita ihop, man kan ju trösta sig med att det inte är spec. mycket spackel jobb Wink

Sitter och funderar hur megasquirt kommer påverka färddatorn osv. tror ni att de kommer funka som normalt?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimemån 05 mar 2012, 21:24

Update 5/3

Efter studentkryssning och problem med stulen bil på vägen hem, varit sjuk och haft en bruksbil som velat ha lite kärlek så har jag äntligen tid och orken att hålla på! Smile

Riktigt kul när man kommer tillbaka ifrån studentkryssningen och ser att kompisens bil som vi åkte ner med inte står kvar. Långtidsparkering där dom inte stänger grindarna på natten? Riktigt kul....
Bilen återfanns iaf dagen efter utan förstörelse, bara lättare stölder så som verktyg och bränsle, idioter är väl ett mildare ord att summera de hela...

jaja, slut snackat om de där nu! Wink

Fick ett litet paket idag också! Som innehöll lite roliga saker Smile

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! No7nyv

Får tacka JimmieL på sävar turbo så mycket för att jag fått köpa dessa delar! Smile

Lagom stor IC
S4 spridare
Spridarhylsor
Fuelrail
Bränsletrycksregulator
Dumpventil
Fuelcell
Racing bränslefilter
En lackad ventilkåpa

Det kan nog bli något roligt av detta tror jag! Smile Eller? Wink

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 33uafx0

Snart ska plasten bort! Bara denna förbannade rostlagning är klar. Jag ska göra ett ryck nu att laga och lacka.
Vill verkligen börja med det roliga nu!

Kommentera gärna! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Fiechen
Skogenracing Supreme
Fiechen


Antal inlägg : 827
Age : 31
Namn : David
Från : Fjärholma
Kör : Ford Taunus 2.0T Audi 80 Audi A4 1.8TSQ
Registration date : 10-06-28

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimeons 07 mar 2012, 00:23

Fint med lite godis Smile
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 42
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimeons 07 mar 2012, 12:06

Kolla Tyska ebay efter reflex. Enda sättet att hitta något till 200 och det är inte lätt där heller.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimeons 07 mar 2012, 20:34

Fiechen skrev:
Fint med lite godis Smile
tackar! Ja, det är alltid kul med godis! Smile
JBlom skrev:
Kolla Tyska ebay efter reflex. Enda sättet att hitta något till 200 och det är inte lätt där heller.
Tack för tipset, men jag har kollat där, men sen fick jag ett tips om en hemsida som säljer reflexerna och även styling lyktor osv. till C3 karossen Very Happy
Så det blir att beställa senare.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 42
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimetor 08 mar 2012, 08:25

Ja det ska finnas nån sida men dom hade slutat med såna då jag var i svängen. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimesön 11 mar 2012, 20:47

JBlom skrev:
Ja det ska finnas nån sida men dom hade slutat med såna då jag var i svängen. Smile
Jasså :O lär isf märkas när det börjar bli dags Neutral
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimesön 11 mar 2012, 20:48

Update 11/3

Blir en kort skriftlig update idag Smile
Nu är allt färdig slipas och det ska lackas imorgon! Vilket känns riktigt skönt!

Och som gräddet på moset så är en RS2 topplockspackning beställd också! ;D
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimemån 12 mar 2012, 21:52

Update 12/3

Nu är rostlagningen klar vilket är riktigt skönt! Nu kan jag äntligen ägna mig åt det roliga Very Happy🆒

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 13zzhg0

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 157z2x

Bilen är färdig lackerad och tvättad, dock är dom äckliga fälgarna monterade. Lackeringen och underarbetet kunde ha blivit bättre.... Men sen är det ju ingen utställningsbil heller utan en blivande leksak Wink
Men lite puts vill jag gärna ha på grejerna.

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Sypets

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! R23zmr

Har ju inte tagit något kort på inredningen kom jag på, riktigt sköna fåtöljer måste jag få lov att säga! Känns att det är gjort för stora feta tyskar 🆒

Någon som vet hur man ska putsar upp trä detaljer på bästa sätt?

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 33vkqyd

Motorrum tvättat och plasten borttagen! Känns skönt att ha ett rent motorrum att vara i när man ska hålla på Smile
Rs2 packningen skickad, om jag har tur får jag den imorron och kan börja riva topp Wink

Någon som vet någon rolig och billig kam? Funkar någon sug kam bra? Väldigt tacksam för svar Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimetis 13 mar 2012, 19:46

Update 13/3

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 29vdzj6

Ser väldigt mycket bättre ut med den nya ventilkåpan Smile

Idag fick jag rs2 packningen och jag konstaterade direkt att den inte var så lika.

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 168ajuu

Rs2 packningen nere och vanlig uppe. Det största problemet är ju här: ------------^ Längst bak på packningen. Där kylningen till den bakersta cylindern är mindre. Därav vissa får kylnings problem, därför ska jag försöka borra upp där.

Men hur påverkas kylningen av att det är fler hål på ena sidan av cylindrarna? (syns på bilden) Väldigt tacksam för svar.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimeons 14 mar 2012, 22:23

Update 14/3

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Fa0i7k

Toppen av då! Allting ser hur bra ut som helst. Portningen av förra ägaren ser oxå bra ut.

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Zvr37o

Blocket Smile

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! S3kr6d

Rent och fint! Precis som det ska vara! Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimetor 15 mar 2012, 21:28

Update 15/3

Har nu kollat över turbon, polerat den och satt fast wastegate luckan bättre.

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Rkd0l0

Polerad, resultatet blev okej och får duga helt enkelt Smile

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! 35kjwac

Fastsättning av WG luckan av förra ägaren, mindre bra gjort då den inte sitter helt fast.

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Igyo0y

Min lösning! Den sitter helt fast, men den det finns ett litet spel i luckan om man bänder med en mejsel, men det kanske inte blir så jätte mycket tryck där så det kan pressa ut avgaser igenom wg luckan?


Jag har en del frågor:

Där oljan matas ut ifrån blocket till turbon så är diametern 6mm, men på den nya turbon är ingången 8mm. Så frågan är hur mycket det påverkar om det är 6mm ut ifrån blocket och sedan en slang/rör på 8mm till turbon?

Vilket material borde jag använda som bränsleledning ifrån fuelcell till motorn? (Det ska vara billigt och säkert)

Finns det billigare alternativ till kopplingar än AN?

Väldigt tacksam för svar!
Mvh
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimetor 15 mar 2012, 21:58

Svetsa hellre igen ventilen helt istället så slipper du en felkälla

Du behöver inte gå upp i storlek för olja till turbon, 6mm är stort endå. Ang bränsleslang är det smidigast att du åker in till en slangfirma och får råd och pris, hydroscand finns säkert i närheten?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitimefre 16 mar 2012, 19:48

Okej, ja får nog bli så Smile

Okej, fick höra samma sak ifrån dahlbäck racing att 6mm duger gott och väl.
Ja, det har du nog rätt i, ja om inte dom finns i närheten så finns nog andra liknande Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
Sponsored content





Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Empty
InläggRubrik: Sv: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!   Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | SÅLD!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Mikael - Audi 90 Quattro - 100-200 på 4,9s
» joas_86 - AUDI S4 Quattro (Mot 700 hk)
» _johan audi 200 -85 Quattro projekt
» Nils - Audi 90 - Turbo inköpt.
» F: 034 Motorsport Audi A4 VR6T quattro!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: